Website maken - welk programma?

04-10-2011 12:42 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn eigen bedrijf dat ik aan het opzetten ben, wil ik graag zelf een website maken. Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Vivastef, heb je voorbeelden van websites die je hebt gemaakt? En wellicht kunnen we het op de mail over tarieven etc. hebben?! Mijn mail is: oggviva@gmail.com
Maar goed ik wil je dus wel voor niks helpen, als je daar behoefte aan hebt. Als je het helemaal zelf wil doen snap ik dat ook. Ik werk trouwens via mijn Macbook, eigenlijk gewoon in html (dreamweaver) en soms via iWeb. (Maar dat zijn standaard templates, dus ik prefereer dreamweaver, omdat je hier je eigen gang kunt gaan, mits je verstand hebt van html/css/php en wat dan ook wat je er in wilt).

Weet natuurlijk over welke tijd je het af wilt hebben, maar dat moet je dan maar even laten weten!
Neehoor Opgoedgeluk, je hoeft Wordpress helemaal niet als blog te gebruiken. En de templates zijn zeer divers en zien er gelikt en profi uit. Niks geen kinderachtige beertjes ofzo (naja, misschien als je daar op zoekt).

http://www.ernohannink.nl/10-top-websit ... press-cms/
Ik stuur je even een mailtje
Ik ben wél een computernerd, maar had geen kennis van Dreamweaver. Ben uiteindelijk overgestapt van Dreamweaver naar Wordpress...

Niet om vivastef af te vallen, maar programma's als Wordpress en Joomla (en vast ook Drupal, maar die ken ik niet), zijn echt veel makkelijker voor 'de leek'. En maken het dus makkelijker om later zelf je site te beheren.
Ter info:

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?p=1218406

Vermoedelijk geldt voor Wordpress ook zoiets.
Ik ben erg tevreden met Wix.
quote:vivastef schreef op 04 oktober 2011 @ 13:33:

Maar goed ik wil je dus wel voor niks helpen, als je daar behoefte aan hebt. Als je het helemaal zelf wil doen snap ik dat ook. Ik werk trouwens via mijn Macbook, eigenlijk gewoon in html (dreamweaver) en soms via iWeb. (Maar dat zijn standaard templates, dus ik prefereer dreamweaver, omdat je hier je eigen gang kunt gaan, mits je verstand hebt van html/css/php en wat dan ook wat je er in wilt).

Weet natuurlijk over welke tijd je het af wilt hebben, maar dat moet je dan maar even laten weten!

@Vivastef, Lees een hoop overeenkomsten, collega!

@TO, ikzelf ontwerp ook websites, puur als hobby, niet proffesioneel, want ik kan niet te lang achter een pc zitten.

Ontwerpen doe ik met dreamweaver en/of textwrangler. Ik gebruik eigenlijk nooit templates van het web!

Ik werk ook op een Mac, alleen doe ik ook nog een stukje sql en captcha erbij, naast php, html, ccs plus het ontwerpen van de layout, background met photoshop!

Leuke websites hoeven niet veel geld te kosten!

Als je het zelf wil maken is Joomla altijd een goede optie!

Mocht je willen dat iemand hier iets maakt, vraag gerust, misschien kunnen we de "koppen" bij elkaar steken!

Succes!
Sorry voor de benaming computernerd

Ik ga ook eens in Wordpress kijken dan, als jij denkt dat dat voor een leek als ik goed te doen is. Ik wil gewoon graag mijn bedrijf goed profileren, geen half werk leveren, maar wel allemaal binnen een haalbaar en dus zeer beperkt budget. Ik ga vanavond eens stuntelen met Wordpress en houd ook contact met vivastef. Hopelijk biedt een van deze twee opties wat ik zoek.

Nu ga ik maar weer eens een zwangere dame verwennen met een massage
Leuk topic dit.

Ook ik ben bezig met een eigen website.

Ik laat het echter wel doen, want ik weet dat ik er niet goed in ben.

Wat zijn normale tarieven?

Een vriendin van mij doet het ook, en zij vraagt ¤100 per pagina. Ze is echter amateur, niet erg snel, en is nu met een website bezig en ze zit vast een weet niet meer hoe ze verder moet. Dus ik laat haar het niet doen.

Ik heb via google een bedrijf gevonden die een volledig pakket aanbieden, met host en domeinnaam, en dan 8 pagina's voor ¤75.

En dan kan ik het zo krijgen als ik wil, dat is geen standaard website.

Mijn website hoeft echter niet origineel en apart te zijn. Maar overzichtelijk en handig in gebruik.

Met wordpress ontwerp je dus een website? Begrijp ik dat goed?

Dan kan ik zelf proberen iets van een voorbeeld maken en dat aan hun sturen?

En ik heb denk ik verder een 'lichte' website. Weinig foto's, veel text.

Maar moet wel door heeeeel veeeel mensen tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Moet ik daarmee nog ergens op letten? De host dus? Zit daar veel verschil in?

Ja, ik ben echt een leek wat dit betreft.
Nog even heel snel. Moomoo, ook bedankt voor je reactie! Vanavond ga ik eens stuntelen. Ik ben er altijd vrij snel achter of ik wel of niet iets met een programma kan. Mocht Wordpress niets worden, onthoud ik jullie (vivastef en Moomoo) aanbod graag even. (als dat mag?)
quote:vivagirl schreef op 04 oktober 2011 @ 13:43:

Leuk topic dit.

Ook ik ben bezig met een eigen website.

Ik laat het echter wel doen, want ik weet dat ik er niet goed in ben.

Wat zijn normale tarieven?

Een vriendin van mij doet het ook, en zij vraagt ¤100 per pagina. Ze is echter amateur, niet erg snel, en is nu met een website bezig en ze zit vast een weet niet meer hoe ze verder moet. Dus ik laat haar het niet doen.

So, da's goeie business! Een amateur die 100eu per pagina krijgt.....
quote:SeptemberGirl schreef op 04 oktober 2011 @ 13:46:

[...]

So, da's goeie business! Een amateur die 100eu per pagina krijgt.....

Inderdaad...

Het installeren van wordpress kan met een half uurtje geregeld zijn. Het aanmaken van een pagina is secondenwerk. Als ik zelf de teksten niet hoef te schrijven en foto's niet hoef te verzamelen, ben ik met 10 minuten per pagina wel klaar denk ik.

Maar goed, het is niet mijn core business...

@ Vivagirl; als je al een voorbeeld in Wordpress hebt gemaakt, héb je praktisch al je website. Je moet er dan alleen voor zorgen dat die op het www terecht komt. Voor 75 euro een unieke website is niet mogelijk. Lees goed de voorwaarden. Tenzij jij 'm uniek maakt door je eigen teksten.

Mensen, lees sowieso goed de voorwaarden: van wie is straks het ontwerp? (auteursrechten), mag je je site verhuizen? Krijg je het beheer zelf in handen? Moet je betalen voor het maken van back ups etc.?

* moet nu weer verder met andere nerdactiviteiten *
100 euro per pagina is absurd veel.

Voor de startende ondernemers hier: houd vooral het doel en doelgroep van je website goed in het vizier en maak vandaar uit plannen en kies een techniek.

Denk ook aan hoe vaak gaat mijn site van inhoud wisselen en hoe wil ik dat doen.

Zoekmachine optimalisatie is niet iets wat je even toevoegt, dat zit door heel je site verweven.

Ik ben een prof en maak websites op maat. Helemaal afgestemd op de wensen van de klant. En ook dan vallen de prijzen nog best mee .

Als er iemand bij mij komt zijn mijn eerste vragen: Wat wil je bereiken? en Hoe wil je gevonden worden?
Wij hebben voor onze blog (dat dan wel) ook wordpress gebruikt. Ik ben zelf echt totaal niet handig met computers, maar kon hier goed mee overweg. Zelf teksten aanpassen, foto's erbij gooien en zelf nieuwe onderwerpen erop zetten enzo. Denk dat het voor jou wel iets is, aangezien je het dan zelf makkelijk kan bijhouden. En nog 1 tip, gebruik als lettertype geen comic sans....vind dat altijd zo onprofessioneel overkomen. Ik werk in een apotheek en zie soms recepten langs komen in dat lettertype, dat kan je toch niet serieus nemen :P
quote:MooMoo schreef op 04 oktober 2011 @ 13:43:

[...]

@Vivastef, Lees een hoop overeenkomsten, collega!

@TO, ikzelf ontwerp ook websites, puur als hobby, niet proffesioneel, want ik kan niet te lang achter een pc zitten.

Ontwerpen doe ik met dreamweaver en/of textwrangler. Ik gebruik eigenlijk nooit templates van het web!

Ik werk ook op een Mac, alleen doe ik ook nog een stukje sql en captcha erbij, naast php, html, ccs plus het ontwerpen van de layout, background met photoshop!

Leuke websites hoeven niet veel geld te kosten!

Als je het zelf wil maken is Joomla altijd een goede optie!

Mocht je willen dat iemand hier iets maakt, vraag gerust, misschien kunnen we de "koppen" bij elkaar steken!

Succes!

Haha nou in jou zie ik ook een hoop! Ik heb eigenlijk een grafische opleiding + fotografie gedaan (kaartjes, folders, ontwerpen in illustrator, indesign en bewerkingen in photoshop). Maar het trok me toch niet echt aan, gelukkig hebben we ook lessen websites gehad, alhoewel ik het meeste mezelf heb aangeleerd.

Joomla is inderdaad een goede optie, alhoewel Wordpress ook echt mooie dingen heeft!

Ik baal alleen als ik dingen voor mensen/bedrijven maak en die hebben zo'n 'lelijk' idee, niet om ze af te vallen, maar dan hebben ze precies een idee in hun hoofd en dan willen ze niet anders. Terwijl het spuuglelijk is en hun zijn stik blij mee.

Zit nu eigenlijk ook meer in het schrijven (schrijf inmiddels reclame teksten voor op websites tegen betaling) maar vind websites maken uiteraard nog steeds wel leuk

Jij hebt er wel meer verstand van, captcha zegt mij niks
quote:opgoedgeluk schreef op 04 oktober 2011 @ 13:45:

Nog even heel snel. Moomoo, ook bedankt voor je reactie! Vanavond ga ik eens stuntelen. Ik ben er altijd vrij snel achter of ik wel of niet iets met een programma kan. Mocht Wordpress niets worden, onthoud ik jullie (vivastef en Moomoo) aanbod graag even. (als dat mag?)

Tuurlijk!

maar wordpress gaat jou wel lukken, spreekt voor zich! En anders is er op google genoeg uitleg te vinden, succes!
quote:nicky_67 schreef op 04 oktober 2011 @ 13:38:

Ik ben wél een computernerd, maar had geen kennis van Dreamweaver. Ben uiteindelijk overgestapt van Dreamweaver naar Wordpress...

Niet om vivastef af te vallen, maar programma's als Wordpress en Joomla (en vast ook Drupal, maar die ken ik niet), zijn echt veel makkelijker voor 'de leek'. En maken het dus makkelijker om later zelf je site te beheren.Klopt, maar mensen die er geen tijd voor hebben besteden het al snel uit, professionals kijken dan weer verder dan wordpress enzovoorts. Wordpress, Joomla enzovoorts zijn leuk voor mensen die het zelf willen doen (en er komt super resultaat uit). Maar ik denk dat professionals snel de codewereld in duiken
Ik heb zelf Wordpress gebruikt en vind dat reuze handig.Je moet dan wel doorlinken naar je eigen domein en niet de blog laten voor wat het is want dan is het inderdaad een blog. Maar zelfs ik (62 jaar) kan dit dus moet jou zeker lukken. Ik heb er volgens mij ook wel wat leuks van gemaakt (kan altijd nog beter hoor) Tips zijn welkom. kijk maar eens op die van mij www.soggiorni.nl

Ik wens je veel geluk en zet hem op!!!!!

Esther
Goeie tips hier!

Mijn vriendin vraagt dus asociaal veel, maak ik uit jullie woorden op. (en eigenlijk vraagt ze nog meer, want we wonden niet in een euro land, ze vraag dus 100 POND per pagina)

Wat is een normaal tarief voor een amateur en wat voor een proffesional?

Mag ik de website van het bedrijf die ik gevonden heb, hier neer zetten?

Ze zitten toch niet in Nederland. Ik zelf woon ook niet in Nederland.

Ik heb op zich een lege website nodig, waar ik zelf text in ga zetten. En ja, ik moet het mischien dagelijks bijwerken/veranderen.

En ik wil ook graag dat het een paswoord heeft. Mischien wel een verschillende paswoord voor iedere gebruiker.

Dit gaat dus al erg ver, en ik denk dat dat voor mij echt te moeilijk wordt om dit allemaal uit te zoeken.

Ik wil het graag laten doen, maar ik wil geen ¤100 per pagina vragen. Ik heb toch zeker een pagina of 20 nodig, alhoewel die allemaal bijna dezelfde lay-out zullen hebben, alleen de informatie/text zal dus anders zijn.

Ik hoef niet op google, want de website is dus gesloten, juist belangrijk dat niet iedereen er op kan komen.

De tips van Nicky zijn ook erg goed. Bedankt!

Kijk, dat zijn inderdaad dingen waar ik als leek echt niet aan zou denken.

(mooie avatar heb je trouwens, geweldige actrice, en the Good Wife is echt een super serie).

Alle tips zijn welkom. Is er een website met een soort overzicht? Een basis start check list ofzo?

Ik ga deze tips wel allemaal over nemen.
quote:estergab schreef op 04 oktober 2011 @ 14:38:

Ik heb zelf Wordpress gebruikt en vind dat reuze handig.Je moet dan wel doorlinken naar je eigen domein en niet de blog laten voor wat het is want dan is het inderdaad een blog. Maar zelfs ik (62 jaar) kan dit dus moet jou zeker lukken. Ik heb er volgens mij ook wel wat leuks van gemaakt (kan altijd nog beter hoor) Tips zijn welkom. kijk maar eens op die van mij www.soggiorni.nl

Ik wens je veel geluk en zet hem op!!!!!

Esther

Dit is toch heel standaard?

Dit is in ieder geval niet wat ik zoek.

Ik wil wel een redelijk proffesioneel uitziende website.

Ik ben zelf wel amateur fotograaf en nogal creatief. In mijn hoofd heb ik de website al klaar, maar ik ben niet zo technisch met computers, dus ik wil dat een ander het voor mij doet.
Ik kom er vanavond nog wel op terug hier!

@ Esthergab, ik denk dat ik ook nog wel tips heb voor jouw site, blaast me nog niet echt van de sokken af.
Estergab, ik wil je nog wel even mijn complimenten geven, want je bent natuurlijk verder dan ik!

Ik dacht eerst dat de bovenste balk reclema was, dus niet naar gekeken. Later zag ik dat dat je banner met je tabs was.

Die tabs zou ik wat netter neer zetten, en verder de pagina zelf ook wat spannender maken.

Maar ik zou niet weten hoe, want ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik ben wel veel met fotoshop en marketing bezig, en zet regelmatig reclame folders in elkaar, dus qua indeling en aantrekkelijkheid heb ik wel enige ervaring.

Het bedrijf dat ik heb gevonden, is de onderstaande link

web design

Echt geen reclame, het is niet eens in Nederland.

Staat boven aan bij google, dus daar hebben ze toch echt voor betaald. Ik kan alleen maar goeie recencies vinden.

Maar ik weet dus echt niet waar ik op moet letten, en zou jullie tips erg op prijs stellen.

1 Pagina, standaars is £24.99

1 Pagina dat ontworpen wordt is £34.99

EN als je dus meerdere pagina's neemt, wordt het goedkoper.

De rest wat ik via google vind is inderdaad duurder. Maar geen een komt bij de prijzen van mijn vriendin in de buurt.

Ze vroeg eerst iets van £45 per uur, maar dat was niet zo overzichtelijk. Nu is het dus £100 per pagina.
Maar begrijp ik nu dat je een webshop wil? Dat is toch echt wel even anders dan een normale website
quote:tristan19 schreef op 04 oktober 2011 @ 15:44:

Maar begrijp ik nu dat je een webshop wil? Dat is toch echt wel even anders dan een normale website

Goede vraag Tristan.

Maar een Ideal-optie op je website is natuurlijk niet hetzelfde als een webshop willen hebben, maar het kan zijn dat TO dat wel wil inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven