Website maken - welk programma?

04-10-2011 12:42 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn eigen bedrijf dat ik aan het opzetten ben, wil ik graag zelf een website maken. Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?
quote:tristan19 schreef op 04 oktober 2011 @ 15:44:

Maar begrijp ik nu dat je een webshop wil? Dat is toch echt wel even anders dan een normale website

Ik?

Nee, geen webshop, heel wat anders.

Binnen de bedrijfstak waarin werk wil ik een website op zetten. Is alleen voor mensen die in deze tak werken en niet voor het gewone publiek. Juist niet. Vandaar het paswoord.
Nee, Opgoedgeluk. Zij schreef dat ze o.m. ideal op haar site wil hebben. Vandaar.
Dat heb ik gemist.

Volgens mij wil ze geen echte webshop, maar meer haar diensten aan bieden toch?
quote:opgoedgeluk schreef op 04 oktober 2011 @ 12:57:

Mijn wensen? Een mooie site, oogt professioneel, met iDeal mogelijkheid. Verschillende tabbladen om mijn verschillende werkzaamheden bij onder te brengen. Werkzaamheden: massages (zwangerschap en baby) en draagdoekconsulten.Dit noem ik geen webshop. Maar ze wil inderdaad wel iDeal.
even heel snel tussen het eten maken door. Ik wil ook cadeaubonnen gaan uitgeven voor mijn diensten, vandaar de iDeal mogelijkheid. Ik weet dat het met Prestashop, Joomla en Magento wel kan.

Oh, vanavond meer, de kinderen hebben honger!
Je hebt al goeie research gedaan.

Ik op zich ook, maar ik weet dus niet waar ik op moet letten.

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand op de link in mijn bovenstaande post zou willen klikken en mij zou willen vertellen of dit een goed bedrijf is, en waar ik bij hun tegen aan zou komen lopen.

Of mij natuurlijk vertellen wat jullie ervoor vragen
Vivagirl: ik kan een antwoord op je vraag geven wat een website zoals jij die wilt ongeveer zou kunnen kosten. Je moet je alleen wel realiseren dat prijzen (en ook kwaliteit) enorm uiteenlopen.

Op basis van de info die ik hier zie zou een cms al Joomla geschikt zijn.

Voor een euro of 400 ben je een heel eind: daar zou dan in moeten zitten:

Ontwerp siteInstallatie JoomlaTemplate inrichtenInrichten gebruikersInstructie JoomlaBasis voor menustructuur

Dit is natuurlijk een grove schatting voor een gedetailleerde prijs zou ik meer informatie moeten hebben.

Je hebt dan nog geen enkele pagina gevuld, maar dat zou je zelf kunnen doen zoals je al aangeeft.

Mocht je meer informatie willen, dan kun we ook mailen als je dat wilt.
Dank je, Bertje.

Ik ben nog steeds met de hele ontwikkeling bezig van het plan, en ik krijg steeds meer ideeen, waardoor er steeds meer pagina's bij komen..... Zodra ik klaar ben met het plan, weet ik wat ik nodig heb. En dan kom ik er graag op terug. Maar ik heb wel al weer het een en ander geleerd hier.

Toch geef ik nog wel de voorkeur aan een webdesigner hier in London, zodat ik wat makkelijker kan overleggen.

Ik had dus onderstaande gevonden

http://www.totalcreation.co.uk/

Maar ik weet echt niet of die goed zijn.
Vivagirl, kan niks zinnigs zeggen over het Londense bedrijf, sorry.

Wil wel even dit nog in zijn algemeenheid meegeven: het aantal pagina's is niet zo spannend (en trap er niet in als ze het spannend maken). Als het ontwerp van je website eenmaal staat, dan is een extra pagina zo aangemaakt. Dus 5 of 20 pagina's maakt dan niet zoveel uit. Tenzij elke pagina een eigen unieke opmaak heeft of foto's op een speciale plek geplaatst moeten worden ofzo.

Als je/men kosten willen besparen, kunnen ze ook vragen om de installatie te doen en het klaarzetten van een basistemplate. Het aanpassen van templates, teksten, plaatjes e.d. kan je dan al doende leren. Hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd je hebt en of je denkt handig genoeg te zijn.
Vivagirl, ik zou je zeker aanraden om een bouwer in je directe omgeving te zoeken. Ik heb natuurlijk geen idee of de londense prijzen verschillen met die in NL. Zoek vooral een webdesigner waar je een goed gevoel bij hebt en waarmee je goed kan communiceren. Een zeer goedkope bouwer lijkt vaak aantrekkelijk, alleen krijg je dan ook echt de website die je wil. Je moet je voorstellen hoe veel uur je zelf voor bijvoorbeeld 100 euro zou kunnen en willen werken.

Ik wil je wel meegeven om vooral je doel van je website goed vast te stellen. Wat wil je er mee bereiken. de rest volgt dan vanzelf.

Als je je in een te vroeg stadium te veel verliest in details kun je het doel makkelijk uit het oog verliezen en bereik je met je website niet wat je wilt bereiken.

Als een klant bij mij komt voor een website nemen we samen een hele lijst door en aan de hand daarvan worden de uitgangspunten vastgesteld en dan pas wordt er voor een techniek gekozen.

Mijn aanbod voor meer informatie blijft geldig. Ik ben niet uit op een opdracht, wil je vooral van goed advies voorzien.
@ Estergab, ik ga even eerlijk zijn over je website, gewoon omdat ik denk dat je daar meer aan hebt. Wel petje af dat je er helemaal zelf voor bent gegaan, ik weet dat er in jouw leeftijdsgroep flink wat digibeten rondlopen, daar hoor jij duidelijk niet bij! startpagina: je hoofdtekst is goed te lezen, maar de tekstblokken daarom heen hebben te weinig contrast met de achtergrond: daardoor moeilijk leesbaar.je hoofdmenu bovenin springt er niet duidelijk uit en nodigt niet uit om door te klikken, ik blijf als het ware hangen op je openingsbericht, en dat is niet de bedoeling lijkt me?pagina 'events' is door verschil in kleur van tekst moeilijk te lezen, bovendien lezen de verschillende events niet als opsomming, dus ik lees echt niet lekker door die pagina heen.over het algemeen lijkt je lettertype wat klein ofzo?je tekstopmaak is niet mooi, er zouden meer kopjes in kunnen, op sommige plekken je tekst op een nieuwe regel zetten etc.het is niet mooi dat rechts je kolom met twitterberichten veel verder doorloopt naar beneden dan je hoofdtekst.Ik hoop dat je iets met deze punten kan om 'm nog mooier te maken!
Wat een leuk topic! Ik ben dus echt niet de enige die er in geinteresseerd is!!

Als je echt zelf iets wilt bouwen en onderhouden vind ik dat je er echt tijd erin moet steken, beginnen met basis html in kladblok of frontpage ofzo. Dit zodat je zelf weet/leert wat je doet.

Je kan een ander best wel iets laten bouwen maar als je er niets vanaf weet moet je die ander altijd vragen als je iets wilt wijzigen (of je moet met CMS werken).

Expression web is ook een mooi programma alleen beetje duur maar je zou wel een trial van 30 dagen kunnen nemen om het uit te testen.

Als je het moeilijk vind om een begin te maken dan kan je altijd nog een basis template uitzoeken en daarop oefenen (je kan er genoeg vinden op internet!).

Ik zeg niet dat dit DE enige manier is maar zelf heb op deze manier veel geleerd!
quote:linna schreef op 04 oktober 2011 @ 22:19:

Je kan een ander best wel iets laten bouwen maar als je er niets vanaf weet moet je die ander altijd vragen als je iets wilt wijzigen (of je moet met CMS werken).

Dat is dus wat ik adviseer voor de beginner. Wordpress en Joomla zijn beheer en bouw van website in één, oftewel CMS.

Binnen beide programma's kan je overigens altijd nog uitwijken naar de code als je daar naar wil kijken, er kennis van hebt of iets geavanceerds wil.

Voor de leek: CMS staat voor content management systeem, vertaald: een systeem om de inhoud [van een site] te beheren en te managen.
Op w3schools vind je van alles over websites in HTML. Eenvoudige sites maak je zelf in kladblok.

Volgens mij kun je ook Dreamweaver gebruiken.
quote:nicky_67 schreef op 04 oktober 2011 @ 22:35:

[...]

Dat is dus wat ik adviseer voor de beginner. Wordpress en Joomla zijn beheer en bouw van website in één, oftewel CMS.

Binnen beide programma's kan je overigens altijd nog uitwijken naar de code als je daar naar wil kijken, er kennis van hebt of iets geavanceerds wil.

Voor de leek: CMS staat voor content management systeem, vertaald: een systeem om de inhoud [van een site] te beheren en te managen.Maar dan neem ik aan dat er toch ook een opzet gemaakt moet worden?
quote:linna schreef op 04 oktober 2011 @ 22:54:

[...]

Maar dan neem ik aan dat er toch ook een opzet gemaakt moet worden?

Zowel Joomla (maar dat ken ik minder goed) als WordPress worden met templates meegeleverd. Je kan beginnen met een keuze voor een template te maken en deze vervolgens aan te passen naar je eigen wensen.

(duizenden templates wereldwijd by the way)
quote:nicky_67 schreef op 04 oktober 2011 @ 23:10:

[...]

Zowel Joomla (maar dat ken ik minder goed) als WordPress worden met templates meegeleverd. Je kan beginnen met een keuze voor een template te maken en deze vervolgens aan te passen naar je eigen wensen.

(duizenden templates wereldwijd by the way)Hmm.. best wel handig dus. Misschien leuk voor een volgende keer idd! Werkt zeker ook een stuk sneller? (Heb aardig wat tijd besteed aan de webpagina die ik voor m'n ouders heb gemaakt hahaha)
Ik zou gewoon even Wordpress gaan proberen als ik jou was

Als je webhost Installatron op zijn servers heeft staan kan je Wordpress met 2 klikken installeren. Template uitzoeken en klaar. Contactforms, iDeal, etc... is allemaal vrij gemakkelijk te implementeren.
Worden hier toch nog veel termen genoemd waar ik echt niks van snap, dus daar zal ik me ook nog even in gaan verdiepen. Maar ik heb wel al heel veel aan de tis die jullie geven.

Ik wil de website wel door een ander laten maken, maar ik kan zelf wel de text en eventuele plaatjes/foto's/video's op de site plaatsen, dat moet me nog wel lukken

Wel weet ik inmiddels dat mijn vriendin dus gewoon asociaal veel geld vraagt, ik snap dan ook niet dat zij klanten heeft. Maar die krijgt ze via iemand anders, worden naar haar door gestuurd.

Bertje, ik zou je een graag een email sturen met meer informatie over mijn idee. Maar moet nu weg, hele dag onderweg voor mijn huidige baan....

Ontzettend bedankt voor alle tips!

En sorry dat ik het topic een beetje over genomen heb.
Ik ben te bereiken via bertjeopviva@gmail.com
Dank je.

Ik zal je van het weekend mailen.

Opgoedgeluk, heb jij hier nog bruikbare tips gekregen?
Ok, waarschijnlijk weer een stomme vraag...

Ik heb Wordpress nu geïnstalleerd op de server, via Installatron. Alvast vlug even een berichtje gemaakt, incl. logo, zodat mensen weten dat de echte site nog in ontwikkeling is.

Ga ik nu naar mijn 'gewone' domeinnaam, dan kom ik gewoon op de site zonder het bericht + logo dat ik net heb gepubliceerd.

Ga ik naar www.mijndomein.nl/wordpress, dan krijg ik wel de site te zien zoals ik deze heb gemaakt.

Betekent dit dat ik nu een doorlinkservice moet aanvragen om mijn website daadwerkelijk op mijn eigen domein te krijgen? Is dat de enige manier om via Wordpress een site te maken?
Nee dat komt omdat je Wordpress in een subdirectory hebt geinstalleerd. Bij de installatie via Installatron kan je een directory kiezen. Daar staat default /wordpress/, dat moet je even weghalen zodat ie hem in de root van je website zet.

Een oplossing is nu om alle bestanden in de map wordpress te verplaatsen naar de root. 1 stap lager dus. Of makkelijker: Boel verwijderen en even opnieuw installeren.
Ah, dan ga ik het straks even opnieuw proberen. Zo veel bestanden waren het nog niet, dus ik zal het even verwijderen en opnieuw beginnen. Dank je!
Bertje, ik heb je een mail gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven