raar voorval

04-10-2011 14:03 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben al een hele tijd lid van dit forum maar post nu onder een nieuwe nick omdat ik dit even anoniem wil houden. Ik zit door een rare ervaring gisteren met veel vragen.

Ik zal proberen het verhaal zo helder mogelijk te vertellen maar ik vrees dat het niet makkelijk is.

Gisteren was er kermis in ons dorp. Mijn vriend en ik gaan samen met een vriendin iets drinken.

We komen aan in het café en ik bestel een rode wijn voor mijn vriendin en voor mij. Toen we onze wijn kregen merkten we dat de wijn naar kurk smaakte. Toen ik het tegen de uitbaatster zei werd die helemaal gek. Ze vloog me letterlijk aan en duwde mij buiten.

Ik sta buiten te bekomen want was echt geschrokken, toen mijn vriend naar buiten komt stappen en zegt dat we elders gaan omdat er binnen een vrouw (eigenlijk nog meisje, ze is pas 20. vriend en ik zijn bijna 40) bij hem kwam die hem vroeg waarom hij ging rondbazuinen dat ze seks gehad hebben. Hij vertelde mij dat en hij zei dat hij niet wist waarover ze het had.

We gaan dus elders heen en amuseren ons.

Toen ik iets later op de avond weer samen met mijn vriendin (vriend was blijven plakken) naar de auto stapte moesten we dat café weer passeren waarop iemand roept ‘kijk, daar is die hooghartige trut’ enz… ik ga dus naar dat café en zeg dat het totaal niet slecht bedoeld was en dat het de besten kan overkomen dat er een fles wijn tussen zit die naar kurk smaakt. Op dat moment tikt mijn vriendin op mijn schouder en vraagt me te vertrekken omdat ze ziet dat het meisje die beweerde dat mijn vriend ging rondbazuinen dat ze seks gehad hadden naar me toe wil komen en dat anderen haar tegenhouden.

Ik ga dus mee naar buiten en totaal verbouwereerd merk ik dat ze achter me aan wil komen.

Thuis gekomen vraag ik me af wat het in godsnaam te betekenen had. Zit hier meer achter? Waarom was dat meisje zo kwaad op mij? Ik ken haar helemaal niet, wist zelfs haar naam niet…

Allerlei gedachten gingen door mijn hoofd, eerst dat ‘seks’ verhaal wat mijn vriend ontkent en dan mij aanvliegen? Mijn god, wat bezielde die mensen? ze werden allemaal gek en hadden het op mij gemunt? Heeft dit iets met mijn vriend te maken? Is dat meisje kwaad op mijn vriend en reageerde ze dit op mij, zijn vriendin, af? Ik snap er helemaal niets van.

Ik ben in een voorgaande relatie vaak bedrogen en wil me dus niet weer laten bedonderen.

In eerste instantie was ik te erg geschrokken van de aggressie waarmee die mensen me benaderden om verder na te denken, maar eens thuis bekroop me een raar gevoel, een gevoel dat ik ooit had toen ik door mijn ex bedonderd werd.

Wat zouden jullie hiervan denken?
Weet ik ook dat het er niet toe doet.

Tja, er gaat zoveel door mijn hoofd nu, en eigenlijk weet ik gewoon niets.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 oktober 2011 @ 16:02:

@Ster89:Hee! Alles goed? Dat is weer een tijdje geleden zeg! Ja dat snap ik ook wel, dat hoorde ik van andere ook wel eens maar ja helaas gebeuren dat soort dingen soms gewoon.

Hier alles, goed! Met jou ook hoop ik?!

Natuurlijk gebeuren dit soort dingen weleens. En ik ken ook voorbeelden waarbij er hele relaties ontstaan met kinderen etc. Maar het gaat er hier even niet om of het kán, maar dat TO ervan schrikt dat haar man (eventueel) op zulke jonge meiden kan vallen. Eerlijk is eerlijk, ik zou er ook van schrikken als mijn vent tot zoiets in staat zou zijn. Hetzelfde als mijn vriend vreemd zou gaan met een vrouw van in de veertig of een meisje van net 16.
Namita, ik snap ook niet dat ze op MIJ boos zijn.

Moet wel zeggen dat het type mensen wel vaker vecht (zo hoor ik) en dat de trigger dus echt mijn commentaar op de wijn was.

Eerst dacht ik dus echt gewoon dat het gekken zijn om zo over een glas wijn te freaken, maar achteraf drong tot me door dat niemand (hoop ik toch) zo aggressief zou worden over een opmerking over kurksmaak. Zo run je toch geen zaak?
to, je gaat niet veel uit toch?

en later werd er geroepen dat die hooghartige trut ( jij dus) er weer was.

je hebt dus al een stempel, dus werd dat glas wijn iets persoonlijks.
wij slapen nooit.
@ster89: ja redelijk, zo zn gangetje Probeer mijn doelen te bereiken (qua werk – school) maar verder geniet ik nu volop omdat mijn ouders vaak weg zijn. En ik binnenkort een weekje weg ga met mijn vriend.

Ja daar heb je wel gelijk in hoor ik zou ook schrikken. Maar goed het lijkt me moeilijker als het überhaupt gebeurd is. Het had sowieso niet mogen gebeuren natuurlijk met wie hoe oud dan ook. Ja snap ik ook wel haha.
Nee zo run je geen zaak, los van het feit of er tegenwoordig wel of niet meer met kurk geschonken wordt.

Het gaat er om dat je als klant best een opmerking mag maken, en als uitbater/eigenaar van een horecagelegenheid moet je daar mee om kunnen gaan.

Als je gewoon zegt dat er iets niet goed is, kurk in de wijn, vlees niet gaar of warm, bier slaat dood, weet ik het, dat moet gewoon bespreekbaar zijn zonder dat de vlam in de pan slaat.

Ik ga regelmatig uit eten of ergens wat drinken, en dan gebeurt het heus wel eens dat er iets niet goed is, en dat zeg ik dan ook, ik heb dan ook nog nooit meegemaakt dan men kwaad werd, integendeel, het werd altijd prima opgelost en zo hoort het ook, daar betaal je voor.

Als je je als klant misdraagt, ja dan snap ik wel dat een horeca ondernemer ook niet zo vriendelijk blijft, maar als klant mag je een opmerking maken.

Dus is er wellicht meer aan de hand.
die hooghartige trut zeiden ze dus omdat ik gezegd had dat de wijn een kurksmaak had.

wat ze wel niet meer wilden horen dat ik zei dat het iedereen kan gebeuren.

tja, vanavond praten thuis en dan zien we van daar verder
Nee, natuurlijk run je zo geen eigen zaak.

Het zou ook zo kunnen zijn dat dat meisje gewoon niet helemaal spoort. Ze valt jou immers (lichamelijk) aan nadat jij zei dat er kurk in de wijn zit. Dat is op z'n minst een buitensporige reactie te noemen. Even speculeren: het zou ook zo kunnen zijn dat jouw vriend haar ooit afgewezen heeft en dat dit haar wraak is.

Je schrijft dat je in een dorp woont. Weet je uit het roddelcicuit niks van haar, enige info over hoe ze is?
Je vriend heeft al gezegd dat ze gestoord zijn. Wat ga je doen als hij dat nu weer zegt?
lupine, ik ken niets van haar, dit was de eerste keer dat ik haar zag en ga wel nog vragen aan mijn vriend hoe hij haar dan kent... Mijn vragenlijst wordt steeds langer...

Ze sporen beiden niet, eerst ging de uitbaatster van café uit haar dak over die wijn, en later wou meisje naar me toe vliegen maar waarom weet ik niet, ze hielden haar tegen en ze heeft niets kunnen zeggen.
Primabella, ik verwacht niet dat mijn vriend mijn vragen gaat oplossen. Ik denk dat hij inderdaad gewoon gaat zeggen wat hij gisteren zei en dat ze gek zijn.

Als ik iets meer wil te weten komen zal ik moeten hopen dat mijn vriendin via haar kant meer te weten komt.
Ofwel zijn ze echt gewoon gek, ofwel liegt mijn vriend over iets.

En ik weet dat een vreemdganger enorm kan liegen en vaak blijft liegen. Vandaar dat ik niet echt vertrouw op wat hij me gaat zeggen.
En als je het vanavond een beetje op de bluf gooit ?

Als je vriend met hetzelfde antwoord komt, kun je mss zeggen dan je vriendin dat meisje vandaag nog gesproken heeft en dat zij iets heel anders te horen heeft gekregen.

En dat jij hem nu de kans geeft om eerlijk zijn kant van het verhaal te vertellen (zo hoef je dus ook niet te laten merken dat je helemaal niets weet)
Zou ik kunnen doen breezer.

Maar stel dat hij echt niets gedaan heeft, dan weet hij dat ik bluf.

Misschien moet ik het zo maar proberen.
Nee hoor, als hij echt niets gedaan heeft kan hij ook denken dat dat meisje wéér iets heeft verzonnen.

Het was maar een tip, denk nl. niet dat je vriend zomaar meteen vertelt wat er gebeurd is. Daar zal hij echt wel eerst een tijdje over liegen.

Wens je iig heel veel succes vanavond en laat je niet zomaar afpoeieren hoor !!!
Vreemdgangers zijn sterren in het bij jou of iemand anders neerleggen van hun acties.

Ik ben niet voor controle maar in dit geval zou ik het niet eens zou gek vinden dat je even in zijn telefoon/mailbox zou kijken of je iets kan vinden.
Ik ben inmiddels reuze nieuwsgierig naar het antwoord van vriend en vooral ook de info die vriendin mogelijk krijgt via haar netwerk...
quote:valentinamaria schreef op 04 oktober 2011 @ 16:14:

to, je gaat niet veel uit toch?

en later werd er geroepen dat die hooghartige trut ( jij dus) er weer was.

je hebt dus al een stempel, dus werd dat glas wijn iets persoonlijks.

Ik las het anders hoor.

Ze was daar, ze worden boos en ze vertrekken uit de kroeg.

Eind van de avond toen ze naar haar auto liep moest ze langs dat cafe lopen en riepen ze haar dat toe. En is ze gaan kijken waarom ze toch zo boos zijn op haar.

Zo lees ik haar verhaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
laten we wel wezen.

na een drukke, goed geld opleverende dag zit je toch niet meer met die klant die klaagde over de wijn in je maag?

2 glaasjes wijn, en dat later nog naar je roepen?

als ik naast iemand zou staan die klaagde over de wijn, moet diegene wel indruk op me gemaakt hebben. anders herken ik die echt niet meer na een paar gezellige uren.

laat staan dat ik dan iemand na ga roepen.
wij slapen nooit.
quote:wantrouwig schreef op 04 oktober 2011 @ 16:23:

Ze sporen beiden niet, eerst ging de uitbaatster van café uit haar dak over die wijn, en later wou meisje naar me toe vliegen maar waarom weet ik niet, ze hielden haar tegen en ze heeft niets kunnen zeggen.

Misschien heeft je vriend iets gehad met de uitbaatster en

haar weer gedumpt terwijl hij haar gezegd bij jou weg te

gaan, zij ziet jou als concurrent (spelbreekster)

20 jarige ziet hoe ze jou hardhandig de kroeg uitwerkt en

wil naar je toekomen om uit de doeken te doen dat ze de

minnares van je man was, vriendinnen houden haar tegen

en zeggen "bemoei je er niet mee"

Een man vertrouwen die in de horeca werkt

Redelijk naief als je al een keer belazerd bent.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Weet je inmiddels al iets meer Wantrouwig? Of loopt dit topic hier dood?
Ik up hem even. TO, heeft het gesprek met je vriend je wat wijzer gemaakt, of alleen maar meer vragen opgeroepen?

(En sorry voor eerdere topicvervuiling, had niet door dat we alweer zoveel verder waren!)
Heb gisteren met hem gepraat of toch geprobeerd.

Zoals verwacht ben ik niet veel wijzer geworden. Hij snapt naar eigen zeggen niet waarom dat gebeurd is en hij zegt dat hij zeker niet gaan rondbazuinen is dat ze samen iets gehad hebben. Hij weet dus niet wat ze van me wou.

Ik weet nu wel dat cafébazin en meisje blijkbaar moeder en dochter zijn. Misschien daarmee dat ze beiden zo aggressief waren.

Dit had ik natuurlijk verwacht. Als ik hier nog iets van wil weten zal het uit de hoek van mijn vriendin moeten komen denk ik.

Hij was wel enorm kwaad over wat er gebeurd is. Hij vroeg waarom ik hem niets komen vertellen was omdat hij toch niet ver van mij was (in andere café waar hij blijven plakken was). Hij heeft dit alles pas gisteren gehoord en was echt laaiend.

Ik wist dat hij ging zeggen dat hij van niets wist.

Wel was hij heel boos omdat ik zei dat ik me vragen begon te stellen over het feit dat dat meisje eerst hem heeft aangesproken en nadien haar woede op mij gericht heeft. Hij kaatste de bal direct terug en zei dat hij het erg vindt dat ik direct twijfel aan hem en eventuele leugens van een ander zou geloven...

tja, ze heeft ook niet gezegd dat er iets gebeurd is, ze heeft gezegd dat HIJ dat gezegd heeft (volgens hem natuurlijk).

Eigenlijk heb ik dus niet veel te melden.
Poeh, het wordt er allemaal idd. niet veel duidelijker op. Ik zat ook al te denken dat het misschien om moeder en dochter ging en dat is dus ook zo. Maar dan blijft het allemaal heel raar. Hopelijk kunnen je vriendinnen wat meer los krijgen. En ik snap niet waarom je vriend nou zo kwaad werd op jou. Een beetje onthutst, okay, maar kwaad? Het is toch ook een zot voorval. En dat zou het toch ook voor hem moeten zijn, als hij er echt niets van weet? Dan moet hij toch ook willen weten waar dit gedoe vandaan komt? Nou ja, vragen vragen en die heb je zelf al genoeg. Sterkte, hopelijk gauw nieuws van je vriendinnen, waar je iets mee kunt!
quote:Hunniebunnie schreef op 05 oktober 2011 @ 08:53:

Poeh, het wordt er allemaal idd. niet veel duidelijker op. Ik zat ook al te denken dat het misschien om moeder en dochter ging en dat is dus ook zo. Maar dan blijft het allemaal heel raar. Hopelijk kunnen je vriendinnen wat meer los krijgen. En ik snap niet waarom je vriend nou zo kwaad werd op jou. Een beetje onthutst, okay, maar kwaad? Het is toch ook een zot voorval. En dat zou het toch ook voor hem moeten zijn, als hij er echt niets van weet? Dan moet hij toch ook willen weten waar dit gedoe vandaan komt? Nou ja, vragen vragen en die heb je zelf al genoeg. Sterkte, hopelijk gauw nieuws van je vriendinnen, waar je iets mee kunt!De aanval is de beste verdediging?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven