Mode & Beauty alle pijlers

Hoe vaak shoppen?

04-10-2011 18:58 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of jullie ook vaak winkelen.

Zeker 1 of 2 keer in de maand haal ik nieuwe dingen, en doe mijn kleren die heel duur zijn (shirtjes-vestjes) paar keer aan en dan vind ik het goed geweest en laat ik het in de kast liggen en wil weer heel veel nieuwe dingen.

Vriendinnen vinden mij een gek dat ik zoiets doe en jammer van het geld.

Wat denken jullie ervan? Hoe vaak kun je nieuwe dingen shoppen? En doe je de oude nog wel aan?
Waarom doe je hele dure dingen maar een paar keer aan?
Ik vind het niet mooi om bijvoorbeeld iets vaak aan te doen, als ik het 6 keer heb aan gehad vind ik het goed geweest. Heel stom weet ik, maar voel me niet fijn als ik iets vaak aan heb. Wil daar wel graag vanaf komen maar heb het al een paar jaar pff
Waarom vind je dat niet fijn? Is daar een specifieke reden voor?
Hoeveel geld geef je dan zoal uit tijdens een shopdag?

Voor hoeveel geld blijft er in je kast hangen?
Dan misschien een goed idee om te investeren in duurdere dingen die je ook langer door kunt dragen, goede basisstukken, zoals leuk jasje e.d. en dan meer af te wisselen door iets goedkopere shirtjes te kopen b.v. van H&M. En je misschien af te vragen waardoor dit gekomen is, omdat je zegt dat je dit pas een paar jaar hebt?
Ik bestel mijn kleren vaak via internet, bijenkorf enzo meestal.

Zoals zwarte vestjes en donkere kleuren draag ik wel vaak, maar heb vandaag ook weer een oranje blousje besteld via internet en die wil ik dan over 5 maand niet meer aan denk ik..

Nee ik heb er niet echt een reden voor, heb dat altijd al gehad.
Wat doe je met die kleren die je net meer aan doet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
1x per 2 of 3 maanden. Net als we wat nodig hebben. En ja leuke schoenen kan ik nooit laten staan daarom ga ik zo min mogelijk
Ik heb familie in het buitenland en hun zijn niet al te rijk, dus stuur ik het altijd naar mijn nichtje! Die is er altijd heel blij mee
Ik vind het ontzettend verwend gedrag, maar hey, als je het kan betalen en jij het prettig vindt.. Waarom niet?

Welke maat heb je trouwens?

*Vraagt zich af waar al die mooie dure kleren naartoe gaan * ..
En ik draag sommige dingen jaren en ben er blij mee
Oh wekelijks, ik koop de meeste spullen in mijn lunchpauzes, erg vervelend, ik werk bij een bank midden in een winkelcentrum... Ik heb vandaag uitgerekend dat als ik al mijn schoenen wil dragen ik na 5 dagen een ander paar aan moet doen. Met kleding durf ik dat niet eens te bedenken...ik geef toe, ik ben verslaafd...
Niet vaak. Heb een hekel aan winkelen. Maar besteed wel een godsvermogen aan kleding. Ik ga twee keer per jaar uit winkelen en geef in een jaar iets van 8k uit aan kleding en schoenen. Kan iets meer zijn. Ik koop altijd bij dezelfde winkel en laat me daar kleden door de dame. Ben daar dan een uur of vijf zoet.... heb er zelf geen zicht op
quote:itsssme schreef op 04 oktober 2011 @ 19:09:

Ik heb familie in het buitenland en hun zijn niet al te rijk, dus stuur ik het altijd naar mijn nichtje! Die is er altijd heel blij meeNou klaar toch. Als jij het kunt betalen, lekker shoppen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:itsssme schreef op 04 oktober 2011 @ 19:06:

Zoals zwarte vestjes en donkere kleuren draag ik wel vaak, maar heb vandaag ook weer een oranje blousje besteld via internet en die wil ik dan over 5 maand niet meer aan denk ik..

Nee ik heb er niet echt een reden voor, heb dat altijd al gehad.En in die 5 maanden draag je het slechts 5 a 6 x? Is het dan een heel speciaal kledingstuk? Alsin voor gelegenheden? Of gewoon voor alledaags?
1x per maand wat kleine dingen? Soms iets meer.. Ik ben student dus klein budget en ik draag sommige dingen al een jaar haha
Internagelaktisch
Ik heb maat M haha.

Maar mijn kleren gaan dus naar mijn nichtje.

Ik kan het wel betalen gelukkig.

Met schoenen valt het nog mee, ik heb 3 paar schoenen! Heeeel erg weinig ja maar ze passen bij alle outfits dus dat is goed! Paar jaar geleden kocht ik nog wel eens iets bij de H&M maar dat vind ik niet meer zo.. en iedereen loopt ermee! Heb een hekel om in iets te lopen wat vijf andere personen ook hebben.
quote:maaique schreef op 04 oktober 2011 @ 19:13:

1x per maand wat kleine dingen? Soms iets meer.. Ik ben student dus klein budget en ik draag sommige dingen al een jaar hahaMijn spijkerbroek skinny gaat het derde jaar in.
quote:itsssme schreef op 04 oktober 2011 @ 19:06:

Nee ik heb er niet echt een reden voor, heb dat altijd al gehad.

Misschien is het een idee om daar toch eens over na te gaan denken. Altijd al gehad is vaak een slap excuus voor iets wat je liever niet wilt erkennen of herkennen.

Ben je trouwens permanent uitgekeken op de kleding of kun je na een jaar shoppen in je eigen kast en weer helemaal blij zijn met wat er in ligt?
Gewoon voor alledaags.
Wauw.. Ach naja, je gooit het in ieder geval niet weg .

Zo lang je jezelf niet in de schulden steekt zou ik me er geen zorgen over maken.
Ik bestel bijna wekelijks wel een paar dingen online. Vaak gaan veel dingen linea recta retour, soms hou ik alles. Ik ben gek op kleding en besteed daar dus veel geld aan. Mijn favoriete items draag ik tot ze versleten zijn
I am surrounded by morons
Op donkere kleding ben ik niet snel uitgekeken..

Maar een knalrood vestje of iets gekleurds wil ik een half jaar later niet meer aan!

Broeken draag ik trouwens wel een paar jaar, al komen er soms wel wat bij
quote:Oriane schreef op 04 oktober 2011 @ 19:11:

Niet vaak. Heb een hekel aan winkelen. Maar besteed wel een godsvermogen aan kleding. Ik ga twee keer per jaar uit winkelen en geef in een jaar iets van 8k uit aan kleding en schoenen. Kan iets meer zijn. Ik koop altijd bij dezelfde winkel en laat me daar kleden door de dame. Ben daar dan een uur of vijf zoet.... heb er zelf geen zicht op

Heerlijk Oriane

Hier ietsiepietsie minder te besteden aan kleding, maar ik ga inderdaad ook twee keer per jaar groot winkelen in één en dezelfde winkel met hele aardige winkeldames die precies weten wat ik allemaal aan moet. Tussendoor nog wel wat losse dingen die nodig blijken te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven