Wachten, wachten...

05-10-2011 12:22 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben toen we 6 maanden een relatie hadden iedere keer ruzie gemaakt over samenwonen. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en wilde maar wat graag bij hem intrekken. Ik was gewoon dolverliefd. Hij vond het te vroeg. Ik vond mijn eigen huurhuis en af en toe hadden we nog wel wat ruzie over het samenwonen. Ik wilde nog steeds eerder samenwonen dan dat hij dat wilde. Hij vond het wel prima allemaal zo. Ik irriteerde me hieraan, vooral ook omdat we toch 7 nachten per week samen zijn. Waarom ga je dan niet volledig voor elkaar?? Soms escaleerde deze ruzies ook...dan liep ik boos weg. In april gaat mijn vriend weer studeren en we hebben eigenlijk al 1,5 jaar geleden afgesproken dat ik dan bij hem kom wonen. Wel heb ik tegen hem gezegd dat ik vind dat hij zelf moet aangeven wanneer het tijd is om mijn huis weg te doen. Inmiddels komt april steeds dichterbij en er is nog niks gevraagd. MIjn vriend heeft altijd aangegeven dat hij mij niet 1 dag voor 1 april zou vragen om bij hem te komen wonen. Dit zou verkeerde redenen kunnen wekken bij mij omdat hij dan geen geld heeft en ik een deel van zijn hypotheek ga betalen.

Dus dan vind ik dat het inmiddels wel tijd word om mij te vragen...Hiervan gaan mijjn hakken in het zand want ik moet mijn huis ook wegdoen en alle meubels voor een groot deel verkopen. Het irriteert mij een beetje dat meneer het allemaal gaat bepalen. Dat doe je toch samen?

Nu blijkt dat hij misschien pas in juni kan beginnen met zijn studie en nu wil hij het samenwonen ook uitstellen tot juni (althans dat denk ik, anders had hij me toch al gevraagd?). Hierover heb ik een heel naar gevoel...

Hebben jullie ervaringen hoelang het duurde voor je je huurhuis verliet en introk bij je vriend? Is dit gepiept in een dag of duurt dit maanden? En hoe zat het bij jullie met de ver koop vd meubels? En wat vinden jullie van bovenstaand erhaal?

Thanks!
Wat ik vind? Dat je overkomt als een drammer.
April komt dichterbij? Ik dacht even dat ik een oud topic zat te lezen. Dat duurt nog een half jaar. Weet niet hoe oud jullie zijn, maar waarom zo'n haast met samenwonen?
Wat ik vind?

Als ik jou was zou ik beslist niet willen samenwonen met iemand die dat niet met mij wil.

Als ik hem was zou ik gek worden van jouw gepush.
Ga vooral zo door en je zit binnenkort 7 dagen per week in je huurwoning. Alleen.
Ik denk dat ie nog niet toe is aan samenwonen Karin. Ik kan me voorstellen dat jij staat te springen, maar hij zo te lezen dus (nog) niet. Misschien moet je het een poosje (6 maanden of zo?) volledig laten rusten, geen woord aan besteden, wie weet komt ie er zelf dan wel mee. Of niet.

Heb je je eigen huur al opgezegd per april eigenlijk?
Wat moet hij je vragen dan, ten huwelijk?

Maak het gewoon bespreekbaar, hij is er blijkbaar niet zo mee bezig als dat jij bent.
quote:karinisverliefd schreef op 05 oktober 2011 @ 12:22:Het irriteert mij een beetje dat meneer het allemaal gaat bepalen. Dat doe je toch samen?

Aha. Dus "samen doen" is doen wat jij wilt.

Als hij zegt wat hij wil dan is "meneer" alles aan het bepalen.

Heel leerzaam, dit. Dat wordt geweldig gezellig bij jullie samen.
Als hij het niet wilt dan wilt hij niet klaar.

Ga hem niet dwingen. Dan ben je binnen de kortste keren je partner kwijt
Ik vind het een raar verhaal. Julle hebben al van het begin af aan ruzie over samenwonen maar wel al anderhalf jaar afgesproken dat jullie april 2012 gaan samenwonen (als hij met een nieuwe studie begint).

1. Je hebt als het goed is een maand opzegtermijn dus waarom al een half jaar van tevoren je druk gaan maken? Wou je nu al je meubels kwijt zodat je straks maandenlang in een leeg huis zit?

2. Wat heeft die studie te maken met de vraag wanneer jullie gaan samenwonen?

3. Je zit te wachten op een vraag van hem, maar tegelijkertijd vind jij dat hij het niet moet gaan bepalen wanneer jij je huur opzegt?

4. Ik begin steeds meer in te zien waarom er altijd gevallen wordt over het woord ´meneer´ als je het over je lief hebt. Je klinkt helemaal niet alsof je zo van je vriend houdt. Je klinkt eigenlijk alsof je een hekel aan hem hebt. Waarom wil je met hem samenwonen? Lijkt het jullie zo gezellig?
quote:Snormel schreef op 05 oktober 2011 @ 12:30:

[...]

Heel leerzaam, dit. Dat wordt geweldig gezellig bij jullie samen.Ja echt he? Je kan het je helemaal voorstellen, lekker knus samen op de bank met alle kaarsjes aan
quote:anonanas schreef op 05 oktober 2011 @ 12:27:

April komt dichterbij? Ik dacht even dat ik een oud topic zat te lezen. Dat duurt nog een half jaar. Weet niet hoe oud jullie zijn, maar waarom zo'n haast met samenwonen?Jij schrijft het, ik dacht het! (heb dus serieus even de datum gecheckt!)
quote:karinisverliefd schreef op 05 oktober 2011 @ 12:22:

Hebben jullie ervaringen hoelang het duurde voor je je huurhuis verliet en introk bij je vriend? Ehm.. what about helemaal niet? Waarom ga je er vanuit dat dit de normale gang van zaken is?
Het irriteert mij een beetje dat meneer het allemaal gaat bepalen. Dat doe je toch samen?

Pardon??? Jij wilde al heel snel bepalen dat jullie gingen samenwonen....niet zo zeuren dus!
Ik heb niet willen samenwonen voordat ik was afgestudeerd, omdat een student en een werkende persoon gewoon totaal verschillende levens hebben. Dat betekende voor ons dus dat we pas na 7,5 jaar gingen samenwonen.

Als hij er nog niet aan toe is, werkt dwingen echt niet ;)
Wat ik vind?

Dat jou vriend een engelen geduld heeft.

Ik zou ook naar je verstand hebben gevraagd als je na 6 maanden was begonnen met drammen.

Sterker nog, ik had je de kans niet eens geven om daar nog 1,5!!!! jaar over door te miepen.

Er wordt samengewoond als beide partijen daar aan toe zijn.

EN nee, daar hoef je geen anderhalf jaar van te voren bindende afspraken over te maken...het loopt zoals het loopt

Wat jij doet is proberen de boel te manipuleren

En dan loopt het ook wel hoor...alleen loopt het dan in de soep!

Want slechts HEEL weinig mensen zijn daar vatbaar voor (en met daar bedoel ik dan gedram, gezeur en ruzies)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn vriend maakt wel steeds meer opmerkingen over het feit dat ik bij hem gan intrekken. Zo van: wat wil je veranderen? We gaan samen naar de hypotheekadvsieur. Samen met een weekend weg met vrienden gaf hij ook aan dat hij met mij wilde samenwonen voor zijn studie in april!

Maar nu blijkt dus dat april misschien juni wordt voor zijn studie. En ik hoop gewoon niet dat het samenwonen dan ook automatisch naar juni wordt verschoven! Want dan zou ik me gebruikt voelen vanwege de centjes die ik ik ga inbrengen...
Ik denk dat je hem van je af pusht door zo te drammen. Waarom persé samenwonen? Ik heb inmiddels bijna 4 jaar een relatie en wij wonen nog steeds niet samen omdat mijn vriend dat niet wil. Prima, ik kan ermee leven want ik wil niet met iemand samenwonen die daar nog niet aan toe is. Jouw vriend is dat overduidelijk ook nog niet. Je komt echt heeeeeel aanhankelijk over, kun je niet zonder hem? Wat maakt het samenwonen nou zoveel beter in je relatie? Ik zou het laten rusten en me richten op de leuke dingen in de relatie en er niet zo op door drammen. Dan komt het denk ik eerder dan wanneer je hem zo op de huid zit. Ik kan me voorstellen dat dat de zin in samenwonen bij hem juist nog minder maakt.
Ik vind je ook een drammer en raad je dringend aan om geen woning op te zeggen en spullen te verkopen zolang 'meneer' duidelijk nog niet aan samenwonen toe is.
Juni of april. Wat maakt het uit?

Je voelt je gebruikt vanwege centen die je inbrengt?

Wat een gecompliceerd meisje ben jij.
Arme jongen....
quote:karinisverliefd schreef op 05 oktober 2011 @ 12:48:

Mijn vriend maakt wel steeds meer opmerkingen over het feit dat ik bij hem gan intrekken. Zo van: wat wil je veranderen? We gaan samen naar de hypotheekadvsieur. Samen met een weekend weg met vrienden gaf hij ook aan dat hij met mij wilde samenwonen voor zijn studie in april!

Maar nu blijkt dus dat april misschien juni wordt voor zijn studie. En ik hoop gewoon niet dat het samenwonen dan ook automatisch naar juni wordt verschoven! Want dan zou ik me gebruikt voelen vanwege de centjes die ik ik ga inbrengen...

Ah, dus hij heeft het wél over samenwonen, maar wil het alleen twee maanden uitstellen. Da's toch niet zo erg? Wat zijn twee maanden nou?

En je laatste zin snap ik niet eigenlijk, leg eens uit?
Hmm . . . . blijf allebei maar apart wonen, scheelt een hoop gemiep . . . . gaat toch niet werken als jij alleen maar de dienst uitmaakt!
Djiezus Kraijst.

Loop niet zo te drammen joh. Daar wordt het echt niet leuker op om uiteindelijk samen te gaan wonen.
He? Welke centjes ga je dan inbrengen? Waarvoor zijn die centjes, als je (wel) 2 (hele) maanden later gaat samenwonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven