Hoe vaak ga jij in bad?
dinsdag 17 februari 2026 om 18:34
Ik lig in bad. Voor het eerst in, denk ik, een jaar. Het is lekker, daar niet van, maar het is ook een beetje gedoe en eigenlijk komt het er bijna nooit van.
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Ik denk dat in bad gaan voor veel mensen vooral het idee van ontspanning belichaamt, maar het dóen?
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
dinsdag 17 februari 2026 om 18:41
Wij hebben 2x in een huis een bad gehad. In het begin ging ik er af en toe in. Later nooit meer en was het plek voor de wasmand etc. Alleen gingen op een gegeven moment de kleinkinderen erin als ze te logeren waren. In ons huidige appartement gelukkig alleen een douche. Daar ga ik in de ochtend onder en als m'n spieren heel pijnlijk zijn af en toe in de avond nog een keer. Dan is het dus echt ter ontspanning. Gebeurt niet vaak.
dinsdag 17 februari 2026 om 18:44
Nooit meer want het bad is sinds anderhalf jaar weg. Daarvoor zo'n vier keer per jaar. Vond het altijd heerlijk ontspannend maar ook tijdrovend dus deed het niet vaak. Daarnaast toch om de week het bad schoonmaken want stoffig maakte dat we het bad weg deden. Sinds december al vier keer gehad dat ik het miste.
Als we ooit gaan verhuizen komt er hopelijk toch weer een bad.
Als we ooit gaan verhuizen komt er hopelijk toch weer een bad.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
dinsdag 17 februari 2026 om 18:44
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst in bad ben geweest. Dat moet zeker 25 jaar geleden zijn, op een vakantie een keer.
Sinds mijn 8e nooit in een huis met een bad gewoond.
Ik kan me er eigenlijk ook niets bij voorstellen, dat het ontspannend zou zijn. Ik ben meer het type dat als ik er dan eindelijk in lig (na eindeloos emmeren om de temperatuur en diepte precies goed te krijgen) denk "Now what?!"
Ik verveel me dan en vind het idee dat je daar in je eigen vuil ligt te dobberen helemaal niet fijn.
Sinds mijn 8e nooit in een huis met een bad gewoond.
Ik kan me er eigenlijk ook niets bij voorstellen, dat het ontspannend zou zijn. Ik ben meer het type dat als ik er dan eindelijk in lig (na eindeloos emmeren om de temperatuur en diepte precies goed te krijgen) denk "Now what?!"
Ik verveel me dan en vind het idee dat je daar in je eigen vuil ligt te dobberen helemaal niet fijn.
originalheleen wijzigde dit bericht op 17-02-2026 19:05
0.29% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
dinsdag 17 februari 2026 om 18:46
Nooit. Zowel als ik wel of geen bad in huis heb. Ik vind er niks aan. Gedoe vooraf, gedoe als je er in ligt, gedoe erna. Niks ontspannend aan.
Ik ga dan wel graag naar de sauna, die warmte vind ik heerlijk! Maar dan ook liever niet zwemmen of in bad.
Ik hou gewoon niet zo van in het water zijn denk ik.
Ik ga dan wel graag naar de sauna, die warmte vind ik heerlijk! Maar dan ook liever niet zwemmen of in bad.
I wanna live my life with the volume full!
dinsdag 17 februari 2026 om 18:47
dinsdag 17 februari 2026 om 18:51
Eidde schreef: ↑17-02-2026 18:46Nooit. Zowel als ik wel of geen bad in huis heb. Ik vind er niks aan. Gedoe vooraf, gedoe als je er in ligt, gedoe erna. Niks ontspannend aan.
Dat herken ik wel. Toen wij nog een bad hadden, hadden we ook een gezin van vijf. Er moest altijd wel iemand iets op de badkamer als ik eens in bad lag.
Ooit een jong kind dat gewoontegetrouw het licht uit deed, weer in bed stapte en lekker verder sliep. Of een puber die even kwam vragen of er tanden gepoetst komen worden en vervolgens na vertrek de deur wagenwijd open liet staan, brrrrr.
dinsdag 17 februari 2026 om 18:58
VloerverwarmingLady*Voldemort schreef: ↑17-02-2026 18:53Ik ga ook niet graag in mijn badkamer liggen, veels te koud zo op die tegels.
Ontopic: nooit. Vies he?
Alles gaat voorbij
dinsdag 17 februari 2026 om 18:59
Minimaal eens per week, en tijdens mijn zwangerschappen (zeker richting het 3e trimester, zoals nu..) zeker wel 3x per week. Inderdaad heeeerlijk om in te ontspannen, ik lig er met gemak 2u in. Sudoku boekje, kop thee, reep chocola.. 
Ik ben zelfs in bad bevallen van kind nr 2
Ik ben zelfs in bad bevallen van kind nr 2
zeeschelp wijzigde dit bericht op 17-02-2026 19:01
20.90% gewijzigd
dinsdag 17 februari 2026 om 19:00
Lady*Voldemort schreef: ↑17-02-2026 18:53Ik ga ook niet graag in mijn badkamer liggen, veels te koud zo op die tegels.
Ontopic: nooit. Vies he?
Wij hebben vloerverwarming en toen ik pas heel koud thuis kwam heb ik er serieus over gedacht om op de vloer te gaan liggen omdat die zo lekker warm was. We hebben door de warmtepomp bijna nergens meer radiatoren waar je tegenaan kunt gaan zitten.
dinsdag 17 februari 2026 om 19:01
Nooit.
Ik heb geen bad.
En ik ben op 11/01/1996 - ik was 11 - zowat verdronken in bad bij wat toen mijn eerste epilepsie-aanval was. Mijn vader heeft me nog net op het nippertje gered.
Ik vind een bad hoogstens handig om vuile kleding te weken.
Ik heb geen bad.
En ik ben op 11/01/1996 - ik was 11 - zowat verdronken in bad bij wat toen mijn eerste epilepsie-aanval was. Mijn vader heeft me nog net op het nippertje gered.
Ik vind een bad hoogstens handig om vuile kleding te weken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 17 februari 2026 om 19:06
Ik heb geen vloerverwarming en geen ligbad. Ooit heb ik tijdelijk ergens gewoond waar wel een ligbad was, en voor de kinderen vond ik het wel handig. Maar voor mezelf vond ik het alleen maar een hoop gedoe.En een beetje viezig ook, je ligt toch te weken in je eigen huidschilfers en zo dus uiteindelijk moet je toch weer douchen.
Graftak!
dinsdag 17 februari 2026 om 19:07
Was een grapje he.
Graftak!
dinsdag 17 februari 2026 om 19:22
dinsdag 17 februari 2026 om 19:24
Ja dat schoonmaken. Voor ik mijn loopbaan begon in de wasbizznizz heb ik meerdere perioden vakantiehuisjes schoongemaakt, en die bevatten dikwijls een ligbad. En dat ligbad zat zonder uitzondering altijd vol met schaamhaar. Dus daar was ik dan minstens een kwartier druk mee, want niemand wil een ligbad met andermans schaamhaar natuurlijk, maar dan bleef er elders wel eens een spinnenweb hangen ja.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in