Schoonmoeder & schoonzus RAMP!
woensdag 5 oktober 2011 om 13:36
Wat was ik blij met mijn schoonfamilie. Ik heb niet zo'n makkelijke jeugd gehad door de ziekte van mijn beide zussen en vader. Stond er eigenlijk alleen voor, heb mijzelf moeten opvoeden. Dacht nu krijg ik een schoonfamilie die er wel voor mij zouden zijn. Mooie woorden hadden ze beiden, kon ze altijd bellen, zouden altijd voor mij klaar staan, was het beste wat hun zoon / broer was overkomen, eerlijkheid was het belangrijkste in hun leven. Nu acht jaar later kom ik er achter dat ze beide ontzettend hebben gelogen. Nu valt alles op zijn plek. Alles moet om hun gevoelens draaien, de gevoelens van een ander zijn niet belangrijk. Mijn vriend en ik hebben een dochterje en oma en opa komen al een paar jaar niet meer bij ons op bezoek. Dit omdat wij blijkbaar een keer hebben gevraagd of ze van te voren wilde bellen. Maar al die jaren heeft ze tegen ons gelogen, gezegd dat door de stress en lichamelijke problemen zij niet meer langskwamen. Mijn schoonmoeder heeft de één naar de andere zielige verhaal opgehangen tegen mij zodat ik nog wel langs bleef komen bij haar. En nu ruim 2 jaar later kom ik er achter wat de echte reden is waarom ze niet meer langskomen ZE MOETEN BELLEN. Zo belangrijk is hun kleindochter dus voor ze. Mijn schoonzus valt op zeer goede foute mannen. Mannen waar je al van te voren van weet dat ze fout zijn. Ze liegt dan tegen iedereen over haar relaties. Als zij een relatie heeft zien wij haar ook nooit, maar iedere keer als het uit gaat. Is het de schuld van mijn vriend. Hij heeft haar gekwest en niet geholpen en in de steek gelaten. Mijn schoonmoeder steunt haar dochter hier dan ook helemaal in, want mijn vriend is volgens hun een slechte zoon, broer, vader voor zijn dochter en zeer slecht voor mij. Mijn schoonzus heeft ook een zoon en daar gaan mijn schoonouders wel naar toe en opbezoek en doen ze allemaal leuke dingen mee. Ze passen ook heel veel op dat ventje. Mijn schoonzus en zoon hebben ook een paar jaar bij mijn schoonouders in huis gewoond. Maar op mijn dochter is dit niet allemaal mogelijk. Moet bijna smeken of ze haar willen zien. En ik ben er nu helemaal klaar mee. Dit keer heeft ze een normale vent en was het contact beter. Maar opeens heeft mijn schoonzus weer eens ruzie gemaakt met mijn vriend. Hij heeft haar weer gekwets en in de steek gelaten, staat nooit voor haar klaar. En ik ben blijkbaar nu opeens ook een verschrikkelijk mens. Blijkbaar heeft ze al jaren een hekel aan mij.Wij maken haar leven kapot. Ze vertelde de ene na ander leugen over mij tegen mij vriend in de hoop dat onze relatie kapot zou gaan. Gelukkig gelooft mij vriend zijn zus niet en is bij hem nu ook de maat vol. Wij hebben geen contact meer met zijn zus. Het contact met schoonmoeder is nog maar minimaal, want zij trekt weer partij voor haar dochter. Wat ik en mijn vriend zijn zo onvolwassen en kinderachtig. Tegen iedereen vertellen zij hun verhaal, ze maken mij en mijn vriend zwart tegen iedereen die het maar wilt horen. Dit keer komt het gewoon nooit meer goed. Ik weet dat het beter is dat ze niet in ons leven zijn, maar ik had zo gehoop dat het anders zou zijn. Vooral voor mijn dochter. Wou haar de familie geven (opa, oma, tante ect) die ik niet heb gehad. Wie o wie heeft dit ook meegemaakt
woensdag 5 oktober 2011 om 13:46
Meid, denk om je hartkleppen. Laat het gaan. Je kunt ze toch niet veranderen en als ze je alleen maar energie kosten en een hoop verdriet of stress geven, is het misschien beter om ze te vermijden. Ik begrijp het wel, je hoopte dat je een vervanging zou krijgen voor wat je zelf hebt moeten missen, maar haal dat geluk uit je eigen gezin....
woensdag 5 oktober 2011 om 13:49
echt irritante schoonfamilie kom je nooit vanaf !! ik zal nu maar niet een hele verhaal gaan schrijven ik raak er niet over uitgepraat.. jammer dat wel maar wees blij dat je vriend achter je staat en jullie samen zijn... ik heb wel andere situaties meegemaakt waarin mannen partij kiezen voor hun achterbakse families !!
woensdag 5 oktober 2011 om 14:09
Sjonge, wat een rotsituatie. Ik herken het een klein beetje (schoonmoeder dan, heb geen schoonzusje) en kan maar één advies geven: probeer je niet meer bezig te houden met wat zij zeggen/vinden/doen en laat het langs je heen glijden. Jij en je man zitten op één lijn, dat is het belangrijkste. En het is sneu voor je dochter, maar zolang de sfeer tussen jullie drie goed is, zal ze er echt niets aan overhouden als er geen hechte relatie is met haar oma. Dit soort mensen slurpt energie en die stroom moet je stoppen. Gevalletje Tefal dus. Sterkte, niet leuk dit...
woensdag 5 oktober 2011 om 14:28
Ik zou het eerste gedeelte van dit verhaal zelf hebben kunnen schrijven, van dat "oh wat staan ze klaar voor ons, altijd mooie woorden" maar als het puntje bij paaltje komt is er helemaal niks van waar. Wat iedereen boven mij al zei: Laat ze lekker in hun eigen negatieve soep gaar koken en richt je lekker op je eigen gezinnetje. En inderdaad, wees blij dat je man het ook ziet, dat kan ook wel eens anders zijn en dan is het nog frusterender.