Geld & Recht alle pijlers

Woedend en in tranen na UWV ziektewet gesprek !

05-10-2011 13:44 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:31:

[...]

Ze zegt zelf ook gestopt te zijn met therapie, niet naar een psych te gaan etc. Ik vind dat als je echt ziek bent je alles aan moet grijpen om beter te worden. Ipv op de bank te zitten wachten tot het vanzelf over gaat en daarbij 'gewoon' salaris te ontvangen.Even iets wat ik me oprecht af vraag: Zou het ook kunnen dat TO te "ziek" is, dat ze niet eens weet hoe ze het nu aan moet pakken met hulp etc?
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:34:

[...]

ja, die afbeelding kon ik niet vinden
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:31:

[...]

Ze zegt zelf ook gestopt te zijn met therapie, niet naar een psych te gaan etc. Ik vind dat als je echt ziek bent je alles aan moet grijpen om beter te worden. Ipv op de bank te zitten wachten tot het vanzelf over gaat en daarbij 'gewoon' salaris te ontvangen.Eensch, maar ga je er vanuit dat TO geheel in staat is, te weten en te doen wat goed voor haar is. Ben bang dat dat nu juist teveel gevraagd is (dat verhaal et die ex-man is natuurlijk ook van de zotten).
quote:cathoilily schreef op 05 oktober 2011 @ 14:35:

[...]

Even iets wat ik me oprecht af vraag: Zou het ook kunnen dat TO te "ziek" is, dat ze niet eens weet hoe ze het nu aan moet pakken met hulp etc?Aanstelleritis en aandachtvragerij is inderdaad een hele ernstige aandoening.
quote:blop schreef op 05 oktober 2011 @ 14:33:

Idd, Kusunum; en dan nog dreigen met 'zal ik nóg een poging doen om te bewijzen dat ik een zielepoot ben?' Dus 5 pillen innemen en gauw een ambulance bellen zodat je weer fijn in het hulpverlenerscircuit kan wentelen? Ik heb het te doen met diegenen die zelfmoord hebben gepleegd maar voor mensen die daar van die doorzichtige pogingen toe doen heb ik geen enkel respect. Die helemaal niet dood willen maar iets op deze manier Willen afdwingen: aandacht, zorg, geld of wat dan ook en TO is er bij uitstek zo eentje.

Heb ze dat gezegd (heb niet alles gelezen)

Wat er nu in mij op komt mag ik hier niet neerzetten

*gaat op handen zitten*
Voel mij gelukkig niet zielig maar juist sterk
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 14:32:

[...]

De directie schreef ook teksten zonder alinea's,komma's en punten?
quote:Magdalan schreef op 05 oktober 2011 @ 14:12:

Zooo, dit is lastig te lezen zeg! De lengte deert me niet zo, maar door de warrige zinnen met ontbrekende interpunctie is hier geen doorkomen meer aan.sorry ik ben niet de beste schrijver in de wereld inderdaad
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 14:35:

[...]

ja, die afbeelding kon ik niet vindendubbelepunt hug dubbelepunt
Nogmaals, waarom heb je niet bij ggz oid aangeklopt?
quote:blop schreef op 05 oktober 2011 @ 14:33:

Idd, Kusunum; en dan nog dreigen met 'zal ik nóg een poging doen om te bewijzen dat ik een zielepoot ben?' Dus 5 pillen innemen en gauw een ambulance bellen zodat je weer fijn in het hulpverlenerscircuit kan wentelen? Ik heb het te doen met diegenen die zelfmoord hebben gepleegd maar voor mensen die daar van die doorzichtige pogingen toe doen heb ik geen enkel respect. Die helemaal niet dood willen maar iets op deze manier Willen afdwingen: aandacht, zorg, geld of wat dan ook en TO is er bij uitstek zo eentje. Zelfmoord OK, maar je krijgt pas medelijden en respect als je het ook echt doet. Dan weten we dat het dus toch serieus was met je problemen. Is het wel te laat natuurlijk. Die watjes die het bij een poging houden zijn fakers, stiekem allemaal hartstikke gelukkig.
quote:Star schreef op 05 oktober 2011 @ 14:15:

Je was na je poging toch alweer aan het werk gegaan? Dat je werkgever failliet gaat, betekent niet dat je je dan maar weer ziek moet melden?ik was voor 40% arbeidstherapeutisch aan het werk
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:32:

[...]

ja de verzekeringsarts vindt dat ik niet genoeg hulp heb gezocht terwijl ik wel van mening ben dit te hebben gedaan hoe moeilijk dit ook voor mij isNee dat heb je niet gedaan want je werkgever liet niets meer van zich horen en dus had je geen geld voor een psycholoog.
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:39:

[...]

ik was voor 40% arbeidstherapeutisch aan het werkKan je dan nu niet iets vinden voor net zoiets? Paar keer een halve dag ofzo? Zodat je weer aan de slag bent?
quote:Murdoch schreef op 05 oktober 2011 @ 14:35:

[...]

Eensch, maar ga je er vanuit dat TO geheel in staat is, te weten en te doen wat goed voor haar is. Ben bang dat dat nu juist teveel gevraagd is (dat verhaal et die ex-man is natuurlijk ook van de zotten).

Tja, ik ben van mening dat iemand die een zelfmoord poging doet niet ziek is. Het doen van de poging is ziek.

En als je je hele verhaal hier neer kan zetten (en al weet dat je door verschillende ook afgebrand kan worden) dan ben je ook zo bij je verstand dat je naar een psych kan.

En hier huilen dat je geen UWV meer krijg omdat ze vinden dat je er niet genoeg aan gedaan hebt, om vervolgens te denken dat nog een strip pillen ze wel overtuigd?

Aanstellerietis op en top. Er zijn zat instanties die je helpen kunnen als je maar geholpen wil worden!
TO, ik denk dat er twee dingen nu het allerbelangrijkst zijn:

1. Je door het Juridisch Loket of een adviseur van je vakbond laten informeren over je precieze recht op uitkering.

2. Je aanmelden bij de GGZ om aan je psychische problemen te werken.
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 14:19:

[...]

je wil meehuilers, dan zit je hier fout, het is je eigen schuld en jij bent de enige die wat aan de situatie kunt veranderen, zoek werk en geef jezelf een schop onder je kont.

nee bij mijn familie, zijn familie houdt wel van bemoeien maar niet van helpen dus bedankt voor je reactie ;)

en nee ik kon die 10¤ per x niet betalen aangezien ik niet eens 10¤ had voor boodschappen nogmaals !!
ben trouwens zeer benieuwd wat een pschyloog is.

wil iemand mij dit uitleggen?

en is ik vond met dt nieuwe spelling of zo??

verder vind ik het naar voor je, maar ik begrijp je verhaal niet zo goed. en hoezo kan je niet beginnen weer een paar uurtjes te werken? ik weet hoe het is om arbeidsongeschikt te zijn want ben het zelf ook, maar ik ga toch voor geen miljoen de hele week thuis zitten.....
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:42:

[...]

nee bij mijn familie, zijn familie houdt wel van bemoeien maar niet van helpen dus bedankt voor je reactie ;)

en nee ik kon die 10¤ per x niet betalen aangezien ik niet eens 10¤ had voor boodschappen nogmaals !!Dan doen jullie toch iets fout want er zijn zat gezinnen met kinderen zelfs die van 1 salaris leven. En kon je dan die 10¤ per keer niet lenen van jouw familie?
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:40:

[...]

Aanstellerietis op en top. Er zijn zat instanties die je helpen kunnen als je maar geholpen wil worden!

Ja, en hoe slechter het gaat, hoe beter mensen voor zichzelf inzien wat ze nodig hebben?

Hoop overigens van harte dat ze bij die instanties niet zo snel zijn met hun oordeel als hier.
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 14:22:

[...]

Openingspost. Als mensen niet de reacties krijgen die ze willen, zoals in jouw geval meehuilers, dan willen ze de tekst verwijderen want ze zouden eens moeten nadenken of het probleem niet bij zichzelf te zoeken valtow met andere woorden je vroeg je af wanneer jullie me hadden weggepest ! nou ik ben nog steeds hier hoor
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:40:

[...]

Tja, ik ben van mening dat iemand die een zelfmoord poging doet niet ziek is.

Iemand die een zelfmoordpoging doet is in jouw ogen geestelijk dus volkomen gezond?

In mijn ogen niet. Of de poging nu is ingegeven door een oprechte doodswens of door een wanhopige schreeuw om aandacht, in beide gevallen is psychologische hulp geen luxe, lijkt me.
quote:Murdoch schreef op 05 oktober 2011 @ 14:29:

Maar vinden jullie dan dat geestelijke problemen nooit een aanleiding zijn voor arbeidsongeschiktheid?

Nee, in sommige gevallen - ernstige depressies door erfelijkheid - kunnen geestelijke problemen aanleiding zijn voor arbeidsongeschiktheid. Vind ik. En ook het UWV. In mijn geval dan.

Ik den dat TO vooral baat heeft bij iemand die haar bij de hand neemt om haar leven weer in eigen hand te nemen van wat ik van dit topic meekrijg is het vooral aandacht vragen en zielig doen. Dat is niet de juiste manier, maar ik kan me voorstellen dat je als je nog zo jong bent soms in dat gedrag valt als je niet weet hoe het ook anders kan.
quote:Murdoch schreef op 05 oktober 2011 @ 14:38:

[...]

Zelfmoord OK, maar je krijgt pas medelijden en respect als je het ook echt doet. Dan weten we dat het dus toch serieus was met je problemen. Is het wel te laat natuurlijk. Die watjes die het bij een poging houden zijn fakers, stiekem allemaal hartstikke gelukkig.

Nee, zeker niet. Het zijn geen fakers, en ze zijn niet gelukkig. Ze voelen zich diep ellendig!

Dat geloof ik graag.

En ik zou nooit medelijden hebben met en al helemaal geen respect tonen aan iemand die een zelfmoord poging doet.

Zoek hulp, doe wat concreets maar ga niet de drama queen uit hangen en andere om je heen schade toe brengen. (want dat doe je als je een poging doet)

En de schade die je de mensen om je heen toebrengt blijft die mensen hun hele leven lang bij.............

had ik maar...................

als ik liever was geweest..............

als..........als............als........

om van het beeld op je netvlies maar te zwijgen

nou, heb de reacties nog niet gelezen maar wat ik denk is dat je makkelijk kunt gaan werken. Dreigen met zelfmoord plegen is lekker makkelijk. Kan iedereen wel doen. Zou wat worden. Heel Nederland een uitkering. Belachelijk zeg. Je maakt je eigen keuzes en waarom denk je dat je recht hebt op een uitkering? Omdat je zelfmoord wilt plegen als je geen uitkering krijgt? Sorry hoor, ik vind je gestoord. Misschien wel handig. Is dat geen diagnose waarmee je een uitkering kunt krijgen?

Sorry hoor, maar ik word wel heel erg boos van dit soort dingen. Je bent gewoon lui.
Alles komt goed..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven