Geld & Recht alle pijlers

Woedend en in tranen na UWV ziektewet gesprek !

05-10-2011 13:44 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Star, GGD is iets heel anders dan GGZ.
quote:Cici25 schreef op 05 oktober 2011 @ 15:10:

[...]

GGZ! Kost je niets! Door laten verwijzen door je huisarts.Kost nog steeds 10 ¤ per bezoek, max 8 bezoeken worden vergoed ( ex de eigen bijdrage van 10 ¤)
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 15:07:

klopt het dat ggnet niet overal in nederland is ?

http://www.ggnet.nl/site/ ... chttijd%20per%20gemeente/

hebben jullie mischien nog andere tips waar het geen geld kostNogmaals: op naar de huisarts, 2e-lijns hulp aanvragen, wordt vergoed via je basisverzekering. Dus nu je huisarts bellen en een afspraak maken, that's all!
Ik heb niet alles gelezen, moet ik bekennen. Wel de OP in ieder geval. Ook heb ik een paar harde reacties langs zien komen.

Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn/haar mening. Iedereen heeft een eigen verhaal en een eigen beleving bij een bepaald verhaal.

Maar of je nou wel of niet zou moeten/kunnen werken, ik maak wel uit je bericht op dat je het erg moeilijk hebt.

Ja, er zijn zat mensen die suicidale gedachten hebben en wel naar hun werk gaan.

En ja, je moet aan je herstel werken als je in de ziektewet zit.

Maar dit klinkt nu nog even kort door de bocht.

Wat ik denk dat je zou moeten doen is aan je herstel werken. En niet voor de ziektewet, maar voor je zelf. Jij moet je beter voelen. Jij moet weer gelukkig kunnen worden.

Je schrijft dat je hulp wilde, maar dat je dat zelf moest betalen en dat je werkgever niets meer van zich liet horen.

Ik weet niet wat je werkgever hiermee te maken hebt (behalve dat hij je salaris betaalde en je daarmee dus je therapie kon betalen). Maar hulp is op meer plekken te vinden.

Je zit nu waarschijnlijk vast in een manier van denken waarbij je behoorlijk negatief over jezelf denkt en geen uitweg meer ziet.

Die manier van denken moet je ombuigen. Die manier van denken is namelijk het enige wat je dwars zit. Jij BENT helemaal niet zielig, slecht, lelijk of wat dan ook. Jij DENKT dat. En dat je dat denkt heeft een aanleiding, ergens in jouw verleden. Maar hoe logisch die gedachten misschien ook lijken, het zijn gedachten. Gedachten zijn persoonlijk en niet altijd even waarheidsgetrouw.

Je moet dus een stap achteruit doen en vanaf een afstand naar jezelf kijken. Dat is verrekte moeilijk, maar wel de manier om hieruit te komen.

Wat wil je...? Aan de ene kant heb je zelfmoord om van je problemen af te komen. Aan de andere kant heb je de keus om die negatieve gedachten uit te bannen en gelukkig te worden. En dan ben je ook van je problemen af. Eigenlijk 2 keuzes, allebei zonder die problemen. Je moet alleen de keuze maken. En waarom dan kiezen voor die definitieve optie, waardoor je de kans op gelukt sowieso weggooit?

En er zijn mensen die van je houden... denk maar eens aan die vriendin die zich vreselijke zorgen om je maakte. Die mensen in je omgeving zijn niet gek hoor! Jij bent echt om van te houden, daarom doen zij dat ook. En dat is precies een reden om jezelf te willen herpakken en door te gaan.

Huil uit bij je vriendinnen. Zeg dat je het wil proberen, maar dat je het zo moeilijk vindt. Zoek hulp. Vraag anderen om je te helpen zoeken naar professionele hulp.

Dwing jezelf om iedere dag op te schrijven wat je aan positieve dingen die dag hebt meegemaakt. Tenminste 3 dingen per dag. (bijv: lekkere appel gegeten / zonnetje schijnt / eten was goed gelukt).

Richt je op positieve dingen. Probeer vooruit te kijken.

En weer ontopic: schrijf een brief naar het UWV waarin je rustig onderbouwt welke stappen je hebt ondernomen om aan je herstel te werken en waarom dit niet gewerkt heeft (kort briefje, geen lang verhaal). En ga solliciteren op zoek naar werk. Geld heb je nodig en de regelmaat van een baan kan je ook door de dag helpen.

Sterkte.
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:15:

Star, GGD is iets heel anders dan GGZ.Had de link al gewijzigd idd.
quote:Star schreef op 05 oktober 2011 @ 15:15:

[...]

Had de link al gewijzigd idd.

Oké. Zag het net pas.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2011 @ 15:14:

[...]

Kan het nóg onaardiger? Jeetje zeg, reageer je op iedereen zo? Ze vraagt hier toch hulp?

Ow, nou heb ik het weer gedaan..? En nee ik reageer niet op iedereen zo, alleen op aanstellers.

Dat dat jou niet zint prima,heb je een negeerknop voor.
Als je weinig geld hebt, dan kun je dat bij het GGZ aangeven en dan KAN het zijn dat de eigen bijdrage wordt kwijtgescholden.

Ik snap best dat het lullig voor je voelt dat het UWV je aan het werk zet, maar in principe heb je hulp ook geweigerd. Uit geld problemen, maar dan nog geweigerd. Dat is allemaal heel sneu, maar wat ga je er aan doen?

Je kunt wel boos zijn en blijven huilen, maar daar schiet je sowieso niks mee op.
quote:MonaTwist schreef op 05 oktober 2011 @ 15:18:

[...]Ow, nou heb ik het weer gedaan..? En nee ik reageer niet op iedereen zo, alleen op aanstellers.

Dat dat jou niet zint prima,heb je een negeerknop voor.Mona, ik kan me je felle reactie wel voorstellen. Maar als je door het lange verhaal heenprikt zie je iemand die het even totaal kwijt is. Dat is toch gewoon heel erg k*t? Dat gun je toch niemand?
quote:Tinkeldel schreef op 05 oktober 2011 @ 15:18:

Je kunt wel boos zijn en blijven huilen, maar daar schiet je sowieso niks mee op.

Daarom is het ook heel zinvol dat TO dit topic heeft geopend, zodat ze met wat goede tips de juiste stappen kan zetten.
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 15:15:

[...]

Kost nog steeds 10 ¤ per bezoek, max 8 bezoeken worden vergoed ( ex de eigen bijdrage van 10 ¤)Nee hoor. Ik heb al twee jaar hulp bij het GGZ en alles wordt gewoon vergoed.
nee ik kende ggz echt NIET ! werdt ook niet doorverwezen naar mijn huisarts hiernaar toe ! ben nu wel op de website dank hiervoor
Bah ik vind dit een ontzettend naar topic waar ik gemengde gevoelens over heb (ik wilde er een heel persoonlijk verhaal van maken qua eigen ervaring, maar ik heb eigenlijk niet echt de puf om daar zo op in te gaan, sorry).

Ik wil wel even zeggen dat je NOOIT van die stomme aandachttrekkerige grapjes moet maken over zelfmoord. Als je dat doet, dan mag je het van mijn part inderdaad nog eens echt proberen als je zo'n grote mond hebt.

Dat even terzijde, zoek alsjeblieft hulp en doe niet zo zielig. Maak voor jezelf een concreet lijstje met waar jij mee zit, zodat het niet één grote blurry in je hoofd is. Sowieso, bij een partner blijven die je vernedert en niet meer hoeft, daar word je niet gelukkig van. En problemen pak je stap voor stap aan, het is niet dat als één ding is opgelost het andere ook meteen weggaat. Daar is een intensief traject voor nodig als je zo mentaal overhoop ligt.

Ben het eens met de mensen die zeggen dat je actie moet ondernemen. En wat betreft geen 10 euro hebben per keer: veel instanties kunnen betaalregelingen treffen met verzekeringen etc, dus denk eens in mogelijkheden in plaats van in wat allemaal wel niet kan (want zo kom je er nooit bovenop)

Misschien een beetje hard gezegd van mij, maar ik walg echt van mensen die aandacht willen trekken door zielig te doen. Besef ook eens wat dat met de mensen om je heen doet! (maar dat zal waarschijnlijk ook precies de reden zijn waarom je zo doet zoals je doet)
sorry maar zelfmoord plegen toevallig als je vriendin langs komt en dan opnemen? Dan wou je geen zelfmoord plegen maar een schreeuw om aandacht lijkt me..
http://www.rijksoverheid. ... dszorg/vergoeding-van-ggz

Hier kun je meer lezen over de vergoeding. Er wordt dus best nog wel wat hulp bij het GGZ vergoed.
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:20:

[...]

Daarom is het ook heel zinvol dat TO dit topic heeft geopend, zodat ze met wat goede tips de juiste stappen kan zetten.Met je eens. Goede stap in de juiste richting.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Veel mensen hier zijn keihard en hebben weinig tot geen epathie.

Lekker stoer hoor, om iemand af te branden die het al zo moeilijk heeft!

TO is ziek. Dat bewijst ook de definitie van de Wereldgezondheidsorganisatie: ''gezondheid is een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn en niet slechts de afwezigheid van ziekte of andere lichamelijk gebreken''.

Mensen die depressief zijn leven in een andere wereld dan wij, en zien dingen anders. Denk dat TO op dit moment gewoon niet beter weet.

Zit TO in een slachtofferrol? zeker

Kan zij er meer aan doen beter te worden? ja

Maar dat kan haar op een respectvolle wijze duidelijk gemaakt worden.

Dingen zeggen zoals drama queen, trap onder je hol enz. vind ik dom en respectloos.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 05 oktober 2011 @ 15:23:

sorry maar zelfmoord plegen toevallig als je vriendin langs komt en dan opnemen? Dan wou je geen zelfmoord plegen maar een schreeuw om aandacht lijkt me..

Sterk dat je dat zo vanachter je beeldscherm kunt concluderen. Prachtige aanbeveling om vooral geen gebruik te maken van het aanbod in je onderschrift/motto.
quote:Cici25 schreef op 05 oktober 2011 @ 15:21:

[...]

Nee hoor. Ik heb al twee jaar hulp bij het GGZ en alles wordt gewoon vergoed.http://www.rijksoverheid. ... dszorg/vergoeding-van-ggz
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:20:

[...]

Daarom is het ook heel zinvol dat TO dit topic heeft geopend, zodat ze met wat goede tips de juiste stappen kan zetten.Precies!
En? De huisarts al gebeld?
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 15:29:

[...]

http://www.rijksoverheid. ... dszorg/vergoeding-van-ggzDeze link had ik er ook net bijgepakt. Er wordt dus nog zeker wel een en ander volledig vergoed.
quote:Cici25 schreef op 05 oktober 2011 @ 15:31:

[...]

Deze link had ik er ook net bijgepakt. Er wordt dus nog zeker wel een en ander volledig vergoed.Ik zag het net ja, maar de 1e lijns is dus inderdaad 10¤ per bezoek
TO, ben je er nog? Weet je al wat je nu gaat doen?
quote:MonaTwist schreef op 05 oktober 2011 @ 15:18:

[...]

Ow, nou heb ik het weer gedaan..? En nee ik reageer niet op iedereen zo, alleen op aanstellers.

Dat dat jou niet zint prima,heb je een negeerknop voor.

Jij hebt ook een negeerknop voor mensen die je niet trekt, zoals aanstellers wat je zegt. Maar is het dan nodig om iemand die echt hulp nodig heeft zo de grond in te trappen? Dat snap ik gewoon niet.

Geen probleem als je het niet begrijpt maar dan kan je zelf toch ook kiezen om het topic links te laten liggen?

Nou ja, maakt niet uit, het is natuurlijk vrij voor iedereen om te reageren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven