Geld & Recht alle pijlers

Woedend en in tranen na UWV ziektewet gesprek !

05-10-2011 13:44 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:28:

[...]

Sterk dat je dat zo vanachter je beeldscherm kunt concluderen. Prachtige aanbeveling om vooral geen gebruik te maken van het aanbod in je onderschrift/motto.

Ja zo heeft TO het toch ook ergens verteld? Mensen die echt zelfmoord willen plegen zorgen er voor dat niemand hun tegen kunnen houden. Want als je zelfmoord wilt plegen dan wil je toch dat het lukt? Niet dat je betrapt word en dan geknuffeld word? Bij wijze van spreke?

En wat heeft mijn motto daar mee te maken? Ik ben er alsnog voor iedereen die dat wil, maar dat betekent niet dat ik mijn mening het zelfde moet hebben als de persoon met wie ik dan praat.
bedankt voor iedereen die zo een begrip hebben voor de honderste keer ik vindt mij zelf helemaal niet zielig !! en neen je hoeft ook niet met mij mee te huilen als je niks nuttigs kan inbrengen reageer dan gewoon niet !! en mijn psychologische klachten hebben niks met mijn man te maken, ik heb hier al heeeel lang last van dit is alleen meer naar voren gekomen na onze breuk en mijn zelfmoordpoging dus waarom de reacties ow door je ruzie moet je maar naar de ziektewet ? jullie kunnen zo makkelijk praten maar alsnog wens ik niemand mijn situatie toe , en voor de mensen die mij min of meer echt doodwensne door te zeggen als je had gewild ging je echt ook harstikke bedankt !

ik ben nu bij ggz aan het kijken even een en ander uitzoeken mijn man komt ook zo uit werk wil liever niet dat hij meeleest zal wel zsm reageren..

en op de vraag waarom ik bij mijn man terug ben.. ik weet het niet ik heb zoveel vragen daarom zoek ik nu hulp zodat ik ook aan antwoorden kan komen
quote:elmoos schreef op 05 oktober 2011 @ 14:32:

Ik dacht dat ik zielig was met borstkanker, ampuatie 6 weken terug en nu chemo en straks bestraling maar jij bent echt super zielig Kan mij idd voorstellen dat de "problemen" van TS de nodige ergernis opwekken als je echte problemen hebt zoals vechten voor je leven. Beterschap meid en heel veel sterkte!
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 14:46:

[...]

Of de poging nu is ingegeven door een oprechte doodswens of door een wanhopige schreeuw om aandacht, in beide gevallen is psychologische hulp geen luxe, lijkt me.

Nijntje, ik quote mezelf even. TO schiet er toch niks mee op als we hier als leken gaan gissen of ze écht dood wilde of wanhopig naar aandacht zocht? Waar het om draait is dat TO nu actie moet ondernemen en het rechte pad weer op moet. En lullige reacties dragen daar nou niet echt aan bij.

Lief trouwens dat mensen je zomaar mogen mailen. Een iets opener houding lijkt voor de persoon in kwestie dan wel zo fijn.
Holy....wat een verhaal......staat je man ook open voor hulp?
dus als ik het goed begrijp als ik door mijn huisarts naar een 2elijns psychiater wordt doorverwezen kost het niks ? heb ik dan voldoende aan mijn huidige verwijzbrief of heb je daar een andere voor nodig en voordsat ik de nodige reacties krijg ik ga dit natuurlijk ook navragen bij mijn huisarts
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 15:50:

dus als ik het goed begrijp als ik door mijn huisarts naar een 2elijns psychiater wordt doorverwezen kost het niks ? heb ik dan voldoende aan mijn huidige verwijzbrief of heb je daar een andere voor nodig en voordsat ik de nodige reacties krijg ik ga dit natuurlijk ook navragen bij mijn huisarts

Nee een nieuwe verwijsbrief bij je HA vragen voor ggz of hoe het bij jullie heet. Even uitleggen waarom.

Even in je verzekeringspolis kijken, ik ben extra aanvullend verzekerd en ik zou er niet voor hoeven betalen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2011 @ 15:37:

[...]

Jij hebt ook een negeerknop voor mensen die je niet trekt, zoals aanstellers wat je zegt. Maar is het dan nodig om iemand die echt hulp nodig heeft zo de grond in te trappen? Dat snap ik gewoon niet.

Geen probleem als je het niet begrijpt maar dan kan je zelf toch ook kiezen om het topic links te laten liggen?

Nou ja, maakt niet uit, het is natuurlijk vrij voor iedereen om te reageren.Ik vind dat to zich ook een beetje aan stelt, maar goed dat is mijn mening. Ik kom misschien hard over, en ja je kan je heel k*t voelen, maar ze had al hulp.Altijd maar ahww zeggen en blijven troosten word to ook niet beter van. Ze kent de weg naar de huisarts,psycholoog etc. Daar kan ze het nu ook aan vragen toch?
Durfde hier bijna niet meer te kijken maar Lieff2, heel goed dat je nu hulp gaat zoeken, sterkte meid!

MV en Elynn, ik ben fan van jullie.
Op www.fanvanelynn.nl kun je je aansluiten bij mijn fanclub, Murdoch. Eens per jaar houd ik audiëntie voor mijn aanhang. Heel gezellig, met hapjes en vooral ook drankjes. Contributie graag zo snel mogelijk overmaken.
quote:MonaTwist schreef op 05 oktober 2011 @ 15:52:

[...]

Ik vind dat to zich ook een beetje aan stelt, maar goed dat is mijn mening. Ik kom misschien hard over, en ja je kan je heel k*t voelen, maar ze had al hulp.Altijd maar ahww zeggen en blijven troosten word to ook niet beter van. Ze kent de weg naar de huisarts,psycholoog etc. Daar kan ze het nu ook aan vragen toch?

Dat probeert ze nu toch ook?

Ik snap sommige dingen ook niet maar ja, het kan toch zomaar?

Naar beneden trappen heeft iig geen zin. Dat wilde ik ermee zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:55:

Op www.fanvanelynn.nl kun je je aansluiten bij mijn fanclub, Murdoch. Eens per jaar houd ik audiëntie voor mijn aanhang. Heel gezellig, met hapjes en vooral ook drankjes. Contributie graag zo snel mogelijk overmaken.Mag ik ook komen?
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 15:50:

Je huisarts moet idd even een verwijsbrief voor je opstellen. Als je een afspraak maakt en hem/haar het verhaal verteld, zal hij/zij daar vast niet moeilijk over doen. Geef a.u.b. dan wel aan dat je met spoed hulp nodig hebt. Anders krijg je te maken met wachtlijsten. Afhankelijk van waar je woont kunnen die redelijk oplopen.

Vervolgens neemt het GGZ contact met jou op voor het maken van een afspraak voor een intake. In die intake wordt jouw probleem in kaart gebracht en gaan jij en het GGZ samen bekijken welke hulp jij nodig hebt. Dus welke vorm van therapie het beste past bij jouw hulpvraag.

Als je wordt opgenomen hoef je geen eigen bijdrage te betalen, datzelfde geldt voor therapie bij een psychiater of psychotherapeut. Alleen bij de psycholoog heb je te maken met een eigen bijdrage. Maar je kunt bij het GGZ wel uitleggen hoe je er financieel voorstaat, dan zijn daar waarschijnlijk altijd wel regeltjes/uitzonderingen voor die ze kunnen hanteren zodat het jou niets kost.
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:45:

[...]

Nijntje, ik quote mezelf even. TO schiet er toch niks mee op als we hier als leken gaan gissen of ze écht dood wilde of wanhopig naar aandacht zocht? Waar het om draait is dat TO nu actie moet ondernemen en het rechte pad weer op moet. En lullige reacties dragen daar nou niet echt aan bij.

Lief trouwens dat mensen je zomaar mogen mailen. Een iets opener houding lijkt voor de persoon in kwestie dan wel zo fijn.

Nee dat is ook zo maar ik snap er werkelijk niets meer van vandaar mijn reactie (en ja het klopt die is ook niet altijd even aardig, daar heb je misschien gelijk in! )

Want nu zegt TO ook dat de psyische dingen niet door haar relatie komen, maar zo komt de OP wel op mij over. Dat ze zelfmoord had gepleegd door haar vriend. Dus vandaar dat ik er niets meer van snap, dus houd me wel op de achtergrond en lees even bij, misschien dat ik er dan meer van ga begrijpen!

Overigens TO, mensen begrijpen vaak gewoon niet hoe jij je voelt. Bedenk maar zo, "Begrijp jij hoe mensen zich voelen?" Je probeert je in te leven in de persoon, maar begrijpen voor de volle 100 gaat gewoon niet. je kunt niet in iemands gedachten zitten om te zien hoe die persoon zich echt helemaal voelt, waar die zich rot om voelt. Woorden zeggen soms gewoon niet genoeg, en dan denken mensen soms dat het een schreeuw om aandacht is, terwijl je in je hoofd weet wat er allemaal speelt, maar niet alles kan er uit, niet alles kan gezien worden door de omgeving. Omdat je weet dat mensen het toch niet begrijpen.

Dus maak je niet zo druk om dat ze je niet begrepen. Je kan nooit iedereen begrijpen, snap je?

Mensen begrijpen bij mij ook niet altijd waarom ik niet aan werk kan komen, want is zo gemakkelijk. Maar als je ziet wat ik er voor doe, en in mij hoofd kijk wat het er mee doet, dan pas zie je wat het aan richt. Maar dat zien mensen niet, die zien alleen maar "ze vind het rot dat het niet lukt" , maar verder dan dat niet. Omdat sommige gewoon niet kunnen begrijpen dat je er zo emotioneel van kan worden dat wat je wilt qua werk of studie gewoon niet mogelijk is door allemaal vaag gedoe. En dan moet je het vaak inslikken.

Zoek anders eens een goede vriendin om mee te praten. Misschien werkt dat? De enige met wie ik echt kan praten is mijn vriend, die begrijpt mij tenminste. Omdat hij weet hoe druk ik met alles bezig bent en in mij geloofd.

quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2011 @ 15:57:

[...]

Mag ik ook komen?

Jazeker!

En zou jij dan die hapjes kunnen maken, want daar ben ik geen held in.

Op www.fanvanelynn.nl kun je je aansluiten bij mijn fanclub, Murdoch. Eens per jaar houd ik audiëntie voor mijn aanhang. Heel gezellig, met hapjes en vooral ook drankjes. Contributie graag zo snel mogelijk overmaken.Kost dat knaken? Ik kan die dag helaas niet. Heb wel interesse in een gratis Elynn scheurkalender met spreuk van de dag.
quote:poldervrouw schreef op 05 oktober 2011 @ 15:01:

[...]

Nee dat weet je niet.. Pas als je zélf kanker hebt gehad , weet je mogelijk wat zij heeft gemaakt.. Mijn vader is ook overleden aan kanker, maar ik weet echt niet wat hij heeft gevoelt hoor.. ik kan me een voorstelling maken, maar goddank heb ik niet hoeven voelen en doormaken wat hij heeft gedaan..Eens. Ik kan ook laaiend worden van dit soort opmerkingen, omdat je opa (!) kanker heeft gehad durf je te pretenderen hoe het voelt om zelf kanker te hebben?! Daar weet jij niks van. Ik heb letterlijk mijn hele familie verloren aan kanker op jonge leeftijd, maar dan nog durf ik niet te beweren dat ik weet hoe het is om het zelf te hebben.
Ah Nijntje, zo ken ik je weer. Lieve posting. Iig proberen begrip ervoor te hebben. Jij ook een
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 15:58:

[...]

Jazeker!

En zou jij dan die hapjes kunnen maken, want daar ben ik geen held in.Check, ik doe de hapjes
quote:Murdoch schreef op 05 oktober 2011 @ 15:59:

[...]

Kost dat knaken? Ik kan die dag helaas niet. Heb wel interesse in een gratis Elynn scheurkalender met spreuk van de dag.

Tsss, Miep Kniep. Die scheurkalender is alleen gratis bij een lidmaatschap uiteraard.

Op www.fanvanelynn.nl kun je je aansluiten bij mijn fanclub, Murdoch. Eens per jaar houd ik audiëntie voor mijn aanhang. Heel gezellig, met hapjes en vooral ook drankjes. Contributie graag zo snel mogelijk overmaken.waarom krijg ik een foutmelding als ik er op klik
Lief dat je nog even wat genuanceerder en constructiever reageert, Nijntje.
Ik vind het echt onzin om de vergelijking met kanker te maken(elmoos). Het is toch geen wedstrijd wat erger is of wel? Een psychische aandoening is ook een ziekte. Niet erger of minder erg. Alleen stuit een psychische aandoening op veel meer inbegrip. Ik heb geen advies To. Wens je alleen heel veel sterkte.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2011 @ 16:00:

Ah Nijntje, zo ken ik je weer. Lieve posting. Iig proberen begrip ervoor te hebben. Jij ook een

Mylene, meen je dit serieus dat je me op zon manier herkent?

Wauw dat doet me echt heel veel goeds van binnen!

Een steuntje in de goede richting!

bedankt!
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2011 @ 15:55:

[...]

Dat probeert ze nu toch ook?

Ik snap sommige dingen ook niet maar ja, het kan toch zomaar?

Naar beneden trappen heeft iig geen zin. Dat wilde ik ermee zeggen.

Ja nu wel gelukkig, hoop voor haar ook dat ze eruit komt.

Zeg je dat ook even tegen de anderen die te hard zijn? Of moet je specifiek mij hebben ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven