ebooks lezen

05-10-2011 22:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie kan me helpen?

ik heb een archos 101 tablet.

nu heb ik een boek van pc overgezet op de tablet, deze staat als map in de tablet, wat moet ik nu doen om het boek om te lezen?

als ik ebooks wil donwloaden via torrent wat voor app moet ik hiervoor hebben.

heb al veel gegoogled maar kan het niet vinden.

ja ik ben een rasechte noob
ben ik blij dat ik niet de enige noob ben.
Ik zou willen dat ik je kon helpen maar als het antwoord komt sla ik het wel op. Wil binnenkort ook een tablet aanschaffen en ook als e-book gaan gebruiken.

Dus wie o wie??
Ben je verder tevreden over je Archos trouwens?
Om het boek te kunnen lezen heb je een app nodig waarmee je lezen kunt. Bij een iPad is dat bv Bluefire reader of iBooks, er zijn heel veel apps die je kunt gebruiken. Ik kan je helaas niet vertellen welke app je op je archos kunt gebruiken. Maar als je zoekt naar reader voor archos op google vindt je er vast een heleboel.

Wat je kunt overwegen is calibre op je pc te installeren, daarmee kun je boeken in het gewenste bestandstype converteren.
Meeste bestanden die je tegen gaat komen zijn .epub en .pdf er zijn werkelijk honderden andersoortige veelal proprietary bestandstypes, zoals die van de kindle. HIER een lijstje met bekende applicaties. Heb zelf geen Android tablet, maar daarin komt Aldiko naar voren welke HIER te downloaden is
Aldiko heb ik, maar ik krijg geen boek in de bibliotkeek. blijft in mijn map.

Bevalt me wel de archos, zoals je leest, ben ik geen pc fanaat.

Vandaar dat ik geen dure tablet gekocht heb, het is voor thuisgebruik.
Ikzelf heb FBreader. Daar kun je bij Bibliotheken naar je Bestanden gaan en zo naar je map. Misschien is dit de oplossing?
quote:graspolletje schreef op 06 oktober 2011 @ 07:51:

Aldiko heb ik, maar ik krijg geen boek in de bibliotkeek. blijft in mijn map.

Bevalt me wel de archos, zoals je leest, ben ik geen pc fanaat.

Vandaar dat ik geen dure tablet gekocht heb, het is voor thuisgebruik.Aldiko maakt een mapje aan genaamd eBooks jouw e-books die je gedownload hebt moet je verplaatsen naar dat mapje op je apparaat. Er zit waarschijnlijk een kabel bij waar je die tablet mee aan je computer kan hangen. Een andere optie is e-books direct downloaden van een website als Feedbooks.com Aldiko zal dan meteen vragen of je het boek toe wil voegen aan je bibliotheek.
tijntje, het mapje heb ik gevonden, maar nu?

nu heb ik het bestand geknipt, maar hoe plak ik het in het mapje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven