Straks internet date

06-10-2011 13:08 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, even mijn ei kwijt

Heb een beetje de kriebels (op een positive manier) omdat ik na werk een kopje koffie ga drinken met een man die ik op een datingsite heb ontmoet..

Ik heb allang geen internet date gehad, en heb er wat slechte ervaringen mee, daarom ben ik een beetje wantrouwig..Is niet goed, dat weet ik, daar heeft deze meneer niks mee te maken. Ik vond het wel leuk dat hij het rustig aan deed, eerst wat gechat op die site, toen pas emails uitgewisseld en verder op de Gmail chat..Nu, na een hele ochtend gechat te hebben vroeg ie of ik zin had in een kopje koffie, gewoon iets kleins en niet meteen een date s'avonds.. Ik vind het wel wat hebben, dat rustig aankijken, al vond ik het wel vreemd dat ie geen telefoonnummers uit wilde wisselen.. Hij zegt dat hij gewoon voorzichtig is, en we hebben allebei ons email op de Iphone.. Normaal gesproken klets ik altijd door de telefoon voor de date, maar ach...

we gaan naar een cafe'tje in mijn wijk, in het winkelcentrum, komt wel goed hoop ik

Wat ik van hem weet is dat hij op de universiteit werkt, net uit een hele lange relatie komt (dus hoop ik dat hij niet op zoek is naar een rebound, maar daar zal ik hopelijk na de koffie achterkomen, vaak moet je dingen IRL ervaren)

Ik vind hem leuk op de foto's (hij mij ook) alleen de punten dat ie uit een lange relatie komt en geen telefoonnummer wilde geven zetten mij weer aan het peinzen..

tips anyone?
Ik vind het niet zo vreemd hoor, dat hij niet meteen nummers wil uitwisselen. Het idee van het videochatten wel een beetje.

Maar joh, je hebt niks te verliezen, toch? Spreek gewoon met hem af. Ik vind de suggestie dat hij dan wel getrouwd zal zijn een beetje vergaand.
Ik heb verschillende ervaringen gehad met internetdaten.

Getrouwd of relatie was a no-go voor mij.

Meestal pik je ze er zo tussen uit tijdens de eerst of tweede chat.

De manier van chatten, de inhoud.

Allereerste keer contact via datingsite gelijk om MSN vragen is ook not done bij mij.

Direct om een afspraakje bedelen idem.

Tegenovergestelde ropet ook vragen op en die stelde ik meestal wel en kreeg daar ook vaak antwoord op, niet altijd de voor mij gewenste inhoud, maar goed.

Wat ik al eerder zei, niet gelijk het ergste denken. Draai deboel eens om, hij kan hetzelfde wel van jou denken en jou misschien wel te hard van stapel vinden lopen en dat kan òòk afschrikken ( ook mee gemaakt )
Ik heb ook ooit zo iemand on line ontmoet.....wilde zijn nummer niet geven omdat ie alleen een werknummer had en dat nummer niet mocht doorgeven van zijn baas.....ja kan natuurlijk, maar meneer wilde geen fotos sturen, niet op cam.

Het kan natuurlijk echt zo zijn dat hij gewoon vervelende ervaringen heeft gehad en voorzichtig is, maar ik krijg altijd een beetje bedenkingen als mensen niet savonds willen afspreken........dan heb ik toch zoiets van..jij moet op tijd achter de andijvie zitten
Ik denk dat je gevoel goed zit Arnaury, en dat hij iets te verbergen heeft.

Waarom al die moeite deon om niet te hoeven bellen?

Ook al vindt hij bellen niet leuk, hij moet er wel iets voor over hebben hoor... Kan me heel goed voorstellen dat je eerst zijn stem wil horen voor je hem irl ziet.

Het klinkt niet goed...
Mijn alarmbellen zouden ook af gaan bij iemand die geen telefoonnummer wil geven én eerst alleen overdag af willen spreken én ipv afspreken wil gaan videochatten om te kijken of de er een click is. Mijn alarmbellen zeggen: relatie. Videochatten is toch echt anders dan IRL. Ik zou het aankijken, maar wel deze alarmbellen in het achterhoofd houden.

Mbt bellen; ik hou ook niet van bellen maar als je af gaat spreken is telefoonnummers wel handig mocht er iets tussenkomen.
Hoi iedereen, kan niet op alle reacties reageren, dus maar even zo:

wat mij betreft kunnen we nog een week chatten met elkaar, zonder telefoonnummers uit te wisselen, maar op het moment dat hij wilde afspreken, we hebben ook een tijd en koffiehuis afgesproken, dan niet je nummer willen geven voor het geval de plannen anders lopen of een van ons laat/vroeg is vond ik een beetje raar.. maar ik wilde alsnog geen conclusies trekken, maar toen hij wel voorstelde vanavond te gaan video chatten kreeg ik opeens een weird gevoel... Hij wil alleen s'middags afspreken, wil niet s'avonds, dat kan...maar dan wel willen videochatten? beetje vreemd, misschien is het niks..

Er staat op z'n profiel dat ie gescheiden is, tegen mij zei hij dat het al een paar maanden over is, en dat zijn ex pas 2 maanden geleden het huis heeft verlaten..Het kan zijn dat hij nu klaar is voor een nieuwe relatie (misschien was het al maanden over voor hem) maar ik ben ook bang dat hij een rebound zoekt...

En niet willen bellen en s'avonds niet willen afspreken, gemixt met geen facebook hebben, alleen een picassa album vol met foto's van zichzelf vind ik allemaal een beetje raar...misschien heb ik het mis hoor!! staat ook op een profiel een foto van hem, maar het meisje naast hem (waarschijnlijk ex) is weggeknipt..

2 weken geleden vroeg een jongen mij mee uit (een receptionist op een bedrijf waar ik was) Ik het telefoonnummer gegeven en hij belt alleen vanaf een prive nummer...soms komt het ongelegen en als ik dan zijn nummer vraag om hem terug te bellen, zegt hij :"nee, ik bel jouw wel"... en hij vroeg me mee uit? nou, 2 weken is hij mij alleen maar aan het bellen en hij stelt niks voor om wat te doen..

(Nu neem ik niet meer op als ik een onbekend nummer krijg..als het iets belangrijks is laten ze wel een voicemail achter, ik denk toch dat hij het is...) ook zo'n vreemd geval, waar mijn intuitie mij voor waarschuwde dat dit niet helemaal klopt..
quote:datdus schreef op 06 oktober 2011 @ 14:06:

Mijn alarmbellen zouden ook af gaan bij iemand die geen telefoonnummer wil geven én eerst alleen overdag af willen spreken én ipv afspreken wil gaan videochatten om te kijken of de er een click is. Mijn alarmbellen zeggen: relatie. Videochatten is toch echt anders dan IRL. Ik zou het aankijken, maar wel deze alarmbellen in het achterhoofd houden.

Mbt bellen; ik hou ook niet van bellen maar als je af gaat spreken is telefoonnummers wel handig mocht er iets tussenkomen.

Inderdaad! Ik wil best met hem afspreken, en ik houd me die dingen in mijn achterhoofd, maar ik heb geen zin in die video chat, en hij vroeg waarom.. Nu denkt hij dat ik wat te verbergen heb

Terwijl ik om 17 u wel in dat cafe kon zijn: what you see is what you get
Oh het begon zo spannend Amaury! Ik heb een poosje terug een soortgelijk topic geopend haha dus snap wel een beetje wat je bedoelt.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat hij alleen overdag wil afspreken en niet 's avonds.. Het kan natuurlijk dat hij echt rustig aan wil doen. Maar het kan net zo goed dat hij iets te verbergen heeft..

Wat eigenlijk meteen door mijn hoofd schoot was dat hij misschien wel op zoek is naar seks en dus zijn 'tijd' niet wil steken in iemand die hij niet aantrekkelijk vindt? Of denk ik nu heel raar....?
Ster 89, ik denk dat je nu een beetje raar denkt, alhoewel er idd genoeg kerels zijn die daar op uit zijn, maar dat zou je toch kunnne herkennen, lijkt me.
Ster, ik heb ook meegelezen met jouw topic, vond het een hele leuke en herkenbare topic ! Ik zal straks weer kijken of je nieuwtjes hebt?

Ik heb helaas veel meegemaakt dat mannen alleen op seks uit waren, maar dan ging het gesprek toch wat anders, of nodigden zij mij meteen bij hun thuis uit..

Deze meneer heeft veel foto's van mij gezien en vond mij leuk, mooi en er goed uit zien...

Maar als het hem alleen om de seks zal gaan dan heb ik geen interesse..Ik hou er niet van als het meteen zo gaat, ik heb ook een paar keer gehad dat mannen al voor de date wisten dat ze seks met je willen...Exit meteen
l
Ja, het was het eerste wat in me op kwam tijdens het lezen, maar ik ben (denk ik) ook een beetje jonger dan jullie en heb nog niet zo veel te maken met gebonden kerels, bij mij is het vaak het issue: leuk voor de seks of juist relatiemateriaal? Haha.. Vandaar dus.

Ik vind overigens wel dat deze man zich vreemd gedraagt. Als hij foto's van je heeft gezien en jullie hebben al wat digitaal contact gehad is afspreken toch helemaal niet zo'n rare stap? Dan weet je toch meteen of het klikt? Want ook via video-chat weet je heus niet meteen of je iemand een aantrekkelijke uitstraling vindt hebben.

Als ik leuk contact met iemand zou hebben zou ik de date verzetten, niet omzetten naar een video-chat. Het lijkt of hij terugkrabbelt..

Van dat mailen vind ik overigens nog niet eens zo raar. Met die smartphones van tegenwoordig maakt het eigenlijk niet eens zo veel meer uit of je nou een sms of een mailtje van iemand krijgt.
quote:adnama schreef op 06 oktober 2011 @ 14:38:

Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar mijn ervaring met 'voorzichtige' mannen op internet is dat dit gebonden mannen zijn. Mannen hebben doorgaans denk ik minder reden om voorzichtig te zijn, als vrouw ben je toch kwetsbaarder. De combinatie van alleen overdag afspreken, niet willen bellen en alles via internet regelen vind ik verdacht. Al zijn er ook 'slimmerikken' die een prepaidkaartje gebruiken om te daten, dus wel bellen geeft ook niet altijd garantie.

Het moet allemaal op zijn manier als ik je goed begrijp, maar jij hebt hierin ook iets te willen. Ik zou niet gaan videochatten als je dat niet ziet zitten. En ik zou ook je gevoel aangeven bij hem, zo van; door de gang van zaken krijg ik het idee dat je nog in een relatie zit ofzo? Niet beschuldigend brengen, dat geeft hem misschien juist reden om te ontkennen. Maar meer zo van dat je dit helemaal niet erg vindt als dit zo is, dat je gebonden mannen ook best spannend vindt eigenlijk, alleen dat je het in dat geval wel graag wilt weten. Dat je het misschien wel erg vindt hoeft hij niet te weten. Misschien doortrapt, maar als hij heeft gelogen dan mag jij ook best een leugentje om eigen bestwil verkopen vind ik. En als hij niet heeft gelogen en oprechte motieven heeft om het zo vaag aan te pakken, dan kun je achteraf (pas als je het zeker weet) je excuses aanbieden dat je hem zo getest hebt. Een man met een beetje inlevingsvermogen zal dat vast begrijpen.

Ik vimd dit wel een goeie, alleen is het nu niet mogelijk..

We hadden het tijdens het chatten over dat iedereen hem wil koppelen, al zijn collega;s willen hem aan de vrouw hebben, op het moment dat ze hoorden dat hij weer vrijgezel is, ik gaf aan dat ik dat een beetje vreemd vond..As in te snel willen dat hij in een nieuwe relatie stapt.

"ach nee hoor", zei/chatte hij :" sommigen mensen wilden mij ook al koppelen toen ik in die relatie zat.en sommige vrouwen vinden het leuk om met een gebonden man te beginnen, dan hebben ze een soort garantie dat hij OK is"..

Ik gaf aan dat ik dat belachelijk vind van die vrouwen...dus ik kan er nu niet meer op terug komen, haha..

Nu ik dit stukje typ en herinner wat ie allemaal heeft gezged denk ik ALARMBELLEN !!
Aiaiaii... Dat vind ik een hele vreemde uitspraak! Wat wil hij ermee zeggen? Dat iedereen hem Gods gift to women vindt?
Hoe laat hebben jullie afgesproken?
Internagelaktisch
Vanmiddag om 17:30..

maar we hebben eerst afgesproken om om 17 u contact te houden, dan kan hij zien of hij weg kan van het labaratirium..
Je bedoelt of hij het kan regelen met zijn vrouw?
contact dus via de mail om 17:00

@Ster, ik weet het niet...en hij zei ook dat hij op papier de perfecte schoonzoon of schoon kleinzoon is, en dat oma's en moeders hem continu willen koppelen...en dat hij redelijk vaag mee uit wordt gevraagd (haha, beetje arrogant, niet?) door collega's, studentes etc..

Ik kijk het wel af, of we een koffie date hebben vanmiddag om 17:30...maar ik ga niet iets doen waar ik me niet goed bij voel en dat is video chatten..

Ik ben trouwens 29 en hij 35.
quote:thijs72 schreef op 06 oktober 2011 @ 15:26:

Je bedoelt of hij het kan regelen met zijn vrouw? haha, leuk dat iedreen zo meedenkt.. Ik hoop dat we het fout hebben jongens, ik had zo een zin om eens een leuke man te ontmoeten en deze leek op papier idd leuk: gepromoveerd, zijn eigen lab, ziet er ook eens niet verkeerd uit
Maar jongens nog iets!

Opeens ben ik niet wantrouwig meer (of nu naif ineens?)

Op zijn profiel op de datingsite staan 5 foto's van hem en er staat black on white dat hij gescheiden is, een beetje rond wil kijken, op zich wel openstaat voor nieuwe dingen, ook veel info over zijn baan en studie.

Zou hij dat zo publiceren als hij getrouwd was? Is toch wel heel herkenbaar..
amaury, waarom begin je hier überhaupt aan? Hij klinkt helemaal niet leuk en allesbehalve betrouwbaar.
Klinkt dubieus. Waarom vraag je dat niet gewoon aan hem? Je hebt niets te verliezen.

"Waarom wil je alleen overdag afspreken, waarom wil je je telefoonnummer niet geven en waarom wel een videochat? Daar doe ik niet aan dus zeg het maar."
Mijn vriend kwam ook uit een lange relatie (van 20 jr). Ik was de 1e na zijn lange relatie, maar geen rebound, we zijn inmiddels ruim 3 jaar samen.

Maar wij wisselden wel telefoonnummers uit. Dat hoort er toch een beetje bij als je gaat daten? Wij hebben elkaar niet via internet ontmoet maar IRL, mss dat het dan anders is?
Tot nu toe heb ik altijd gehad dat als iets niet helemaal ok voelde of beetje vaag was, dat dat ook zo IS..

Ik zou weinig zin hebben in zo'n vage kerel die oooh zo voorzichtig wilt doen. Heb met meer mannen gedated die een telefoon van de zaak hebben hoor. Nou die geven gewoon hun nummer! Maar goed, dat zou eventueel nog kunnen. Dat rare vage gedoe over afspreken moet je gewoon niet willen joh.... hij zou zo graag met je willen afspreken... eerst kan hij wel, dan ineens weer te druk. En dan laat ie je ook weer wachten tot 17.00 uur. Te vaag, laat gaan.... Je kan beter verder kijken en dan kom je vanzelf die leukerd tegen die gewoon normaal wilt afspreken..
quote:amaury schreef op 06 oktober 2011 @ 15:30:

Maar jongens nog iets!

Opeens ben ik niet wantrouwig meer (of nu naif ineens?)

Op zijn profiel op de datingsite staan 5 foto's van hem en er staat black on white dat hij gescheiden is, een beetje rond wil kijken, op zich wel openstaat voor nieuwe dingen, ook veel info over zijn baan en studie.

Zou hij dat zo publiceren als hij getrouwd was? Is toch wel heel herkenbaar..Bij mij is een heel slecht teken als ik me dat soort dingen al uberhaupt afvraag dat er iets niet goed zit. Als het goed zit, vraag ik me niets af. Dan is het gewoon leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven