Fles drank mee in koffer
donderdag 6 oktober 2011 om 16:24
Hallo,
Ik ga binnekort naar Engeland en nu heb ik twee flessen drank (zelf gemaakt) als kadootje om mee te nemen. Alleen ben ik bang dat ze straks stukgaan in de koffer. Ik ben al van plan om het grootste deel van m'n kleding in handbaggage mee te nemen en de wijn in plastic en handdoeken te verpakken. Is dat genoeg?
Iemand hier ervaring mee? Tips?
Ik ga binnekort naar Engeland en nu heb ik twee flessen drank (zelf gemaakt) als kadootje om mee te nemen. Alleen ben ik bang dat ze straks stukgaan in de koffer. Ik ben al van plan om het grootste deel van m'n kleding in handbaggage mee te nemen en de wijn in plastic en handdoeken te verpakken. Is dat genoeg?
Iemand hier ervaring mee? Tips?
donderdag 6 oktober 2011 om 16:36
Hoe krijg jij het voor elkaar om een koffer mee te nemen waar niet zoveel in zit?
Kan je ze niet in handdoeken wikkelen, eventueel nog met bubbeltjesplatic en dan aan elkaar maken met een elastiek of touwtje ofzo. Dat ze dus iig niet tegen elkaar aan kunnen botsen. En dan proberen zoveel mogelijk vast te leggen. Of in een apart vak stoppen in de koffer, als dat erin zit.
Kan je ze niet in handdoeken wikkelen, eventueel nog met bubbeltjesplatic en dan aan elkaar maken met een elastiek of touwtje ofzo. Dat ze dus iig niet tegen elkaar aan kunnen botsen. En dan proberen zoveel mogelijk vast te leggen. Of in een apart vak stoppen in de koffer, als dat erin zit.
donderdag 6 oktober 2011 om 16:42
Vloeistoffen in uw handbagage mogen alleen mee in een hersluitbare plastic zak met een maximale inhoud van 1 liter.
De verpakkingen in handbagage mogen niet groter zijn dan 100 ml. Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.
• Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon.
Hoeveel alcohol zit erin ?
De verpakkingen in handbagage mogen niet groter zijn dan 100 ml. Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.
Hoeveel alcohol zit erin ?
donderdag 6 oktober 2011 om 16:47
donderdag 6 oktober 2011 om 16:49
donderdag 6 oktober 2011 om 16:50
donderdag 6 oktober 2011 om 16:59
quote:sundream schreef op 06 oktober 2011 @ 16:42:
Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.
Hoeveel alcohol zit erin ? Hier kan ik niets over vinden op de site.. Wel over handbagage en dat je in de koffer geen 70%+ alcohol mag meenemen, maar dat is alles geloof ik.. Wel staat er een hele paragraaf over vuurwapens, en blijkbaar mag je geen beinaalden meenemen in de koffer
http://www.easyjet.com/EN/Book/regulations.html
Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.
Hoeveel alcohol zit erin ? Hier kan ik niets over vinden op de site.. Wel over handbagage en dat je in de koffer geen 70%+ alcohol mag meenemen, maar dat is alles geloof ik.. Wel staat er een hele paragraaf over vuurwapens, en blijkbaar mag je geen beinaalden meenemen in de koffer
http://www.easyjet.com/EN/Book/regulations.html
donderdag 6 oktober 2011 om 17:09
http://www.ivw.nl/Images/Welke%20bagage ... 204196.pdf
Maar als dat op Easyjet site niet staat zou ik dat gewoon aanhouden
Maar als dat op Easyjet site niet staat zou ik dat gewoon aanhouden
donderdag 6 oktober 2011 om 18:13
Wat een bullshit verhaal dat je niet meer dan 500 ml mee mag nemen.. echt onzin! Aan je handbagage zitten bepaalde vloeistofregels vast maar echt niet dat dat geldt voor check in baggage... Of ze letten daar niet op. Je hoeft je koffer niet te openen of te laten zien als je hem inchecked en die gasten die de koffers beoordelen bij de scanner halen dat er heus niet uit!
En leelee33, geen douane.. Beveiliging Heb je echt niets om verder mee te nemen? Toillettas, schoenen.. ehh boeken??
En leelee33, geen douane.. Beveiliging Heb je echt niets om verder mee te nemen? Toillettas, schoenen.. ehh boeken??
donderdag 6 oktober 2011 om 18:20
Ze zien wel gekkere dingen in de bagage zitten leelee. Ik neem wel eens een koffer met vooral shampoo of met alleen meel mee (een koffer vol wit poeder...). Soms gaat de overgebleven inhoud van koelkast in land A mee naar land B...
Nooit problemen mee gehad, ook niet met goed in plastic and handdoeken gewikkelde flessen.
Het gaat goed komen
Nooit problemen mee gehad, ook niet met goed in plastic and handdoeken gewikkelde flessen.
Het gaat goed komen
donderdag 6 oktober 2011 om 18:59
Bedankt allemaal! Ik ben nu een beetje meer gerustgesteld
@Dopewrt, ik ga maar 5 dagen, dus meeste kleding kan in grote handbagagetas, toilettas moet wel in koffer (geen zin om al die troep over te gieten in kleine flesjes etc) en misschien 1 paar schoenen en een krultang maar thats it geloof ik (hoop ik)
Meeste kan toch wel mee in handbagage
@Dopewrt, ik ga maar 5 dagen, dus meeste kleding kan in grote handbagagetas, toilettas moet wel in koffer (geen zin om al die troep over te gieten in kleine flesjes etc) en misschien 1 paar schoenen en een krultang maar thats it geloof ik (hoop ik)
Meeste kan toch wel mee in handbagage