Fles drank mee in koffer

06-10-2011 16:24 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga binnekort naar Engeland en nu heb ik twee flessen drank (zelf gemaakt) als kadootje om mee te nemen. Alleen ben ik bang dat ze straks stukgaan in de koffer. Ik ben al van plan om het grootste deel van m'n kleding in handbaggage mee te nemen en de wijn in plastic en handdoeken te verpakken. Is dat genoeg?

Iemand hier ervaring mee? Tips?
Waarom wikkel je ze niet in bubbeltjesplastic? Goed klemleggen zodat ze geen ruimte hebben om te schuiven (en nee, niet in je handbagage doen he! ;) ) Volgens mij kan er dan weinig misgaan (ze gooien er wel mee dus echt goed vastleggen)
Ja oja bubbelplastic, was ik even vergeten dankje! en hoe leg ik het goed vast als er verder niet erg veel in de koffer zit? Ik neem al de kleinste koffer mee die ik heb. Misschien extra volproppen met handdoeken ofzo..
Is het een idee om de inhoud van de drank in een plastic fles te doen? En evt de glazen flessen in de koffier mee meet bubbeltjes plastic?

Wel extra bagage, maar heb je minder kans dat het kapot gaat.
Hoe krijg jij het voor elkaar om een koffer mee te nemen waar niet zoveel in zit?

Kan je ze niet in handdoeken wikkelen, eventueel nog met bubbeltjesplatic en dan aan elkaar maken met een elastiek of touwtje ofzo. Dat ze dus iig niet tegen elkaar aan kunnen botsen. En dan proberen zoveel mogelijk vast te leggen. Of in een apart vak stoppen in de koffer, als dat erin zit.
Oh wauw daar had ik nog niet aan gedacht haha, alleen lekken die doppen van plastic flessen sneller.. Toch?

Ik heb zo'n glazen fles met zon 'grolsch' dop (zo een met zo'n heel metalen mechanisme om de dop er in/uit te duwen haha)
En als je echt niets meer kunt bedenken om mee te nemen, que kleidng, dan kun je koffer altijd nog opvullen met handdoeken.
Inderdaad! Ze smijten er echt mee op Schiphol. Heb er een filmpje van gemaakt! Niet normaal hoor.
Hahah ja ivetje dat moet ik ook nog zien, maar ik ga maar een paar dagen. T wordt een uitdaging maar het moet wel lukken... Toch...? :P
@VenneJo

Ja daarom ben ik dus zo bang dat ze stukgaan hehe
Of in een (wijn)kistje?
Vloeistoffen in uw handbagage mogen alleen mee in een hersluitbare plastic zak met een maximale inhoud van 1 liter.

De verpakkingen in handbagage mogen niet groter zijn dan 100 ml. Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.

• Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon.

Hoeveel alcohol zit erin ?
Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.

Huh is dat echt zo? Flauw zeg, dan moet ik 4 flesjes van 500ml meenemen ipv 2 van 1 liter..

40%, maar 'tis maar 2 liter dus dat is dan nog gelukkig wel toegestaan. pff
Staat het niet ergens op de site van de vliegmaatschappij?

Ik weet niet waar je mee vliegt.
In je handbagage mag je het in elk geval niet meenemen, dus als je het meeneemt moet 't in je koffer. Zorg voor 'n harde samsonite en klem ze helemaal strak in tussen je kleren. Ik heb wel 'ns een fles drank meegenomen uit Birma en die heeft enkele vluchten en luchthavens overleefd in mijn koffer.
Misschien is het dan nog het beste om in plastic flessen te doen en 2 grote glazen flessen mee te nemen?

Straks word ik nog aangehouden bij de douane hahaha "Mevrouw, er zitten alleen flessen en handdoeken in uw koffer.. Bent u soms een terrorist?!"
quote:sundream schreef op 06 oktober 2011 @ 16:42:

Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.

• Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon.

Hoeveel alcohol zit erin ? Hier kan ik niets over vinden op de site.. Wel over handbagage en dat je in de koffer geen 70%+ alcohol mag meenemen, maar dat is alles geloof ik.. Wel staat er een hele paragraaf over vuurwapens, en blijkbaar mag je geen beinaalden meenemen in de koffer

http://www.easyjet.com/EN/Book/regulations.html
http://www.ivw.nl/Images/Welke%20bagage ... 204196.pdf

Maar als dat op Easyjet site niet staat zou ik dat gewoon aanhouden
Wat een bullshit verhaal dat je niet meer dan 500 ml mee mag nemen.. echt onzin! Aan je handbagage zitten bepaalde vloeistofregels vast maar echt niet dat dat geldt voor check in baggage... Of ze letten daar niet op. Je hoeft je koffer niet te openen of te laten zien als je hem inchecked en die gasten die de koffers beoordelen bij de scanner halen dat er heus niet uit!

En leelee33, geen douane.. Beveiliging Heb je echt niets om verder mee te nemen? Toillettas, schoenen.. ehh boeken??
Van vakantie terug neem ik meestal ook wel drank mee in glazen flessen (zoals velen) en dat is nog nooit (in handdoek) verkeerd gegaan. Wat op een terugreis kan, kan op een heenreis toch ook.
Ze zien wel gekkere dingen in de bagage zitten leelee. Ik neem wel eens een koffer met vooral shampoo of met alleen meel mee (een koffer vol wit poeder...). Soms gaat de overgebleven inhoud van koelkast in land A mee naar land B...

Nooit problemen mee gehad, ook niet met goed in plastic and handdoeken gewikkelde flessen.

Het gaat goed komen
Nodig die mensen in Nederland uit, probleem opgelost
Bedankt allemaal! Ik ben nu een beetje meer gerustgesteld

@Dopewrt, ik ga maar 5 dagen, dus meeste kleding kan in grote handbagagetas, toilettas moet wel in koffer (geen zin om al die troep over te gieten in kleine flesjes etc) en misschien 1 paar schoenen en een krultang maar thats it geloof ik (hoop ik)

Meeste kan toch wel mee in handbagage
Ik ben raar, 5 dagen weg.. Minimaal 5paar schoenen haha! Maar gaat goed komen, veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven