iPad 2 gekregen, help de nitwit ;)
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:35
Dag dames,
Voor mn verjaardag een i-Pad 2 gekregen. Heel blij mee! Maar ben er niet in thuis, dus wat vragen:
- Ik ben al druk aan het googlen maar wat doen jullie met jullie iPad? Waarvoor gebruiken jullie het allemaal?
- Muziek via itunes (1 euro per liedje) of anders?
- Kun je er boeken op lezen? (Ik wilde eigenlijk een e-reader haha)
- Wel of geen verzekering? En waar?
- Wel of geen internet abbo? Heb nu er geen omdat ik dus ook inet op mn iPhone heb.
Verder moet ik alles nog ontdekken, gelukkig weet google ook veel
Voor mn verjaardag een i-Pad 2 gekregen. Heel blij mee! Maar ben er niet in thuis, dus wat vragen:
- Ik ben al druk aan het googlen maar wat doen jullie met jullie iPad? Waarvoor gebruiken jullie het allemaal?
- Muziek via itunes (1 euro per liedje) of anders?
- Kun je er boeken op lezen? (Ik wilde eigenlijk een e-reader haha)
- Wel of geen verzekering? En waar?
- Wel of geen internet abbo? Heb nu er geen omdat ik dus ook inet op mn iPhone heb.
Verder moet ik alles nog ontdekken, gelukkig weet google ook veel
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:43
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:44
Er staat iBooks op, dit is het e-reader gedeelte. Persoonlijk vind ik dat prima lezen.
Muziek hoeft niet per se via iTunes. Je kunt ook muziek gratis downloaden via je desktop pv/laptop en dit via iTunes synchroniseren naar de iPad. Hetzelfde geldt ook voor films. (Dit weet ik niet 100% zeker, zal het zo even navragen bij vriend)
Als je geen 3G-model hebt, kun je er niet zelfstandig mee op internet. Je moet je iPad dan aan WiFi hangen, wat tegenwoordig op heel veel openbare plekken aanwezig is.
Wat ik zelf doe met de iPad (dit weekend gekocht) is forummen, college aantekeningen maken en spelletjes spelen via Apps. Kijk maar eens in de Appstore, hier kun je (zowel gratis als betaald) allerlei apps downloaden die je iPad leuker maken.
Muziek hoeft niet per se via iTunes. Je kunt ook muziek gratis downloaden via je desktop pv/laptop en dit via iTunes synchroniseren naar de iPad. Hetzelfde geldt ook voor films. (Dit weet ik niet 100% zeker, zal het zo even navragen bij vriend)
Als je geen 3G-model hebt, kun je er niet zelfstandig mee op internet. Je moet je iPad dan aan WiFi hangen, wat tegenwoordig op heel veel openbare plekken aanwezig is.
Wat ik zelf doe met de iPad (dit weekend gekocht) is forummen, college aantekeningen maken en spelletjes spelen via Apps. Kijk maar eens in de Appstore, hier kun je (zowel gratis als betaald) allerlei apps downloaden die je iPad leuker maken.
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:46
quote:Miriammm schreef op 07 oktober 2011 @ 09:44:
Er staat iBooks op, dit is het e-reader gedeelte. Persoonlijk vind ik dat prima lezen.
Muziek hoeft niet per se via iTunes. Je kunt ook muziek gratis downloaden via je desktop pv/laptop en dit via iTunes synchroniseren naar de iPad. Hetzelfde geldt ook voor films. (Dit weet ik niet 100% zeker, zal het zo even navragen bij vriend)Ja, geldt ook voor films. Vrienden worden?
Muziek hoeft niet per se via iTunes. Je kunt ook muziek gratis downloaden via je desktop pv/laptop en dit via iTunes synchroniseren naar de iPad. Hetzelfde geldt ook voor films. (Dit weet ik niet 100% zeker, zal het zo even navragen bij vriend)Ja, geldt ook voor films. Vrienden worden?
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:47
Ik ben al druk aan het googlen maar wat doen jullie met jullie iPad? Waarvoor gebruiken jullie het allemaal?
Boeken lezen, spelletjes, internetten, nieuws lezen, forummen
Muziek via itunes (1 euro per liedje) of anders?
Via iTunes (als ik bepaalde nummers wil luisteren). Anders 3FM,538, qmusic app
Kun je er boeken op lezen?
Ik gebruik hiervoor Blue Fire Reader (gratis te downloaden via appstore). Dit vind ik fijner dan iBooks.
Met een anti-glare screen protector kun je ook goed lezen in de zon.
Wel of geen verzekering? En waar?
Geen speciale verzekering.
Wel of geen internet abbo? Heb nu er geen omdat ik dus ook inet op mn iPhone heb.
Geen, want iPad heeft alleen wifi
Boeken lezen, spelletjes, internetten, nieuws lezen, forummen
Muziek via itunes (1 euro per liedje) of anders?
Via iTunes (als ik bepaalde nummers wil luisteren). Anders 3FM,538, qmusic app
Kun je er boeken op lezen?
Ik gebruik hiervoor Blue Fire Reader (gratis te downloaden via appstore). Dit vind ik fijner dan iBooks.
Met een anti-glare screen protector kun je ook goed lezen in de zon.
Wel of geen verzekering? En waar?
Geen speciale verzekering.
Wel of geen internet abbo? Heb nu er geen omdat ik dus ook inet op mn iPhone heb.
Geen, want iPad heeft alleen wifi
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:48
vrijdag 7 oktober 2011 om 10:15
quote:ritmeester schreef op 07 oktober 2011 @ 09:46:
[...]
Ja, geldt ook voor films. Vrienden worden?
Ik ben nog niet zo bekend met de iPad, heb hem pas net
(plus dat vriend net naar buiten loopt om de hele dag dat ding bij zich te hebben.. dus de hele dag geen Wordfeud voor mij!) Maar ik heb er dus ook nog geen films op staan.
Ik ga ervan uit dat het zo'n beetje hetzelfde werkt als boeken qua overzetten, en hoe dat werkt weet ik omdat mijn vader ook een iPad heeft die hij als e-reader gebruikt en ook zo'n nitwit is dat ik voor hem boeken op de iPad heb gezet
@ Lientje. Ik ken de forumregels niet precies, maar geloof dat ik hier geen sites mag noemen waar je films kunt downloaden.. Google eens op Torrents zou ik zeggen
[...]
Ja, geldt ook voor films. Vrienden worden?
Ik ben nog niet zo bekend met de iPad, heb hem pas net
Ik ga ervan uit dat het zo'n beetje hetzelfde werkt als boeken qua overzetten, en hoe dat werkt weet ik omdat mijn vader ook een iPad heeft die hij als e-reader gebruikt en ook zo'n nitwit is dat ik voor hem boeken op de iPad heb gezet
@ Lientje. Ik ken de forumregels niet precies, maar geloof dat ik hier geen sites mag noemen waar je films kunt downloaden.. Google eens op Torrents zou ik zeggen
zaterdag 8 oktober 2011 om 20:06
quote:Liene85 schreef op 07 oktober 2011 @ 09:41:
op doos stond ePad 2als dat op de doos staat heb je een chinese namaak ofzo
Wat ik ermee doe is voornamelijk internetten. Gebruik hem nu ook. Hij ligt bij ons standaard op de bank en gebruiken hem vaak om ff wat op te zoeken, iets te laten zien aan vrienden, spelletjes spelen. Voor boeken lezen gebruik ik hem niet, het scherm geeft licht en dat leest niet fijn voor hele boeken. Daar heb ik een eReader voor, die maakt gebruik van echte inkt en heeft geen licht erin. Ook heb ik geen abbo voor internet, ik gebruik hem alleen op plekken waar wifi is. Dus thuis, bij vrienden, ouders, op vakantie bij de mac.
op doos stond ePad 2als dat op de doos staat heb je een chinese namaak ofzo
Wat ik ermee doe is voornamelijk internetten. Gebruik hem nu ook. Hij ligt bij ons standaard op de bank en gebruiken hem vaak om ff wat op te zoeken, iets te laten zien aan vrienden, spelletjes spelen. Voor boeken lezen gebruik ik hem niet, het scherm geeft licht en dat leest niet fijn voor hele boeken. Daar heb ik een eReader voor, die maakt gebruik van echte inkt en heeft geen licht erin. Ook heb ik geen abbo voor internet, ik gebruik hem alleen op plekken waar wifi is. Dus thuis, bij vrienden, ouders, op vakantie bij de mac.
zaterdag 8 oktober 2011 om 20:23
Nog over dat koppelen: ook bijv de agenda koppelen oid zou fijn zijn. Maar ik weet dus niet of het kan. Hoor het graag.
Wil het graag "zakelijk" gebruiken, typ nu stukken op laptop uit, kan dat ook op iPad?
En vooral dat zakelijk ben ik benieuwd. Hoor dat studenten er ook veel mee werken, hoe dan?
Haha Ivetje, gelukkig een tikfout inderdaad
Wil het graag "zakelijk" gebruiken, typ nu stukken op laptop uit, kan dat ook op iPad?
En vooral dat zakelijk ben ik benieuwd. Hoor dat studenten er ook veel mee werken, hoe dan?
Haha Ivetje, gelukkig een tikfout inderdaad
zaterdag 8 oktober 2011 om 20:32
Stukken uittypen is niet zo heel fijn denk ik. De ipad werkt heerlijk, maar hele verhalen typen vind ik persoonlijk niet lekker werken. Of je moet er zo'n los toetsenbordje bij kopen. Typen op het scherm is fijn voor dit soort stukjes, maar hele pagina's vind ik teveel. Bovendien tik ik nogal eens mis op dat ding hihi.
zaterdag 8 oktober 2011 om 20:59
Ik ben student en maak er gewoon collegeaantekeningen mee, dat gaat prima qua tempo. Ik heb van tevoren thuis even geoefend met typen en nu is mijn tempo prima (in ieder geval sneller dan met de hand schrijven). Ik heb wel autocorrect uitgezet want het is vervelend als hij vakjargon verandert in vreemde woorden. Ik maak nu nog wel meer typfouten dan op de laptop maar dat is ook makkelijk aan te passen.
Ik dek wel dat je via de iphone op internet kan, maar dat weet ik niet zeker.. Kun je vast vinden via google
Ik dek wel dat je via de iphone op internet kan, maar dat weet ik niet zeker.. Kun je vast vinden via google