curacao zonder vliegtuig?

03-10-2011 12:25 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben een jonge meid van 20

en wil al heel erg lang naar curacao toe.

nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,

nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .

het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,

ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn

Groetjes ,.
quote:himalaya schreef op 03 oktober 2011 @ 20:16:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Maal een week of wat.Wel afwisselend op zich
quote:pretty_princessss schreef op 03 oktober 2011 @ 20:07:

ik weet heel goed waar curacao ligt

en hoever het weg ligt.

ik vind het gewoon zo kut met mijn oren dat het mij niks uit maakt dat ik 2 weken moet reizen dan kan je toch ook mooie dingen zien. en zie ik niet als alleen de reis.

toch bedankt voor alle reacties!

Als je even tussen de grappen doorleest, zie je dat er serieuze tips tussen staan (zeker ook die over de KNO arts). En we hebben ook voor je gezocht naar andere routes. Maar ja helaas zijn alle opties (vrachtschip/cruise) tot nog toe hartstikke duur. Zo duur en tijdrovend dat niemand dat hier voor een reis naar curaçao over zou hebben. Ik zou persoonlijk voor 3000/4000 euro niet dagen op de oceaan willen dobberen, je kan voor dat geld zoveel leuke reizen maken. Maar goed misschien is voor jou curaçao wel de ultieme bestemming.

Wat voor budget had je in gedachten?
quote:Bergje65 schreef op 03 oktober 2011 @ 20:17:

Pretty-princesss, je zou eens kunnen informeren naar een "repositioning cruise".

Dat betreft een tocht met een cruiseboot, die van vaargebied veranderd en dan de Atlantische oceaan oversteekt. In november bijv. gaat er een cruiseschip vanaf Barcelona naar Rio de Janeiro. Zo kan ik me ook voorstellen dat er een cruise naar Curacao gaat......

Hoi Bergje!

De repositioning cruises gaan inderdaad in deze tijd van het jaar.

Maar er is geen een cruise line die Curacao als thuis haven heeft, en een cruise zal er dus ook niet eindigen.

Barbados echter wel! Dat zei iemand anders hier!

P&O zal zeker een crossing van Southampton naar Barbados doen.

En dan ben je er wel in 2 weken!

Gaat echter pas in maart/april weer terug.

Maar een cruise als dit hoeft niet heel duur te zijn.

Mogelijk onder de 1000 euro!
quote:fashionvictim schreef op 03 oktober 2011 @ 20:33:

Nou, TO, ik heb er 1 voor je gevonden, hoor. Er gaat zowaar een cruise vanuit Southampton via de Azoren en Barbados met een stop in Curacao.

Ben je op dag 13 in Curacao.

Kost 4000 euro en wellicht is het wel mogelijk om de rest van de cruise later te doen, dus zeg maar dat je tot Curacao meegaat, van boord gaat, en 3 maanden later het einde van de reis doet. Ik weet niet of dat kan, het is geen buslijn immers, maar wellicht zou je het kunnen informeren. De rest van de bestemmingen is namelijk toffer dan Curacao: San Francisco, Acapulco, Honolulu en eindigt in Auckland.

Helaas, dit is niet niet mogelijk.

Ze zou het wel kunnen boeken, en ook in Curacao uit kunnen stappen, maar ze moet dan wel de volledige sector betalen! En ik weet niet tot waar die sector loopt. Meestal van de ene grote internationale haven naar de ander.

Dus Southampton tot Miami. Miami tot San Francisco.

SF tot Auckland.

Het is optie!
quote:pretty_princessss schreef op 03 oktober 2011 @ 12:25:

met de auto en het laatste met de boot of iets? Bedankt princessss, de tranen lopen over m'n wangen.
ja ik ga zeker even langs de kno arts

heb zelf ook al vaker gevlogen na dit gebeuren ,maar het gebeurde steeds weer en daarom was het advies om niet meer te vliegen,

nu ik alle berichten lees ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen om er nog heen te gaan;) er woont geen familie

wil erg eigenlijk gewoon al zo lang heen

het lijkt me daar gewoon super.

die cruise reizen vind ik echt te duur ben gewoon een ex student

en heb niet veel geld;)
Wat spreekt je zo aan aan curaçao? Wie weet kunnen wij wel een bestemming adviseren die wel te bereiken is met de auto en een stukje boot en die even gezellig/zonnig is, maar beter betaalbaar.
quote:fashionvictim schreef op 03 oktober 2011 @ 20:33:

Nou, TO, ik heb er 1 voor je gevonden, hoor. Er gaat zowaar een cruise vanuit Southampton via de Azoren en Barbados met een stop in Curacao.

Ben je op dag 13 in Curacao.

Kost 4000 euro en wellicht is het wel mogelijk om de rest van de cruise later te doen, dus zeg maar dat je tot Curacao meegaat, van boord gaat, en 3 maanden later het einde van de reis doet. Ik weet niet of dat kan, het is geen buslijn immers, maar wellicht zou je het kunnen informeren. De rest van de bestemmingen is namelijk toffer dan Curacao: San Francisco, Acapulco, Honolulu en eindigt in Auckland.En dan vanaf Auckland nog een stukje met de auto terugrijden naar Nederland.
quote:borderwalk schreef op 04 oktober 2011 @ 13:25:

Wat spreekt je zo aan aan curaçao? Wie weet kunnen wij wel een bestemming adviseren die wel te bereiken is met de auto en een stukje boot en die even gezellig/zonnig is, maar beter betaalbaar.

Mee eens... ik ben er maart jl. geweest en vond er niets aan. Aruba daarentegen was wel erg leuk.

Je hebt ook gelijk wat betreft mooiere plekjes die veel dichterbij liggen. Mallorca bijvoorbeeld.... daar kan geen Caraïbisch eiland aan tippen wat betreft natuurschoon.
Curaçao is best leuk. Beetje duiken, lekker uit eten, stappen, muziek luisteren e.d. Paar dingen bezoeken. Drie maanden zou ik er heel erg lang vinden. Ik vind de Antillen allemaal niet heel bijzonder. Leuk voor een week, maar langer eigenlijk niet.

Hilarisch dit!

Die foto's van de oceaan! TO, wat verwacht je onderweg dan allemaal te zien?

En dat allemaal voor Curacao.

Niks aan daar.

Ik kom echt niet meer bij!
Als ik TO was zou ik met de auto en het laatste stukje met de boot naar Hawaii gaan. Hawaii is echt veel leuker dan Curacao.
En daarbij vond ik Curacao ook nog eens duur. Als je dan toch een paar maanden weg wilt zijn er inderdaad vele mooiere bestemmingen die veel makkelijker te bereiken zijn.
quote:himalaya schreef op 03 oktober 2011 @ 20:16:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Maal een week of wat.
Omdat ik deze vraag wel erg blond vond overkomen, ben ik voor de zekerheid toch nog maar een keer gaan controleren bij maps.google.com.... En, er bestaat inderdaad maar 1 Curaçao op deze aardkloot (geschreven met cedille)!

Een andere oplossing: neusspray mee en dan toch vliegen?
quote:pretty_princessss schreef op 04 oktober 2011 @ 12:39:

wil erg eigenlijk gewoon al zo lang heen

het lijkt me daar gewoon super. Kun je onder woorden brengen wat het is van Curacao dat jou zo enorm aantrekt?
quote:Mac123 schreef op 04 oktober 2011 @ 17:47:

En daarbij vond ik Curacao ook nog eens duur. Als je dan toch een paar maanden weg wilt zijn er inderdaad vele mooiere bestemmingen die veel makkelijker te bereiken zijn.TO, leek de overtocht ook leuk, misschien is zeilen op een tallship dan wel iets.
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 12:30:

[...]

Ik zou met de waterscooter gaan.

TO, kijk eens op de kaart!
ben ik nou blond?
quote:Starshine schreef op 07 oktober 2011 @ 14:30:

ben ik nou blond?Jij vraagt je af waarom TO het laatste stukje met de boot moet?
nee, ik vroeg me af of TO serieus was.
Volgens mij wel en ze wist ook waar Curacao lag schrijft ze ergens.
ja ik weet waar het ligt;)

wees maar niet bang
TO, wat denk je van de suggestie omeen alternatieve bestemming te zoeken?
TO, je komt onderweg naar Curacao langs zoveel mooie bestemmingen! (zeker als je de route over land neemt ) Als je geen enorm budget hebt zou ik iets anders uitzoeken waar je makkelijker kunt komen zonder vliegtuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven