simpel recept cupcakes?

07-10-2011 11:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wil voor het eerst cupcakes gaan maken?

moet je de papieren vormpjes ook met boter invetten (hoe dan?) om kleven te voorkomen?

en kan ik gewoon een pak voor een cake kopen? of zijn er speciale ingredienten voor nodig? wil het mezelf niet al te moeilijk maken...
Gewoon googlen. Zijn echt veel recepten te vinden. En nee je hoeft die vormpjes niet in te vetten. :-)
Nee die hoef je niet in te vetten. En gewoon even op google zoeken naar hoeveel bloem en zo je nodig hebt - geen speciaal pak kopen, zonde!
Koop dan gewoon zo'n kant-en-klare verpakking van Oetker, Honig of zo. Dat is water toevoegen, mixen en klaar. Papiertjes hoef je niet in te vetten dus je kan het er zo ingieten.
er is een heel leuk topic over het maken van cupcakes wat ook goed te volgen is als je geen ervaring hebt

het grote muffin en cupcakestopic

er staat ook het recept in voor de basis
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Je hebt kant en klare cupcake pakken, je hoeft geen vormpje in te vetten. Aanmaken met water, mixen en in elk vormpje twee lepels. In de oven en klaar is kees...
Ik vind het basis recept van nigella lawson ideaal! Gewoon even googlen.
Als je naar de supermarkt gaat heeft dr oetker een pak voor het maken van cupcakes. Hier staat ook beschreven hoe het moet. De papieren vormpjes hoef je niet in te smeren met boter, is speciaal bakpapier.

Cake meel is net even anders als cupcakes meel.

Je kan ook bij Jamin kijken of op het internet bij verschillende webshops die hebben speciaal meel voor cupcakes.

Maar omdat je het je zelf niet al te moeilijk wilt maken, zou ik beginnen bij een pak van dr oetker.

Kijk ook eens op de site van de leukste taarten

succes
Cakemeel kan heel goed voor cupcakes!

Is idd ietje anders van samenstgelling, maar is net zo lekker! Mss, nog wel lekkerder! Ik gebruik nooooooit geen mix voor cupcakes.

(duurder )

Nog voordat de cupcakes een trend werden, maakte ik minicakjes in de vorm van cupcakes, zoals men het nu voorgeschoteld krijgt.

En dan praat ik over 15 jaar geleden. Ik ga niet mee in die trend, en blijf bij mijn vertrouwde cakemeel.

Je hebt mixen, waar je alleen boter en eieren bij moet doen, of mixen waar je ook de suiker moet toevoegen. ( ik doe zakjes vanillesuiker erbij )
Waar is de tijd gebleven dat de naam van een cupcake gewoon muffin was.
quote:shyte schreef op 07 oktober 2011 @ 11:53:

Ik vind het basis recept van nigella lawson ideaal! Gewoon even googlen.DIt ja! Erg lekker en perfect gelukt!
quote:vlinder72 schreef op 07 oktober 2011 @ 12:16:

Waar is de tijd gebleven dat de naam van een cupcake gewoon muffin was.euh... een muffin is iets heel anders als een cupcake? Heeft met de ingrediënten te maken dacht ik
nou en ik googlen en googlen....

kom wel heel veel reacties op dat recept tegen maar nog niet het recept zelf van nigella in het nederlands, wel een deel maar dan niet de baktijd en temperatuur... grr..

maar blijf door google-en..

bedankt meiden
Cupcakes van nigella lawson

ingrediënten:

125 g boter

125 g witte basterdsuiker

2 eieren

125 g zelfrijzend bakmeel

half zakje vanillesuiker

2-3 eetlepels melk

bereiding:

gooi alles behalve de melk in de keukenmachine. terwijl die draait langzaam de melk erbij doen.

als je geen keukenmachine hebt: boter en suiker mixen tot creme, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van de bloem toevoegen. dan de rest van het meel erbij en de melk.

dit is voor 12 cupcakes. het lijkt of je niet genoeg hebt, maar gewoon met de pannenlikker alles eruit schrapen en gelijk verdelen over de bakjes.

15-20 minuten op 200°C

ik heb 'm al!

Waar is de tijd gebleven dat de naam van een cupcake gewoon muffin was.Die tijd is er nooit geweest. Een cupcake is namelijk niet hetzelfde als een muffin.

Waar is de tijd gebleven dat de naam van een cupcake gewoon muffin was.

Muffins en cupcakes zijn niet hetzelfde.

Muffins zijn die gave ontplofte dingen,

cupcakes zijn gemaakt van cakedeeg, die zijn veel platter.

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
En muffins worden toch met zuurdere ingredienten gemaakt? (karnemelk geloof ik?)

of zit dat verkeerd in m'n hoofd?
Klopt aardappelhoofd. Kan ook met melk. De verhoudingen tussen de ingrediënten is ook anders bij muffins, terwijl je bij (cup)cakes gewoon gelijke delen boter, suiker, bloem en ei gebruikt.
Ah ja natuurlijk!

Ik heb trek nu, denk dat ik vanavond Nigella-cupcakes ga maken!

(Heb het boek waar het recept uit komt, aanrader hoor!!)
Ik ben maar koekjes gaan bakken.
quote:ilske79 schreef op 07 oktober 2011 @ 12:34:

Cupcakes van nigella lawson

ingrediënten:

125 g boter

125 g witte basterdsuiker

2 eieren

125 g zelfrijzend bakmeel

half zakje vanillesuiker

2-3 eetlepels melk

bereiding:

gooi alles behalve de melk in de keukenmachine. terwijl die draait langzaam de melk erbij doen.

als je geen keukenmachine hebt: boter en suiker mixen tot creme, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van de bloem toevoegen. dan de rest van het meel erbij en de melk.

dit is voor 12 cupcakes. het lijkt of je niet genoeg hebt, maar gewoon met de pannenlikker alles eruit schrapen en gelijk verdelen over de bakjes.

15-20 minuten op 200°C

ik heb 'm al! je hebt jezelf overtroffen! Zelf gegoogled! Wow, ik ben helemaal trots op je!
muffins... lijken mij sappiger dan de cupcakes.
quote:ilske79 schreef op 07 oktober 2011 @ 12:32:

nou en ik googlen en googlen....

kom wel heel veel reacties op dat recept tegen maar nog niet het recept zelf van nigella in het nederlands, wel een deel maar dan niet de baktijd en temperatuur... grr..

maar blijf door google-en..

bedankt meiden

Jij googlen? Serieus?

quote:germanwings schreef op 07 oktober 2011 @ 14:49:

[...]

je hebt jezelf overtroffen! Zelf gegoogled! Wow, ik ben helemaal trots op je!

En ik ook!

Nu nog de juiste volgorde leren:

1. Zelf met google proberen iets te vinden

2. Indien dit niet lukt: topic openen. (maximaal 1 per maand)
dat hoeft niet, hoor girlxxx. Ik maak cupcakes altijd op andere manier en dan zijn ze lekker smeuïg en niet droog of zo. Doe er dan monchou door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven