simpel recept cupcakes?
vrijdag 7 oktober 2011 om 11:44
vrijdag 7 oktober 2011 om 11:48
vrijdag 7 oktober 2011 om 11:53
Als je naar de supermarkt gaat heeft dr oetker een pak voor het maken van cupcakes. Hier staat ook beschreven hoe het moet. De papieren vormpjes hoef je niet in te smeren met boter, is speciaal bakpapier.
Cake meel is net even anders als cupcakes meel.
Je kan ook bij Jamin kijken of op het internet bij verschillende webshops die hebben speciaal meel voor cupcakes.
Maar omdat je het je zelf niet al te moeilijk wilt maken, zou ik beginnen bij een pak van dr oetker.
Kijk ook eens op de site van de leukste taarten
succes
Cake meel is net even anders als cupcakes meel.
Je kan ook bij Jamin kijken of op het internet bij verschillende webshops die hebben speciaal meel voor cupcakes.
Maar omdat je het je zelf niet al te moeilijk wilt maken, zou ik beginnen bij een pak van dr oetker.
Kijk ook eens op de site van de leukste taarten
succes
vrijdag 7 oktober 2011 om 12:11
Cakemeel kan heel goed voor cupcakes!
Is idd ietje anders van samenstgelling, maar is net zo lekker! Mss, nog wel lekkerder! Ik gebruik nooooooit geen mix voor cupcakes.
(duurder )
Nog voordat de cupcakes een trend werden, maakte ik minicakjes in de vorm van cupcakes, zoals men het nu voorgeschoteld krijgt.
En dan praat ik over 15 jaar geleden. Ik ga niet mee in die trend, en blijf bij mijn vertrouwde cakemeel.
Je hebt mixen, waar je alleen boter en eieren bij moet doen, of mixen waar je ook de suiker moet toevoegen. ( ik doe zakjes vanillesuiker erbij )
Is idd ietje anders van samenstgelling, maar is net zo lekker! Mss, nog wel lekkerder! Ik gebruik nooooooit geen mix voor cupcakes.
(duurder )
Nog voordat de cupcakes een trend werden, maakte ik minicakjes in de vorm van cupcakes, zoals men het nu voorgeschoteld krijgt.
En dan praat ik over 15 jaar geleden. Ik ga niet mee in die trend, en blijf bij mijn vertrouwde cakemeel.
Je hebt mixen, waar je alleen boter en eieren bij moet doen, of mixen waar je ook de suiker moet toevoegen. ( ik doe zakjes vanillesuiker erbij )
vrijdag 7 oktober 2011 om 12:32
vrijdag 7 oktober 2011 om 12:34
Cupcakes van nigella lawson
ingrediënten:
125 g boter
125 g witte basterdsuiker
2 eieren
125 g zelfrijzend bakmeel
half zakje vanillesuiker
2-3 eetlepels melk
bereiding:
gooi alles behalve de melk in de keukenmachine. terwijl die draait langzaam de melk erbij doen.
als je geen keukenmachine hebt: boter en suiker mixen tot creme, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van de bloem toevoegen. dan de rest van het meel erbij en de melk.
dit is voor 12 cupcakes. het lijkt of je niet genoeg hebt, maar gewoon met de pannenlikker alles eruit schrapen en gelijk verdelen over de bakjes.
15-20 minuten op 200°C
ik heb 'm al!
ingrediënten:
125 g boter
2 eieren
half zakje vanillesuiker
2-3 eetlepels melk
bereiding:
gooi alles behalve de melk in de keukenmachine. terwijl die draait langzaam de melk erbij doen.
als je geen keukenmachine hebt: boter en suiker mixen tot creme, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van de bloem toevoegen. dan de rest van het meel erbij en de melk.
dit is voor 12 cupcakes. het lijkt of je niet genoeg hebt, maar gewoon met de pannenlikker alles eruit schrapen en gelijk verdelen over de bakjes.
15-20 minuten op 200°C
ik heb 'm al!
vrijdag 7 oktober 2011 om 12:38
quote:vlinder72 schreef op 07 oktober 2011 @ 12:16:
Waar is de tijd gebleven dat de naam van een cupcake gewoon muffin was.
Muffins en cupcakes zijn niet hetzelfde.
Muffins zijn die gave ontplofte dingen,
cupcakes zijn gemaakt van cakedeeg, die zijn veel platter.
Waar is de tijd gebleven dat de naam van een cupcake gewoon muffin was.
Muffins en cupcakes zijn niet hetzelfde.
Muffins zijn die gave ontplofte dingen,
cupcakes zijn gemaakt van cakedeeg, die zijn veel platter.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 7 oktober 2011 om 13:37
vrijdag 7 oktober 2011 om 14:49
quote:ilske79 schreef op 07 oktober 2011 @ 12:34:
ingrediënten:
125 g boter
2 eieren
half zakje vanillesuiker
2-3 eetlepels melk
bereiding:
15-20 minuten op 200°C
ik heb 'm al! je hebt jezelf overtroffen! Zelf gegoogled! Wow, ik ben helemaal trots op je!
ingrediënten:
125 g boter
2 eieren
half zakje vanillesuiker
2-3 eetlepels melk
bereiding:
15-20 minuten op 200°C
ik heb 'm al! je hebt jezelf overtroffen! Zelf gegoogled! Wow, ik ben helemaal trots op je!
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:24
quote:ilske79 schreef op 07 oktober 2011 @ 12:32:
nou en ik googlen en googlen....
kom wel heel veel reacties op dat recept tegen maar nog niet het recept zelf van nigella in het nederlands, wel een deel maar dan niet de baktijd en temperatuur... grr..
maar blijf door google-en..
bedankt meiden
Jij googlen? Serieus?
nou en ik googlen en googlen....
kom wel heel veel reacties op dat recept tegen maar nog niet het recept zelf van nigella in het nederlands, wel een deel maar dan niet de baktijd en temperatuur... grr..
maar blijf door google-en..
bedankt meiden
Jij googlen? Serieus?
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:25