3000+ Deel 90
zaterdag 10 september 2011 om 12:01
Geschiedenis 3000+ in een notendop
Deel 1 op 14 oktober 2009 geopend door Floor72 (en Bam).
Inmiddels bijna 2 jaar verder.
Het gaat niet meer zo snel als in het begin. Mensen komen, blijven, gaan en keren soms weer terug.
Wat blijft is een gezellig, fijn kletstopic met ruimte voor iedereen. Vaak gezellig, warm, handig, soms hilarisch, dan weer ernstig, ook wel eens met meningsverschillen, maar altijd met respect voor elkaar.
DUS KOM ER GEZELLIG BIJ!
vrijdag 7 oktober 2011 om 19:33
Ghe, als ik dit lees ben ik toch wel erg blij dat ik zoveel jaar nog steeds blij ben met Graaf. Al was het ook wel leuk hoor die periode als single maar ik vind dit wel zo lekker rustig.
Ondertussen zingt Thom dat hij een creep in en schreeuwt de longen uit zijn lijf: RUN (forrest) RUN. Hmmm, die was vast niet voor Motje of Minny bedoelt toch?
Ondertussen zingt Thom dat hij een creep in en schreeuwt de longen uit zijn lijf: RUN (forrest) RUN. Hmmm, die was vast niet voor Motje of Minny bedoelt toch?
vrijdag 7 oktober 2011 om 20:22
Heb citroentaart geproefd, en hij is enorm lekker!
Hier het recept:
Citroentaart
Digistivekoekjes (halve rol)
Boter (80 gram)
125 gram suiker
4-6 blaadjes gelatine
4 citroenen, schoongeboend
250 ml slagroom
250 gram mascarpone
Springvorm (Ø 28 cm)
Bereiding:
Maak de koekjes fijn, smelt de boter en roer de boter door het koekjesmengsel. Doe dit in de springvorm en druk het stevig aan.
Week de gelatine 5 minuten in koud water. Rasp de gele schil van 1 citroen. Pers deze en nog 2 citroenen uit. Verhit het sap in een steelpan en los de suiker erin op. Neem van het vuur. Knijp de gelatine uit en voeg toe. Laat het afkoelen
Klop de slagroom tot iets dikker dan yoghurt. Roer de mascarpone los. Voeg het citroenrasp, de citroensiroop en de slagroom toe. Verdeel over de bodem. Laat het 2 uur opstijven in de koelkast.
Snijd de laatste citroen in dunne plakjes en verdeel dit over de taart.
Hier het recept:
Citroentaart
Digistivekoekjes (halve rol)
Boter (80 gram)
125 gram suiker
4-6 blaadjes gelatine
4 citroenen, schoongeboend
250 ml slagroom
250 gram mascarpone
Springvorm (Ø 28 cm)
Bereiding:
Maak de koekjes fijn, smelt de boter en roer de boter door het koekjesmengsel. Doe dit in de springvorm en druk het stevig aan.
Week de gelatine 5 minuten in koud water. Rasp de gele schil van 1 citroen. Pers deze en nog 2 citroenen uit. Verhit het sap in een steelpan en los de suiker erin op. Neem van het vuur. Knijp de gelatine uit en voeg toe. Laat het afkoelen
Klop de slagroom tot iets dikker dan yoghurt. Roer de mascarpone los. Voeg het citroenrasp, de citroensiroop en de slagroom toe. Verdeel over de bodem. Laat het 2 uur opstijven in de koelkast.
Snijd de laatste citroen in dunne plakjes en verdeel dit over de taart.