Borstvoeding afbouwen
zondag 9 oktober 2011 om 10:04
Sinds drie weken ben ik bezig met het afbouwen van De borstvoeding en sinds gisteren geef ik nog maar twee keer per dag bv en de rest fles. Nu heb ik om zes uur de ochtendvoeding gegeven (mijn borsten stonden op springen) en ze heeft ook goed gedronken. Nu voel ik helaas nu al een harde plek in mijn linkerborst, dat ga ik niet volhouden tot vanavond en heb natuurlijk ook geen zin in mastitis. Ik overweeg om haar de voeding die ik als laatste heb gewisseld even kort aan te leggen en dan een kleine fles te geven. Wat zouden jullie doen (ik heb geen kolf)?
Alvast veel dank voor de tips
Alvast veel dank voor de tips
zondag 9 oktober 2011 om 11:15
Ik weet niet hoe oud je baby is en hoeveel voedingen je gaf aan de borst, maar je kunt aanhouden dat je één voeding per week af kunt bouwen, bij meer heb je behoorlijke kans op problemen.
Voor nu zou ik proberen met warme doeken je borst te verwarmen, en dan onder de warme douche met de hand naar de tepel toe masseren en afkolven.
Hopelijk wordt het geen borstontsteking!
Voor nu zou ik proberen met warme doeken je borst te verwarmen, en dan onder de warme douche met de hand naar de tepel toe masseren en afkolven.
Hopelijk wordt het geen borstontsteking!
zondag 9 oktober 2011 om 18:28
Ik heb even gemasseerd onder de douche en erna bij de volgende voeding even vijf minuten aangelegd. (flink protesteren toen ze eraf gehaald werd en heel even moest wachten op de fles, juffertje onfeduld) en tot nu toe gaat hat goed.
Ik neem zeker de tijd hoor. Steeds ongeveer een week voor een nieuwe voeding te vervangen. Mijn borsten voeldden ook supersoepel vrijdag, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Hopen nu dat het goed blijft gaan.
Bedankt voor het meedenken.
Ik neem zeker de tijd hoor. Steeds ongeveer een week voor een nieuwe voeding te vervangen. Mijn borsten voeldden ook supersoepel vrijdag, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Hopen nu dat het goed blijft gaan.
Bedankt voor het meedenken.