Eten met stokjes

02-10-2011 22:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het heel raar dat ik graag met stokjes eet trouwens? Ik heb een setje hypermoderne chopsticks, die me zo goed bevallen dat ik de neiging heb ze ook mee te nemen als ik uit eten ga. Ik vind het erg prettig eten.

Komt dat vaker voor?
Ontelbare pogingen gedaan, maar helaas... ik kan het echt niet, alles donderd naast mijn mond ik krijg alleen lucht binnen.
Speciaal voor diegeen die graag chopstickles willen:

Chopstickles
alleen de stem is al funny ! maare... ik ga ermee aan de slag 's kijken of ik ook patatjes ermee kan eten
En Girlxxx..ben je al pro?
Mijn jongste (van 6) en ik eten graag met stokjes, maar vooral gerechten uit een kom, zoals gadogado, miesoep en pastasalade.

Naar een aziatisch restaurant, zou ik ze gewoon meenemen, Ritmeester. En kaasfondue met chopsticks lijkt me ook een goed idee. Maar hoe dacht je dat te doen met een stuk vlees? Eerst met je mes je netjes opgemaakte tournedootje in babyhapjes hakken?

Jee, ook stom, moest dit bericht corrigeren omdat er ipv de leeftijd van mijn jongste een duiveltje verscheen
quote:ritmeester schreef op 02 oktober 2011 @ 22:40:

Onze Japanse buuf vind mes en vork echt een goor idee. Onhygienisch. Dat heb ik nou niet, maar ik vind stokjes wel een manier van eten waarmee je de tijd neemt, het is minder binnen laden zeg maar.Dat vond mijn vriend ook, maar dat bleek slechts een kwestie van training
Zelf ben ik er totaal onhandig meer, maar ik moet zeggen dat ik het idee wel elegant vindt.

Vraag die in me opkomt, hoe doe je dat dan met grote stukken vlees of vis? Die zul je toch in stukjes moeten snijden, dus een mes blijf je nodig hebben, of zie ik dat verkeerd?
quote:girlxxx schreef op 04 oktober 2011 @ 15:52:

alleen de stem is al funny ! maare... ik ga ermee aan de slag 's kijken of ik ook patatjes ermee kan eten

Lukt het niet dan is het weer goed voor de lijn .

Ik heb ooit in China ermee geprobeerd te eten maar ik vond het niets. En zij moesten vreselijk lachen als ik toch weer een vork en mes vroeg.

Misschien weer eens proberen, ik heb ze namelijk wel in huis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:hoedje schreef op 09 oktober 2011 @ 13:02:

Zelf ben ik er totaal onhandig meer, maar ik moet zeggen dat ik het idee wel elegant vindt.

Vraag die in me opkomt, hoe doe je dat dan met grote stukken vlees of vis? Die zul je toch in stukjes moeten snijden, dus een mes blijf je nodig hebben, of zie ik dat verkeerd?Chinese en Japanse koks maken het voor je in stukjes. In China heb ik tenminste nooit een groot stuk biefstuk bijv. gehad. Hapklare brokjes
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe het in nederland eigenlijk nooit, maar ben een keer in china geweest en vond het eigenlijk wel prettig eten. Ik had voor vertrek nog nooit een stokje aangeraakt en ik ben motorisch niet zo handig dus ik had al visioenen van drie weken niet eten enz (wel goed voor de lijn ), maar vond het eigenlijk verbazingwekkend makkelijk. Zelfs pinda's op een draaiende tafel kun je na een paar dagen zo eraf pakken. Ik kan me in elk geval prima voorstellen dan je stokjes meeneemt naar een oosters restaurant.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 oktober 2011 @ 13:06:

[...]

Hapklare brokjes Da's gemakkelijk. Dankjewel voor de info!
Ik heb mijn kinderen op een regenachtig dag achter een kom popcorn gezet.

Duim van linkerhand achter hun broekriem gehaakt en gezegd dat ze met stokjes gingen eten.

Binnen 20 minuten hadden ze het door.

Daarna een schaaltje pindas, wat al iets moeilijker was en omdat het nog steeds regende, ook nog een bakje hagelslag.

Het was hilarisch maar nu eten ze in chinese of japanse restaurant altijd met stokjes en.. met veel plezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven