mijn man en prozac

09-10-2011 14:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Anina en ik ben met mijn man al 9jaar , we hebben 2 kinderen en ik ben niet nederlands . Sorry als ik niet goed kan scrijven .

Sinds 2008 is niet meer so goed in ons huis , hij is op medicatie en geeft mij de schuld . Ik wilde nog een kind en hij niet , hij vind het zwaar 2 kinderen dus ik ben de ene die hem did heft aangedaan .

Kan dat ? ben ik echt die ene die hem so heft gemaakt ?
Waarom hebben jullie 2 kinderen als hij geen kind meer wilde?

Krijgt hij therapie?
Jullie gebruikten geen voorbehoedsmiddelen?
Hij krijgt prozac niet zómaar voorgeschreven. Als jij de oorzaak zou zijn van zijn ellende, dan had de behandelend arts/therapeut wel voorgesteld dat jij ook mee moest naar (relatie-)therapie.

Weet je waarvoor hij prozac voorgeschreven krijgt? Weet je iets van die aandoening/stoornis/ziektebeeld?
Heeft hij naast de medicijnen ook psychische hulp?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is dit allemaal begonnen nadat jullie een tweede kind kregen of daarvoor ook al?
quote:anina121anina schreef op 09 oktober 2011 @ 14:04:

Kan dat ? ben ik echt die ene die hem so heft gemaakt ?

Dat valt zo niet uit je tekst op te maken. Maar mij lijkt het niet logisch, meestal hebben psychische problemen meerdere oorzaken.

Ik denk dat je iets meer moet vertellen om goede hulp hier op het forum te krijgen. Er zijn al een aantal belangrijke vragen gesteld, misschien kun je daar antwoord op geven?
Jullie hebben die kinderen samen gemaakt dus er is geen "schuld". Je zit in een moeilijke situatie. Krijgen jullie hulp? Helpen de medicijnen van je man? Niet iedere anti-depressiva slaat aan.
Hij heft psichise problemen ziens zijn pubertijd ,maar pas van 2008 echte panik aanfalen . Hij neemt prozac omdat hij heft veel stres , en panic .

Ik heb altijd 2 kinderen willen hebben , dus het zijn meer van mij dan van hem . Hij heft deze jaar sterilizatie gedan dus er komen zeker geen kinderen meer .

Hij is gevest in terapie maar wil niet meer , ik ben nooi gewest naar terapie .

Maar toch hij zegt dat ik ben de ene dat hem hier heft gebracht , en niew ? what moet ik doen ?ik kan niet so leven met schuld gevoel .
Jij bent niet de oorzaak van zijn psychische problemen, laat je dat niet wijs maken!

Waarom wil hij geen therapie meer hebben? Konden ze hem daar ook echt helpen en ging het toen ook beter?
hij zeght dat niet meer nodig is om te gaan , dat het helpt niet , nee was niet beter toen .

Het is redelijk goed om te leven met hem maar , hij laat dingen niet met rust en hij laat mij niet zijn wi ik ben .

Ik heb kleine kinderen dus ik doe rusteg maar ik ben self een warme bloed een druk , ik mag van hem niet een de banken anders zetten in de wonkamer , etc

Ik weet niet what te doen , als ik its zeght is niet goed , als ik niets zeght ik ga kaput van binnen .
anina laat je niet wijsmaken dat jij de schuld bent van zijn psychische problemen die hij schijnbaar al sinds zijn puberteit heeft want dat is natuurlijk onzin.

Is er bij hem misschien ooit een stoornis ontdekt die dit gedrag en die slachtofferhouding en het de schuld buiten zichzelf zoeken verklaart?
quote:anina121anina schreef op 09 oktober 2011 @ 17:00:

hij zeght dat niet meer nodig is om te gaan , dat het helpt niet , nee was niet beter toen .

Het is redelijk goed om te leven met hem maar , hij laat dingen niet met rust en hij laat mij niet zijn wi ik ben .

Ik heb kleine kinderen dus ik doe rusteg maar ik ben self een warme bloed een druk , ik mag van hem niet een de banken anders zetten in de wonkamer , etc

Ik weet niet what te doen , als ik its zeght is niet goed , als ik niets zeght ik ga kaput van binnen .

Konden ze hem echt niet helpen of wil hij zich gewoon niet láten helpen omdat hij liever de schuld bij een ander neer blijft leggen dan keihard aan zichzelf te moeten werken.

Dat maakt nogal een verschil natuurlijk,iemand die zelf niet openstaat voor hulp kan idd niet geholpen worden simpelweg omdat hij dat niet wil.
Waarom geloof ik dit niet?

Dr is iets aan de manier van schrijven wat erg fake op me over komt.. Just saying
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 09 oktober 2011 @ 17:09:

Waarom geloof ik dit niet?

Dr is iets aan de manier van schrijven wat erg fake op me over komt.. Just sayingZe schrijft dat ze niet Nederlands is,haar schrijfstijl doet me denken aan mijn Litouwse vriendin toen die net een aantal jaren in Nederland was.
Ik kan beter praten dan scrijven , warom zaal ik dit fake ? je bedoelt dat hij zaaldid scrijven en niet ik ? ik zaal graag willen dat hij zaal met mensen prate over dit .

Ik ben bang om hem oit te verlaten , hij is niet meer wie hij was jaren geleden . Ik wil hem niet kwetsen en zeker niet als hij ziek is . Maar so te zien het zaal lang duren tot hij weer is wie hij was , mischien noit .

Als alles is goed met mij en ik heb niets te zeggen dand gaat wel maar als ik ben niet super o.k. dan gaat erger in huis . Ik voel me schoeldeg ook tegenover mijn kinderen ik kan hun papa niet in de steek laten
Ah superstar, ik had gelezen dat ze niet al te goed in nderlands was maar ik had het idee dat de zinsopbouw veel te goed was evengoed..

Weet niet waarom
Internagelaktisch
Als hij al sinds zijn puberteit problemen heeft is het natuurlijk niet jou schuld. Het is is wel makkelijk voor hem om de oorzaak van zijn probleem buiten zichzelf te leggen. Want, serieus, als hij vind dat JIJ zijn probleem bent, waarom is hij dan niet allang gescheiden??

Klinkt wel als een moeilijke situatie. Hoe gaat het met jezelf?
Hij heft mij ook nodig , hij vind de kinderen voral erg druk en vord van gastrest . Hij houdecht van mij of hij kan het niet allen in het leven, ik weet niet zeker . Soms zie ik een enge blik in zijn ogen .

Ik ben best sterk , denk ik , maar ik voel me soms allen en in de vaar , het liekt alsof hij spelt met mijn hersens . Ik doe echt rusteg voor de kinderen anders was ik al weg , denk ik .
Heb je vriendinnen om mee te praten, mensen uit dezelfde cultuur of achtergrond? Mensen die je kent via de school of opvang van je kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven