Eens iets anders proberen?

10-10-2011 12:32 112 berichten
Na 2 relaties waaruit ik 2 (nog jonge) kinderen heb, wordt het geloof ik tijd om eens iets anders te proberen.

Voor het eerst sta ik open voor een relatie waarin kinderwens geen rol meer speelt. Laatst heb ik kennis gemaakt met een erg leuke vrouw die wat ouder is dan ik en ik zou best wel eens willen proberen of het iets kan worden.

Ik heb echter geen idee wat nou de basis van een relatie zou kunnen of moeten zijn wanneer het krijgen van kinderen geen gezamelijk doel meer is.

Wie heeft er wat wijsheid voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid?
Het gewoon erg leuk hebben met elkaar? Gelukkig worden?

Allemaal dingen die een stuk simpeler zijn dan dat het met baby's zou zijn.
Is kinderen krijgen jouw enige doel in een relatie?

Joh wat ouderwets.

Leer te genieten van andere dingen dan alleen kinderen.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 12:32:

Ik heb echter geen idee wat nou de basis van een relatie zou kunnen of moeten zijn wanneer het krijgen van kinderen geen gezamelijk doel meer is.

Alsof een relatie alleen draait om het krijgen van kinderen..

Onder welke steen heb jij gelegen?

Van welk geloof ben jij?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dus voortplanting stond als eerste op je lijstje? Geen wonder dat je weer single bent!

Tip van de dag: ga eens surfen over het viva forum.
quote:campari schreef op 10 oktober 2011 @ 12:33:

Verliefdheid?Ik ben wel vaker 'eventjes' verliefd. Ik vraag me meer af welke kant ik nu op moet met m'n leven als het gaat om een nieuwe relatie.
wat dacht je van gewoon je leven delen met iemand. Wat is daar mis mee?
Ik zou gaan latten.
Wat ondernam jij met je exen Martin?
Zo dames, er wordt hier keihard afgerekend zeg.... pfffff.

Ik zal het even nuanceren: 'wanneer het krijgen van kinderen geen rol meer speelt'

Ik schrok me rot van jullie hahahahaha
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 12:41:

Ik schrok me rot van jullie hahahahahaDat is geheel wederzijds.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 12:38:

[...]

Ik ben wel vaker 'eventjes' verliefd. Ik vraag me meer af welke kant ik nu op moet met m'n leven als het gaat om een nieuwe relatie.Ik zou een nieuwe relatie niet ten doel nemen voor een invulling van jouw leven. Probeer eerst eens zelf je leven in te richten. Een relatie moet een aanvulling zijn.
Hier valt m'n mond van open: een relatie met als enig doel kinderen krijgen?
quote:hipslala schreef op 10 oktober 2011 @ 12:40:

Wat ondernam jij met je exen Martin?De natuur in, naar de sauna, filmpje kijken, discussiëren, lachen, vrijen, huilen, dromen en zorgen delen, etc.
Wat het doel is als er geen kinderwens is??? Samen gelukkig samen zijn??? Gewoon leuke dingen doen, elkaars maatje zijn, er voor elkaar zijn.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 12:43:

[...]

De natuur in, naar de sauna, filmpje kijken, discussiëren, lachen, vrijen, huilen, dromen en zorgen delen, etc.Doe je dat toch ook gewoon met een vrouw zonder kinderwens?
quote:himalaya schreef op 10 oktober 2011 @ 12:42:

[...]

Dat is geheel wederzijds.hahaha heerlijk die openheid!
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2011 @ 12:43:

Hier valt m'n mond van open: een relatie met als enig doel kinderen krijgen? Idd!!!! Heel triest
Misschien eerst eens aan jezelf gaan werken, zodat jij iets te delen hébt met een eventuele dame...

Als 69 jouw geboortejaar is, vind ik dat je "vreemd" regaeert: het leven is veel meer dan alleen kidneren samen krijgen hoor...
Waar je 'n relatie voor hebt? Dingen samen kunnen ondernemen, liefde, gezelligheid, passies delen. Als bewust kindvrije vind ik het heel moeiijk me in iemand te verplaatsen die voortplanting als hét doel ziet van 'n relatie.

Als je niet genoeg voor iemand voelt om exclusief voor haar te gaan, blijf je beter gewoon single en neem je af en toe 'n seksdate.
quote:Ruza schreef op 10 oktober 2011 @ 12:44:

[...]

Doe je dat toch ook gewoon met een vrouw zonder kinderwens?Het eenvoudige antwoord is meestal het beste. Het lijkt me op de één of andere manier wat 'kaal' en leeg.
quote:campari schreef op 10 oktober 2011 @ 12:42:

[...]

Ik zou een nieuwe relatie niet ten doel nemen voor een invulling van jouw leven. Probeer eerst eens zelf je leven in te richten. Een relatie moet een aanvulling zijn.

Dit wilde ik ook zeggen ja.

quote:Ik heb echter geen idee wat nou de basis van een relatie zou kunnen of moeten zijn wanneer het krijgen van kinderen geen gezamelijk doel meer is.En dit vind ik onbegrijpelijk Ik bedoel het niet vervelend naar je, maar als je vorige relaties als enig 'doel' hadden om kinderen te krijgen heb ik daar wel een beetje medelijden mee. Hopelijk leer je met je potentiële nieuwe geliefde hoe waardevol een 'echte' relatie kan zijn!
Nou dan zijn er heel wat relaties ten dode opgeschreven volgens jou!

Wat dacht je van puur alleen de liefde die je voor elkaar hebt. Leuke dingen samen doen. Alles kunnen delen met iemand. Daar heb je toch geen kinderen voor nodig?

Hie denk je dat mensen die geen kinderen willen/geen kinderen kunnen krijgen een relatie hebben? Of is dat dan geen volwaardige relatie in jouw ogen?

Vind dit heel vreemd.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 12:46:

[...]

Het eenvoudige antwoord is meestal het beste. Het lijkt me op de één of andere manier wat 'kaal' en leeg.Onbegrijpellijk...dus volgens jou hebben mensen die geen kinderen hebben (bewust of onbewust) een leeg en kaal leven???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven