Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Marbs, ik heb hier twee boeken liggen en kan me er niet toe zetten. Heb heel de serie van de gilmore girls staan op dvd maar dat lukt me ook niet. Een beetje op internet hangen en nu dankzij schuit verslaafd aan wordfeud. Maar echt me ergens op concentreren, dat lukt mij ook niet..
Een hele goedemorgen dames.

Goed weekend gehad. Gister begin middag een blokje om geweest, maar de rest van de dag i.v.m.regen niet meer. Ook mijn oefeningen verzuimd.

Vannacht niet goed geslapen, werd steeds wakker met allerlei vage pijntjes. Het lijkt erop haast dat te weinig bewegen en doen ook zijn tol eist.

Zo eerst maar wel even mijn oefeningen doen en daarna naar de fysio.
Goh, veel geschreven . Over een oppas die niet betrouwbaar is. Over poetsen . Volgens mij heeft iedereen wel een rustig weekend gehad zo te lezen.

Nee Evi, laat het vertrouwen in je relativeringsvermogen maar even zitten. Dat duurt nog wel een tijd. En wat vervelend van de oppas!

Marbs, niet bewegen kan op een gegeven moment inderdaad zijn tol eisen. Denk dat als je weer meer gaat bewegen het beter zal gaan.

Patricia, nog gefeliciteerd met het zwemmen van je zoontje!

Nummerzoveel, lekker hè zo'n zondag.

Eten was lekker. We hadden een 3 gangen verrassingsmenu genomen. Per gang werden er verschillende kleine hapjes geserveerd. Eerste keer na al die tijd dat we weer eens met z'n tweeën eten gingen. Was erg fijn. Lekker de hele avond over andere dingen gekletst dan de 'hernia'. Kan dat woord soms niet meer horen!

Gisteren 3 zakken kleding uitgemest . Ben nog niet klaar! Kunnen we die mooi weer wegbrengen.

Fijne dag dames! Ben onderweg naar mijn werk.
Vandaag inderdaad maar weer meer bewegen.

Klinkt goed Schuit dat etentje, Oh kleding uitmesten zou ik hier ook weer eens moeten doen. Maarre moet eerst weer wat nieuwe kleding hebben. Misschien deze week maar eens kijken.(desnoods online)

Werk ze Schuit!
Heb jij een herkenbare naam op Wordfeud Evi? Ik kan mijn naam hier niet posten. Anders kunnen we ook wel even een potje doen ;).
Volgens mij kan ik mijn naam ook tijdelijk veranderen. Ik kijk straks wel even!
Ha meiden, ik kan echt een documentaire schrijven over mijn huisartsenpraktijk. Dat is echt een aaneenschakeling van foutjes. 'Foutje' u heeft toch een hernia...en daarna noem maar op. Vanmorgen weer een foutje, ik was er om half negen lag te wachten, wachten, wachten... Vriend stond voor de deur te wachten met kindjes in de auto. Komt uiteindelijk een assistente wat pakken dus ik gevraagd of het nog lang ging duren.. En toen een kwartier later kwam de dokter, dat de assistente niet had doorgegeven dat ik er was. Dus hij naar de wond gekeken en toen vroeg hij of ze er niet uit moesten. Dus ik dat ik daarvoor kwam, maar dat wist hij ook niet. In zijn agenda stond wondcontrole. Nou ja, uiteindelijk dus door een 'foutje' een uur op zo'n keihard behandelbed gelegen. Sorry! Maar goed het is gebeurd. Heb wel gevraagd of het 'dakje' boven mijn litteken nog wel wegtrekt. Hij gaf aan dat het nog wel een stuk weg zou trekken, maar dat er misschien wel een kuiltje overblijft..

Marbs, wat balen, misschien doet de fysio je dan wel goed. Ik merk ook dat ik het moeilijk vind. Vind het ook lastig om de pijn te duiden als ik die heb. Is het nu spierpijn en niet erg of heb ik toch iets overbelast. Hoop een betere dag voor jou!

Schuit, klinkt lekker! En hier ook hoor alles en alleen gaat over die rug. Verademing als het over iets anders gaat. En heerlijk opgeruimd dus! Toevallig hebben wij gisteren de schoenen in de gang opgeruimd. En ik wil morgen ook mijn kast uitmesten. Althans dat moet vriend doen onder mijn toeziend oog. Leuk een spelletje! Ik heb ook een herkenbare naam, maar als jij kijkt of het lukt kunnen we straks wel wat spelen.

Nummerzoveel weer aan het werk? Gaat het wel weer een beetje meid?

Galadriel, werk jij ook?
Goh, lig je daar te wachten op keihard bed..En zolang in de auto wachten duurt voor kleine kinderen wel erg lang.

Van de positieve kant bekijjken dan maar; hechtingen er eindelijk uit en je hebt geen uur hoeven zitten.

Verwacht dat het vandaag wel weer wat beter gaat. Net bij de fysio geweest.

Merk dat behalve onrust, slechte concentratie mijn hoofd ook een zeef is. Heel fijn... dus niet!.

Wilde vanochtend bij apotheek pinnen... pak ik het verkeerde pasje. Typ code met gevolg pasje geblokkeerd. Vervolgens meest gebruikte pasje gepakt, maar na drie pogingen ook die geblokkeerd. Zou zweren dat ik de goede code ingevoerd heb, maar op zo'n moment begin ik alleen maar meer te twijfelen.

Nu dus twee geblokkeerde bankpasjes (grrrrrrrrrr)
Marbs is ook zo hoor. Gelukkig niet hoeven zitten en het voelt nu al veel fijner nu ze eruit zijn.

Oh wat balen met je pasjes! Ik heb dat pas ook gehad, dacht dat deblokkeren ze zo even, maar ik moest dus nieuwe pasjes hebben. Vervelend! Fijn dat het weer beter voelt. Een nieuwe dag, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Moet nu voor nood het centrum in op zoek naar de bank/winkel (deze schijnt net verhuisd). Hoop dat hier nieuwe pasjes niet nodig zijn, aangezien ik dan voor nop heen en weer moet fietsen en vervolgens paar dagen op pasjes moet wachten.

Is verder fietsen dan ik vooralsnog heb gedaan en bovendien zijn er aardige windvlagen. Hmm misschien nog maar even uitstellen of combineren met shoppen??

Fijn Evi dat het nu zonder hechtingen gelijk een stuk beter voelt!
Heb je gebeld? Zodat je in ieder geval zeker weet dat je niet voor niks hoeft te gaan. Haha combineren met shoppen is natuurlijk ook leuk, alleen dan moeten ze wel gedeblokkeerd worden anders gast dat niet zo makkelijk.

Kan me voorstellen dat je het meteen geregeld wilt hebben, maar als je twijfelt, misschien uitstellen tot morgen dat je dat op een 'frisse dag' kunt doen? Je bent natuurlijk al naar de fysio geweest en wat je zegt het waait behoorlijk en je moet verder fietsen dan normaal. Maar je moet het natuurlijk zelf weten haha!
Oh, voor de zekerheid inderdaad maar even bellen.

Ha,ha even vergeten dat ik bij evt. shoppen ook een bruikbaar pasje nodig hebt. Maar goed dat je me er even op attent maakt (o,o ben nu echt een warhoofd)

Denk ook niet dat ik vandaag nog een poging ga doen. s'morgens lijkt me een beter tijdstip.
Haha goedzo, een uitstap per dag is genoeg toch? En ik heb ook een hoofd als een zeef. Hier werden vrijdag de boodschappen bezorgd. Ik had alles van de week ervoor besteld. Dan moet ik dat later op de dag nog even aanpassen, maar dat dus vergeten. Gevolg was dat we veel te veel hadden en dat er voor ongeveer een halve week weggegooid moest worden... Dus je bent niet de enige met een warrig hoofd
Marbs, oh nee wat vervelend! Stom pasje. Met die wind is toch bijna niet te doen om te fietsen. Laat je hoofd maar even tot rust komen. En bellen is een goede tip hihi.

Evi, fijn hè dat de hechtingen eruit zijn. Jammer dat je daar weer een uur voor niks ligt.

Als je er bent Evi dan zet ik hem even neer . Daarna gooi ik hem weer weg .
Ja, een uitstapje vind ik inderdaad wel genoeg. Zonde van de boodschappen, maar gelukkig ben ik niet de enige met een warrig hoofd.

(wil je kapsel inmiddels wel weer zitten of is deze ook warrig?

Hmmm.... wil ik straks weer gaan werken is he lichaam dus niet het enige wat hersteld moet zijn
Marbs, volgens mij wordt dat straks ook weer wennen hoor werken. Maar daar kan schuit nu alles over vertellen denk ik. En mijn kapsel is helemaal niks. Heb mijn haar gisteren weer eens geföhnd, maar het is helemaal niks!

Schuit ik ben er!
*wegisie*
Yes!
Evi! Mijn Wordfeud doet ineens gek hihi! Volgens mij is hij op hol ;).
Ik werk alleen op maandag, een klein baantje, maar ben er blij mee.

En jullie, wat voor soort werk doen jullie?

Ben heel erg moe, kan me slecht concentreren, veel gestaan bij de wedstrijden van de kinderen in de regen, helaas veel pijn en veel slaap, heb nu zo'n rode konen hoofd van vermoeidheid.

Evi had jij geen zelfoplossende hechtingen?

Geloofd iemand van jullie in bio oil, voor het litteken, zodat het eerder en mooier vervaagd?
Galadriel ik heb een kantoorbaan voor 50procent. Goede combi met de kinderen vind ik.

Balen dat je je niet goed voelt. Het is ook echt geen weer om buiten te staan!

Ja hechtingen zijn oplosbaar, ik zeg het ook verkeerd. De touwtjes aan boven en onderkant moesten er wel afgeknipt worden. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat zit, maar goed die heeft de dokter eraf geknipt of volgens mij meer uitgehaald, want hij zei dat er aan de bovenkant een beetje bloed uit kwam en ik heb die stukjes zo even snel gezien en het zag er wel uit als een hechting. Dus of boven en onder nou een gwone hechting waren, weet ik eigenlijk niet zeker, nou ja goed..
Hoi meiden. Hier een minder dagje. Ik stond vanochtend op en voelde me als een natte krant! Hoofdpijn, oorpijn, keelpijn, buikpijn... Bah! Heb wat pillen geslikt en ben de dag toch nog redelijk doorgekomen. Maar ik kruip zo lekker mijn bed in. En dan maar hopen dat een goede nacht helpt!
Beterschap nummerzoveel!
He ba nummer zoveel. Er heerst een hele vervelende buikgripe, hoop niet dat je die hebt. Beterschap!!!

Ik had gisteren een pc vrij dagje (of te wel een zware dag met advocaat en psycholoog en gunde me rust).

Vandaag een cursus dagje, kijken hoe we als kleine organisaties ons hoofd boven water kunnen houden met al de pgb perikelen. Ben benieuwd wat de dagt gaat brengen en hou mijn rug het gaat doen. Ik ga gewoon wat vaker naar de wc hahahaha, dan loop ik tenminste en wissel ik het zitten af.

Vanavond al wat dingetjes in pakken voor morgen, morgenvroeg koffer inpakken thuis en met de jongste naar het consultatiebureau (horen wat er allemaal niet goed is, dat is toch standaard daar, hij is te klein, hij moet stoppen met duimen, hij moet echt vitamine d slikken, etc) en dan YES vakantie.

Heb er zin in (sla die reis gewoon over hahahaha).

Fijne dag allemaal.
@patricia

Wat heerlijk meid, de vakantie komt nu echt in zicht! Voor de cursusdag: wissel zoveel mogelijk van houding. Als je het te trainer uitlegt, dan vindt die het vast niet erg als je af en toe wat rond loopt. Sterkte!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven