hoe los ik dit op?

11-10-2011 14:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Als je zulke goede vriendinnen bent zou ik er zeker even met haar over praten en zeker niet zomaar afstand nemen zonder uitleg?!
wat een gedoe... Ik zou gewoon wat minder mailen, komt het vanzelf goed toch?
Waarom niet schrijven; lieve .. Ik heb even wat tijd voor mezelf nodig, ik neem snel weer contact met je op.

Zo los je het op zonder haar de indruk te geven dat je genoeg van haar hebt.
Wát een ingewikkeld gedoe zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ja ingewikkeld idd....

ik vind het een lieve meid en wil haar niet "kwijt" maar... nu even niet.
quote:pinks schreef op 11 oktober 2011 @ 14:29:

wat een gedoe... Ik zou gewoon wat minder mailen, komt het vanzelf goed toch?

Dat is al geprobeerd, maar ze zit bovenop haar inbox

Als ik heb geantwoord, krijg ik er meteen weer 1 binnen.

Uurtje later beantwoord ik weer en ... hoppa meteen weer 1 terug..

Soms beantwoord ik uit beleefdheid, soms een paar uur later..

Als het zo doorgaat gaat het ten koste van de lol in de vriendschap en dat wil ik niet...
Zoals gezegd betrek het op jezelf. Jij wilt tijd voor jezelf, dan geef je dat aan.

Je hoeft niet te zeggen; ik wil minder contact met je.
Mij valt op dat jullie wel veel mailen maar zodra er direct contact is per telefoon of bij bezoek jullie niet meer te melden hebben.

Het mailcontact werkt blijkbaar wel maar directe gesprekken minder of zie ik dat verkeerd?

Misschien is de inhoud van de mailcontacten ook heel anders (diepgaander of juist niet, openhartiger dan bij gewoon gesprek?) waardoor er bij direct contact een soort van blokkade ontstaat?

Probeer het mailcontact samen te beperken (ipv 5x per dag 1x of om de dag?) of maak nu een afspraak voor over 2 weken en mail ondertussen eens niet... wie weet..succes
Beter spijt van wat je gedaan hebt dan spijt dat je het nooit geprobeerd hebt.
schrijfmijmaar@live.nl
quote:igvms2008 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:39:

Mij valt op dat jullie wel veel mailen maar zodra er direct contact is per telefoon of bij bezoek jullie niet meer te melden hebben.

Het mailcontact werkt blijkbaar wel maar directe gesprekken minder of zie ik dat verkeerd?

Misschien is de inhoud van de mailcontacten ook heel anders (diepgaander of juist niet, openhartiger dan bij gewoon gesprek?) waardoor er bij direct contact een soort van blokkade ontstaat?

Probeer het mailcontact samen te beperken (ipv 5x per dag 1x of om de dag?) of maak nu een afspraak voor over 2 weken en mail ondertussen eens niet... wie weet..succes

Tja daar zit wat in... via mail bespreken wel alles, als we tegenover elkaar zitten, is het een beetje oppervlakkiger.

Ik wi leigenlijk het liefst gewoon even (paar weken ofzo) helemaal geen contact, al zal ik het zelf ook wel moeilijk vinden, ben dat mailen zo gewend

Ik denk dat, als we geen contact hebben even, het daarna wel weer leuk is om elkaar te spreken.

Maar... zal ik dat ff melden (ze zal gekwetst zijn, ik ken haar...) of laat ik het merken soor een beetje.. stugger te zijn en wachten tot ze vraagt of er iets is?
Voor jezelf heb je echt wel duidelijk wat je wilt maar je wil haar niet kwetsen, logisch ook.

Maar zo doorgaan levert zo meteen veel ergernis en frustratie op (als dat onderhuids al niet een beetje broedt) en uiteindelijk krijg je ogenschijnlijk om niets of een flut-dingetje knallende ruzie.

Als je haar net zo eerlijk en open mailt/zegt wat je graag wil zoals je dat hier doet zou dat toch moeten kunnen, hoe moeilijk ook maar wel zo eerlijk en oprecht.

De schijn ophouden maakt het moeilijker en stront-vermoeiend; je hoofd is (bewust en onbewust) de hele dag met dat mailen bezig (en denken..zo ze al(weer) gemaild hebben..?)

De beste stuurlui staan aan wal maar toch....succes
schrijfmijmaar@live.nl
Dank je wel, het broedt inderdaad al onderhuids.

Ik weet dat het voor haar een soort van verslaving is geworden, dat contact zoeken (ze geeft ook aan dat ook zij het niet leuk vindt, maar iets dwingt haar), maar.. ik vraag me gewoon af of het dan om MIJ te doen is, of om haar verslaving te voedden
Als je je dat afvraagt: ze kan een weekje met mij mailen, dan weet ik het wel

Maar ff zonder gekheid: als ze zelf al aangeeft dat ze het niet wil moet je toch kunnen afspreken dat jullie een weekje (of meer) pauze nemen en dan ook echt niet mailen cq. antwoorden.

Denk inmiddels ook dat ze een ander probleem(pje) heeft dat ze niet onder ogen ziet of wil zien en afleiding zoekt in het verslavende mailen met jou...just my thoughts about it...
schrijfmijmaar@live.nl
quote:igvms2008 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:59:

Als je je dat afvraagt: ze kan een weekje met mij mailen, dan weet ik het wel

:D grapjas haha

Ik denk zo: als er even geen mailcontact is dan merk ik dat vanzelf wel. Dan krijg ik met kerst ofzo wel een berichtje, of spontaan een "heej hoe is het" mailtje ofzo.

Nu is het een "moeten"... de meest onzinnige dingen...
Benieuwd wat je nu uiteindelijk gaat doen en wat het resultaat is...

Groetjes
schrijfmijmaar@live.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven