Schema flesvoeding

11-10-2011 14:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik kom er niet uit met het schema van de flesvoeding.

Ik heb een dochtertje van bijna 2 weken. Ze komt in 24 uur nog 7 x voor de fles. Ik denk dat ze bijna 4 kilo weegt.

Van de kraamzorg hebben we geleerd om flesvoeding als volgt te geven:

elke dag, als het gaat, ophogen met 10 cc. We zitten nu op

80 cc.

De 80 cc wordt klaargemaakt door 90 water en 3 scheppen en dan 10 cc weggooien.

Op internet en de verpakking van Nutrilon staat een heel ander schema:

Gewicht Voedingen Per voeding Water schepjes

3,5-4 kg 5 135 ml 120 ml 4

Hoe maak je dit schema klaar? Ik snap dit schema echt niet, omdat het totaal niet lijkt op het schema van de kraamzorg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Kira
Lekker op verzoek voeden
Gewicht van kind: 3,5-4 kg

Voedingen: 5 per dag

Per voeding: 135 ml flesvoeding

Te maken met: 120 ml water en 4 schepjes

(lijkt mij)
Ik heb ook geen schema aangehouden.

Het schema van je kraamphulp wordt wel vaker gedaan, het schema van de verpakking is meer als je baby aangeeft aan een bepaalde hoeveelheid genoeg te hebben. Je blijft niet dagelijks 10cc ophogen uiteraard.
Ik zou kijken wat ze wil en een beetje op verzoek voeden. Als je aan het einde van de dag maar niet over de max zit.
5 voedingen per dag voor een kindje van pas 2 weken???

135 lijkt me ook wat veel als ze nu pas op 80 zit.

Gewoon op verzoek, veel relaxter. Je kunt altijd wat bijmaken als je merkt dat ze nog niet verzadigd is.
quote:Maja82 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:07:

Gewicht van kind: 3,5-4 kg

Voedingen: 5 per dag

Per voeding: 135 ml flesvoeding

Te maken met: 120 ml water en 4 schepjes

(lijkt mij)Dit kan dus nooit uit voor de baby van TO. 135cc is een enorme plens melk voor een twee weken oude baby, daarbij komen de meeste baby's op die leeftijd wel vaker dan 5x per dag.
quote:pinky_1980 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:09:

Ik zou kijken wat ze wil en een beetje op verzoek voeden. Als je aan het einde van de dag maar niet over de max zit.Ter aanvulling; hier is geen wetenschappelijk bewijs voor, ik heb zelf nooit wat gedaan met die regel over maximaal een liter per dag. NL id het enige land dat die regel hanteerd trouwens, naar mijn weten.
Kira, kijk anders eens op het flesvoedingtopic.
Ik ben kraamverzorgende en tegenwoordig wordt er niet meer per 10 cc opgehoogd.

Wat star zegt, ook voeden op verzoek.

Een kindje heeft bij kunstvoeding 150 cc voeding per kilo lichaamsgewicht nodig.

Dus als jouw kindje 4 kilo weegt is het;

4kilo x 150cc = 600 cc

gedeeld door 7 flessen kom je uit op 85 cc per voeding.

Ik zou als ik jou was voeding van 90 cc klaarmaken en dat geven. Kijk maar wat ze er van wil opdrinken, het mag op, het hoeft niet

Succes
quote:Jorina schreef op 11 oktober 2011 @ 14:11:

[...]

Ter aanvulling; hier is geen wetenschappelijk bewijs voor, ik heb zelf nooit wat gedaan met die regel over maximaal een liter per dag. NL id het enige land dat die regel hanteerd trouwens, naar mijn weten.En met een hele kleine baby vind ik het heel knap om dan boven die liter te komen. Daar is het maagje nog veel te klein voor.
Volgens het pak mag je dochter gewoon max 600cc per dag. Of ze dat nu in 5 of 7 voedingen opdrinkt, maakt toch niet zo heel veel uit. Het maakt ook niet uit of ze er wat van laat staan, baby'tjes kunnen zelf goed bepalen waar ze genoeg aan hebben.
quote:helene31 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:13:

[...]

En met een hele kleine baby vind ik het heel knap om dan boven die liter te komen. Daar is het maagje nog veel te klein voor.Dat sowieso
quote:costadelsol schreef op 11 oktober 2011 @ 14:13:

Ik ben kraamverzorgende en tegenwoordig wordt er niet meer per 10 cc opgehoogd.

Wat star zegt, ook voeden op verzoek.

Een kindje heeft bij kunstvoeding 150 cc voeding per kilo lichaamsgewicht nodig.

Dus als jouw kindje 4 kilo weegt is het;

4kilo x 150cc = 600 cc

gedeeld door 7 flessen kom je uit op 85 cc per voeding.

Ik zou als ik jou was voeding van 90 cc klaarmaken en dat geven. Kijk maar wat ze er van wil opdrinken, het mag op, het hoeft niet

SuccesPrecies wat ze nu doet dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze gooit 10cc weg elke keer, dat is ook zonde!
Dank jullie wel voor de snelle reacties. Ik doe het dus wel goed eigenlijk :-)

Ik doe het ook wel op verzoek hoor. Als ze na 2 uur komt voor een voeding dan krijgt ze die ook gewoon.

Ik vond wat de verpakking aangaf nl ook wel erg veel. Ik ga vanavond wel naar de 90 cc, omdat ik het gevoel heb dat ze nog honger heeft daarna. Ik kijk wel wat ze opdrinkt.

Dank jullie wel!
Huh..ze zeggen ook overal wat naders volgens mij (kraamhulp dan)..mijn dochterje is nu ook 2 weken en zit op 90 maar dat zit ze al vanaf de eerste week (einde van de week )...ik laat alleen wel staan als ze niet wil. ze "moeten:"volgens mij tussen de 70 en 90 krijgen nu ongeveer. Drinken ze 90 glad leeg dan mag je wat hoger....

maar over 2 weken toch bureau kun je het zo weer opnieuw vragen. (zijn ze al geweest) kreeg weer van die mooie overzichten...

ik doe nu comi fles/bv (het is mijn 4e en dat is nu praktischer)..en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. maar blijf ook wel onzeker hoor? krijg ze wel genoeg etc? maar het cb was gister op huisbezoek en was zeer tevreden ..
Puck
quote:sofi2010 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:58:

Huh..ze zeggen ook overal wat naders volgens mij (kraamhulp dan)..mijn dochterje is nu ook 2 weken en zit op 90 maar dat zit ze al vanaf de eerste week (einde van de week )...ik laat alleen wel staan als ze niet wil. ze "moeten:"volgens mij tussen de 70 en 90 krijgen nu ongeveer. Drinken ze 90 glad leeg dan mag je wat hoger....

maar over 2 weken toch bureau kun je het zo weer opnieuw vragen. (zijn ze al geweest) kreeg weer van die mooie overzichten...

ik doe nu comi fles/bv (het is mijn 4e en dat is nu praktischer)..en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. maar blijf ook wel onzeker hoor? krijg ze wel genoeg etc? maar het cb was gister op huisbezoek en was zeer tevreden ..

En om het nog leuker te maken... Mocht je over een tijdje voor een tweede gaan, dan zijn de adviezen wéér helemaal anders

Heb om die reden maar mijn eigen gevoel aangehouden, met onzekerheid en al. Is allemaal goed gekomen
Jorina, iets in de laatste alinea van Sofi's post zegt me dat het heel onwaarschijnlijk is dat ze binnenkort voor een tweede gaat
quote:Miffy schreef op 11 oktober 2011 @ 15:07:

Jorina, iets in de laatste alinea van Sofi's post zegt me dat het heel onwaarschijnlijk is dat ze binnenkort voor een tweede gaat

Oh

Lees het nu pas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven