en nu?? hoe red ik het

11-10-2011 23:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,
Zoek zelf een psycholoog, bel praktijken af. Hebben mijn ouders een aantal jaar geleden voor mij ook gedaan en kon binnen 2 weken terecht.

En probeer er in de tussen tijd over te praten, bijvoorbeeld hier op het forum. Je hart luchten kan al een hoop spanning wegnemen. Praten, praten, praten, echt het sleutelwoord.
Ja dat is de pest met psychische hulp je moet er vaak lang op wachten.

Kun je totdat er plaats is bij de psycholoog misschien regelmatig gesprekken hebben met je HA? Heb je ook andere praktijken gebeld misschien is er elders al sneller plek. En natuurlijk kun je hier je verhaal kwijt. Sterkte!
........
Zou inderdaad wat duidelijker zijn.

Welke regio woon je dan?

Misschien kijken of je wat kleinere praktijkjes kunt benaderen, die zitten meestal minder vol. Ik zat bij een privé praktijk van iemand, werd gewoon vergoed, was snel aan de beurt.

Wil je vertellen wat er met je is? Misschien lucht het op.
Zoek iemand in je nabije omgeving waar je oeverloos tegenaan kunt praten en wanneer die het zat is, probeer dan de volgende. Je zult enige tijd moeten overbruggen! Doe het slim, wees pragmatisch. Het is niet anders. Heel veel sterkte.
...
Niets aan te doen, is standaard bij de psycholoog. En al lijkt het nu ontzettend ver weg, de tijd gaat vanzelf voorbij en gewoon lief zijn voor jezelf en niet teveel van jezelf vragen in de tussentijd. En voor je het weet zit je op de stoel en dan is nog niets zomaar opgelost.
Je hebt nu die mensen nodig, ook al zijn het steeds dezelfde, ze zullen het je echt niet kwalijk nemen. Het is veel te belangrijk dat je nu hulp krijgt.

Volgens mij kun je wel eerder terecht als je huisarts doorgeeft dat het spoed is. Misschien kan hij je wat medicatie voorschrijven zodat je je wat beter gaat voelen tot je in therapie kan.

Heel veel sterkte!
....
Wat vivastef zegt. Ik kreeg in eerste instantie ook bij verschillende praktijken te horen dat de wachttijd minimaal 8 weken was. Maar via een vriendin kwam ik uiteindelijk bij een kleinere (zelfstandige) praktijk veel eerder terecht (ik meen 1,5 week later).

Sterkte!!
H
--
Beste maatje,

Wat een nare situatie zit je in. Misschien een paar tips:

- sommige verzekeringsmaatschappijen kennen wachtlijstbemiddeling. Dat houdt in dat zij voor jou gaan zoeken of en zo ja waar je het snelst terecht kan. Je moet dan wel bereidt zijn wat verder te reizen vaak.

- mocht je echt moeten wachten, dan zou je ook eens (totdat je bij je psycholoog terecht kunt) telefonische hulpverlening, e-mailhulpverlening of chat hulpverlening kunnen proberen. Via bijvoorbeeld www.sensoor.nl kun je de juiste gegevens vinden. Gewoon voor een luisterend oor.

Sterkte!
Heb je al gezocht op EMDR? Hier kan je vaak wel snel terecht en misschien in jouw situatie een optie? Is vaak particulier maar wordt volgens mij wel vergoed.

Wens je sterkte. Klotesituatie
Bij maatschappelijk werk kan je vaak wel sneller terecht. Oke het is misschien heel anders dan een psycholoog maar je kan er je ei kwijt en ik heb er heel veel aan gehad toen ik heel erg in de kreukels lag en zwaar depri was.

Verder red je het echt wel, ook al lijkt het nu niet zo. Hoofd omhoog en door lopen. Rouw wanneer je kan en wanneer je wil om wat er allemaal mis is gegaan in je leven. Maar ook dit gaat weer voorbij. Sterkte
Goeie tip Rogue. Aan het MW kun je zeker veel hebben. De meeste MW'er maken overigens gebruik van de methoden die de psycholoog ook gebruikt dus er is niet heel veel verschil, is mijn ervaring. MW is alleen meer op de praktijk gericht, op het hier en nu i.p.v. diep graven in het verleden. Je kunt sneller terecht en het is gratis.

Maatje, het is goed dat je je realiseert dat niet alles direct is opgelost als je wél terecht kunt bij een hulpverlener. Je moet het hoe dan ook zelf doen. Probeer inderdaad veel te praten, ga lezen, zoeken op internet naar onderwerpen die je bezighouden - over rouw, communicatie, relaties, wat dan ook. Schrijf over je problemen en verdriet. Onthou dat dit een fase is, je hebt het nu moeilijk maar ook deze nare periode ga je weer overleven en je komt er sterker uit. What doesn't kill you makes you stronger!

Heel veel sterkte en succes.
Probeer je verzekering eens. Wachtlijstbemiddeling kan heel goed werken. Helaas is 3 maanden wachttijd inderdaad standaard, ik weet het.
Je kunt ook zoeken op een coach. Die kunnen vaak ook erg goed helpen.
.
Verwacht aub niet veel van de hulpverlening, ik heb helemaal geen hoge pet op van de psychiatrische hulpverlening in Nederland.

Sterkte!
quote:groenoogje1962 schreef op 12 oktober 2011 @ 10:20:

Verwacht aub niet veel van de hulpverlening, ik heb helemaal geen hoge pet op van de psychiatrische hulpverlening in Nederland.

Sterkte!In buitenland wel?
Dat weet ik niet Ienimini, daar heb ik geen ervaring mee.
Hoi maatje, ik ken alleen indigo en hsk bij beide kon ik snel terecht ( terwijl ik niet zo'n spoed had, mijn klachten zijn van fysieke aard) . Succes
-----------------

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven