Candida
dinsdag 11 oktober 2011 om 23:38
Ik las op een topic over Candida, maar ik kan het niet meer terugvinden. Dus ik hoop dat hier wat mensen op reageren, of mij kunnen vertellen waar ik veel info kan vinden hier. Ik kwam er via google terecht. Ik heb nl. heel veel last van eczeem en ook al lang. Sinds ik over Candida lees heb ik sterk het vermoeden dat ik dat ook heb. Ik ben van plan om dat dieet te volgen. Ik zou graag over ervaringen van anderen lezen en ook recepten en evt. tips willen.
woensdag 12 oktober 2011 om 00:05
quote:Bahco schreef op 12 oktober 2011 @ 00:02:
Heb ik weleens in mijn mond gehad, mijn wangen waren helemaal wit van binnen. Kwam door een cortisonbehandeling. Toen die werd gestopt herstelde het snel.Ja dat is spruw (candidiasis) komt inderdaad door cortison via inhalers. Maar daar heeft TO geen last van zo te lezen
Heb ik weleens in mijn mond gehad, mijn wangen waren helemaal wit van binnen. Kwam door een cortisonbehandeling. Toen die werd gestopt herstelde het snel.Ja dat is spruw (candidiasis) komt inderdaad door cortison via inhalers. Maar daar heeft TO geen last van zo te lezen
woensdag 12 oktober 2011 om 00:17
Oh dat is waar ook ja, iedereen heeft het. Even vergeten. Ik weet pas sinds kort over Candida en ben ook nieuw op dit forum. Titel is ook eigenlijk niet goed. Maar de klachten die ik heb, daar wil ik wel heel graag vanaf!
Ayli bedankt, ik denk dat ik dat topic bedoel. Ik wil er graag zoveel mogelijk over lezen.
Ayli bedankt, ik denk dat ik dat topic bedoel. Ik wil er graag zoveel mogelijk over lezen.
woensdag 12 oktober 2011 om 00:20
Iedereen heeft candida, maar als je praat over een infectie (dus als de candida gaat overheersen) spreek je van candidiasis. Dat is een ernstige aandoening die alleen overgaat met schimmeldodende middelen. De klachten zijn heel duidelijk zoals Bahco al beschreef. Vage klachten worden door alternatieve therapeuten soms toegeschreven aan "candida" de oplossing zou dan een dieet zijn. Maar hier is geen enkele wetenschappelijk onderbouwing of bewijs voor.
woensdag 12 oktober 2011 om 00:24
quote:speelhout schreef op 12 oktober 2011 @ 00:17:
Oh dat is waar ook ja, iedereen heeft het. Even vergeten. Ik weet pas sinds kort over Candida en ben ook nieuw op dit forum. Titel is ook eigenlijk niet goed. Maar de klachten die ik heb, daar wil ik wel heel graag vanaf!
Ayli bedankt, ik denk dat ik dat topic bedoel. Ik wil er graag zoveel mogelijk over lezen.Als je graag zoveel mogelijk wil lezen lees dan ook even
http://nl.wikipedia.org/w ... s#Alternatieve_zienswijze:_systemische_candidiasis_en_candidemie
en als je daar misschien door geprikkeld wordt ook:
http://www.kwakzalverij.nl/903/Encyclopedie_Candidiasis
Ayli bedankt, ik denk dat ik dat topic bedoel. Ik wil er graag zoveel mogelijk over lezen.Als je graag zoveel mogelijk wil lezen lees dan ook even
http://nl.wikipedia.org/w ... s#Alternatieve_zienswijze:_systemische_candidiasis_en_candidemie
en als je daar misschien door geprikkeld wordt ook:
http://www.kwakzalverij.nl/903/Encyclopedie_Candidiasis
woensdag 12 oktober 2011 om 09:34
Kan het geen vitamine-d tekort zijn? Dat geeft sommige van dezelfde klachten. Met de waardeloze zomer die wij gehad hebben zou het best kunnen dat veel mensen een vitamine d-tekort hebben opgelopen zonder het te beseffen. Vooral als je eczeem hebt loop je wellicht bedekt in de zon. En cortisonen kunnen een vitamine d-tekort verergeren. Vraag eens aan je huisarts of dit kan worden getest.
woensdag 12 oktober 2011 om 10:48
Dit is wederom een discussie waar je nooit uitkomt, de 1 gelooft het wel de ander niet..
Ik hou het er maar bij dat voeding een grote invloed op je gestel kan hebben.
Bij mij is er wel candida/candidiasis geconstateerd zowel door de huisarts als maagdarm-arts..
Hij gaf mij vele rotzooi zoals antibiotica, zalfjes etc.
Ik had het idee dat het alsmaar erger werd daardoor.
Met het alternatieve cirquit heb ik niet zoveel.
Dus pilletjes, korreltjes geloof ik niet zo in..wat dat betreft..
Ik heb wel gekeken of ik iets met mijn levenspatroon waaronder voeding kon gaan doen.
Ik heb mijn voedingspatroon omgegooid..en het is een stuk rustiger.
En vele klachten zijn weg of zijn afgenomen.
Zodra ik suiker en teveel koolhydraten eet is het weer mis.
Mieomij..
Eigenlijk kan het van alles zijn..
Vit D tekort, vit B12 tekort..dat zijn gissingen natuurlijk.
Want bovenstaande klachten lijken zoals eerder vernoemd, op heel veel aandoeningen/oorzaken.
Dat moet goed uitgezocht worden ..
Ik hou het er maar bij dat voeding een grote invloed op je gestel kan hebben.
Bij mij is er wel candida/candidiasis geconstateerd zowel door de huisarts als maagdarm-arts..
Hij gaf mij vele rotzooi zoals antibiotica, zalfjes etc.
Ik had het idee dat het alsmaar erger werd daardoor.
Met het alternatieve cirquit heb ik niet zoveel.
Dus pilletjes, korreltjes geloof ik niet zo in..wat dat betreft..
Ik heb wel gekeken of ik iets met mijn levenspatroon waaronder voeding kon gaan doen.
Ik heb mijn voedingspatroon omgegooid..en het is een stuk rustiger.
En vele klachten zijn weg of zijn afgenomen.
Zodra ik suiker en teveel koolhydraten eet is het weer mis.
Mieomij..
Eigenlijk kan het van alles zijn..
Vit D tekort, vit B12 tekort..dat zijn gissingen natuurlijk.
Want bovenstaande klachten lijken zoals eerder vernoemd, op heel veel aandoeningen/oorzaken.
Dat moet goed uitgezocht worden ..