Gezondheid alle pijlers

colex klysma

12-10-2011 20:56 23 berichten
Hi allemaal!

Hier dames die ervaring hebben met een klysma?

Ivm verstopping moet ik dit gebruiken maar ik vind het doodeng!

Op bijsluiter staat enkel dat je het moet inbrengen, ja he he...

Maar moet je die hele vloeistof in 1x leegspuiten en hoe moet je liggen?

Beetje onsmakelijke vraag, sorry!

Alvast bedankt
Zorg dat iemand anders het bij je doet, want anders is het behoorlijk oncomfortabel en ongemakkelijk.
Nee dat wil ik echt niet septembergirl!
Doet het zeer of voelt het raar?
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=Y0jmm3O8N9s

Vanaf 1:05
Ik heb het zelf nooit gehad, wel ooit bij iemand anders moeten doen.

Maar hey, als jij het alleen wil doen: succes!
Het meest ideale is als je op je linkerzij zou gaan liggen, dan loopt de vloeistof het meest ver naar binnen.

De hele flacon in één keer leeg drukken. Sluitspier aanspannen en de clysma verwijderen. Dan de vloeistof proberen zo lang mogelijk op te houde, voor het beste effect.

Ik kan me voorstellen dat je het best eng vindt, zo'n eerste keer.....
Oh super! Dank!

Maar kan iemand mij vertellen of het zeer doet of gewoon 'raar'voelt?
In principe doet het niet zeer, maar voel je wel dat er iets kouds naar binnen stroomt.

Wat wel van belang is dat je je sluitspier zo goed mogelijk moet ontspannen voor het inbrengen van het clysma, anders kan het wel wat onaangenaam zijn!
Kun je dan niet het flesje even in de hand houden zodat het warmer wordt, en de punt insmeren met vaseline?
Dat opwarmen is inderdaad een goede tip.

Oh wat een pieperd he.

Durf gewoon niets in dat gat te stoppen, laat staan vloeistof erin spuiten. BRRR.

Morgen ga ik het doen.
Ik heb het wel eens zelf gedaan.

Gewoon rustig inademen en dan alles in 1 keer inbrengen en dan zo lang mogelijk proberen binnen te houden. Het doet absoluut geen pijn.
En het flesje dichtgeknepen er weer uithalen anders loopt t direct terug in het flesje. Je kan t even van te voren in warm water zetten.
Wat een richtlijnen allemaal nog, haha!

Heel erg bedankt!

Wish me luck.. ;)
Je kan het beter nu doen hoor btw in de avond.

Je kan nog best vaak gaan en ik weet niet of je morgen van huis bent, dan kan je beter nu aan de slag gaan.

Wij houden je wel gezelschap
Misschien een mild alternatief als je het echt doodeng vindt is movicolon. Vervelend dat je het zo eng vindt, maar het is echt te doen!
En eens met zusenzo. Doe het zo snel mogelijk, dan verergeren je klachten niet.
@ zusenzo: hahaha! Ik ben morgen vrij gelukkig! Niet hiervoor hoor, ik was al vrij. Maar ow wat heb ik een last. Ik lijk wel maanden zwanger en zakjes vezels en vezelrijke voeding werken niets, zit nu al 4 dagen verstopt. Laxeerpil werkte wel, maar heb het idee dat er nog een 'prop'zit die niet weg wil, en alles er dus langs ging. (sorry)

Klinkt stom, maar ik doe het liever als vriend morgen de deur uit is en ik gewoon rustig en relaxed dat gedoe kan doen.

Kan het niet met hem erbij!

Nog een vraagje: stroomt alles er in 1x uit, of blijf je de hele dag 'lekken'? :P
Oh zusenzo zegt al dat je meerdere keren kan moeten. Niet goed gelezen
Je gaat een paar keer, echt lekken kan, maar hoeft zeker niet, wel veel windjes ws.

Succes!
He bahhh!

Ik laat het jullie morgen weten (maar zijn jullie daar blij mee....? hahaha!)
Ik heb ook vaak last van verstopping bij stress. Ik ga een week weg en kan een week niet :s

Ik gebruik zelf gewoon water., gaat als een trein. 50ml spuit, soms 100ml en gaan met die banaan.

Niet moeilijk over doen.
Bazinga!
Hoi allen,

Ik heb het deze avond gedaan! Was erg nerveus en schrok van de hevige aandrang en kramp die ik na 2 minuten al kreeg, maar nu voelt het wel 'leger' aan. Wel het idee dat hoger in mijn buik nog wat vast zit, maar toch wel een iets soepelere buik.

Heb nog een flesje ter herhaling, dat doe ik denk ik overmorgen nog even een keertje.Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven