WORD-probleem!

13-10-2011 10:52 23 berichten
Ik heb voor mijn werk een formulier gemaakt wat ik per mail naar mensen moet versturen. Echter, als ik het formulier mail, opent Word het in de normale weergave (waardoor alles verspringt) Het formulier moet in de afdrukweergave geopend worden...

weet iemand hoe ik kan instellen dat mijn bestand bij de ontvanger automatisch in de afdrukweergave wordt geopend??
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet als pfd opslaan, dan kan het niet meer verpsringen.
Wat raar dat het verspringt, normaal moet je hetzelfde document kunnen mailen wat je hebt gemaakt. Kun je het bestand misschien eens opslaan als "Word 97-2003 bestand en lukt het dan wel?
Heb je wel een standaard lettertype gebruikt?

Al de ontvanger dat niet heeft kan het ook verspringen.
Ik wil het het liefst in word behouden, het is een mail bestand met reageer-vlakken (of hoe heten die grijze blokjes waarin mensen kunnen typen, opslaan, en het bestand weer terug mailen) en volgens mij kan dat in PDF niet.

Ik heb een standaardlettertype gebruikt, het gaat erom dat de pc van de ontvanger het bestand automatisch opent in de normale weergave ipv in de afdrukweergave...

Zoebie, opslaan als word 97-2003 staat er niet tussen, wel word 97-2003 ^6.0/95 - RTF. Die heb ik geprobeerd maar dan kan ik het bestand niet mailen omdat het te groot is.
Ik weet het niet zeker, maar kijk eens bij opslaan als en dan extra en dan opties voor opslaan en dan weergave?
En als je hem opslaat als template.

Wij hebben ook zo'n formulier dat we gebruiken om projectnummers aan te maken. Wij kunnen er gewoon in typen en zo.
Borderwalk, jouw berichtje begrijp ik niet helemaal. Ik ga opslaan als, en dan naar opties voor opslaan. Maar dan?

En hoe kan ik 'm opslaan als template want ook dat staat niet in het rijtje bij opslaan als...

Pfff... irritant dat je zo lang bezig bent met zoiets kleins!
En als je bij opslaan als kiest voor sjabloon? Dat is ook een template, misschien dat het dan niet verspringt bij het openen.
Welke versie van Word heb je eigenlijk?
quote:_maris_ schreef op 13 oktober 2011 @ 13:05:

Borderwalk, jouw berichtje begrijp ik niet helemaal. Ik ga opslaan als, en dan naar opties voor opslaan. Maar dan?

En hoe kan ik 'm opslaan als template want ook dat staat niet in het rijtje bij opslaan als...

Pfff... irritant dat je zo lang bezig bent met zoiets kleins!

Misschien heb ik een andere Word versie, maar ik heb nog even gekeken en bij Word 2007 zou dit misschien kunnen helpen

opslaan als, extra, opties voor opslaan, en dan bij populair het vierde vinkje staat: 'emailbijlagen in volledig schermweergeven' (schakel deze optie uit als u documenten liever in de afdrukweergave weergeeft)
Volgens mij is het windows XP (ik vind het zo lastig om terug te vinden, het is allemaal binnen het netwerk van het het bedrijf en heel veel dingen kan/mag ik niet omdat de systeembeheerder alles beheert. Heb hem ook al gevraagd trouwens, maaar hij wist het ook niet.

Opslaan als sjabloon lukt niet, krijg een melding dat dat niet kan vanwege systeembeperkingen.

Borderwalk, jouw laatste post werkt ook niet, want ik heb bij de opies niet 'populair' staan en kan dus ook niet dat vinkje vinden (ook niet ergens anders)

Booehhooeee, ik begin er nu wel echt van te balen!!!
De macro's dienen wel identiek te zijn: de layout bedoel ik.
Ben je er inmiddels uit meis? Anders wil ik het wel even aan de expert hier vragen voor je. Let me know
Nee, ik ben er nog niet uit. Als je expert wilt vragen: héééél graag!
TO,als je Word opent, zie je dan 2003, 2007 of 2010 staan? Windows XP is je besturingssysteem.

PS: klik eens op de optie 'wijzigingen bijhouden". Staat in Word 2003 onder het tabblad Extra. Dan verschijnt er vervolgens een balk waarin staat 'uiteindelijke weergegeven opmaak'. Klik dan vervolgens op 'uiteindelijk'.

Je document zou dan in de staat moeten komen zoals jij 'm bedoelt.

PS1: papier formaat staat ingesteld op A4 of Letter? Wil ook nog wel eens schelen.

PS2: heb je vast al geprobeerd: in Word 2003 klik je op tabblad Beeld en dan veranderen naar afdrukweergave en opnieuw opslaan.
Helaas Dibbes, ook jouw tips werken niet

Ik heb Word 2007 kwam ik trouwens achter.

IEMAND NOG TIPS???
En als je je document, in afdrukweergave eens met een gewijzigde naam opslaat? Bijv. aan de bestandsnaam versie1 toevoegen?
Ook niet! Boehooeee

Er moet verdorie toch een oplossing voor zijn?!
Naar hoeveel/wat voor mensen gaat het. Je kunt in de begeleidende tekst in het mailtje mensen niet instrueren om de afdrukweergave te gebruiken?
Ja dat zou kunnen, maar liever niet. Het is een formulier wat we jarenlang zullen gebruiken. Het wordt verstuurd naar professionals, intern en extern, maar ook naar mensen met een verstandelijke beperking (de doelgroep)
sorry, lees nu pas je antwoord.

Zal ik het vanavond even navragen? Als je wilt dan hé? Maak me maar 'vriend' dan is het gemakkelijker info uit wisselen en mailgegevens.
Heb je je formulier beveiligd? anders kunnen mensen het niet goed invullen.

Uitleg: http://office.microsoft.c ... invullen-HA010030746.aspx

Ik heb zelf een Engelse word, zal het dus in het engels zeggen, maar zal even voor je kijken.

- Ga naar word options: Start knop en dan rechtsonder in het vakje wat verschijnt (naast word sluiten).

Op het eerste tabblad, bij mij Popular onder Top options for working with word. Zit de regel Open e-mail attachment in Full Screen Reading view.(4e vinkje). Staat dit uit?

onder Advanced, naar beneden scrollen, General. Staat de regel Allow opening a document in Draft view. Zorg dat ook dit vinkje uit staat.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven