Geld & Recht alle pijlers

Online telefoon verkopen

13-10-2011 13:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een beetje een (volgens mij) aparte situatie. Ik heb een telefoon via Marktplaats te koop aangeboden en heb een koper gevonden. Deze koper wilt vooraf betalen via PayPal zonder het product zelf gezien te hebben. Ik heb wel foto's geplaatst en hij gelooft het wel maar wilt het toestel opgestuurd krijgen.

Wat denken jullie? Als het geld overgemaakt is kun je het dan versturen of is er toch iets waarop ik moet letten?

Alvast bedankt
Paypal schijnt niet zo veilig te zijn als ze zelf beweren, worden veel mensen opgelicht doordat mensen eerst het geld overmaken, waarna jij het pakket verstuurd. Vervolgens meld de ontvanger aan Paypal dat hij het pakket niet heeft ontvangen, en Paypal boekt het bedrag direct weer af van jouw rekening.

Als het om grotere bedragen gaat zou ik verzoeken om een bankoverschrijving.
Niet doen, precies om de reden die Jorina al noemt
Gewoon zeggen dat jij het via bankoverschrijving wil of afhalen.

Wil ie dat niet, dan weet je direct dat het niet pluis is.
Op basis van ervaring weet ik dat PayPal niet direct geld terugboekt. Het geld wordt wel geblokkeerd. Je hebt dan een aantal weken de tijd om er met de koper uit te komen. Lukt dit niet dat komt PayPal eraan te pas en vraagt om alle bewijzen op te sturen.

Ik gebruik PayPal ruim 10 jaar en heb 1x meegemaakt dat het geld geblokkeerd werd. Het probleem was al opgelost voordat PayPal eraan te pas kwam.

In dit geval heb jij twijvels over de koper. Bij twijvels, niet doen. Een bankoverschrijving lijkt mij dan beter.
Ik zou voor bankoverschrijving gaan. Opzich hoeft er niks mis met deze persoon te zijn, ik heb mijn iPod ook verkocht aan de hand van 2 foto's. Wel met bankoverschrijving en ik heb t aangetekend laten versturen, zodat hij moet tekenen voor ontvangst. Dan kan hij niet zeggen dat ie het niet heeft ontvangen.
Ok, duidelijk. Bedankt voor jullie reacties. Was zelf niet bekend met PayPal (heb net pas een aangemaakt) en wist geen raad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven