Irritant geheim

13-10-2011 15:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Niet quoten please.
Niet geheim houden zoiets. Dus tegen Mipe zeggen dat of zij het vertelt, anders jij...

Wat een vervelende meiden trouwen Miep en Pien (kan ook niet anders met zulke namen), om dit soort acties te ondernemen...walgelijk.
Je gaat er al van uit dat Jan gaat happen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou tegen Miep zeggen dat ik haar een bitch vind. En dat ze namens jou tegen Pien kan zeggen dat je haar ook een secreet vind.

Scheelt weer twee kerstkaarten ook.
Ik zou het niet geheim houden. Wat een kinderachtig stelletje meiden zeg! Het zouden mijn vriendinnen niet zijn in ieder geval.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2011 @ 15:37:

Je gaat er al van uit dat Jan gaat happen?Nee, ik acht de kans zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer klein dat hij Pien überhaupt aantrekkelijk vindt, laat staan dat hij gaat happen. Maar dat mensen (in zijn ogen 'vrienden') zo willen stoken in zijn relatie, en dat ik het geheim zou moeten houden (ik zou dit ook willen weten als ik in Jan of Jannekes schoenen stond) zit me niet lekker.
Miep dumpen als vriendin en hopen dat Jan een goede man is.
Inderdaad, waarom zou Jan zomaar happen dan? Het zijn er dan toch twee die een nieuwe relatie moeten starten?

Ergens vind ik dat je je er niet mee moet bemoeien, d.w.z. niets tegen Jan en Janneke zeggen. Ze zitten in het buitenland en kunnen er weinig mee.. Daarnaast is dat ook niet aan jou. Ik zou overigens wel mijn mening uitspreken tegenover Miep.
Ik zou het tegen Jan vertellen want ik vind het een erg lage streek van die Miep
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2011 @ 15:38:

Ik zou tegen Miep zeggen dat ik haar een bitch vind. En dat ze namens jou tegen Pien kan zeggen dat je haar ook een secreet vind.

Scheelt weer twee kerstkaarten ook.

Absoluut het advies van de dag.

* en doen, want zulke haaien heb je niet nodig in je vriendenkring*
ja dat is ook zo, hij is er nu niet dus wat moet ie nu met die info...

maar als ze terugkomen zal ik het hem wel vertellen.
Aan de ene kant denk ik: niet moeien of jij bent de gebeten hond. Aan de andere kant vind ik wel dat ze het mogen weten, zeker omdat het om zulke mensen gaat en omdat, moest er toch iets fouts lopen en ze komen erachter dat jij het al wist, je goede vrienden kwijt bent. kortom, doe wat jij denkt wat je zelf nog het meest respectvolle vindt.

Wie zegt er trouwens dat miep en pien niet hetzelfde met jou zouden doen als de kans zich aandient? Het zouden zeker mijn vriendinnen niet zijn.
quote:Thekla schreef op 13 oktober 2011 @ 15:42:

[...]

Absoluut het advies van de dag.

Dat ja :D

En het Jan vertellen als hij terug is.
Als Miep met dit 'geheim' op de proppen zou komen, had ik gelijk al gezegd dat ik er niks van wil horen. Het gaat om je beste vriend!
Wow, bedankt voor de reacties allemaal!

Ik denk dat mijn eerste stap gaat zijn dat ik Miep vertel wat dit geheim met me doet en dat ik hoe dan ook niet wil dat dit een geheim blijft...

Ik ben alleen echt zo'n schijterd op dit gebied. Bah...
quote:veertje1988 schreef op 13 oktober 2011 @ 15:40:

[...]

Nee, ik acht de kans zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer klein dat hij Pien überhaupt aantrekkelijk vindt, laat staan dat hij gaat happen. Maar dat mensen (in zijn ogen 'vrienden') zo willen stoken in zijn relatie, en dat ik het geheim zou moeten houden (ik zou dit ook willen weten als ik in Jan of Jannekes schoenen stond) zit me niet lekker.

Nou, Jan merkt het vanzelf wel als die ene bitch avances maakt. Dan is het aan hém om dat aan Janneke te vertellen, of niet.

Hoe zie jij die vriendschappen met Pien en Miep voor jezelf nu, wetende hoe ze in elkaar steken? Blijf jij met ze bevriend?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2011 @ 15:46:

[...]

Nou, Jan merkt het vanzelf wel als die ene bitch avances maakt. Dan is het aan hém om dat aan Janneke te vertellen, of niet.

Hoe zie jij die vriendschappen met Pien en Miep voor jezelf nu, wetende hoe ze in elkaar steken? Blijf jij met ze bevriend?

Pien niet meer dan een kennis, zij is voor mij gewoon afgeschreven nu.

Met Miep heb ik al een hele geschiedenis. Jaren goed bevriend geweest tot ze het ene na het andere flikt. Ze is goed met woorden, dus lult zich uiteindelijk overal onderuit (zal in dit geval ook wel zo zijn). Ik ben erg bang om haar er op aan te spreken, omdat ze alles zo weet te draaien dat ik het verkeerd zie. Daarnaast ben ik bang dat ik de vriendengroep stuk maak als ik met Miep breek...

Als ik dit zo schrijf weet ik gewoon wat ik een ander zou adviseren, maar ik ben zo.... laf... als het op mezelf aankomt. Ik heb echt een flinke schop onder mn kont nodig!

Hoe zou jij (jullie) dit aanpakken?
Het zou goed kunnen dat die Miep dit niet eens als geheim ziet maar als een opstokerij tegenover Janneke. Zo van "Goh moet je nou eens horen wat Pien gaat doen! Jij vindt die Janneke toch ook zo'n tuttebel?"

Damn she was wrong..

En idd, mensen die tot zoiets in staat zijn zijn niet te vertrouwen, bah!
quote:veertje1988 schreef op 13 oktober 2011 @ 15:50:

[...]

Hoe zou jij (jullie) dit aanpakken?Ik zou het ineens een top-kans vinden om voor eens en voor altijd van Miep af te komen.
Ik zou snel maar andere "vriendinnen" zoeken, deze zijn blijkbaar geen knip voor hun neus waard.....
Ik had Miep niet de kans gegeven haar hele verhaal over Pien aan jou te vertellen.

Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd.

Ik zou tegen Miep zeggen dat je het heel vervelend vindt wat ze over Pien heeft verteld, omdat je goed bevriend bent met Jan en Janneke en er daarom niks mee te maken wil hebben.

Maar even iets anders, denk je dat Jan ontvankelijk is voor de avances van Pien en dat er een kans bestaat dat de relatie tussen Jan en Janneke kapot gaat?
Ik denk dat het tijd wordt dat je afstand van Miep neemt. Of je het nu zegt of het Miep langzaam tot het niveau van kennis laat verwateren moet jezelf weten maar laat je hier niet in meezuigen. Straks zegt ze dat jij er ook van wist en je hebt zoals ik het nu lees niet de babbel van Miep. Dus blijf uit de buurt en als je durft zeg waarom en niet alleen tegen haar maar ook tegen de rest.
quote:Mississippii schreef op 13 oktober 2011 @ 15:54:

Ik had Miep niet de kans gegeven haar hele verhaal over Pien aan jou te vertellen.

Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd.

Ik zou tegen Miep zeggen dat je het heel vervelend vindt wat ze over Pien heeft verteld, omdat je goed bevriend bent met Jan en Janneke en er daarom niks mee te maken wil hebben.

Maar even iets anders, denk je dat Jan ontvankelijk is voor de avances van Pien en dat er een kans bestaat dat de relatie tussen Jan en Janneke kapot gaat?Nee, ik denk het niet. Maar áls het zo zou zijn, en ik heb niets gezegd, dan voel ik me zo'n achterbaks loeder! Ik 'wist' het dan de hele tijd. (Ik voel me nu al een achterbaks loeder, ik wil niet zulke geheimen hebben in een vriendschap!)
quote:Thekla schreef op 13 oktober 2011 @ 15:56:

Ik denk dat het tijd wordt dat je afstand van Miep neemt. Of je het nu zegt of het Miep langzaam tot het niveau van kennis laat verwateren moet jezelf weten maar laat je hier niet in meezuigen. Straks zegt ze dat jij er ook van wist en je hebt zoals ik het nu lees niet de babbel van Miep. Dus blijf uit de buurt en als je durft zeg waarom en niet alleen tegen haar maar ook tegen de rest.

Bedankt voor je reactie. Ik vind het echt heel fijn om te horen. Het bevestigd dat ik niet gek ben. Miep flikt steeds van die dingen en de rest is dat even kwaad, maar daarna draait het op 'ach, we weten hoe miep is'. Terwijl het bij mij steeds meer opkropt. Tijdens dat gesprek heb ik al een keer de kans gehad (om een andere reden) tegen haar te zeggen dat ze over zo'n beetje al mijn grenzen heen gaat maar we zaten in een openbare gelegenheid en wilde daar geen ruzie gaan maken of gaan huilen (dat gebeurt bij mij op zon moment). Ze weet het altijd weer te draaien. Het zit me zo hoog nu! Bah...

Nogmaals, bedankt voor al jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven