Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Phoenix...dat is niet echt wat je je van je kraamtijd voorstelt (en volgens zag ze er al een beetje tegenop). Gelukkig dat Maartje erbij is. Wens haar veel sterkte (zal nog een sms'je sturen).

En dan wel heel leuk nieuws: Fenne en Anky!!! Wat goed.

Anky: je foto was superleuk (soms stel je je mensen uit een boek ofzo op een bepaalde manier voor en dan komt de film en klopt er helemaal niks van....leek net of ik je al kende...heel raar, maar goed). Geniet van de je kraamtijd en van je mooie gezinnetje.

Fenne: Ook weer mooi op tijd bevallen...wat heerlijk. Nu maar hopen dat het weer zo mooi blijft en je ook weer vlug op de been bent. Ben erg benieuwd naar hoe je de naam uitspreekt (ik ken van een jaar of 10 geleden een band/dj Bran Van 3000) op z'n engels(Iers in dit geval denk ik) of nederlands...

Ciao: jammer dat je ouders alweer weg zijn. Ben je nu een Nederlandse of Spaanse (ik snap het even niet omdat je ouders ook niet hier wonen...bij wie ben je dan?)? Nieuwsgierig aagje ik he?

Ukske: hadden ze je wel even erbij mogen vertellen inderdaad. Gelukkig dat je je draai redelijk gevonden hebt. Hoe bevalt het met drie kindjes? En hoe zijn je twee andere ukkies ermee? Daar ben ik nog het meest nieuwsgierig dadelijk heen. Geniet van het weer...zon is nooit slecht!!!

Judat: heb je goed in je glazen bol gekeken? Wie is er dan nu aan de beurt (na jou natuurlijk)?

Linda: al vier weken!!! Time flies. Enne...ik neem mijn kinderen wel mee naar een kraamvisite en laat ze wel even naar de baby kijken (kijken kijken en een kusje en that's it), maar daarna moeten ze toch echt van mij met hun eigen meegebrachte speelgoed gaan spelen (puzzels, spelletjes, tekenblok ofzo), of een beschuitje eten. Maar goed...dan ben ik. Succes met de overige visites.

Mir: idioot dat je alles zo netjes wilt hebben he? Ik heb gisteren mijn jongens gevraagd om hun tent op zolder (is hun slaapkamer) op te ruimen en dat is uiteindelijk met heel wat gestress gebeurd en vanmorgen begonnen ze weer opnieuw...was ik even geen leuke moeder en zij kunnen niks aan mijn nesteldrang doen....heb ook maar sorry gezegd (moeders kunnen ook wel eens fout zijn he?). Gelukkig dat dochterlief een beetje beter aan het worden is!!!

Dextro: morgen????

Lucybelle: waar blijf je? Heb je al een afspraak in het ziekenhuis omdat je nu overtijd bent?

Ik ben trouwens nog altijd erg benieuwd naar Bloem...zou ze ons al vergeten zijn?

Hier moet ik vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor ctg. Heb net al 2 keer klotenieuws gehad (hond van mijn moeder redt het deze week niet en vrienden van ons hebben punt achter hun huwelijk gezet). Maar aan de andere kant heb ik een vriendin die bezig was met haar derde ICSI-poging (hebben al een kindje met 28 weken zwangerschap verloren aan 5e ziekte en allerlei ellende achter de rug) die nu spontaan zwanger is...dat geloof je toch ook niet.

Wil nu mijn eigen leuke nieuws verspreiden...

Zijn jullie ook zo nieuwsgierig?

Liefs Mandy

PS Even iets anders: iemand gisteren boer zoekt vrouw gekeken? Die Frans heeft toch echt de verkeerde gekozen he?
Wat een naar nieuws voor Phoenix. Hopelijk valt het allemaal mee en mag ze vanmiddag weer naar huis. Heel veel sterkte in ieder geval.

Wat een leuke foto van je gezinnetje Anky op Hangmoeders. Een heel trots gezinnetje. Heerlijk om naar te kijken.

Mandy, jij gaat denk ik héél snel je KS krijgen... heb ik gelijk? Zal eens even spieken op je hyves, misschien heb je het daarop gezet.

Enne, inderdaad heeft boer Frans de verkeerde meid gekozen. Hij heeft gekozen voor de manipulerende bitch. Alleen heeft hij het zelf niet door dat hij gemanipuleerd was. Ach, komt hij vanzelf wel achter.

Wat die kraamvisite met die 3 kinderen betreft: die kids hadden helemaal geen eigen meegebracht speelgoed mee. Dat vond ik ook wel raar, dat lijkt mij logisch om te doen. Kleine kinderen kunnen zich toch niet zo amuseren, en je kunt niet verwachten dat de mensen waar je op visite gaat, speelgoed voor ze hebben (over een paar jaar pas, van Nina..)

Oh, ik had de creche gebeld; we staan plots niet meer in hun systeem. Ik word teruggebeld. Word er helemaal zenuwachtig van. Heb wel brieven met bevestiging van aanmelding (van augustus nb), maar ik zie de bui al hangen.

Moet dringend boodschappen doen. Maar hoe moet dat met de kleine? Kan de maxi cosi in de winkelkar? Harm heeft zaterdag boodschappen gedaan zonder lijstje (had geen zin om er eentje te maken) en nu heb ik niets om te koken. Geen aardappelen... Zou ik iets kunnen roerbakken met rijst, maar geen marinades... Zou ik lasagna kunnen maken, maar geen groente voor erdoorheen. Eens even zien hoe ik dat ga oplossen, want we eten al dagen afhaal (pizza, chinees..e.d.) en dat moet nu weer afgelopen zijn.

Maar eerst ga ik lekker badderen en de flair en viva lezen.

Hopelijk komt Phoenix vanmiddag weer thuis
Beterschap Phoenix, ik hoop dat je er snel weer bovenop bent (f)

Gelukkig mag Maaike bij je blijven!
Sorry...Maaike...ik was even in de war (laatste hormoontjes, haha).
Nellebelletje, ik moet zeggen het valt me 100% mee hoe we het gezin draaien met 3 kinderen. We draaien het normale ritme als tevoren en daar zaten overal ruime marges is van tijd. Ik moet wel zeggen dat de oudste ruim 5 is en naar school gaat overdag. Ze maken hier ruzie wie Annelotte op schoot mag houden en ik moet ook erg goed opletten dat ze me haar niet uit de handen trekken. Ellemijn vraagt wel om extra aandacht en die krijgt ze natuurlijk ook en ik vind dat ze de afgelopen week groot is geworden. Ik moet wel goed opletten dat ik Ellemijn niet optil, want dan verpest ik het voor mezelf. Ik had trouwens geen last van kraamtranen deze keer, maar de kinderen en man moesten het ontgelden qua mijn humeur.

Ik hoop dat je ons binnenkort mag verblijden met goed nieuws

Linda, je kunt je meisje gewoon in de maxicosi op het zitgedeelte van de winkelwagen zetten (dwars). Ik herken het probleem van het eten wel. Ik kijk op het moment tegen een lege koelkast aan en ik wil de komende week geen bezorgauto's of scooters meer voor de deur. De oudste moet weer goed eten en niet alleen de 5 p's (pasta, pannenkoeken, pizza, patat en poffertjes).

Over boer zoekt vrouw gesproken....... Ik vond beide meisjes niets voor boer Frans. De ene is veel te veel aanwezig en de ander vond ik veel te jong en daar zou hij zo overheen lopen denk ik. Ik moet wel lachen over de boeren die een blauwtje hadden gelopen (daar had ik Frans ook bijgezet, dus niet). Kunnen ze 's avonds weer gezellig bij mams en paps aan tafel aanschuiven.....
Hoi hoi,

Even een snelle update. Kom net van de gyn en het hoofdje van de baby ligt nu veel hoger dan eerst, dat vertouwd ze niet helemaal en dus ga ik nu naar een ziekenhuis hier in de burt om de bekken te laten meten, zodat ze weet of ik uberhaupt wel normaal kan bevallen. Het is wat allemaal...

Volgens de metingen heb ik weeen, maar ik voel er dus niks van en dat komt door die ligging.

Nellebelletje, mijn ouders, man en ik zijn allemaal Nederlanders. Mijn ouders wonen in NL en wij in Ticino, Zwitserland.

Ik hou jullie op de hoogte!

ciao ciao
Oei Ciao....beter dat ze het nu meten als dat je dadelijk uren weeën voor niks hebt. Sterkte!!!
Ciao, spannend! Wel al beginnende weeen dus. Die kleine zakt vast gauw weer naar beneden, hopelijk vandaag nog.

Phoenix wat balen, meid! Ben je er erg ziek van? Hopelijk horen we snel weer van jouzelf hoe het gaat. Fijn dat Yolanda even wat liet horen, anders hadden we je ineens gemist.

Ukske, ik vind het wel weinig hoor! Ben blij dat we hier meer kregen (uiteindelijk 48 uur of zo, laatste 5 uur niet gebruikt. Dat kun je ook niet naar de volgende 2 dagen schuiven dus had weinig zin. Tenzij je de kraam ook je auto mocht laten wassen en de ramen lappen en zo )

Wat betreft kraamtranen: kan nog komen! Hier gisteren ineens een tranenvloed op dag 11. Kleintje lag heerlijk op mijn buik, rook zo lekker naar baby en zag er zo lief uit dat ik me ineens zo vreselijk rijk voelde met mijn 2 mooie meiden en zo overspoeld werd door liefde en bezorgdheid dat ze niks mag overkomen .

Maar nu gaat het wel weer..

Anky; idd erg leuke foto! Mooi stel kinders heb je, hoor. En leuke namen ook al.

Linda; gewoon doen waar jij je goed bij voelt, kind afpakken van visite is alle verse mama's toegestaan!! Heb ik ook weleens gedaan toen er eentje begon te roken (!) En een keer was het net zo als bij jou, met 2 drukke kids erbij en we zaten er vlakbij toen het meisje van 3 ineens met haar schoen tegen het hoofdje van onze dochter schopte! Gelukkig verder niks aan over gehouden, wel heel erg gehuild (ik ook..) Moeder was erg boos en overstuur en nam dochter even stevig apart maar de visite was wel een beetje verpest.
Phoenix, wat een rotnieuwtje! Yolanda, dank voor het melden. Phoenix, hoop dat je snel behandeld kunt worden. Gelukkig is Maaike bij je. Veel sterkte!

San, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Merel en jou. Hopelijk zijn de echt heftige nachten nu -voorlopig- voorbij. Wat heb je trouwens veel kraamuren gehad zeg!

Anky, die bevalling van jou klinkt echt super! Fijn zeg, dat je je nu ook alweer helemaal fit voelt. En leuk, die foto van jullie op hangmoeders! Hopelijk heeft jullie meisje vannacht wat beter geslapen.

Ciao, je was er inderdaad vroeg bij zeg. Wat balen dat je zo'n last van je rug hebt! En je hebt dus gewoon weeen? Ben heel benieuwd hoe het in het ziekenhuis was! Enne... die baby komt er -hoe dan ook- echt uit! (moet ik ook regelmatig tegen mezelf en vriend zeggen) Good luck!

Kim, rot dat jij ook zo loopt te kwakkelen met je rug. Hopen inderdaad dat je snel bevalt! Al ben ik het voorpiepen nu wel een beetje zat! ;)

Dextro, dank voor je 'peptalk'. Ik ga ervoor, haha! Maar nu nog even niet... blijkbaar. Fijn dat je weer lekker hebt geslapen, geniet van het mooie weer inderdaad!

Mir, denk inderdaad echt geen nieuwe babies geboren... Gelukkig is je dochter niet echt ziek!

Linda, Nina alweer 4 weken! Wow, dat gaat inderdaad snel. Suc6 morgen bij het consultatiebureau.

Judat, al gerommel? Tis tenslotte middag . Veel plezier met je moeder!

Ukse, klinkt lekker hoe het bij jullie gaat. Kraamhulp alweer voor het laatst dus vandaag. Gelukkig heb je het er achteraf prima mee kunnen doen. Lekker wandelen vanmiddag!

Petrol, gelukkig voel je je een stuk beter! Is het beurse gevoel weg? Echt fijn zeg, dat die kleine nu niet meer in stuit ligt. Is er nu nog een grote kans dat hij/zij zich toch weer omdraait?

Mandy, al aan de CTG gelegen? Hoop alles goed! Ik gelukkig nog geen afspraak in ziekenhuis. Vrijdag naar vk en dan volgt inwendig onderzoek om te kijken of baarmoedermond al wat is verweekt. Zo ja, dan kunnen ze gaan strippen. Maar ik blijf goede hoop houden dat de kleine man het vrijdag echt wel beu is in mama's megabuik.

Ik heb vannacht trouwens echt enorm lang geslapen. Denk wel zo'n 10 uur (!) met maar twee plasonderbrekingen. Echt een record sinds maanden. Zou het een 'voorteken' zijn? O, ik ben heus niet erg hoor. Zoek alleen overal wat achter...
Even een update voor jullie feb mama's.

Phoenix zal voorlopig enkele dagen in het ziekenhuis moeten blijven, zij krijgt momenteel antibiotica via het infuus.

Judat, mocht jij nu bevallen een van de komende dagen dan graag gewoon Phoenix sms'en!! Dit vroeg ze net aan mij om aan jou door te geven.

Ze hoopt zelf dat ze donderdag uit het ziekenhuis is, ik hoop met haar mee.
Hallo,

Hier weer even een update. Ik heb net de MRI gehad en de uitslag geven ze aan de gyn, dus nu wacht ik af tot ik iets hoor. Het is allemaal wel apart zo, maar goed, ik heb dus 2 cm ontsluiting en weeen alleen voel ik er dus niks van. We wachten het allemaal maar af.

ciao ciao
Even heeeeel kort. Wij zijn 5 febr bevallen via de ks van een prachtige dochter Dominique. 3250 gr. 50 cm.

Alles gaat goed. Binnenkort meer...

De rest van harte met jullie kindjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!

grt, bloem
Bloem, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Dominique, alweer zo'n mooie naam! Fijn dat alles goed gaat. We werden hier al heel nieuwsgierig!

Ciao ciao, succes en sterkte ook met de onzekerheid. Maar er lijkt toch echt wat begonnen te zijn.

Mandy, hoe was het in het ziekenhuis? Of mocht/moest je dit keer blijven??

Phoenix, nogmaals beterschap. Vervelend. Ze houden je natuurlijk niet zomaar in het ziekenhuis. Sterkte en hopelijk ben je niet te ziek om te blijven genieten van Maaike.
ahahah you didn't say the magic word
Yolanda, bedankt voor je update over Phoenix. Ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt en inderdaad donderdag naar huis mag. Wens haar sterkte van me! Voor haar hoop ik dat ik mijn bevalling in ieder geval tot het weekend uit kan stellen. Voor de rest: Ik heb mijn geboortekaartje van Phoenix, vandaar.

Bloem, gefeliciteerd met Dominique! Gelukkig gaat alles goed.

Ciao, spannend hoor! Bizar dat je weeën hebt zonder dat je het zelf doorhebt.

Lucybelle, ik herken je "overal iets achter zoeken" methode Ik doe het ook meer en meer...

Mandy, hoe ging je CTG?

Kim, dat klinkt echt niet prettig van die gewrichtjes! Sterkte ermee

Hier nog geen bevalling vandaag Maar ik ben dan ook de hele middag op pad geweest met mijn moeder. Heerlijk naar Scheveningen geweest en daar lekker gewandeld en op een terrasje gezeten natuurlijk! Daarna ook nog even de stad in en nu ben ik helemaal op en merk ik dat ik iets te veel gelopen heb, maar het was wel gezellig!

Baby zal nog wel even op zich laten wachten denk ik

Bloem: gefeliciteerd met jullie dochter!!! hopelijk knap je snel op van de ks! mooie naam ook!

hier verder dus nog niets...
Jeetje Phoenix: wat ontzettend balen! Beterschap gewenst en hopelijk voel je je snel weer beter!

Bridges: hmmmm, nog niks dus. Hoe gaat ie verder? Voel je je nog ok?

Bloem: gefeliciteerd met jullie dochter Dominique, super! Fijn dat alles goed gaat. Geniet ze!

Judat: klinkt als een heerlijk dagje. Dat wordt vast weer 10 uur slapen straks...;-)

Ciao ciao: jeetje joh, al 2 cm zonder dat je het doorhebt... ga zo door...! Al iets van de gyn gehoord? Hoe nu verder? Ik hoop dat je wel 'gewoon' kunt bevallen.

Lucybelle: ik begin ook overal wat achter te zoeken hoor. Ook lekker geslapen vannacht en had zoveel energie vandaag, dat ik dacht: hmmm, zou het een reden hebben?? Maargoed, denk nog steeds dat het nog wel even gaat duren hier. Overdag verwacht ik al helemaal niks. Voor het slapen gaan denk ik weleens: hmmm, zou het vannacht?? Nouja, we zien het wel.

Mandy: hoe was het bij jou in het ziekenhuis? Volgens mij mocht je blijven! Ben benieuwd. Hopelijk kun je inderdaad nu gewoon lekker je eigen leuke nieuws verspreiden ipv dat rotnieuws van de afgelopen tijd.

Linda, is het nog gelukt met boodschappen doen?

Nou, hopelijk vannacht weer wat babies erbij!!! Slaap lekker.
Ja voel me wel redelijk hoor dextro, de laatste loodjes... Van mij mag het nu wel komen. Zoon is nu naar kdv dus de dag voor mezelf. Prima moment om te beginnen lijkt me... Maar nog niets...

Op Phoenix haar website staat trouwens ook af en toe up-date... van haar nog geen nieuws helaas...
Er zijn er toch al een paar die de uitgerekende datum hebben zien komen en gaan.... ben benieuwd wanneer de volgende baby komt. Ik ben een telefoontje aan het afwachten van de gyn. In elk geval voel ik nog steeds niks.

ciao ciao
Spannend ciao ciao!!!
Bloem, gefeliciteerd met de geboorte van Dominique! Geniet van je meisje en laat je lekker verwennen!

Phoenix, ik hoop dat je infuus aanslaat en dat je donderdag ook het ziekenhuis weer mag verlaten.

Ciao, ik hoop dat bij jou de bevalling snel gaat doorzetten en dat er nog wat onverwachte cm bij zijn gekomen, zonder weeen. Dan heb je straks alle kracht nog voor de laatste loodjes. Laat de gyn maar snel bellen.

Bridges, geniet van vandaag!

Annelotte is alweer een week en die week is heel snel gegaan. Ik kan me haar ook niet meer in mijn buik voorstellen. In het begin miste ik het trappen wel, maar mijn rommelende darmen compenseerde dat..... Nu is het genieten van de intieme momenten als ze me met haar heldere kijkers aankijkt. Gister voor het eerst naar buiten geweest en dat viel me niet tegen. Het weer was lekker en het lopen ging goed (hield het tempo van Ellemijn aan en die loop nog niet zo lang). Het smaakt naar meer, maar ik moet mezelf nog niet voorbij willen lopen. Vandaag de eerste dag echt alleen, met twee dochters (waarvan een er niets wil, als jullie nog tips hebben......)
Pfff, wat een brakke nacht weer. Het lijkt hier echt om en om te gaan. Vanochtend echt zwaar teleurgesteld wakker geworden. Weeeeeeeeeeeer niks... ondanks de krampjes en gekke, haast constante, harde buiken. Baal van mezelf als ik me zo voel. Maar ik had weer zo gehoopt op vandaag. Ga me zo maar weer even 'verlekkeren' aan de Verloskundigepraktijk op tv. Je moet toch wat... (*is straks echt wel weer uit de klaagmodus*)

Bloem, van harte met Dominique! Waren inderdaad enorm benieuwd!

Mandy, vertel! vertel! Ik heb ook zo'n vermoeden dat je in het zh mocht blijven...

Phoenix, hoop ondanks alles dat je een goede nacht hebt gehad en snel weer fijn en gezond thuis bent.

Ciao, wat spannend zeg! Ontsluiting zonder dat je het doorhebt en nu nog steeds nergens last van. Met wat voor nieuws kan de gyn vandaag komen?

Ukse, succes en plezier vandaag! Voor het eerst alleen met je twee meiden... Komt vast helemaal goed!

Fenne, alweer een beetje bijgekomen? Ben benieuwd hoe het gaat!

De rest, hele fijne dag! Geniet van jullie kroost of volle buik...
Hoi Lucybelle,

De gyn moet mij gaan vertellen of mijn bekken wel breed genoeg zijn om via de normale weg te kunnen bevallen. Daarvoor heb ik gisteren een MRI scan gehad. Het hoofdje van de baby was eerst nl helemaal ingedaald en gisteren bij de controle lag het een stuk hoger en kon de gyn het draaien. Nu denkt ze dat het misschien niet past en dat ik in elk geval daardoor de weeen niet voel (geen druk van het hoofdje). Nu dus wachten bij de telefoon...

Groetjes ciao ciao
Ciao Ciao: wat sloom zeg dat je nog niks van de gyn hebt gehoord! Zit je in spanning? Lijkt mij allemaal best spannend. Misschien heb je nu al meer cm ontsluiting... Hoe is je rug nu?

Trouwens, ik dacht dat je weeen gewoon voelde door de samentrekkingen van de baarmoeder, dat staat toch los van het hoofdje? Maargoed, de gyn heeft er verstand van..

Bridges: nouja, dan maar lekker genieten van een dagje alleen. Misschien dat alle ontspanning helpt....hoewel ik het idee heb dat alle bevallingen ongeveer s nachts beginnen, maar dat is volgens mij niet zo. Hier begonnen er ook veel overdag.

Lucybelle: hier ook rotnacht, dochter werd wakker, want was doorgelekt. Vriend werd niet wakker en ik was toch net naar de plee geweest, dus ben er maar uitgegaan. gelukkig sliep ze daarna wel redelijk verder, maar ik lag zelf wakker. Dus nu beetje brak. Gelukkig ook dagje voor mezelf. T is weer mooi weer zag ik, dus zo maar even de stad in (als ik een keer ben aangekleed..).

Ukse: klinkt allemaal goed bij jullie. Vandaag maar weer lekker naar buiten? Je dochter is vast wel te porren voor de speeltuin....

Vandaag ook weer naar de VK, gek idee dat dochter vorige keer al geboren was, maar meerdere hadden dat gevoel kan ik me herinneren.
Hoi, ben ik ook weer. Weinig te melden. Zoon is buitenshuis dus ik probeer maar wat huishoudelijke taken te verrichten. Heb er alleen geen zin in... dus het schiet voor geen meter op.

Bloem, fijn om van je te horen. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Dominique!! Ook voor jou; doe rustig aan. Ben benieuwd hoe de KS is gegaan!

Voor de dames die al uitgeteld zijn en met spanning wachten op wat gaat komen; Succes vandaag! Ben benieuwd wie de volgende mag zijn.
Ciao ciao, nog niets gehoord? wat irritant zeg, is natuurlijk hartstikke spannend!

Lucybelle: voor jou wordt het ook vervelend hè, dat wachten... Inderdaad dat wakker worden, en bedenken dat het tijd is om wakker te worden en er dus nog niets is... Ik word soms 's nachts wakker en dan denk ik meteen: hmmm word ik nu wakker omdat er misschien iets gaat beginnen? maar helaas...

Sterkte Petrol bij het huishouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven