Gezondheid alle pijlers

Tai Chi ???

13-10-2011 19:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In het kader van ontspanning, fysiek bezig zijn en balans tussen lichaam en geest proberen te krijgen, heb ik al verschillende zaken geprobeerd, yoga, pilates, meditatie.... etc. Dit geeft me niet de voldoening waar ik naar op zoek ben.

Nu dacht ik aan Tai Chi. Wie heeft hier ervaring mee en wil haar ervaringen delen? Nog een tip voor een goede beginnerscursus in Amsterdam?

Ik ben benieuwd!

Dank jullie wel alvast.

Maartje
Ik heb ooit de beginnerscursus gedaan samen met mijn ex-vriend en toen bleek dat ik er veel te stijf voor was en al die moeilijke bewegingen totaal niet kon onthouden, terwijl mijn ex-vriend het heerlijk ontspannend vond en alles zo blind kon nadoen. Dat is dus duidelijk per mens verschillend.

Ook vond ik het erg zweverig en spiritueel en dat is niets voor mij, maar ook daar verschillen de meningen over.
Ik heb het 4x gedaan en vond het niet uitdagend genoeg. Lichamelijk dan. Mijn hersens trainde ik wel omdat er zoveel bewegingen te onthouden waren. Ik vond het idee erachter ook erg zweverig en haalde er geen voldoening uit. Bikram yoga past veel meer bij mij.
WTF?
hmmmm....klinkt weinig veelbelovend....;-)

bikram yoga heb ik een jaar gedaan, maar zorgde niet voor de voldoening waar ik naar op zoek ben.
Heb het een tijdje gedaan, maar het gaf geen voldoening, ik vond het op een gegeven moment redelijk saai en verveelde me te pletter.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Wat zoek je dan?

Sorry, geen ervaring/
Ik vond het heerlijk! Heb een beginnerscursus gedaan en kreeg er bakken energie van! Zelfs katerig op zaterdagochtend was het fijn. Vond het niet perse zweverig (alhoewel het mediteren niet, maar dan ook niets voor mij is. Ik kan dat echt niet), maar juist heel erg down-to-earth. Ligt misschien ook wel aan de leraar...

Helaas voor jou, woon ik in 't Oosten van 't land, dus geen idee over goede leraren in Amsterdam.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven