Kat verliest vocht?

11-10-2011 02:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje belt net, dat haar kat ineens vocht lijkt te verliezen. Morgen gaat ze naar de dierenarts, maar ik ben nieuwsgierig of iemand weet wat het kan zijn. Kan er op internet niets over vinden. Ben ook geen held met Google.

Als de kat ergens heeft gelegen, blijft er een flinke vochtplek achter. Ze kan niets aan de buik zien of voelen. Ook ruikt het niet naar urine. Iemand enig idee?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik weet niet of een kat kan zweten als ze koorts zou hebben?
Dat is een goeie... Ik doe een poging op Google...
Nee dus. Alleen aan de voetzolen. Dacht ik al, maar toch.... Je weet het niet.
Kan ze ook zien of het vochtverlies aan de voorkant of de achterkant is?

Voor kan het ook nog speeksel zijn. Bijv. door tandproblemen of kwijlen bij het aaien.
en achter : kan ze drachtig zijn?? is het een poes?? ;)
kwijlen?
Ik zou toch proberen zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan. Het liefst vanavond nog.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ga naar je DA vandaag nog.

Het kan kwijlen zijn, maar ook vocht uit de baarmoeder of vele andere rare dingen. Better safe than sorry.
Het is een kater. Mijn zusje heeft de afspraak staan om half zeven, vanavond. Maar ik maak me dan toch een beetje druk en ik kan echt niet verzinnen wat het is. Ik dacht aan urine, maar daar ruikt het niet naar. Mijn zusje kan niets bijzonders voelen of zien.

Kwijlen is het ook niet, denkt ze. De assistente had geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik hoop dat het meevalt.
Het kunnen zijn verstopte anaalklieren zijn, maar meestal stinkt dat, dus ik ben echt benieuwd wat je DA er van zegt.
Kookwekker, heb je de uitslag al?
jammer, nog geen diagnose. ik blijf meelezen.
joehoe kookwekkertje, hoe is het met de eh... natte poes? wat was er nou met hem aan de hand?
Zo... ben ik weer. Ik heb mijn zusje gesproken. De dierenarts heeft niets gevonden. Hij dacht dat het misschien toch urine kan zijn, maar dat de kat veel gedronken heeft, waardoor de urine niet geconcentreerd is en het daarom niet ruikt. Maar ook dat leek hem niet zo heel logisch. Wanneer het zo blijft, moet mijn zusje proberen om het vocht op te vangen, zodat ze het kunnen onderzoeken. Maar hoe, vertelde hij er niet bij. Hahaha! Dus we weten nog niks. De dierenarts heeft naar de kat gekeken en het lijkt er op dat het beestje verder prima in orde is.
Jee, wat maf. Fijn dat de kat verder in orde is.
Fijn dat hij in orde is!

Mijn ene kater sproeit wel eens totaal geur- en kleurloos tegen de gordijnen. Misschien was het ook zoiets.
Fijn, inderdaad. Ze maakte zich best zorgen. Volgens haar laat hij plekken achter, op de plaatsen waar hij ligt. Maar wie weet sproeit hij dus. Ik ben in ieder geval ook opgelucht, dat de dierenarts niets schokkends kon vinden.
Kan hij niet incontinent zijn? Want zomaar urine/vocht verliezen is wel wat gek.
Hoe groot zijn die plekken dan?

Een van onze katten die kwijlt als hij slaapt. Al sinds hij een kitten is. Ruikt ook naar niks, ik zag het alleen aan de plekken die hij achterliet op de stoelen. Sindsdien leggen we fleecedekens neer, dat vind hij heerlijk om op te liggen en die mikken we regelmatig in de was. Niks aan de hand, is verder een gezonde kat.
Even een update... Nog niks bekend hoor. Maar het lijkt nu stukken minder te zijn. De plekken waren vrij groot. Kwijl lijkt me onwaarschijnlijk. Maar goed, dat zegt niks. In ieder geval is het ineens minder. En het beestje gedraagt zich nog hetzelfde. Even eigenwijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven