Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
@ Ruza: voor jou maak ik de y = ij lol

Nee niet veel lange afstanden. Dit is echt puur om te oefenen. Ik geloof mr 1x in de week echt een lange rit van 16 km te mkn en trug omdat ik dan naar a'dam moet maar anders maak ik gwn ritjes in mijn woonstad (boodschappen, kleine brengen en ophalen v/d creche etc)

Ik wilde tussen de 700 en 1000 uitgeven

@pimpelpaarsmeteengoudrandje: nu lees ik het goed. Tis idd geen reden om te laten zakken. Er moet iets meer zijn en anders had hij ook wel als tip mee kunnen geven om iets meer gas te geven next time.

@ atelier: niet lang nog en je zult er lekker vanaf zyn.
16 km is niks. Dus gewoon korte ritjes. Ja, dan zowiezo een benzine, geen station of wat dan ook(zonde, is duurder in verbruik en verzekering/belasting)

autotrack

Heb alvast een zoekopdracht voor je ingevoerd. Hoor dat mensen japanse auto's aanraden. Verder: koop geen auto bij een particulier maar ga gewoon naar een autodealer(verkopen ook tweedehands, betaal je iets meer maar heb je vaak nog wel een jaar garantie bijvoorbeeld) en neem iemand mee die verstand heeft van tweedehandsauto's
Let verder op dingen als roestplekken, slijtage (ook gewoon ff op de grond gaan liggen en onder de auto kijken).
29 november is de dag dat ik weer op mag

weet niet of ik dat hier al vertelt had maar mn vriend heeft een auto gekocht (een corsa) dus hopeljik kan ik daar eind volgende maand ook in rijden :D
Gaat goed komen madame!! jij gaat ook lekker solo rondtuffen!
Vanochtend ging rijles beter dan de voorgaande keren. Op onbekende wegen wil ik nog weleens iets te zacht rijden.

Vandaag hebben we even aandacht geschonken aan de auto zelf. De instructeur begon met: "Heb je verstand van auto's?" Ik: "Nee, wel iets..." Hij wees een plek aan waar ik de auto kon neerzetten en we stapten uit. Hij legde mij uit hoe de motorkap openging. Hij wees iets aan, en ik moest zeggen wat dat volgens mij was. Ik zag echter afbeeldingen die ik ook zie bij de controlelampjes op het dashboard. Dus ik had toch snel door wat wat was. Hij zei: "Stel... de ruitensproeivloeistof is op." Ik: "Geen idee." Hij: "Dan kun je er ook gewoon water in doen. En dat geldt ook voor de koelvloeistof." Hij legde mij ook uit hoe het oliepeil gemeten moest worden, en tussen welke twee strepen het peil moet liggen.

Het is nooit verkeerd dit soort dingen te weten.
World of Warcraft: Legion
Onze auto is stuk. Kapoet. DOOD. Olie en koelvloeistof tot de laatste druppel op, het lampje is nooit gaan branden(en mijn moeder heeft al maanden niet meer gecontroleerd, ik ook niet maar ik rij er pas 3 weken in dus had dit niet aan zien komen) daardoor motor naar de tering en repareren wordt zo duur dat we net zo goed een nieuwe kunnen kopen.

Tyfuszooi!
Dat is inderdaad shit , Ruza. Is het dan niet zo dat bij het starten van de auto alle controlelampjes branden? Als er dan één niet brandt, terwijl je dat wel verwacht, dan weet je dat dat lampje kapot is.

Of is dat bij jullie auto niet het geval? Bij de lesauto waarin ik les is dat wel zo. Ik heb nog niet gekeken bij de auto van mijn vader waar ik ook weleens in rij.
Ja, dan brandt ie wel ja. Maar toen die echt moest gaan branden deed hij dat natuurlijk niet.

Dus dat wordt sparen. Misschien dat mn moeder en ik samen een auto kopen en die dan gewoon delen. Of misschien spaar ik wel langer door en koop zelf een auto(afhankelijk van hoe mijn financiele situatie er tegen die tijd uitziet).

Nu kan ik meer dan een uur eerder weg van huis maandag om naar de middle of nowhere te gaan met OV voor mn werk.
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat we de auto kwijt zijn gewoon omdat ie stuk is, en niet omdat we een ongeluk ofzo gehad hebben.
Mensen van de ANWB zijn ook leuk he. (was er zelf niet bij toen hij stuk ging) kwamen dus kijken, constateren wat er mis mee is en zeggen dat hij net zo goed naar de sloop kan. Mijn moeder denkt: prima, maar ik ga er eerst nog even mijn eigen garage naar laten kijken dus sleep hem maar naar mijn huis.

Wordt die man helemaal pissig omdat dat de ANWB veel meer geld kost dan dat ze hem gewoon mee nemen blablabla. Ja, hallo...daar betalen we toch zeker lidmaatschapsgeld voor he. Doei.
quote:Ruza schreef op 15 oktober 2011 @ 18:21:

Ja, dan brandt ie wel ja. Maar toen die echt moest gaan branden deed hij dat natuurlijk niet. De Wet van Murphy (of Murphy's Law) kan soms beroerd uitpakken. Om het moment suprème laat het lampje het afweten.
Aaahhh ruza, dat is echt heul kut!

Vooral omdat je nu zo veel mogelijk wil rijden..

Aaaaaaaaajhhhhhhhh de stress slaat toe! Maandag moet ik..!! Wat nou als ik een route krijg waar ik nooit ben geweest? Of zo'n eikel examinator?

Niet aan denken, lekker rijden, ontspan... Pppfff!!
Vooral omdat ik nu maandag gewoon bijna 4 uur mag gaan OV'en ipv 1.5 uur autorijden.
Precies aimee, niet aan denken. Gewoon rijden, kijken en remmen als het nodig is!
4 uur ov'en?! Heen en terug? 8 uur totaal? Mijn god... Moet er niet aan denken! Maar zou wel fijn zijn als ik straks met motor naar werk kan, scheelt toch al gauw een half uur!

Aahh het komt zo dichtbij! Net nog ff met vriend stukje gereden, dat hielp een paar weken terug ook goed.

Ga zo lekker in joggingbroek bankhangen, lekker tv kijken en lummelen en vroeg naar bedje!
Nee 4 uur totaal gelukkig

Lekker rustig blijven aimee!! Komt helemaal goed met dat examen van jou!
Aimee, heeeeeeeel veel succes straks. Het is iig droog en de laatste 2 die het droog hadden zijn geslaagd
Succes Aimee! Ik schrijf hier niet meer echt mee, maar vind het wel leuk om te zien hoe anderen het er vanaf brengen ;) Wat gaaf joh, motorexamen. WIl ik ook ooit doen denk ik!
De afgelopen keren dat ik reed, reed ik ofwel met een rijinstructeur ofwel met mijn vader rechts naast mij.

Mijn ouders zijn zojuist op vakantie. We reden (mijn vader reed) naar de opstapplaats (bekend van het systeem van Bolderman). De touringcar reed weg en ik bleef met de auto van mijn vader achter. Feitelijk reed ikzelf eerder weg dan de touringcar. Dus ik reed alleen. Mijn idee is om buiten te blijven staan en steeds naar mijn ouders te zwaaien. Maar ik moest dat door de kou te veranderen. Zo dom als ik was had ik gisteren de dunne jas aangetrokken i.p.v. mijn dikke winterjas.

Ik rijd dan juist het zelfverzekerdst als ik helemaal alleen rijd, zonder iemand rechts van mij. Ik rijd dan niet gevaarlijker; dat doen die malloten in Wegmisbruikers wel. Misschien ervaren jullie dat ook wel, zover jullie je rijbewijs hebben gehaald en afwisselend met een familielid rijdt of helemaal alleen.
En gezakt... En waarom? Omdat ik niet zag dat ik op een in/uitvoeg strook reed en daardoor te dicht achter een vrachtwagen zat... En ik bam ergens een bocht te ruim.. Verder ging alles heel goed, dat zei die examinator ook, maar toch laten zakken...
Jammer. Kop op, Aimee.

Motorrijden lijkt me leuk maar wat moet ik met een motorrijbewijs? Het moet voor mij praktisch zijn.

Ik zag gisteren een uitzending van Wegmisbruikers. Een van de mensen die staande gehouden werden, reden op een quad.

Maar zo'n ding is voor de Rijksdienst voor het Wegverkeer een auto, althans een motor-quad. Ik zou erop mogen rijden. Maar de besturing is toch totaal anders? Toch die van een motorfiets. Ik ben niet gewend om met de voet te schakelen en met de hand gas te geven. Bij de auto is dat net omgekeerd!
voor lieve aimee, wat balen! Wanneer ga je weer op?

Hans, ik rijd nu zonder instructeur beter dan tijdens mijn rijlessen. Alleen in de auto kijk je toch ff nog 3x beter omdat niemand kan ingrijpen als je iets over het hoofd ziet.
Inderdaad. En ik rij tegelijkertijd ook wat sneller en minder aarzelend. Dat was vroeger tijdens de rijlessen (toen ik 23 was) soms een groot probleem. De toenmalige rijinstructeur zei: "Kijk, ik kan weinig aan je onzekerheid doen. Als je te zeker van je zaak bent, en je maakt bijna brokken, kan ik nog op de rem trappen"...
@ Ruza, weet t nog niet... Ik baal ontzettend, kan mezelf wel voor mijn kop slaan!

@ hans, ja klopt met zo'n ding mag je gewoon rijden met auto rijbewijs. Os ff wennen, maar dat heb je ook als je van schakel naar automaat gaat...

Motor is super praktisch; geen file, geen gezeik met parkeren, je kan dat ding overal neerzetten! En heel leuk, lekker met mooi weer stukje rijden, met wat motorvrienden. Dat doe je niet zo snel met een auto vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven