Mijn moeder is zo lief!

15-10-2011 22:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam mijn dochter van bijna 3 niet voor het eerst terug met de opmerking dat ze het eigenlijk helemaal niet leuk vindt bij mij thuis en liever bij papa wilde zijn. Ik begrijp dat ze daar haar eigen speelgoed heeft en ik heb maar n klein huisje waar gewoon niet veel ruimte is waar we veel speelgoed kwijt kunnen voor haar & ik heb ook weinig geld om haar nieuw speelgoed te geven.

Na een middag in crisis te hebben gezeten en mn hart te hebben gelucht bij mn moeder, stond ze vanavond ineens voor de deur met allemaal speelgoed. Mijn dochter was uiteraard helemaal door het dolle heen begon gelijk in haar nieuwe keukentje koffie te maken en uit te delen...zo blij heb ik haar nog niet eerder gezien hier in huis!

Ik weet wel dat het niet allemaal om geld en speelgoed draait, maar om liefde & geborgenheid, maar spelen wil een kind het liefst. Ik ben zo blij dat mijn lieve moeder hiervoor heeft gezorgd voor mn dochter....
Ach, wat ontzettend lief!
Wat lief van je moeder!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ach wat super, wees er blij mee!
Lief van je moeder!

Als je nu steeds een heel klein bedragje op zij legt, dan kun je met koninginnedag ( vroeg gaan! ) je slag slaan op de rommelmarkten. Dan kun je voor weinig geld groot inslaan en dat desnoods met Sinterklaas etc. gedoseerd geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 oktober 2011 @ 22:17:

Lief van je moeder!

Als je nu steeds een heel klein bedragje op zij legt, dan kun je met koninginnedag ( vroeg gaan! ) je slag slaan op de rommelmarkten. Dan kun je voor weinig geld groot inslaan en dat desnoods met Sinterklaas etc. gedoseerd geven.

Dat probeer ik ook, alleen ik zit nu in een tijdelijk huisje, dus ik weet dat er straks n maand dubbele huur & borg betaald moet worden en dan moeten er nog andere spullen komen...dus alles wat ik overhou, gaat gelijk naar mn spaarrekening zodat ik haar straks een mooie kamer kan geven...

Ben nu in elk geval heeeeeeel erg blij met mn moeder die gewoon direct naar de winkel rent om iets leuks voor mn meisje te kopen...haar gezichtje was echt priceless....
Superlief van je mams!
Heerlijk he, zo'n moeder. Wees zuinig op d'r!
Kijk ook eens naar een speel-o-theek in de buurt, daar leen je goedkoop speelgoed en als ze er mee uitgespeeld is wissel je het weer om.
Uit welke regio kom je?

Als je uit de buurt komt,heb ik misschien nog wel e.a. voor je.

En idd lief van je moeder :-))
Ik vind het zeker heel lief van je maar denk niet dat het geluk van je kind afhangt van speelgoed. Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij maar mn dochter was al tevreden met plastic bakjes gevult met water. Lekker kliederen. Buiten spelen, samen boekje lezen, verkleden, met een ballon overgooien, winkeltje spelen. Daar heb je allemaal geen duur speelgoed voor nodig hoor. Nu lijkt het alsof ze op je schuldgevoel werkt en nu haar zin krijgt met speelgoed. Dus als ze maar zegt dat het papa leuker is, dan krijg ik weer wat
quote:gebruikersnaambestaatal schreef op 15 oktober 2011 @ 22:26:

Uit welke regio kom je?

Als je uit de buurt komt,heb ik misschien nog wel e.a. voor je.

En idd lief van je moeder :-))Same here
Vlinder: het ware geluk zit inderdaad niet in speelgoed. Maar een kort geluksmoment, zeker van een peuter, kan wel degelijk in speelgoed zitten. Dat zie je dus aan dit kindje van TO. :-) In deze situatie gaat het specifiek om 'bij papa blij omdat ik speelgoed heb' en 'bij mama niet blij'. Niet dat het kind dit bewust denkt, maar het is wel logisch. Zo'n dreumes verbind er nog wat anders aan dan 'enkel speelgoed'. Het is een thuisgevoel. :-) En ik geloof niet dat een kind van 3 bewust op je schuldgevoel kan werken.
Dus TO (als aanvulling op het vorige): geniet van dit blije gevoel, zowel richting je moeder én je kleine prulleke. :-)
Wat superlief van je moeder!
Zo lief! Wat zijn jullie beiden geweldige moeders. Jouw dochter mag blij zijn het 'vak' van jullie te mogen leren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat lief van je moeder
Superlief.
quote:Enn schreef op 16 oktober 2011 @ 00:12:

Zo lief! Wat zijn jullie beiden geweldige moeders. Jouw dochter mag blij zijn het 'vak' van jullie te mogen leren.Wat ontzettend lief! dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven