Mode & Beauty alle pijlers

Benen extreem droog

17-10-2011 14:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds een week last van extreem droge onderbenen. Ze jeuken en prikken heel de dag door, en het is zo erg dat ze door het krabben nu (een dag later) nog steeds rood zijn.

Ik heb van alles geprobeerd: vaseline aloe vera bodylotion, olijfolie en nivea creme, maar niks helpt.

Iemand een idee wat ik kan doen?
Een paar keer per dag handcreme op je benen smeren. Het liefst die voor hele droge handen. Bij mij werkt dat het beste.
Heb je een bad? Heb je een legging? Badolie Nachtkerze van Kneipp, droogdeppen, legging aan en ermee naar bed.

Geen bad? Laag Palmer's cacao bodylotion, legging aan en naar bed.
bovenstaand inderdaad, aantal malen per dag.

Als dat niet helpt is er iets anders aan de hand, wellicht een vorm van eczeem? Dan even langs de huisarts gaan, zou ik doen.
Ik heb een bad! Heb ontzettend veel zin om in bad te gaan, maar ik dacht dat mijn droge benen juist kwamen door te lang in bad en te heet douchen.
Wat bij mij ontzettend goed helpt: Dik in de uier-creme zetten. Zit in een grote pot, voelt wel in het begin wat vettig aan, maar trekt goed in. Is goedkoop en werkt echt (grootmoeders tip)
quote:sabbb schreef op 17 oktober 2011 @ 14:33:

Ik heb een bad! Heb ontzettend veel zin om in bad te gaan, maar ik dacht dat mijn droge benen juist kwamen door te lang in bad en te heet douchen.

Dat zou heel goed kunnen. Probeer een tijdje om de dag te douchen en dan kort en niet heet. Smeer je onderbenen voorlopig in met (massage) olie.

Succes!
Bij Wibra hebben ze Kneipp Nachtkerze. Niet altijd, maar vorige week wel. In Utrecht en Den Haag, dus misschien ook in andere filialen. Daar kost 'ie ¤3. Maar uiteraard kan je 'm ook kopen bij Etos oid. (iets duurder).

Flinke scheut in bad, handwarm water, 10-15 minuten liggen en dan dus deppend afdrogen. Nachrkerze is speciaal voor "probleemhuid". Ook extreem droog valt eronder (en oa eczeem).
Geen idee wat Nachtkerze in het Nederlands is Ee staat iig op dat er 98% verzorgende olie in zit.
Eucerin bodychreme van de apotheek.
Of bij de apotheek Iso-Urea van La Roche Posay
De tuinen heeft massageolie voor 10 euro. Geen troep of conserveermiddelen erin, puur olie.

Na het douchen direct op nog vochtige benen insmeren, werkte voor mijn eczeem als een tierelier!!
Wat bij helpt (als het extreem is) is mijn benen heeel dik insmeren met iets vettigs (olijfolie of creme op basis van olie). Het moet zo dik zijn dat het niet kan intrekken!

Vervolgens knip ik een grote vuilniszak open zodat er een groot plastic vel ontstaat. Dit knip ik in tweeen en bedek mn benen hiermee. Hier gaat een pyamabroek over en zo hop ik mn bedje in.

De volgende dag heerlijke benen... succes verzekerd!
Lipikar bodycreme van La Roche Posay (apotheek).

Helpt erg goed en is speciaal anti-jeuk voor de eczeemachtige huid.

\
wat aardappelhoofd zegt. Ik had droge benen en toen adviseerde een vriendinnetje mij om meteen na het douchen (als de benen nog nat zijn) er massage olie op te smeren. Hielp bij mij heel goed
Bedankt voor de tips!

Denk dat ik een combinatie van de tips ga doen: 10 minuten in een bad waar olie aan is toegevoegd, bad uit, met nog een beetje olie insmeren en me bed in.

Heb kokosolie, denk dat het daar wel mee kan, als palmers ook werkt.
Wel neutrale olie gebruiken, dus zonder parfum. Anders heb je kan dat het alsnog gaat irriteren.
Vaseline Intensive Rescue helpt bij mij goed.

Jeukende/schilfende onderbenen kunnen trouwens ook een teken zijn van beginnende spataderen.
Ik gebruik op aanraden van de dermotoloog nertsolie, komt, ik heb huidkanker op de enkel gehad, alleen je moet het op een party van Mylene bestellen.

Heb je spierpijn, helpt ook fantastisch daarvoor.

Klaartje
"La roche lipikar baume ap" wordt door veel dermatologen voorgeschreven voor extreem droge huid met irritatie en jeuk.

Heeft bij mij uitstekend geholpen, ik zat onder de uitslag van het krabben. Zelfs blauwe plekken kreeg ik ervan. Zelfs geschikt voor babies en kinderen. Ik koop het bij de apotheek.
Als ik gedoucht heb pak ik een washandje, maak het lekker warm onder de kraan (goed uitwringen) en dan babyolie erop waar ik mijn hele lichaam mee insmeer. Gaat het snel.
Ik heb ook hele droge benen en ik gebruik deze Body Oil op een vochtige huid na het douchen. Voelt niet vettig aan.

Ik heb zelf ook last van droge huid. Ik heb een tijdje geleden de tip van een vriendin gekregen een creme met de inhoudsstof 'urea' te gebruiken (ik heb die van garnier gekocht, maar ik denk dat er waarschijnlijk geen groot verschil is in kwaliteit met andere merken). sindsdien zijn mijn benen echt veel gladder en vooral zachter!
In de douche scrubben met suiker en olijfolie, dan wassen met zeep en na het douchen insmeren met een vette bodymilk.

Ik zou in ieder geval zelf geen uierzalf of zo opsmeren, want dat stopt de huid helemaal dicht. Probeer een creme of dunne olie te gebruiken.
Ik heb door medicijngebruik een tijdje een heel droge huid gehad (en haar, en slijmvliezen en noem maar op), en toen kwam mijn moeder met het idee van Argan olie.

Ik heb inmiddels niet zo'n droge huid meer als toen ik de medicijnen gebruikte, maar ik zweer er nog steeds bij. Kost geen drol, je doet er vrij lang mee, en als je een goed merk/goede leverancier hebt dan ruikt ie nog lekker ook!

Verder douchte ik toen altijd ook met iets van badolie of die douchegel/olie van nivea.

Oh en trouwens, met olie insmeren werkt het beste als je recht uit bad/douche komt op een natte huid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven