Trash per ongeluk geleegd (Mac)

17-10-2011 15:17 16 berichten
Wie kan me helpen?

Een folder met heel veel documenten is per ongeluk in de trash terecht gekomen en die heb ik geleegd. Ik zag dat er veel files inzaten maar merkte een paar uur later pas dat de betreffende folder weg was van de desktop.

Het is een folder waarin ik alles wat met mijn kinderen te maken heeft bewaar(de). De foto´s staan ook nog ergens anders maar de rest is dus weg

Ik heb een MacBook Pro en gebruik OSX, versie 10.6.2.

Valt er nog iets te redden? Ik lees overal dat hoe minder je doet, hoe meer kans op terughalen maar voor ik het doorhad heb ik alweer een paar uur zitten werken. Heb een van de recovery programma´s geprobeerd maar daar kwam niet veel uit.

Iemand met DE tip?
Alle reacties Link kopieren
Eerste vraag: maak je back ups? Zo ja, wanneer heb je de laatste gemaakt?
ik heb een en ander kunnen terug halen met Recuva.

Google maar eens.

Ik hoop dat je het terug kunt halen
Ja ik maak backups maar uiteraard was het weer te lang geleden. Zeker een paar maanden. Het gaat dan ook om veel files.

Ik ga kijken naar Recuva, bedankt.
Recuva is voor Windows, helaas.
Eerst nu een hele back up maken van alles wat belangrijk is natuurlijk voor dat je ook maar iets doet.

en in je telefoon zetten dat je in ieder geval iedere week een back up draait
misschien staat hier iets tussen

http://www.macfreak.nl/cg ... c.cgi?forum=3&topic=16318
of hier

http://docs.info.apple.co ... th=Mac/10.4/nl/mh475.html
hier staat iets tussen wat zou moeten werken

http://www.onemorething.n ... n-terug-halen-alles-kwijt
TO, hoop dat je je files weer terug kan krijgen.

Regelmatig een backup maken dus heel belangrijk, dat blijkt nu wel weer. Het mooiste zou zijn als je de backups geheel automatisch laat maken...dagelijks!

Wellicht is dit iets voor je?
Bedankt voor je hulp Sgaapie, maar vrees dat het onbegonnen werk is. Heb een van die programma´s gebruikt, zeker een half uur laten runnen maar wat ik terugkrijg is alleen maar zooi.

Het lijkt te veel en te lastig alles terug te vinden.

Ik ben gewoon een hele domme doos
Back ups: Ik weet het, ik weet het....

Heb zelfs Time Machine, die uit zichzelf regelmatig een back up maakt. Maar dan moet je er wel een externe harde schijf aan hangen

Maar daar heb ik nu niks aan.
Nu ben ik emotioneel, en waarschijnlijk last van pms, maar ik dacht op het eerste gezicht dat je iets weg had gegooid bij de trash van de mac.
Als die files erg belangrijk voor je zijn, zal ik toch maar een poging wagen gemelitos! Wat heb je te verliezen?

En nu als de wiedeweerga een externe schijf aan je mac hangen en Time Machine aan het werk zetten
Ik ben bang dat het een verloren zaak is. Dat is juist een van de, in mijn ogen, geweldige features van mac, als het weg is, is het ook echt weg. En bevuilt het niet nog stiekem ergens je computer, zoals bij Windows.

Ik vind het rot voor je. Maar als ze idd echt belangrijk voor je zijn ben ik het wel met Xander68 eens...
Rozenstruikje

Ik heb inmiddels een aantal programma´s geprobeerd maar krijg niks fatsoenlijks terug. Ik baal verschrikkelijk maar goed, de foto´s heb ik nog en de rest tot een half jaar geleden. Dit was in ieder geval een goede wake-up call voor fatsoenlijk en regelmatig back-uppen.

Toch bedankt voor jullie hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven