Vriend met strafblad

18-10-2011 17:38 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Gaat hij nog met dezelfde mensen om als toen?
En je vraag is of wij willen zeggen wat we van hem vinden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoe lang is het geleden dat hij is berecht?

Hoe sta jij erin? Welke waarden heb je?
Nee echt?
Ik zeg altijd maar zo, alle mensen kunnen veranderen en hebben recht op een 2e kans...

*maar dan niet bij mij*
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik hoop maar dat hij je alles verteld heeft...
quote:mali30 schreef op 18 oktober 2011 @ 17:48:

Ik zeg altijd maar zo, alle mensen kunnen veranderen en hebben recht op een 2e kans...

*maar dan niet bij mij*
Ik moest er ook al om lachen.
Nee echt?
Een strafblad is voor mij een strafblad.

Ik zou niet willen leven met iemand die zo'n verleden heeft.

Ook kan een partner met strafblad zorgen voor problemen bij jou. Denk aan werk, huis kopen etc.

Ik snap dat je verliefd bent en je klinkt wel alsof je hem een eerlijke kans wilt geven. Maar wees niet te naïef. Hij is niet 1 keer opgepakt, het is veel vaker gebeurd. En pas je op dat hij jou niet te grazen neemt?
Persoonlijk ben ik iemand die vind dat iemand een tweede kans moet krijgen. Maar aan de andere kant, wanneer je in het web der verliefdheid gevangen zit, is het moeilijk er weer uit komen wanneer het zou moeten.

Wanneer je signalen opvangt waarin hij gedrag uit het verleden herhaalt en hij jou op wat voor manier dan ook pijn doet (fysiek en psychisch), wegwezen! Je geeft zelf ook al aan dat je twijfelt aan zijn oprechtheid. Vertrouwen is de basis in een relatie. Waarom twijfel je precies? Welk gedrag heeft hij vertoont waardoor je twijfelt? En wat zou de twijfel weg kunnen nemen?

Overigens, lijkt het me ook niet verkeerd om zoveel mogelijk informatie over deze man te verzamelen en niet alleen van hemzelf. Bijvoorbeeld zou ik het interessant vinden om te weten, wat hij na zijn daden en veroordelingen gedaan heeft om aan zichzelf te werken (cursus, hulpverlening, etc)? En wees ook eerlijk naar hem toe, dat dit toch wel een schrikeffect teweeg heeft gebracht en je nu twijfels hebt. Zijn reactie hierin kan ook belangrijke informatie zijn (wordt hij boos of is hij begripvol).

En zeker dit wel bespreken met familie en vrienden, zij kunnen objectiever zien of deze vent wel of niet pluis is en je waard is. Luister oprecht naar hun adviezen!

Wacht er niet te lang mee, want hoe langer je wacht, hoe verliefder je wordt en hoe moeilijker het wordt om eruit te stappen.
Sorry, met zo'n strafblad (mishandeling) zou hij bij mij geen kans maken.
Ik zou het eerst maar even op je laten inwerken, denk er eens over na. Het is heel fijn dat hij eerlijk is geweest, en ook wel begrijpelijk dat hij er nu pas mee komt. Staat hij open voor vragen van jouw kant? Dat zou heel fijn zijn want dan kun je alles te weten komen. Het is inderdaad wel belangrijk om te weten in hoeverre hij zijn leven sinds die tijd het veranderd. Wat heeft hem tot zijn daden gedreven? Heeft hij misschien inmiddels een andere baan, andere woning, nieuwe vrienden en dergelijke?
Durf je hem een tweede kans te geven? En hoe ziet zijn leven er nu uit? Eigenlijk is de vraag of je de gok wilt wagen..
Mishandeling, bedreiging en huisvredebreuk, en al dat moois niet één keer, maar vaker.

Ik zeg 'als de sodemieter wegwezen!'
Het is ook niet het minste ook.
Bij mij gaan toch wel wat alarmbellen af... Mishandeling en bedreiging zijn toch signalen dat er een agressieve kant in hem schuilt.

Hij zegt dat hij veranderd is. Maar hoe? Heeft hij nu andere mensen met wie hij om gaat? Heeft hij hulp gezocht?
En hoe oud is dat strafblad? Is het een " jeugdzonde " van 10 jaar geleden of is hij een jaar uit de bak? Nogal een verschil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het ene strafblad is het andere niet natuurlijk. Maar mishandeling, bedreiging en huisvredebreuk duiden volgens mij toch op een wat ruwe inborst, waarmee ik in een huwelijk oid toch liever niet geconfronteerd zou worden. Dan zal hij op dit moment gerust van de beste voornemens bezield zijn, maar het risico zou mij te groot zijn.
Deze vent heeft eigenlijk al bewezen een tweede kans niet waard te zijn. Hij is vaker opgepakt, heeft vaker straffen gehad.
Het zegt wat over iemand dat hij in staat is meermalen iemand te mishandelen. Een grote no go voor mij. Afgezien van het feit dat hij gepakt is.
Voor mij een absolute no go!

Als hij nou een keer iets gejat zou hebben, omdat hij foute vrienden had en nu helemaal anders zou zijn zou ik het in overweging nemen.

Maar mishandeling en huisvredebreuk, nee.

Dan heeft hij zichzelf zodanig niet in de hand gehad dat ik dat niet kan goedkeuren, bovendien had hij toen blijkbaar een zeer kort lontje. Ik geloof niet dat dat verandert. Nu gaat het goed, maar wat gebeurt er als het even niet zo goed met hem gaat? Denk je dat hij dan zijn agressie in de hand kan houden? Ik niet.
Ciambella@ wat een constructief antwoord! Super.

Ik zou meer van hem willen weten zoals Ciambella al beschrijft. Zoek ook uit wat voor een invloed het heeft op jou als werknemer. (Het staat in mijn contract dat ik niet mijn werkzaamheden mag/kan uitvoeren als ik nauw contact heb met iemand die een strafblad heeft)
Nee echt?
De afwijzende reacties vind ik heel begrijpelijk. Persoonlijk vind ik dat wanneer iemand veroordeeld is en zijn straf heeft uitgezeten, het juridisch gezien gewoon klaar is. En niet alle ex-criminelen zijn pathologische recidivisten. Ik ken deze man niet en vind het dus ook niet aan mij om te oordelen over (de betrouwbaarheid van) deze man. Dat is de schone taak van zijn vriendin, die hier, begrijpelijk, een vraag post. Met iemand zonder strafblad weet je immers ook niet of je een mogelijke crimineel in huis hebt gehaald (denk aan de talloze voorbeelden, als Marc Doutreux, Volkert van der G., etc etc).
Mishandeling, bedreiging, huisvredebreuk en handelen in drugs. Nu vind ik de laatste niet zo heel erg aangezien ik ook mensen ken die daarin handelen maar zeker geen slechte personen zijn, maar die eerste drie wel. Ik zou hem dumpen.
Je kan ruzie hebben met je buurman, zijn tuin in lopen ( huisvredebreuk ), hem een knal voor zijn kop geven ( mishandeling ) en roepen dat als hij nog één keer zijn middelvinger naar je moeder opsteekt hij nooit meer jarig wordt ( bedreiging ).

Maar het kan ook totaal anders.........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven