Vriend met strafblad

18-10-2011 17:38 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik vind dit een vreemde discussie. De mensen die enige nuance aanbrengen, waarmee ze het gedrag geenszins goedpraten, krijgen rare dingen naar hun hoofd als dat je kennelijk pas echt geleefd hebt als je wat delicten hebt gepleegd. Hallloohooo, dat zegt toch niemand? Wat sommigen alleen willen zeggen is dat het heus geen kwaad kan even na te vragen hoe het allemaal precies zit. Wat sowieso nooit kwaad kan, lijkt me.
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:06:

[...]

Nee, niet omdat je meldt dat bezit strafbaar is (want dat klopt), maar omdat je kortzichtig oordeelt over mensen. Moet je wel een perfect mens zijn als je vindt dat je mensen zo mag wegzetten om een wetsovertreding. Dat mag hoor, moet jij weten, maar het blijft kortzichtig. Praktisch iedereen heeft in dit land weleens de wet overtreden, strafbaar gedrag vertoond. Dit land zit namelijk zo vol met regels dat je wel in een klooster moet leven wil je je niet een keer schuldig maken aan een wetsovertreding.Ik vind Liv helemaal niet kortzichtig. Ik vind de dingen die in de OP genoemd worden namelijk niet gewoon een akkefietje, maar je reinste uitschot-gedrag.
Hoeveel planten mag je eigenlijk in Nederland hebben?

In Nederland word het kweken van wiet voor eigen gebruik gedoogd. Dit wil niet zeggen dat het legaal is! Bij het bezit van maximaal 5 wietplanten wordt aangenomen dat het geen beroepsmatige teelt is en de teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. De teler dient bij ontdekking afstand van zijn wietplanten te doen! Doet de verdachte teler dat niet dan riskeert hij strafvervolging. Ook het kweken onder lampen word gezien als beroepsmatige teelt.

Minderjarige mogen volgens de wet geen wietplanten kweken.

Hoeveel gram wiet mag je bezitten?

Maximaal 5 gram cannabis voor eigen gebruik.

Dit is wel strafbaar, maar volgens de richtlijnen van het Openbaar Ministerie zal het bezit van kleine hoeveelheden voor persoonlijk gebruik (tot 5 gram) niet tot vervolging leiden.
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
zucht....

al mag je 10 planten... die 5 worden gedoogd. Al worden ze meegenomen.. je wordt er toch niet voor opgepakt of wat dan ook. Dus je doet er toch geen vlieg kwaad mee en dan ben je ook geen tuig of uitschot, zoals ik hier weer voor word uitgemaakt.

Nu weer ontopic.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:44
Reden: Off topic
% gewijzigd
quote:Star schreef op 18 oktober 2011 @ 20:10:

[...]

Ik vind Liv helemaal niet kortzichtig. Ik vind de dingen die in de OP genoemd worden namelijk niet gewoon een akkefietje, maar je reinste uitschot-gedrag.Ja het is vooral de optelsom die het hier bedenkelijk gedrag maakt. Was dit alles gedurende een wilde pubertijd of over de jaren heen?
quote:woepsie schreef op 18 oktober 2011 @ 20:11:

zucht....

al mag je 10 planten... die 5 worden gedoogd. Al worden ze meegenomen.. je wordt er toch niet voor opgepakt of wat dan ook. Dus je doet er toch geen vlieg kwaad mee en dan ben je ook geen tuig of uitschot, zoals ik hier weer voor word uitgemaakt.

Nu weer ontopic.

En weer heb je het mis. Maar laat maar.

Ontopic maar weer.
Hoe je het ook wil draaien, als je iemand meerdere keren mishandelt, huisvredebreuk pleegt, opgepakt bent voor handel in wiet en bedreiging dan is dat geen incident. Dan ben je gewoon uitschot. Snap werkelijk niet dat mensen dit nog normaal lijken te vinden en niet oordelen omdat ze de 'omstandigheden' niet weten.
Misschien ben je het niet Woepsie, ik beschouw mensen die drugs vervoeren, kweken, handelen e.d. als een bepaald slag.

Geen mensen waar ik bevriend mee wil zijn, laat staan een relatie mee wil aangaan.

Datzelfde vind ik van mensen die geweldsdelicten begaan.

Laten we wel wezen, je wordt niet zomaar een aantal maal wegens mishandeling veroordeeld. Daar gaat echt wel het een en ander aan vooraf.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:45
% gewijzigd
TO,

Het zou voor mij een grote dealbreaker zijn! Ik zou niet samen willen en kunnen zijn met iemand die een strafblad heeft. (En al helemaal niet als geweldsdelicten daar onderdeel van zijn)

Iemand gaf het voorbeeld over wiet vervoeren als je geen geld had maar wel een gezin; ik weet zeker dat ik dat niet zou doen! Ik zou er alles aan doen om op een andere (legale) manier aan geld te komen omdat ik:

a) vind dat ik anders een slecht voorbeeld aan mijn kinderen geef en ik er totaal niet achter sta om zoiets te doen.

b) weet wat de gevolgen kunnen zijn als je gepakt wordt.
quote:helene31 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:09:

[...]

Misschien moest je je berichten eens lezen voor je op 'verstuur' klikt. Heel duidelijk maak je je punt niet namelijk.

Over het inhoudelijke deel heb ik het maar niet.Ik denk dat jij eens op moet houden met constant selectief reageren, als jij de discussie goed had gelezen, had je die opmerking niet eens gemaakt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:38
Reden: Provocatie
% gewijzigd
quote:helene31 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:15:

Misschien ben je het niet Woepsie, ik beschouw mensen die drugs vervoeren, kweken, handelen e.d. als een bepaald slag.

Geen mensen waar ik bevriend mee wil zijn, laat staan een relatie mee wil aangaan.

Datzelfde vind ik van mensen die geweldsdelicten begaan.

Laten we wel wezen, je wordt niet zomaar een aantal maal wegens mishandeling veroordeeld. Daar gaat echt wel het een en ander aan vooraf.Dat snap ik. Bij TO is het een herhaaldelijk iets. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, maar waa t mij om ging is dat ik dat een ander verhaal vind dan wat plantjes in huis of iemand om een reden een keer n mep verkopen.
zullen we t nu gezellig houden? Hier heeft TO niks aan

TO vraagt om wat wij zouden doen en niet om dat wij gaan oordelen over elkaar.
ikbenlief, je bent grappig.
ja nu genoeg erover

Waar is TO?
Nu we toch volledig offtopic gaan : ben jij dat Ikbenlief in je Ava? Zo ja, wat ben jij een plaatje zeg!
quote:woepsie schreef op 18 oktober 2011 @ 20:33:

ja nu genoeg erover

Waar is TO?Eigenlijk zou er een poll bij de OP moeten staan. Misschien een idee, TO? Als ze dit nog leest tenminste.
k vind t niet leuk meer hier...
Jongens wat een onzinnige discussie; van een keer al dan niet dronken iemand een mep verkopen in de kroeg krijg je nog geen strafblad.

De vriend van TO is meerdere keren opgepakt vanwege mishandeling van een buurtgenoot, bedreiging en huisvredebreuk en handelde in wiet.

Da's allemaal niet niets. Heeft zoiemand dan geen recht meer op een relatie? Oh, van mij mag ie. Maar ik zou mezelf er niet aan bloot stellen.

Of misschien als ik 80 was en in het bejaardentehuis liet ik mijn oog vallen op een andere leuke hoogbejaarde met goeie misdaadverhalen van meer dan een halve eeuw geleden. Maar niet als ik jong was, een leuk leven wilde opbouwen met een goeie baan, fijn thuis en misschien wel een gezin. Dan zou ik lekker iemand zonder strafblad uitzoeken.

Helemaal als je iemand nog maar een paar maanden kent; zo erg ben je dan nog niet met iemand vergroeid/aan iemand verknocht.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:54
% gewijzigd
Toevallig ken ik via via iemand die bedreigd is door zo'n 'goed persoon'.

Deze goede persoon had wat geldproblemen, en wat doe je dan, je zet wat wietplanten in je huis. Er zijn zat mensen die je hier de apparatuur voor willen leveren, tegenover een (fiks) deel van de winst. Vervolgens, voordat de goede persoon ook maar een plantje heeft kunnen oogsten, wordt hij verlinkt en de boel wordt door de politie meegenomen. Daarbij moet de persoon aan de leverancier van alle spullen een bedrag van een paar duizend euro betalen. Nu komt de goede persoon via via bij mijn kennis terecht, hij zou hem niet verlinkt hebben, maar hij zou wel weten wie het dan wel had gedaan.

Om de gewenste informatie uit mijn kennis te krijgen, slaat de persoon mijn kennis met een riem, en bindt deze om zijn nek. Maar ja, alle gewoon goede mensen kunnen natuurlijk in een situatie komen, dat ze zoiets moeten doen he.

Vervolgens besluit de goede persoon (met goede vriend) dat hij mijn kennis nog meer onder druk kan zetten door hem onvrijwillig mee te nemen in de auto. Als ook dit niet werkt, besluiten ze 'af te spreken' dat ze volgende week terug komen, en de kennis dan moet vertellen wie de goede persoon heeft verlinkt, of de schade, een paar duizend euro moet betalen.

Best slim bedacht he, ja iedereen heeft wel eens geld nodig? Toch? En dat die kerel daarvoor opgepakt werd...naaaah..... hij had gewoon dat geld nodig!
Hoezo krijg je daar volgens jou geen strafblad voor? Als je een transactie aangeboden krijgt (wat afhankelijk van het letsel zomaar kan gebeuren als het de eerste keer is), verschijnt dat gewoon op je strafblad hoor.
Oh ja, die man, heeft sinds kort een vriendin, schijnt best een leuke meid te zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven