een deur aan het sluiten..

18-10-2011 20:10 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie die verbroken werd was ik intens verdrietig, om er uiteindelijk overheen te komen deed ik een one night stand die compleet verkeerd uitpakte met een miskraam en het verlies van vele vrienden tot gevolg.. dat was een periode die me vreselijk veel energie heeft gekost en ik heb moeten knokken voor mijn eigenwaarde.. tijdens het knokken ontmoette ik hem.

Ik heb alles losgelaten, dat wilde ik, en dat heb ik gedaan, en hem mijn vertrouwen gegeven, maar het was niet goed, we waren te verschillend en nu moet ik opnieuw beginnen.. En ik ben zo moe.. ik wil ook niet meer mijn hart verliezen om uiteindelijk hetzelfde te horen, dat ik niet lief genoeg ben.. maar ik ben het wel, echt waar.

En ik denk steeds dat ik nooit moeder zal worden, en echt niet de man zal vinden die bij me past.

ik voel me zo alleen en verdrietig.

Ik ben 33 en ik bouw mijn leven weer op, maak leuke plannen, vind mezelf best aardig, en richt opnieuw een huis in.. maar ik zie mezelf niet nog eens mijn eigen plek voor iemand opgeven.. dus het voelt alsof ik een deur aan het sluiten ben.

moest het even kwijt..

En nu leg ik de focus op een leven alleen.
..popcorn?
Ben er helemaal stil van.....

Is het recent dat je relatie over is?

Dan is het heel logisch dat je niet openstaat voor iets anders.

En is het goed als je de tijd neemt om in te zien dat je heus wel lief bent ( ik ken je niet, maar je komt lief op mij over) ook al vind iemand anders dat even niet.

Hoe dan ook, een welgemeende
Ik weet dat dit erbij hoort, want mijn relatie is net voorbij.. maar ergens diep van binnen zegt een stemmetje dat zegt, sluit die deur maar gewoon..

En k weet dat het niet realistisch van me is, maar aan de andere kant, als ik straks klaar met mijn huis ben en mijn eigen plekje weer heb.. dan wil ik mijn eigen plekje vooral houden.

wat betekend dit op langer termijn?

Waarom kon het niet met hem goed zijn.. waarom is het niet goed geoeg geweest, ik ben gewoon heel erg moe.
..popcorn?
Ik was er ook even stil van. Moest het even laten bezinken. Ondanks dat ik niet in dezelfde situatie zit kan ik me er wel iets bij indenken.

Sterkte en een

Nola, af en toe lees ik je ergens, en echt: je bent lief. In meest verdrietige tijden komt ook weer oud zeer naar boven, en je mag even alles laten voor wat het is. Je hoeft nu even niet te vechten, je niet te bewijzen. Je hoeft er alleen maar te zijn. Richt je huisje in, doe wat leuk en goed is, maar je hoeft niet nu perse te dealen met je verleden. Dat komt wel weer wanneer je er de kracht voor vindt. En die komt zeker.
Het klinkt zweverig

Voor een deur die je sluit gaan er 2 ramen open.

Sterkte en succes het is natuurlijk een pittige tijd.
Heel herkenbaar!

Ik ben nu ruim een jaar single en ik weet niet of ik wel weer een nieuwe relatie 'aankan'. Het opnieuw verliefd worden, en mezelf helemaal geven. Mijn eigen vertrouwde plek met iemand anders dan mijn dochter delen. En daarbij geef ik dus ook een stukje toekomstdroom op, het hebben van een gezin, bestaande uit een papa, mama en een paar kinderen. Ik ben een gezin, ik ben tegelijkertijd de papa en mama, en vind het heel moeilijk om dat uit handen te geven, om die rollen te verdelen. Nu ik alleen ben ben ik sterk, althans zo doe ik overkomen. Als ik straks weer het verdriet van een verbroken relatie mee moet maken weet ik niet of ik weer zo sterk kan zijn, vandaar dat ik het niet aandurf.

Nouja, herkenbaar dus
Ach lieverd, wat rot...

Je hebt een hele nare tijd achter de rug, maar het wordt weer beter! Richt je even alleen op jezelf.. wat vind jíj leuk en waar heb jij zin in....

Die man die komt wel, juist als je niet op zoek bent of als je er geen zin in hebt. En zo niet, dan niet! Dan kom je er ook wel, heus.

Zet 'm op .
Wat was de reden dat je vrienden hebt verloren ten tijde van je mislukte one night stand?

Er is overigens niks mis met je eigen plekje willen behouden. Dat wil ik ook! Latten is de ideale relatie-vorm voor mij.
Bedankt, voor het zeggen dat ik wel lief ben, voor het dichte deur open ramen idee waar ik zelf ook altijd in geloof en de knuffels..

Ik heb graag moeder willen worden, maar zoals maroon5 het opschrijft, zo voel ik me nu ook, alleen dan zonder kind(eren).

Ik geloof best dat ik op een dag opnieiw verliefd zal worden, maar ik geloof niet langer dat ik nog een koude douche verwerken kan. Die energie is nu gewoon helemaal op.

Ik ken mezelf niet als pessimist, maar iets in me zegt dat ik de kinderwens los moet gaan laten en hele andere dingen met mijn leven moet gaan doen.

Dus ik sluit een deur en gooi ramen open, maar de frisse wind gaat die ook echt waaien?
..popcorn?
Je kan de deur toch tijdelijk sluiten, dat je eerst je fijne gevoel over jezelf terug wil, dat je niet je eigen plek opgeeft voor iemand anders, maar gewoon even alleen jezelf.

De deur hoeft niet meteen op het nachtslot, of op slot en de sleutel weggooien. Als de tijd voor jou rijp is, komt er uiteindelijk iemand langs die jouw deur op een kiertje open krijgt.

Ik kan me voorstellen dat na alles wat jij schrijft, je even behoefte hebt aan jezelf. Maar er zijn maar weinig keuzes in het leven die echt definitief zijn hoor.

(En nu zo'n knuffelding)
De redenen dat ik vrienden verloor waren uiteenlopend, zoals, sommigen waren zijn vrienden, anderen pasten al langere tijd niet meer bij mij of andersom, en hier en daar een vertrouwensbreuk, wederzijjds. en ik was ongelukkig dat stoot ook mensen af, maar de mensen die om die reden vertrokken kozen ook terecht, of niet, om te gaan. dat kan ik dan weer niet voor ze invullen. maar het zal wel aan mij gelegen hebben. na vijf jaar reñatie geen enkele vriendschap over te hebben gehouden op een enkele kennis na.. nu is het wat beter maar goed. dat is de belende mosterd hoor.

Niet dat ik alleen ben over gebleven maar het is een harde tijd geweest na het miskraam, en mensen zijn soms echt heel gemeen. Ik jou tot op de dag van vandaag nog mijn mond over bepaalde dingen omdat ik niet het gevoel heb dat het helpt om dan eens de waarheid te zeggen, en mijn huidige vrienden zijn hele fijne mensen zijn dus ik laat het allemaal rusten.
..popcorn?
met de ipad toetsen is het soms net chinees, sorry daarvoor.
..popcorn?
Och lieverd, de eenzaamheid en het verdriet spreekt uit je berichten. Dikke

En vooral, probeer ook een beetje te genieten van je eigen plek, je eigen leven en vind jezelf! De situatie waar jij ongewenst inzit, verlang ik zo erg naar. En zo heeft iedereen moeilijke tijden waar je simpelweg doorheen moet.

Maar deuren sluiten, waarom? Word alsjeblieft niet verbitterd en denk niet dat het voor jou gewoon niet is weggelegd om uit zelfbescherming die liefde niet meer binnen te laten.

Diepe dalen en hoge pieken in het leven krijgen, soms fijn en soms heel verdrietig, maar dat betekent wel dat je een hart hebt en voelt!! Raak dat niet kwijt.
Als 'n kind belangrijker voor je is dan 'n relatie, waarom doe je het dan niet alleen? Ook met 'n relatie kan je er alleen voor komen te staan met 'n kind, als je bewust de stap neemt val je ook niet in 'n gat van 'n partner die je laat stikken. Een 'ongelukje' zit in 'n klein hoekje en mannen houden toch niet van condooms, dus wat let je? (maar dan niet de man die raak schiet inlichten en financieel naaien natuurlijk)
quote:elninjoo schreef op 18 oktober 2011 @ 21:24:

Als 'n kind belangrijker voor je is dan 'n relatie, waarom doe je het dan niet alleen? Ook met 'n relatie kan je er alleen voor komen te staan met 'n kind, als je bewust de stap neemt val je ook niet in 'n gat van 'n partner die je laat stikken. Een 'ongelukje' zit in 'n klein hoekje en mannen houden toch niet van condooms, dus wat let je? (maar dan niet de man die raak schiet inlichten en financieel naaien natuurlijk)Sja...doe het dan op een eerlijke manier en ga naar de spermabank. Op deze wijze een kind verwekken vind ik niet echt netjes. Tegenover de vader niet, en tegenover het kind ook niet.
Na de one night stand was ik onbedoeld zwanger, na het nemen van een nap en toen heb ik gekozen om het kindje te houden en dat mocht niet zo zijn. Maar bewust van een ons zwanger raken? Daar kan ik alleen maar heel kort over zijn. Nee.

ik heb irl ook weleens gesproken over de optie alleenstaand ouderschap, door middel van de spermabank, en hier op het forum gelezen en op internet gekeken.. maar die stap is zo groot, dat zie ik mezelf op eeof andere manier niet doen. Of misschien nog niet. Dat weet ik niet.. ik kom zelf uit een ouder gezin, en ik vind het een lastige keuze om bewust te maken, klinkt dat logisch?
..popcorn?
ik wou schrijven; na het nemen van een map bleek het toch raak.

zo bizar die lummel wilde niet eens eecondoom om en ik stond erop dat ie het wel deed wat al een moodkiller was.. en toch doorgezet maar wel met condoon en dat stomme ding knapte.. dus ik de voñgende dag een map ejdaarna toch zwanger en toen uiteindelojk een miskraam..
..popcorn?
maar goed, misschien moet ik gewoon even op adem komen, maar deze gevoelens lijken zich momenteel vast te bijten.. zucht.

en inderdaad proberen iemand in de toekomst op zijn minst te laten proberen de deur weer op een kiertje te krijgen.

Misschien is latten olk eeoplossing voor mij.

Hoe reageren mannen daar op?
..popcorn?
quote:nola schreef op 18 oktober 2011 @ 21:32:

Na de one night stand was ik onbedoeld zwanger, na het nemen van een nap en toen heb ik gekozen om het kindje te houden en dat mocht niet zo zijn. Maar bewust van een ons zwanger raken? Daar kan ik alleen maar heel kort over zijn. Nee.

ik heb irl ook weleens gesproken over de optie alleenstaand ouderschap, door middel van de spermabank, en hier op het forum gelezen en op internet gekeken.. maar die stap is zo groot, dat zie ik mezelf op eeof andere manier niet doen. Of misschien nog niet. Dat weet ik niet.. ik kom zelf uit een ouder gezin, en ik vind het een lastige keuze om bewust te maken, klinkt dat logisch?

De zus van mijn vriendin heeft een kindje gekregen via de spermabank. Zij is er dolgelukkig mee, maar de familie 'ziet' wat aan het kind, alle negatieve eigenschappen worden aan de donorvader toegeschreven. En het kind wordt toch anders bekeken, en er wordt over gepraat.

Door wat ik hier gezien heb denk ik dat je familie ook alsware 'mee moet werken'. Voor de moeder en de opa en oma hoort het kind (inmiddels basisschoolleeftijd) er helemaal bij, het is meer de omliggende familie en omgeving.

Er is heel veel over dit onderwerp te zeggen en gezegd, en dat alleen al maakt het een lastige keus. Nog los van alle emoties die het ook meebrengt. Dus tuurlijk doe je dat niet zomaar (het zou wat zijn), die zus van vriendin wist dat ze anders waarschijnlijk geen moeder zou gaan worden, en dat wilde ze absoluut wel.
xxxx
anoniem_61263 wijzigde dit bericht op 18-10-2011 23:39
Reden: privacy
% gewijzigd
wat een open post theempress, waarom wil jij liever latten? want ik moet zeggen dat ik denk dat ik dat in de toekomst ook als relatie vorm zie.

Omdat alles loslaten nu gewoon echt geen optie voor me is. En met nu bedoel ik echt de komende jaren. Hoe ben jij tot dat besluit gekomen?
..popcorn?
Ik denk dat je wel 't kaf van 't koren kan scheiden door te latten. Er zijn volgens mij stiekem nog best veel mannen die liefst in 'n gespreid bedje terecht willen komen: vrouwtje maakt schoon, doet de boodschappen en kookt. Als je lat zal die toch z'n eigen huis moeten onderhouden en dus in die zin ook zelfstandig kunnen zijn.
xxxxx
anoniem_61263 wijzigde dit bericht op 18-10-2011 23:39
Reden: privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven