Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Tataa, hij is welkom hoor!

Hanneke welkom hier! En die herniabrother dat was mijn eigen conclusie hoor haha! En joggen deed hij nog even niet. Hij had een joggingbroek aan maar liep verder wel heel voorzichtig. En een heel verhaal, maar nu ook druk aan het revalideren dus. Op naar beterschap!

Nummerzoveel, hoe is het bij jullie met de ziekenboeg?

Schuit hoe gaat hè met jou?

Marbs nog gelukt om wat te bewegen in huis?

Galadriel wordt het wat beter met jou?

Hier gaat het goed, niet zoveel te melden eigenlijk, kom later vandaag wel weer!
Goodmeurning! Welkom Hanneke! Jij voelt je dus ook nog een klein Pietje soms. Ga je nu ook weer langzaam beginnen met werken (of wellicht werk je niet)? Fijn dat het de goede kant op gaat!

De pijn aan mijn bil is ook weer wat aan het wegtrekken (afkloppen!). Vandaag weer drukke dag. Werken, fysio en yoga. Geen stress ;)!

hernia brothers zijn zeker welkom!
Schuit, fijn dat de pijn wegtrekt. Succes vandaag!
Meurning,

Dank voor jullie warme welkom!

Ben ook blij voor je Schuit dat die pijn minder wordt, je wordt er zo moe van.

De herniabrother heeft misschien iets héél anders haha!

Nee, ik werk niet meer, doe vrijwilligerswerk, ben 65. Met 40 collega's ben ik in 2006 ontslagen. Daarna een aantal uitzendbanen gehad. Had nog graag doorgewerkt.

Heb nog even twee keer per week fysio en dat vind ik wel prettig, steun en begeleiding is nodig voor mij.

Ik loop 10 min. heen naar de praktijk, doe daar wat ik moet doen en dan rust ik even uit en ga weer lopend naar huis.

Later nog een blokje om. Het scheelt dat ik de winkels in de buurt heb, neem ook altijd mijn portemonnee mee
Morgen allemaal. Hier nog steeds geveld. Ik wordt het behoorlijk zat! Wel fijn te lezen dat het met jullie goed gaat.
Goedemorgen dames. Hier vandaag heerlijk uitgeslapen, ben nog maar net m'n nest uit.

Gisteren wel grootste deel van de dag op geweest, wel oefeningen gedaan, maar geen rondje gelopen. Dit keer hier niet voor afgestrafd.

Kinderen hebben deze week vakantie. Dochterlief is weekje uit logeren maar ga vanmiddag met zoonlief de stad.(= beweging), Wanneer zoonlief niet te ongeduldig is ook even voor mezelf kijken.
Vannacht , net als gisteren, wel goed kunnen slapen Nummerzoveel? Maar balen dat je je nog steeds belabberd voelt!.
Gadverdamme Nummerzoveel, je komt er maar niet doorheen hè.

Ik stuur een hoop zon en vitamientjes naar je toe

Ben net ook even naar de winkels geweest. Vanmiddag komt er bezoek.

Ga wel steeds meer de normale wereld in, voelt erg goed.

Ja Marbs, een beetje verdelen dat bewegen. Soms denk je dat je niet beweegt omdat het anders is dan het rondje lopen maar vaak ben je dan toch ongemerkt bezig. Veel plezier vanmiddag!
Hanneke, fijn! Dat normale leven vind ik ook zo'n fijn vooruitzicht.

Nummerzoveel wat balen zeg. Nog maar beterschap joh!

Schuit, heb je de ochtend overleefd?

Marbs, wat leuk! Fijn dat je actief bent geweest zonder ervoor teruggefloten te worden. En veel plezier vanmiddag!

Hier gisteren ook best veel bewogen en nu geen last. Vandaag stukje gefietst op de hometrainer, voelt steeds fijner en al twee keer een flink stuk gewandeld. En het gast goed, krijg langzaam aan weer zin om iets te doen ( niet spectaculair hoor, maar gewoon iets leuks!)
Nou geen succes dat shoppen . Lichamelijk ging het wel goed hoor, zelfs i.v.m. regen en hagelbuien voor het eerst weer zelf met auto gereden. Maarre zonder geld kom je niet zo ver hè?

Mijn pinpassen laatst laten deblokkeren en pin voor de zekerheid weer op laten sturen. Had toen dus wel de juiste pin gebruikt!

Nu dus shoppen, maar bij eerste winkel gaf pas alweer foutieve pin aan. Daarna elders een poging gedaan geld op te nemen, wat ook niet lukte. Direct maar weer naar SNS-winkel,weer boel gedeblokkeerd (100% zeker van goede pincode), maar kon ook daarna de pas niet gebruiken zonder foutcode. (idem voor 2e pasje) SNS gaat nu nieuwe pincodes aanvragen.

Maar ja nu dus zonder geld of werkend bankpasje kun je niets beginnen, dus inmiddels weer thuis. Enorm chagerijnig, niet eens blij dat autorijden goed ging, stomme "piep"pasjes grrrrrrrrr

Fijn Evi dat het zo goed gaat. Daardoor zin om weer iets te gaan doen is toch teken dat het echt vooruit gaat!.
Goed hé Evi, geen last! Elke keer bij het grenzen verleggen gaat het een stukje beter, maarre.... wel alles met beleid hoor.

Marbs wat balen van die kapuntjepuntjepasjes!

Moet je nog een keer...

Fijn dat het zelf weer autorijden goed ging!
Marbs! Oh nee! Wat suf. Wil je winkelen. Kun je nog niet winkelen! Volgens mij probeert iemand je tegen te houden om überhaupt te gaan shoppen hihi...

Nog steeds beterschap Nummerzoveel!

Lekker hè Hanneke. Weer een beetje je leven oppakken.

Evi, goed om te horen dat je zin krijgt om leuke dingen te doen!

Hier nog steeds alles stabiel. Merk dat als ik een dag veel te doen heb het beter gaat dan op een 'vrije' dag. Maar goed, toch is het goed om zo langzaam op te bouwen.

Vandaag nieuwe oefeningen gedaan bij ds fysio. Deze ga ik de komende weken doen. Even voor de statistieken, morgen is het 9 weken geleden dat ik op de operatietafel lag!
Rectificatie vorig bericht... 10 weken geleden . Time files when you're having....
Oh Schuit, van mij is het a.s. vrijdag 8 weken geleden dat ik in de Salaamhouding lag, de tijd vliegt.

Lekker hoor weer nieuwe andere oefeningen, een beetje variatie is goed.

En inderdaad niet vergeten om toch langzaam op te bouwen. Het verraderlijke is dat het verder zo lekker gaat en dan wordt een mens overmoedig wat ook weer niet nodig is.
Haha Schuit, als ik iets verkeerd doe of zeg wijt ik het nu aan de narcose maar niet iedereen gelooft dat.
Salaamhouding, hi,hi klinkt wel sierlijk voor een wel heel erg onflatteuze houding.
Hadden afgelopen 5 weken een bed in de kamer staan. Nu ik overdag het grootste deel toch uit bed ben wil ik hem weghebben.

Morgen komen ze het bed nu weer ophalen en moet ik het doen met een bank waar ik niet helemaal gestrekt op kan liggen.

Hopelijk voldoet de bank ook voor rustmomentjes en i.i.g. voor s'avonds liggen tv kijken.
Marbs fijn het bed weg! Eigenlijk ook weer een stap. En oh ze moeten je wel hebben hè, wat balen met die pin!

Haha Hanneke, voor mij is het exact vier weken geleden. Toen was ik geopereerd maar moest ik nog een half uur voordat ze me op mijn zij mochten draaien. Pffff... En zeker hoor, alles metvkleine stapjes. Maar denk zeker als je iets verder bent dat overmoed op de loer ligt.

Oh schuit voor jou tien weken, misschien moeten we een tabel bij ons topic
Mijn bed is vorige week woensdag opgehaald, ik vond het genoeg. Heb het een kort poosje gemist maar ik ga op de bank - niet vaak meer overigens. Als je niet helemaal gestrekt kan zou je je knieën op moeten trekken om de rug toch "in de mat" te krijgen maar dat had je waarschijnlijk zelf al bedacht, niet die rug laten hangen...

Ik heb nog steeds het gevoel dat er een zware vrachtwagen om mijn romp hangt, hebben jullie dat ook?
Ik weet het Evi, ik las al mee toen je nog geopereerd moest worden, heb ook met je meegeleefd maar daar heb je niks van gemerkt

Wat gaat de tijd snel.
Wat lief Hanneke! Ik heb niet dat gevoel. Tenminste zou het zo niet omschrijven. Wel dat ik het echt merk aan mijn bovenlichaam als ik langer op ben. Hmm.. Ja misschien toch wel een zwaar gevoel. Alsof die spieren niet meer gewend zijn om je overeind te houden zeg maar.
Het goede nieuws is wel dat je auto hebt gereden, hoe ging dat? Voelde jeje een beter zeker achter het stuur, Marbs?

Maar die stomme bankpassen wat een ellende.
Het is pas sinds de laatste dagen, beetje beursig zeg maar.
Inderdaad voelt het als een hele stap dat het bed uit de woonkamer verdwijnt. Hmm,zal het bed wel missen want het matras ligt heerlijk, beter dan ons eigen bed.

Het autorijden ging bovenverwachting goed (10 minuten rijden). In en uitstappen gaat nog niet heel soepel , maar toen ik eenmaal zat en reed voelde het goed. Dus voelde me best zeker achter het stuur. Reed zelfs beter dan voor de operatie toen ik maximaal 15 minuten reed i.v.m. de pijn.

"Zware vrachtwagen om je romp" ? Zoals je het beschrijft herken ik het niet. Maar hoe langer ik op ben en bij of na bepaalde activiteiten voelt m'n rug wel moe en heb ik het gevoel dat ik echt actief mijn rug recht moet houden.
Oh daar heb ik dus overheen gelezen Marbs dat autorijden, maar wat fijn dat dat goed ging. Ik heb het afgelopen jaar een periode van 10 weken niet gereden door mijn rug. Toen ging ik weer en was helemaal niet gewend aan het verkeer en opletten. Reed eerst te ver door zodat ik stil bleef staan over een fietspad waar ik overheen moest waar fietsers op aankwamen om vervolgens in zijn achteruit tegen een auto aan te rijden die achter me stond te wachten pffff...

Hanneke heb je geen nieuwe oefeningen gedaan ofzo waardoor het zou kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven