Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
O en on topic; ik snap je vriend volkomen.
wat als er nu wel wat was gebeurd? hij wist totaal niet waar je gebleven was.. en met wie..

Maar ikbenlief? Ik las nog geen antwoord... hoefde je de volgende dag niet naar school? Ik trek dat niet hoor als ik er weer vroeg uit moet
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:37:

[...]

Ik ga mijn excuses wel aanbieden. Misschien voelt hij zich inderdaad niet belangrijk genoeg voor mij door deze situatie.

Je bent wel wispelturig he? Eerst geen excuses aanbieden, dan wel maar niet gemeend en nu denk je dat hij niet belangrijk genoeg is door dit?

Geef die jongen zijn leven terug en maak het uit. Hij is serieus, qua studie, zijn huis enz. Jij wilt feesten wat je zei, of iig minder met studie bezig zijn dus jullie zitten niet lekker op 1 lijn wel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:woepsie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:42:

Ik zeg nergens dat TO slim bezig is. Maar dan hoeven haar studies en weet ik t allemaal er niet bij te worden gehaald.

IBL begint zelf over haar studie, hoor.. Ze geeft aan dat ze uni doet omdat forummers zeggen dat ze zich dom gedraagt..
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:41:

[...]

Ohnee, zo bedoel ik het niet. De dingen die ik belangrijk vind, zijn ook daadwerkelijk belangrijk alleen kan ik mijn aandacht daar niet op focussen. De dingen die ik leuk vind, wel.

Oke ik begrijp wat je bedoeld.

Kan je niet kijken of je die dingen die je zo belangrijk vind ook leuk kan maken.

En vraag niet te veel van jezelf. Je bent nog jong, dus je mag het ook rustig aan doen. Maar je studie vergooien is niet zo slim.

Ik zelf zou dat eerder kiezen voor een makkelijkere en minder tijdvragende opleiding. Daarna kan je altijd nog naar de universiteit.
quote:Star schreef op 19 oktober 2011 @ 19:45:

[...]

Haar studie en intellect erbij halen doet TO zelf steeds. Hoe anders denk je dat iedereen hier het weet?Dat valt wel mee. Wederom wordt in dit topic weer het tegendeel bewezen. Maar ja. Iedereen die nog zo reageert gaat op de negeer. Praten ze dus gewoon tegen zichzelf.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:41:

[...]

Ohnee, zo bedoel ik het niet. De dingen die ik belangrijk vind, zijn ook daadwerkelijk belangrijk alleen kan ik mijn aandacht daar niet op focussen. De dingen die ik leuk vind, wel.Ben heel nieuwsgierig, welke, hoe, wat, waar, vertel eens.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:48:

[...]

Dat valt wel mee. Wederom wordt in dit topic weer het tegendeel bewezen. Maar ja. Iedereen die nog zo reageert gaat op de negeer. Praten ze dus gewoon tegen zichzelf.Als jij iedereen op de negeer zet is er maar één die tegen zichzelf praat
quote:woepsie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:46:

wat als er nu wel wat was gebeurd? hij wist totaal niet waar je gebleven was.. en met wie..

Maar ikbenlief? Ik las nog geen antwoord... hoefde je de volgende dag niet naar school? Ik trek dat niet hoor als ik er weer vroeg uit moetIk ben wel wat gewend qua slapen enzovoort. Ik kan zelfs nog goed functioneren als ik één hele nacht niet heb geslapen.
quote:ster89 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:47:

[...]

IBL begint zelf over haar studie, hoor.. Ze geeft aan dat ze uni doet omdat forummers zeggen dat ze zich dom gedraagt..

dat weet ik, maar ik reageerde omdat iemand begon over dat ze toch geen papiertje ging halen etc etc en dat ze alles betaald kreeg.. ja ik heb ook nooit mn opleiding en rijbewijs en dergelijke zelf betaald... dus dat doet er niet toe...

@hislala: tuurlijk mag je reageren op wat ik zeg en wanneer je wilt, maar dan hoef je niet zo aan te vallen. Nergens voor nodig.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:47:

[...]

Je bent wel wispelturig he? Eerst geen excuses aanbieden, dan wel maar niet gemeend en nu denk je dat hij niet belangrijk genoeg is door dit?

Geef die jongen zijn leven terug en maak het uit. Hij is serieus, qua studie, zijn huis enz. Jij wilt feesten wat je zei, of iig minder met studie bezig zijn dus jullie zitten niet lekker op 1 lijn wel?Eens met MV. Jullie lijken niet erg in dezelfde levensfase te zitten. Doe jij gewoon lekker je ding en flirt wat met jongens en laat die serieuze relatie gewoon nog even zitten. Dat kan altijd nog toch?

[...]

Dat valt wel mee. Wederom wordt in dit topic weer het tegendeel bewezen. Maar ja. Iedereen die nog zo reageert gaat op de negeer. Praten ze dus gewoon tegen zichzelf.Best wel saai voor je een heel wit forum.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dat valt wel mee. Wederom wordt in dit topic weer het tegendeel bewezen. Maar ja. Iedereen die nog zo reageert gaat op de negeer. Praten ze dus gewoon tegen zichzelf.Dan past het hele topic op den duur op jouw beeldscherm, zonder dat het onleesbaar wordt. Zo klein zullen de letters dan niet zijn.
World of Warcraft: Legion
nou nou dit topic leest lekker weg zag alleen maar lege vlakken.

Ow en wat is het erritant dat jullie TO IBL noemen voel me telkens aangesproken (en niet op een goede manier)

Iedereen die nog zo reageert gaat op de negeer. Praten ze dus gewoon tegen zichzelf.Dat typte je gisteren ook over mij en oh hoe kan dat nou? Je quote me in het begin van dit topic?
hmm nou wacht maar tot je wat ouder bent.. dan heb je de slaap verzelf nosig als je n vaste baan hebt hahah
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:47:

[...]

Geef die jongen zijn leven terug en maak het uit. Hij is serieus, qua studie, zijn huis enz. Jij wilt feesten wat je zei, of iig minder met studie bezig zijn dus jullie zitten niet lekker op 1 lijn wel?

Ik denk dat hij zich onbelangrijk voelt door deze situatie.

Hij feest ook, alleen niet ieder weekend, wat ik dan wel weer doe. Hij is inderdaad serieuzer, ik ben ook wel eens serieus.

Zo heel erg botst het niet. Het is juist wel goed voor mij aangezien hij me ook helpt qua studie nu.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:51:

[...]

Best wel saai voor je een heel wit forum.Er zijn nog duizend forummers over, dus zo snel gaat dat nu ook weer niet.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:52:

[...]

Hij feest ook, alleen niet ieder weekend, wat ik dan wel weer doe. Hij is inderdaad serieuzer, ik ben ook wel eens serieus.

Zo heel erg botst het niet. Het is juist wel goed voor mij aangezien hij me ook helpt qua studie nu.Wees dan zuinig op hem en behandel hem met respect. Dat wil je immers zelf ook graag.
Ik dacht bij IBL ook al aan Ikbenik... ten onrechte dus. Trouwens ook aan IBTL, In Before The Lock... en dat zie ik met dit topic wel een keer gebeuren.
World of Warcraft: Legion

[...]

Zo heel erg botst het niet. Het is juist wel goed voor mij aangezien hij me ook helpt qua studie nu.Deze snap ik niet. Jullie zijn toch niet samen, zodat hij je met je studie kan helpen

[...]

Zo heel erg botst het niet. Het is juist wel goed voor mij aangezien hij me ook helpt qua studie nu.

Ja je zegt al 2x dat je hem goed kan gebruiken voor je studie. Lijkt me niet een goede basis.

Jullie hebben nu 1 maand iets met elkaar? En nu al zulke problemen?
Ik vermoed (mede door wat je nu net post over dat hij helpt met je studie) dat hij zich behoorlijk misbruikt door je voelt.
quote:sartan schreef op 19 oktober 2011 @ 18:27:

Ik vind dat je vriend helemaal gelijk heeft. Ik zou ook not amused zijn als iemand mij dit zou flikken.

Dit dus. Sterker nog, bij mij had je pas op een normaal tijdstip weer aan mogen bellen. "Tijd vergeten". En daar haal je hem voor uit zijn slaap (je wist nog niet dat hij ongerust was).

Je hield gewoon geen rekening met hem. Kan gebeuren, maar ben daar dan open en eerlijk over.
quote:woepsie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:55:

[...]

Deze snap ik niet. Jullie zijn toch niet samen, zodat hij je met je studie kan helpenNeehoor. Zo bedoel ik het niet, maar het is niet dat die verschillen tussen ons altijd botsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven