Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Ik vind de meeste reacties erg overtrokken.

Je kunt toch gewoon een keer de tijd vergeten.
Ik geloof dat ik de komende tijd wat meer popcorn en Pringles moet gaan halen. Erg vermakelijk!
World of Warcraft: Legion
quote:zammm schreef op 19 oktober 2011 @ 20:30:

Je kunt toch gewoon een keer de tijd vergeten.Dat kan inderdaad. Maar dan moet je erna wel er goed mee omgaan.
Ik vind het forum er wel vermakelijker op geworden sinds TO post.....
*smul smul*

Ik weet niet wat leuker is. De verstandige, doorwrochte opmerkingen van TO of het feit dat Viva ineens heel fanatiek aan het modereren is. Zo blijft er in dit voorspelbare topic toch nog iets te raden over.

:D

tuurlijk, zeker als je op een leuk feestje bent, maar dan ben je daarna netjes en zeg je sorry toch?

Als je dolverliefd ben sta je dan niet te trappelen om met je nieuwe vriendje naar bed te gaan naar je nieuwe vriendje toe te gaan?
quote:iris1969 schreef op 19 oktober 2011 @ 20:41:

[...]

Als je dolverliefd ben sta je dan niet te trappelen om met je nieuwe vriendje naar bed te gaan naar je nieuwe vriendje toe te gaan?

Ik verzon op feestjes altijd excuses om weg te gaan omdat ik echt niet langer kon wachten voor ik hem zag...

Apologizing does not alway mean that you're wrong and the other person is right. It just means that you value your relationship more than your ego.

Bron: sweetstuffcalledlove.tumbir.com

Doe die jongen een lol en investeer net zoveel in de relatie als hij of geef gewoon toe dat je 'm niet leuk genoeg vind.

Het zou mij niet overkomen... net één/twee/drie weet ik veel hoeveel maandjes samen en afgesproken te hebben bij elkaar te slapen en dan gewoon met vier uur 'de tijd vergeten'...
quote:willemeen schreef op 19 oktober 2011 @ 20:42:

[...]

Ik verzon op feestjes altijd excuses om weg te gaan omdat ik echt niet langer kon wachten voor ik hem zag...

Lief ;D

Je kunt toch gewoon een keer de tijd vergeten.Vind ik ook maar het ging er om dat ikbenechoistich

vervolgens niet thuis gaat slapen maar ex scharrel, nu

partner, om half 3 uit bed belt (5 minuten bellen) en

als deze vervolgens "not amused" is het ook nog niet

nodig vind om sorry te zeggen.

quote:iris1969 schreef op 19 oktober 2011 @ 20:41:

[...]

tuurlijk, zeker als je op een leuk feestje bent, maar dan ben je daarna netjes en zeg je sorry toch?

Juist en je mobiel uit? Hahahahaha als ik verliefd ben stijgen

de aandelen van T-mobile en heb ik een lamme duim van het

sms-en.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Okay, ze kan sorry zeggen. Maar je kunt ook overal een drama van maken. Je bent elkaars bezit niet. En de opmerking dat hij ongerust was, is in de regel een kutsmoes, omdat hij het niet kan zetten dat zij zich vermaakt zonder hem.

Zeg niet dat het zo is, maar zou wel goed kunnen.
Ik herken het willemeen, "Ja ik ben zo moe, dus ga liever eerder naar huis"

Lief
quote:zwitsal_nijntje schreef op 19 oktober 2011 @ 20:47:

Ik herken het willemeen, "Ja ik ben zo moe, dus ga liever eerder naar huis"

Lief

Haha

Wel gaan omdat je vindt dat je vooral de rest van je leven niet moet verwaarlozen. Jezelf wijsmaken dat je er zin in hebt. En dan na een klein uur constateren dat die tijd echt niet opschiet en dat je eigenlijk met goed fatsoen niet kunt vertrekken. En dan maar een kutsmoes bedenken waarna iedereen ook nog eens meelevend uitzwaait omdat je zo moe/verkouden/hoofdpijnig bent...

Oh, heerlijk is het. Vermoeiend, maar heerlijk.
quote:zammm schreef op 19 oktober 2011 @ 20:46:

Okay, ze kan sorry zeggen. Maar je kunt ook overal een drama van maken. Je bent elkaars bezit niet. En de opmerking dat hij ongerust was, is in de regel een kutsmoes, omdat hij het niet kan zetten dat zij zich vermaakt zonder hem.

Zeg niet dat het zo is, maar zou wel goed kunnen.Het is ook bullshit dat hij valt over het feit dat ze door iemand die hij niet kent naar huis is gebracht. Ik kan me zo voorstellen dat hij uit frustratie alles uit de kast heeft getrokken om het maar voor elkaar te krijgen dat ze haar excuses zou maken. Wat mij betreft heeft hij het ook niet helemaal bij het rechte eind, maar TO is wel bijzonder egoïstisch. Dubbel dus, maar midden in de nacht bij iemand aanbellen met een 'sorry, m'n telefoon stond uit en ik ben de tijd vergeten' (what the fuck?)... dat is toch in ieder geval een excuses waard.
TO vroeg om "serieuze reakties" maar ik geloof toch niet dat ze daar echt op zit te wachten.

Ik heb het openingsbericht maar alvast gekopieerd want ik voel aankomen dat het wel snel zal verdwijnen, gezien de magere oogst aan bijval tot nu toe.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 19 oktober 2011 @ 20:52:

TO vroeg om "serieuze reakties" maar ik geloof toch niet dat ze daar echt op zit te wachten.

Ik heb het openingsbericht maar alvast gekopieerd want ik voel aankomen dat het wel snel zal verdwijnen, gezien de magere oogst aan bijval tot nu toe.

Een ezel stoot zich in 't gemeen

Niet twee keer aan dezelfde steen

Ikbenlief; heb je nou voor jezelf een antwoord gekregen op je vraag of het wel of niet terecht was dat je vriend zo reageerde?
quote:willemeen schreef op 19 oktober 2011 @ 20:50:

[...]

Haha

Wel gaan omdat je vindt dat je vooral de rest van je leven niet moet verwaarlozen. Jezelf wijsmaken dat je er zin in hebt. En dan na een klein uur constateren dat die tijd echt niet opschiet en dat je eigenlijk met goed fatsoen niet kunt vertrekken. En dan maar een kutsmoes bedenken waarna iedereen ook nog eens meelevend uitzwaait omdat je zo moe/verkouden/hoofdpijnig bent...

Oh, heerlijk is het. Vermoeiend, maar heerlijk.

En wat was het soms moeilijk om een reden te moeten verzinnen. Want om nou te zeggen dat we altijd ziek waren ?

nou ja in ieder geval 1 keer per maand ongesteld

Nu kunnen we er gewoon altijd over praten en aangeven naar onze vriend ook op tijd te willen, maar toen lukte mij dat nog niet
quote:Donkeyshot schreef op 19 oktober 2011 @ 20:52:

Ik heb het openingsbericht maar alvast gekopieerd want ik voel aankomen dat het wel snel zal verdwijnen, gezien de magere oogst aan bijval tot nu toe....want we weten wel onderhand hoe dat gaat. Als er weinig bijval is, is plotseling de privacy in het geding, en... hocus pocus pilatus pats, weg bericht. Maar...wie de schoen past trekke hem aan.
World of Warcraft: Legion
Nou goed dan zegt ze toch " sorry".

Problem solved.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 19 oktober 2011 @ 20:57:

[...]

En wat was het soms moeilijk om een reden te moeten verzinnen. Want om nou te zeggen dat we altijd ziek waren ?

nou ja in ieder geval 1 keer per maand ongesteld

Nu kunnen we er gewoon altijd over praten en aangeven naar onze vriend ook op tijd te willen, maar toen lukte mij dat nog niet

Ik heb op het randje van onethische dingen verzonnen. Moest INEENS vriendinnen uit de brand helpen, je kent het wel

Inmiddels gaat vriendlief vaak gewoon mee naar feestjes. (Dan wil ik juist extra lang blijven om te pronken ) En gelukkig is die verliefde waanzin wel afgezwakt tot een punt waarop ik een serieus leuke avond met mijn vriendinnen kan hebben zonder elke minuut op de klok te kijken, haha...

Maar toch, mooie tijd was het wel.
quote:willemeen schreef op 19 oktober 2011 @ 21:01:

[...]

Ik heb op het randje van onethische dingen verzonnen. Moest INEENS vriendinnen uit de brand helpen, je kent het wel

Inmiddels gaat vriendlief vaak gewoon mee naar feestjes. (Dan wil ik juist extra lang blijven om te pronken ) En gelukkig is die verliefde waanzin wel afgezwakt tot een punt waarop ik een serieus leuke avond met mijn vriendinnen kan hebben zonder elke minuut op de klok te kijken, haha...

Maar toch, mooie tijd was het wel.

haha

Ja inderdaad, nu is het alleen maar leuker langer te blijven.

Ja, dat kan. Al is dat meestal geen 4 uur vergeten en midden in de nacht. Het had TO gesierd als ze haar vriend een sms had gestuurd en naar haar eigen huis was gegaan, zonder hem in zijn nachtrust te storen.

Alsnog komen opdagen en vervolgens uren ruzie gaan maken verdient niet echt de schoonheidsprijs. Ik begrijp zoiets persoonlijk niet en zou het in mijn eigen relatie ook niet willen.
Ik heb inderdaad een antwoord of het nou terecht of onterecht is.

Inderdaad jammer van hem om ook te zeuren over het feit dat ik ben gebracht door een jongen. Maar dat soort dingen doet hij wel vaker, beetje jaloers/onzeker type als het op mij en jongens aankomt.
Je klinkt niet echt liefdevol over hem, ben je wel dolverliefd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven