Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Wat ik mij nu afvraag he, dit zijn toch hele basic dingen, zoals liefde en respect en normen en waarden. Dat je die aan je laars lapt als je jong bent o.k. maar dat je je afvraagt wat normaal is zoals werken aan een relatie (is toch behoorlijk "normaal"), dat vind ik wel opmerkelijk. Vooral voor iemand die zichzelf "slim" en "lief" noemt.
Optimist tot in de kist!
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 21:53:

Aan een relatie moet je werken? Wat is er dan leuk aan. Het moet toch vanzelf gaan en je hoeft je best niet te doen aangezien je elkaar toch wel leuk vindt. Lijkt mij.Als je zo denkt kom je nooit ergens.
Je zou het naar je zin kunnen hebben doordat je ziet dat degene waar je vreselijk veel van houdt geniet van die vakantie.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 21:16:

Ik heb inderdaad een antwoord of het nou terecht of onterecht is.

Inderdaad jammer van hem om ook te zeuren over het feit dat ik ben gebracht door een jongen. Maar dat soort dingen doet hij wel vaker, beetje jaloers/onzeker type als het op mij en jongens aankomt.

Zeg ikbenarrogantalsdepest, je bent geen meter opgeschoten. Heb je het zelf ook door?

Daarnaast vind ik het nogal wat, als je een nieuwe partner zo inschat dat hij niet bezorgd om je zou zijn en blijkbaar niet eerlijk is. Eigenlijk zeg je dat hij liegt (niet ongerust maar jaloers).

Wat zegt het dan over jou dat je bij iemand blijft waar je zo over denkt? Volgens mij vooral dat je helemaal niet zo zeker bent als je wil doen voorkomen, maar juist rete-onzeker en bang dat anderen niet zien hoe slim en lief je bent.

Daar heb ik dan weer een tip voor; Als je nou eens minder egoistisch, arrogant en berekenend bent, dan komt het pure in je vanzelf naar boven.
Nee hoor nlies. Situatie is nog precies hetzelfde als 3 uur geleden. Maakt het forummen wel lekker overzichtelijk, niet dan?

On topic: ik ben volkomen verbluft. Ik hoop dat je een troll bent, TO, want als je echt zo bent heb ik medelijden met de mensen in je omgeving. Als ik je kende zou ik in elk geval op de loop gaan. Bekijk het eens van de andere kant: zou jij het leuk vinden om om te gaan met iemand die niets voor je overheeft? Die alleen maar met zichzelf bezig is? Dat is namelijk hoe jij in het leven staat.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 22:04:

Ik zie mezelf bijvoorbeeld zeker niet voor iemand op vakantie gaan naar een plaats waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Nee, zeker weten niet.

Ik weet niet of dit nou egoistisch is of niet, maar hoe kan ik het naar mijn zin hebben als ik d'r niet heen wil?Wat heeft dat ermee te maken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:kaetje schreef op 19 oktober 2011 @ 22:03:

[...]

Zijn jouw ouders nog bij elkaar?

Mijn ouders zijn bijna 45 jaar getrouwd en ik heb nooit anders gezien dan dat ze werken voor hun relatie. Soms doe of laat je de dingen gewoon om de ander te plezieren. En soms moet je er even bij nadenken dat je die dingen doet of laat. Niet alles gaat vanzelf.

Ik vraag me af of jij "het goede voorbeeld" gehad hebt van jouw ouders....

Ja, eerlijk gezegd vroeg ik mij dat ook al af. Misschien heb je het gezien maar zie je het niet als een goed voorbeeld?
Optimist tot in de kist!
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 21:49:

Waarom zou ik mijn best doen? Ik ben gewoon mezelf.

Tja, egoistisch of niet.. blijkbaar vindt hij mij lief en leuk genoeg om verliefd te zijn. Trouwens, er zijn meerdere jongens verliefd op mij (twee anderen) en ik krijg ook veel aandacht/sjans dus niet dat ik meteen voor de eerste de beste ga.

Ik vind hem echt leuk.Wellicht ben je qua uiterlijk een lekker ding maar in je postings kom je naar voren als een onvolwassen, onsympathiek en egoistisch persoontje. Zodra die jongens daar achter komen zijn ze gauw vertrokken. Maar ach, dan komt er wel weer een ander die zich laat verblinden door je uiterlijk. Toch ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Jij hebt echt niet zo heul veul verstand van relaties en liefde he? Geeft niks hoor, is de leeftijd een beetje. Wijsheid komt met de jaren.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 21:41:

Ik hoef mijn uiterste best niet te doen om hem te plezieren omdat ik weet dat hij veel voor me over heeft en heel veel accepteert, wat ik ook doe.

We hebben niet vaak ruzies trouwens. Alleen nu.

Je bedoelt dat je al doorhebt dat je over hem heen kunt lopen? Blijkbaar niet, want nu is de maat vol voor hem. Hij is nog steeds boos.

Moeilijk he, als iemand dat gewoon eens niet meer pikt.

Accepteren van een ander, is niet hetzelfde als wat jij daaronder verstaat. Net als met het woord slim, dat houdt eigenlijk ook iets heel anders in.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 22:08:

[...]

Wat heeft dat ermee te maken?Ze reageert op de post van Veronicas die zegt dat je soms iets doet voor een ander waar je zelf niets aan hebt. Bijvoorbeeld een vakantie die je zelf nooit uit zou zoeken.
quote:Madhe schreef op 19 oktober 2011 @ 22:08:

[...]

Zeg ikbenarrogantalsdepest, je bent geen meter opgeschoten. Heb je het zelf ook door?

Daarnaast vind ik het nogal wat, als je een nieuwe partner zo inschat dat hij niet bezorgd om je zou zijn en blijkbaar niet eerlijk is. Eigenlijk zeg je dat hij liegt (niet ongerust maar jaloers).

Wat zegt het dan over jou dat je bij iemand blijft waar je zo over denkt? Volgens mij vooral dat je helemaal niet zo zeker bent als je wil doen voorkomen, maar juist rete-onzeker en bang dat anderen niet zien hoe slim en lief je bent.

Daar heb ik dan weer een tip voor; Als je nou eens minder egoistisch, arrogant en berekenend bent, dan komt het pure in je vanzelf naar boven.

Ze heeft al 2x gepost dat hij erg handig is voor zijn hulp bij haar studie.

Ik heb echt alleen maar negatieve dingen van hem gelezen en dat is het enige lieve wat ze over hem zei.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote liquor:

Nee hoor nlies. Situatie is nog precies hetzelfde als 3 uur geleden. Maakt het forummen wel lekker overzichtelijk, niet dan?

Jazeker, net een soap, je mist de helft maar je kunnt zo verder mee doen.

19 dagen geleden studie, nu vriend, volgende keer rijinstructeur die niet snapt dat ze toch echt gelijk heeft als ze linksom de rotonde doet omdat dat korter is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik geef het echt op ikbenlief. Mijn geduld is namelijk op en ik kan me nergens in vinden wat je bazelt. Vanaf nu reageer ik dan ook niet meer, want nogmaals: het is toch eenrichtingsverkeer (ook al vind ik dat ik toch écht een serieuze poging heb gedaan)

Veel succes in je verdere leven.

Ik zie mezelf bijvoorbeeld zeker niet voor iemand op vakantie gaan naar een plaats waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Nee, zeker weten niet. Er zit nog een heel verschil tussen op vakantie gaan naar 'n plaats waar je nog niet dood gevonden wil worden, en op vakantie gaan naar 'n plaats die je eigenlijk niet zo ziet zitten.quote:Ik weet niet of dit nou egoistisch is of niet, maar hoe kan ik het naar mijn zin hebben als ik d'r niet heen wil?

D'r niet heen wil? Of denken "mwah, mijn eerste keus is het niet maar 't zou leuk kunnen zijn"?

Zou je 't niet heel fijn vinden als je vriend meegaat in jouw eerste keus voor 'n vakantiebestemming, ook als hij daar zelf in eerste instantie niet zo enthousiast over is? Simpelweg omdat hij ziet en hoort hoe graag jij 't wil en hij je graag 'n plezier wil doen? En eenmaal op de plaats van bestemming is het plezier van de één vaak heel besmettelijk en vindt de ander het ook leuk. Omdat je ziet dat de ander het zo naar z'n zin heeft.

De meest fantastische plek op aarde is niet leuk meer als je reisgenoot de hele dag met 'n gezicht als 'n oorwurm rondloopt. De locatie is niet zaligmakend, sfeer en gezelligheid maak je toch echt samen.
Mijn ouders zijn sinds mijn twaalfde gescheiden en hebben een hekel aan elkaar. Ik heb ze alleen maar ruzie zien maken met elkaar vanaf mijn vijfde of zo (ook mishandeling). Nu heeft mijn moeder wel een goede relatie met een andere man.

Mijn vader heeft ook een relatie met een vrouw maar mijn vader is dominant in relaties (daar kan hij niets aan doen want zo is hij opgevoed, in zijn cultuur zijn mannen de baas zeg maar) en dat zie je altijd weer terug in zijn gedrag. Ik ben heel vaak bij mijn vader en heb een hele goede band met hem. We doen ook alles samen, tegen ons is hij wel lief en hij is sowieso mijn alles, dus niet om iets slecht te praten trouwens maar ik weet wel dat hoe hij met vrouwen omgaat in relaties niet goed is (mijn moeder zegt dit ook). Ik probeer hem er wel eens op aan te spreken maar dat begrijpt hij niet.

Dat was mijn voorbeeld qua relaties. Maar ik WEET dat dat een slecht voorbeeld is geweest.
Ach joh, dit heeft in de verste verte ook geen enkel beetje met liefde te maken. Het lijkt er niet eens op. Je noemt het voor de vorm een relatie, maar het lijkt natuurlijk helemaal nergens op.

Ik zie mezelf bijvoorbeeld zeker niet voor iemand op vakantie gaan naar een plaats waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Nee, zeker weten niet.

Ik weet niet of dit nou egoistisch is of niet, maar hoe kan ik het naar mijn zin hebben als ik d'r niet heen wil?

Begrijp je het nou echt niet, of doe je maar alsof?

Het gaat er niet altijd om of JIJ het naar je zin hebt, maar of je ook iets voor de ander over hebt.

De wereld is niet ingericht op jouw persoonlijke comfort. Een relatie al helemaal niet.
Nog even een reactie op Veronicas (en om jou te laten zien hoe het óók kan)

Ik ben dit jaar op een doe-vakantie geweest terwijl ik een lekker-luieren-vakantie in de zon wilde. Ik had écht geen zin om in het koude België en Frankrijk een beetje te fietsen en klimmen, maar wilde lekker bruin worden en zwoel doen op het strand.

Toen ik eenmaal in België was begon het ontzettend hard te regenen, net toen we aan het fietsen waren. Maar op dat moment moesten we beiden enorm hard lachen en hebben we heel cliché gezoend in de regen en daarna met een deken voor de open haard gezeten.

Het bleek uiteindelijk de meest romantische vakantie te zijn geweest, waar ik in eerste instantie totaal géén zin in had, maar wel voor hem over had. We hebben er nu hartstikke leuke herinneringen aan.

En volgend jaar doen we 'mijn' vakantie, compromis heet zoiets oftewel: geven en nemen.
Hahaha dat jullie hier nog op ingaan zeg! Ze is gewoon aan het trollen en als dat niet zo is dan spoort ze gewoon niet.
Heb je bij vrienden thuis niet gezien hoe een normaal functionerende relatie loopt? Ik kan je vertellen dat je af en toe hard moet werken. Het is niet alleen maar leuk en gezellig en elkaar altijd maar accepteren zoals je bent. Soms pas je je aan, soms verander je gewoontes, soms doe je dingen puur om de ander te plezieren. En dat doet de ander ook voor jou. Dat is wat een relatie zo waardevol maakt. Een goede relatie onderhouden is helemaal niet makkelijk!

Je vader is dus dominant in relaties. En hij kan daar niets aan doen want zo is hij opgevoed. Je verzint zelfs voor zijn gedrag excuses! Natuurlijk kan hij daar wat aan doen! Hij wil daar niets aan doen. Is misschien ook niet nodig omdat zijn vriendin het van hem pikt.

Jouw (ex?)vriend pikt jouw gedrag duidelijk niet van jou. Jij blijft maar ontkennen dat je, ondanks dat je niet expres te laat kwam, wel fout zat. En hij pikt het niet van jou. En hij heeft gelijk ook. Op 2 mensen na geeft iedereen hem hier gelijk. Ga dan eens bij jezelf te rade...
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 22:11:

[...]

Ze heeft al 2x gepost dat hij erg handig is voor zijn hulp bij haar studie.

Ik heb echt alleen maar negatieve dingen van hem gelezen en dat is het enige lieve wat ze over hem zei.

Ik zag het inderdaad ook al, maar dan blijft m´n vraag staan:

Hoe slim en lief ben je nu helemaal als je dus gewoon bij iemand moet blijven om jezelf in ieder geval een beetje iets waard te vinden?

Dat rond schreeuwen dat ze zo slim, lief, mooi etc is, dat is alleen maar schreeuwen om bevestiging. Niemand doet het, niemand bemerkt het, dus dan roept ze het zelf maar heel hard zodat uiteindelijk misschien iemand het nog gaat geloven of zien.
quote:Madhe schreef op 19 oktober 2011 @ 22:21:

[...]

Ik zag het inderdaad ook al, maar dan blijft m´n vraag staan:

Hoe slim en lief ben je nu helemaal als je dus gewoon bij iemand moet blijven om jezelf in ieder geval een beetje iets waard te vinden?

Dat rond schreeuwen dat ze zo slim, lief, mooi etc is, dat is alleen maar schreeuwen om bevestiging. Niemand doet het, niemand bemerkt het, dus dan roept ze het zelf maar heel hard zodat uiteindelijk misschien iemand het nog gaat geloven of zien.Ik blijf niet bij hem om mezelf iets waard te vinden. Dat ik slim en mooi ben krijg ik wel vaak te horen trouwens. Lief niet, van mijn ouders wel eens ja maar dan houdt het op :P Ik ben dus niet lief.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 22:23:

[...]

Ik blijf niet bij hem om mezelf iets waard te vinden. Dat ik slim en mooi ben krijg ik wel vaak te horen trouwens. Lief niet, van mijn ouders wel eens ja maar dan houdt het op :P Ik ben dus niet lief.

Je gedraagt je niet lief, da's wat anders.

Heb je huisdieren trouwens?
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 22:13:

Dat was mijn voorbeeld qua relaties. Maar ik WEET dat dat een slecht voorbeeld is geweest.Als je weet dat dit een slecht voorbeeld was dan weet je dus vast ook hoe het goede voorbeeld eruit had gezien. Dan kun je daar je eigen reacties misschien eens tegenaan leggen. Plus alle reacties die je hier al hebt gekregen.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven