Ejaculeren noodzakelijk?

18-10-2011 21:14 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat het middels een operatie mogelijk zou zijn om het ejaculeren definitief stop te zetten zonder het orgasme-gevoel aan te tasten (geen idee of dat mogelijk is want volgens mij is er een verband tussen die 2, maar stel dat 't zou kunnen), zou je zijn zaadlozing dan 'missen' of zou de afwezigheid ervan de vrijpartij minder 'compleet' maken? Of zou het juist positief voor je werken, bijvoorbeeld omdat er een "kopzorg" minder is?

Dit omdat veel vrouwen de indruk wekken dat dat hele zaad-gedoe best wel een complicerende factor is, gezien de vele vraagstukken à la wel of niet slikken, waar laat je 't anders, al dan niet tegengaan van vlekken, sperma uit je haar wassen, sperma onbedoeld in je oog krijgen, etc.

Mij als man zou het niet uitmaken als het gevoel hetzelfde zou blijven. En de bonus van klaargepijpt worden door iemand die dat anders niet zou doen vanwege mijn zaad is me ook veel waard

Kan het zonder?

Totaal aantal stemmen: 53

ja hoor, laat die troep maar achterwege (36%)
nee, ik zou het missen (51%)
het maakt me niet zoveel uit (11%)
anders (2%)
quote:suiteroyal schreef op 19 oktober 2011 @ 17:21:

Ik moet er niet aan denken. Wij vinden dat het ejaculeren van de man een kroon op het liefdespel is en dat het vaak een mooie afsluiter is. Persoonlijk ben ik na het pijpen of trekken best een beetje trots dat mij het weer gelukt is ... Dus alles draagt om zijn orgasme en dan is het feest voorbij?
Nouja het neuken wel, dat is toch niet gek?

Die van mij gaat lang niet altijd voor 'de tweede ronde'. Hij bewaart zn orgasme meestal tot wanneer ik helemaal bevredigd ben en klaar om in zn armen in slaap te vallen.
quote:algebroe schreef op 19 oktober 2011 @ 21:01:

Nouja het neuken wel, dat is toch niet gek?

Die van mij gaat lang niet altijd voor 'de tweede ronde'. Hij bewaart zn orgasme meestal tot wanneer ik helemaal bevredigd ben en klaar om in zn armen in slaap te vallen.Aha, het klonk net alsof alles om hem ging, vandaar mijn vraag.
@iris : nee het gaat niet alleen om hem. Het gaat om ons. Het is net als met een goed diner. Het moet allemaal goed smaken en het "grand dessert" sluit het af...
Dat is net als sex met een vrouw die niet nat is. Sommige dingen horen er nou eenmaal bij. En tja het is toch gewoon geil?
quote:lavidaloca schreef op 20 oktober 2011 @ 04:44:

Dat is net als sex met een vrouw die niet nat is. Sommige dingen horen er nou eenmaal bij. En tja het is toch gewoon geil? Nooouuuuu Als zij niet nat is gaan er andere dingen mis maar van klaarkomen zonder sperma zou je niet zo heel veel hoeven te merken (net als bij vrijen met condoom).
Voor mij zou een orgasme zonder ejaculatie wel anders, en minder zijn. Het gaat bij het orgasme niet alleen maar om het gevoel - als dat zo zou zijn kun je je net zo goed alleen maar aftrekken, dan krijg je dat gevoel ook. Seks gaat veel meer om het idee achter het gevoel dan het gevoel zelf. En sperma maakt het idee van ontlading - een belangrijk aspect van het orgasme - sterker.

Komt nog bij dat sperma echt iets typisch mannelijks is. Je ziet geen vrouwen met sperma. En in seks, in het idee van seks, is alles dat echt Mannelijk of Vrouwelijk is eigenlijk een versterkende factor in de geilheid: borsten, de vorm van billen, de vorm van de kin, de geslachtsdelen zelf, de schouders, de vorm van de lippen, etc. Dat heb je dus ook bij sperma. Al smaakt het vies, het versterkt je mannelijkheid, en daarom is het toch geil. (je hoeft het toch ook niet te proeven!)

Shepherd
@manikshamanik

Nee, de prostaat wordt niet weggenomen. Wat er gedaan is via de ingang van de penis snijdt de arts dat deel van de prostaat weg, die om de urinebuis klemt. Je kan dan weer normaal plassen.

Maar tegelijkertijd is dan ook de zaadheuvel aangedaan, waardoor de sperma in de blaas terecht komt. Dit heeft dan weer tot gevolg dat je na het klaarkomen veelal weer moet plassen. Een heel vervelend gevoel van aandrang.

Maar ik schrik wel van de reactie's van de meeste dames hier, want blijkbaar speelt sperma toch een grote rol. Ik gaf zelf al aan dat ik iets mis als ik klaarkom, maar had een idee dat het meer aan mij zelf lag. Maar terugkomend op je TO, kan mij dus niet voorstellen dat iemand dit vrijwillig zou doen en weet ook niet of artsen dit zonder meer zouden doen.
Dus dan kunnen mannen ook gaan faken

Als een man dit vrijwillig zou doen, zou ik het erg vinden. Maar als mijn partner zo'n operatie moet vanwege medische gronden, dan zou ik het echt niet ZO erg vinden als er niks meer kwam. De rest er omheen is veel belangrijker dan dat kwakkie wel of niet hoor Theodoor, tenminste voor mij dan.
Wie weet komt het ooit zover dat er een beetje damp uitkomst als bij een trein. Dat is dan het fluitsignaal van het einde ... wat een discussie ...
Ah, dat gaan we dan de damp van wamp noemen, heb dat Hamelen altijd leuk gevonden.

En nee het is geen fluitsignaal en wie zegt dat er na het klaarkomen het feest is afgelopen? Knuffel lekker verder door hoor, je leeft maar 1 keer.

Het is trouwens meer iets van pff. pff.;-)

En "discussie's" op een forum hoef je niet te lezen, dat is iets wat je zelf doet en wil!
anoniem_121737 wijzigde dit bericht op 20-10-2011 12:31
Reden: Edit
% gewijzigd
nee, dat is iets wat ik ook niet zou willen missen. Al zou het niks afdoen aan het gevoel... het hoort er gewoon bij en het is nog erg mooi ook!! Opzich kan ik vanuit practisch oogpunt in bepaalde situaties wel enigzins indenken dat het handig zou zijn. Ik zelf vind het erg mooi om te zien hoe de straaltjes zaad uit mijn eikel spuiten en bv op haar borsten of billen komen... mmm Als ze daarna mijn eikel dan tegen haar borsten/ tepels wrijft en het sperma wat uitsmeert is zoooo mooi!! Dat zou ik echt niet willen missen!!!
quote:theodoor schreef op 20 oktober 2011 @ 10:25:Nee, de prostaat wordt niet weggenomen. Wat er gedaan is via de ingang van de penis snijdt de arts dat deel van de prostaat weg, die om de urinebuis klemt. Je kan dan weer normaal plassen. Maar tegelijkertijd is dan ook de zaadheuvel aangedaan, waardoor de sperma in de blaas terecht komt. Dit heeft dan weer tot gevolg dat je na het klaarkomen veelal weer moet plassen. Een heel vervelend gevoel van aandrang.

Respect voor je eerlijkheid. Lijkt me inderdaad heel vervelend!

quote:Maar ik schrik wel van de reactie's van de meeste dames hier, want blijkbaar speelt sperma toch een grote rol. Ik gaf zelf al aan dat ik iets mis als ik klaarkom, maar had een idee dat het meer aan mij zelf lag.Ik sta er (als man) eerlijk gezegd ook van te kijken hoeveel "belang" vrouwen aan het ejaculeren hechten... Ik hoor hier op dit forum maar ook elders toch vaak genoeg dat het zo'n rotzooi geeft, van die plakkerige troep wordt, dat men niet weet wat ermee te doen, etc. Je blijft je verbazen over die vrouwen En ik vraag me nog steeds af of het wel echt zoveel uitmaakt, of je nou niet ejaculeert bij het klaarkomen of dat je een condoom omhebt, het effect is hetzelfde.
quote:tzippa schreef op 20 oktober 2011 @ 10:58:

Dus dan kunnen mannen ook gaan faken

Dat is dan weer een soort van 'pluspunt' Kun je als man doen alsof je 8x keer kunt klaarkomen. Ik zie de reacties hier op 't forum al:

- help, mijn vriend faket!

- heb jij als man wel eens gefaket?

- vriend zegt dat 'ie niet faket, maar toch geen zaadlozing, tips gevraagd?

- ...
Ik sta er (als man) eerlijk gezegd ook van te kijken hoeveel "belang" vrouwen aan het ejaculeren hechten... Ik hoor hier op dit forum maar ook elders toch vaak genoeg dat het zo'n rotzooi geeft, van die plakkerige troep wordt, dat men niet weet wat ermee te doen, etc. Je blijft je verbazen over die vrouwen

De ene helft vindt slikken erbij horen, de ander gaat al kotsen bij het idee alleen al. Zoveel mensen (vrouwen), zoveel wensen.

Ik denk dat de vrouwen die op de sekspijler van het Viva-forum posten echt niet meteen representatief zijn voor alle vrouwen in Nederland, toch?

En ja, ik kijk al uit naar de fakende-mannen-topics. Ik kende trouwens een man die fakete; hij kon bijna nooit klaarkomen. Ik vroeg me af hoe hij dat deed; maar volgens hem was het een makkie, de vrouwen lette nauwelijks op wel of geen sperma. (was zijn verhaal he)
quote:manikshamanik schreef op 20 oktober 2011 @ 13:22:

[...]

Ik sta er (als man) eerlijk gezegd ook van te kijken hoeveel "belang" vrouwen aan het ejaculeren hechten... Ik hoor hier op dit forum maar ook elders toch vaak genoeg dat het zo'n rotzooi geeft, van die plakkerige troep wordt, dat men niet weet wat ermee te doen, etc. Je blijft je verbazen over die vrouwen En ik vraag me nog steeds af of het wel echt zoveel uitmaakt, of je nou niet ejaculeert bij het klaarkomen of dat je een condoom omhebt, het effect is hetzelfde.

Het is maar net wie op dit soort topics antwoordt, want soms lees je veel van het ene en soms van het andere. Zoveel vrouwen, zoveel meningen .

Recentelijk kwam een man in mij klaar, maar ik had totaal geen last van leegloop. Kwam hij dan droog klaar (het was zijn 2e keer) of fakete hij wellicht dat hij was klaargekomen?
Hoort er gewoon bij ook al vind ik het soms ergggg smerig!
quote:muismiem schreef op 18 oktober 2011 @ 21:20:

Ik vind sperma juist geil. Bovendien hoop ik nog eens zwanger te worden.Idem. Ik wil niet nog eens zwanger raken. Maar de gedachte dat hij levensvocht spuit, werkt wel extra erotiserend gek genoeg. Het gegeven dat hij kan verwekken, vind ik magisch
quote:manikshamanik schreef op 19 oktober 2011 @ 17:01:

[...]

Dat kun je inderdaad vinden Maar er zijn ook genoeg vrouwen die het misschien wel geil maar toch ook praktisch ietwat onhandig vinden.Tja, practisch is het ook niet. Want het geeft een natte kliederboel en vlekken (die ik ook vaak met liefde zie hoor, als bewijs van ons seksleven). Desondanks wil ik het goedje niet missen. Het is voor mij het ultieme bewijs dat hij man is, een orgasme heeft gehad en dat het van mij is
Dat gezegd hebbende, eet ik het niet graag. Ik wil het graag in me daar beneden.
quote:schouderklopje schreef op 20 oktober 2011 @ 20:23:Het gegeven dat hij kan verwekken, vind ik magisch Ik vond het ook wel heel speciaal om te vrijen met zwanger worden als achterliggend doel (met mijn ex dus, de moeder van mijn 2 kinderen). Het idee dat je zaad een directe en (later) ook zichtbare uitwerking heeft op degene waar je van houdt en (een) kind(eren) mee wil. En ook de fascinatie over dat wonder van twee cellen die samen een wonderlijke machinerie in werking zetten en een enorm complexe transformatie ondergaan tot een compleet mensje. Maar tijdens de seks ook wel een soort triomf-gevoel; ik mag haar zwanger maken, zoiets
quote:schouderklopje schreef op 20 oktober 2011 @ 20:41:daar beneden.Okee, daar beneden dus

(zie mijn andere topic over titulatuur)
Zonder kwak voor uw gemak.

Ik ben een nogal praktisch ingesteld persoon.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Manikshamanik (wat betekend dit in jouw titulatuur?),

idd heel herkenbaar dat baby's maken een extra dimensie toevoegd. Zelfs als je uitgebroed bent -zoals ik- blijf ik dat 'vruchtbaarheids' gegeven extra spannend vinden. Zaad moet dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven