Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel besteden aan boodschappen?

25-06-2011 15:47 322 berichten
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
Volgens mij is gewoon vers eten (zonder zakjes/pakjes enz) sowieso veel goekoper. De meeste mensen zijn toch vooral veel geld kwijt aan kant en klaar en extra spul.
Alle reacties Link kopieren
@Sunemom, nou inderdaad. Met een simpel blik tomaten en wat kruiden kun je al een lekker pastasausje maken ipv met een pot Bertolli. Meestal nog veel lekkerder ook.
Idd zelf pastasaus maken, ik doe het meestal met een blikje tomaten purree, wat gezeefde tomaten, een paar verse tomaten en veel kruiden (knoflook, peper, zout, koriander etc).. wij houden niet van ui maar die kan je er natuurlijk ook in doen!
Ik maak bijna alles zelf, ernstig allergisch kind, en heb gemerkt dat ik daardoor juist minder uit ben gaan geven. Ik heb wel een grotere basisvoorraad, dat is 1 keer investeren en daarna gewoon bijhouden. Hier wel veel hollandse pot, roerbak en eenpansgerechten, maar dat is ook voor een groot deel omdat de lijst verboden producten erg lang is.
2 personen, 2 katten en een ''dure'' hond

beide rokers

gemiddeld 140 euro per week aan boodschappen incl rookwaar/dierenvoer/wasmiddelen/schoonmaakmiddelen etcetc...

meestal is het wat minder... maar die 140 euro per week ligt er apart voor... wanneer we minder uitgeven hebben we wat extra's om wat te doen... wanneer het bedrag wel opgaat... is dat pech gehad...
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 nog een beetje in de luiers (bezig met zindelijk worden). Wij doen voor gemiddeld 100 euro pw boodschappen. Ik ga naar de Jumbo, Lidl en de slager.

Bij de Lidl haal ik koffiemelk, prik, sapjes, fruit, groente, toetjes, wcpapier, frituurspullen, bleek, gehakt, kaaschips, kipkerriesalade.

Bij de slager haal ik mijn vleesbeleg en bij de Jumbo al het overige. Kom goed uit met 100 euro. Meestal zelfs nog iets minder.

Mensen die zeggen dat de producten van de Lidl slecht zijn wil ik het volgende zeggen... Kom toch eens van je berg af en probeer het eens aantal keer. Er zijn goede en minder goede producten, maar die zijn er ook bij de Jumbo of AH. Ik zal bv nooit meer vlees kopen bij de ah, niet te pruimen vind ik. Ah is daarom nog wel een prima winkel. De lidl is misschien niet de aantrekkelijkste winkel om te winkelen, maar goed ik kom daar niet om de winkel te bewonderen. Heb een vaste routine van wat ik er wel en niet koop. Ook heel typisch, bij onze Lidl zie je de mooiste auto's buitenstaan. Iedereen komt er gewoon!! Dus de opmerkind die ik net ergens las, "er niet gevonden willen worden"is een beetje zielig!
Ben vandaag bij Liddl geweest. Heb er veel fruit gekocht. Dat scheelde idd aanzienlijk met AH. Al vind ik zelf wel dat bepaalde producten er bij de AH mooier uit zien. Maar goed, voor sommige dingen maakt dat niet zo heel veel uit.

Groente was idd van een aantal dingen in grootverpakking (witlof/prei) etc.

'T klopt idd wel wat Moppetje zegt over mooie auto's en de Liddl. Sinds de Liddl bij ons winkelcentrum zit zie je echt een heel verschil in auto's. Zeg maar veel meer grote auto's, de SUV's blokkeren het hele parkeerterrein .
quote:Sunny1 schreef op 19 oktober 2011 @ 15:16:

Ben vandaag bij Liddl geweest. Heb er veel fruit gekocht. Dat scheelde idd aanzienlijk met AH. Al vind ik zelf wel dat bepaalde producten er bij de AH mooier uit zien. Maar goed, voor sommige dingen maakt dat niet zo heel veel uit.

Groente was idd van een aantal dingen in grootverpakking (witlof/prei) etc.

'T klopt idd wel wat Moppetje zegt over mooie auto's en de Liddl. Sinds de Liddl bij ons winkelcentrum zit zie je echt een heel verschil in auto's. Zeg maar veel meer grote auto's, de SUV's blokkeren het hele parkeerterrein .Lidl heet die tent.
quote:alfea schreef op 19 oktober 2011 @ 15:34:

[...]

Lidl heet die tent.Nou sorry heur!
Wij zijn met zijn 2en en zijn ongeveer 130 - 150 per maand kwijt aan boodschappen.
Wat valt er niet te begrijpen aan; ik vind de Lidl geen goede winkel?

Ja, ik heb het vaak geprobeerd. En nee, daar wordt het niet beter van.

Eigen merk drank, vlees, beleg,chips. Ik vind het ronduit smerig.

Mag dat niet?

WC-papier en dat soort dingen is daar prima, maar voor alleen zoiets ga ik niet naar die winkel.

Accepteer gewoon dat iemand 'jouw' winkel niet ok vindt.
Eens met hipsala Ik geef in de Lidl alleen maar ectra geld uit omdat ik dan drop en chocola ga kopen als ik voor een pak wasmiddel of wc papier zou komen. De dingen die wij aan boodschappen kopen zijn er bij de (onze) Lidl niet: biologische groenten, fruit en vlees.

Katten en hondenvoer zou ik er wel prima kunnen kopen en schoonmaakmiddelen maar een fles groene zeep is toch ook niet waar ik mijn budget mee overschrijd.

Mensen doen vaak zo lyrisch over de Lidl. Dat ze bv soesjes voor 1.19 hebben en wat voor lekkers nog meer.... Tja ik vind die niet zo lekker en haal die liever bij de bakker.
Ik hou ook echt niet van de Lidl. Alleen die lange rijen al. En ze hebben altijd wat met mn tas, ik heb em weleens voor in de winkel moeten laten. Hun drinken ed vind ik niet lekker, en de laatste keer dat ik er was wilde ik (verse) spinazie eten, hadden ze dat niet, kon ik alsnog naar een andere winkel. En hun garnalen uit de diepvries zijn heerlijk! Maar om steeds naar de Lidl te gaan voor garnalen? Nou nee. @Moppetje en dat heeft niks met op een berg zitten te maken!
Ik kan het heel goed begrijpen dat mensen zeggen bij de lidl nee bedankt.

Maar Ik snap niet dat jullie voor de producten die je wel goed vind, niet daar eventjes heen gaat.. maar dat kan ook aan mij liggen, want onze lidl zit echt naast de ah en c1000.. dus loop meestal eerst bij de lidl binnen en wat ze niet hebben of me niet bevalt haal ik bij de buren.
We zijn met 5 personen. man vrouw en drie kinderen. 6 jr, 11 jr en 12 jr en gebruiken 150 per week aan boodschappen. Wat ik per week overhoudt gaat in een potje en gebruik ik voor leuke dingen of andere kosten. Zoals kapper, kinderverjaardagen, zwemles en oppas geld of eens een patatje halen. Dit lukt goed.
Het zal ook per Lidl verschillen. Bij die bij mij om de hoek bijvoorbeeld nooit rijen, nooit gedoe met mn tas en supervriendelijk personeel.

Aldi zit hier ook en dat vind ik dan weer een rotwinkel, want het stinkt er ik moet er lang wachten en ik vind het personeel onvriendelijk. Dat heeft voor mij dus niets te maken met dure of goedkope supermarkt, maar verschilt gewoon per winkel.
Bij mij zitten de goedkope en dure winkels niet bij elkaar. De Lidl is in een heel ander gedeelte van de stad.

Als de winkels naast elkaar zouden zijn, dan zou ik eventueel nog bij de winkel binnen kunnen gaan. Maar voor een euro winst, ga ik niet weer in de rij staan in een andere winkel.

Zou ik veel meer nodig hebben, ja dan is het de moeite waard.
Wij zijn met z'n tweeën en doen gemiddeld per week 30 euro aan boodschappen
Manlief heeft brood gehaald bij de Aldi. We gaan het proberen, maar volgens mij is deze wel lekker.

Ik denk dat het per Lidl verschilt. De rijen bij de AH zijn langer en de Lidl heeft veel meer verse groenten (hier dus wel elke dag verse spinazie). En het kost werkelijk geen drol. Alle groenten zijn zowat onder de 1 euro. En ze blijven ook lang goed. Wij vinden het drinken daar juist lekkerder dan van de AH. Maar ach, het is een kwestie van smaak allemaal en daar valt niet over te twisten toch?:-)

@Sanniel, knap hoor, dertig euro per week.
Wij zijn met 2, en ik schat dat we zo een 100 à 120 euro per week uitgeven aan boodschappen.
quote:roosje4 schreef op 21 oktober 2011 @ 11:47:

Manlief heeft brood gehaald bij de Aldi. We gaan het proberen, maar volgens mij is deze wel lekker.

Ik denk dat het per Lidl verschilt. De rijen bij de AH zijn langer en de Lidl heeft veel meer verse groenten (hier dus wel elke dag verse spinazie). En het kost werkelijk geen drol. Alle groenten zijn zowat onder de 1 euro. En ze blijven ook lang goed. Wij vinden het drinken daar juist lekkerder dan van de AH. Maar ach, het is een kwestie van smaak allemaal en daar valt niet over te twisten toch?:-)

@Sanniel, knap hoor, dertig euro per week.Het brood van de Aldi is wel vrij snel droog. Voor het geval jullie daar ook last van hebben.. wij hebben dat opgelost door de helft van het brood in te vriezen en die pas weer te ontdooien wanneer de eerste helft bijna op is. Dan blijft het langer lekker.
quote:sanniel schreef op 21 oktober 2011 @ 11:12:

Wij zijn met z'n tweeën en doen gemiddeld per week 30 euro aan boodschappen Wauw hoe doe je dat?
quote:mi-jo schreef op 21 oktober 2011 @ 15:19:

[...]

Het brood van de Aldi is wel vrij snel droog. Voor het geval jullie daar ook last van hebben.. wij hebben dat opgelost door de helft van het brood in te vriezen en die pas weer te ontdooien wanneer de eerste helft bijna op is. Dan blijft het langer lekker.Dit begrijp ik nooit. Ik vries het hele brood in en haal er per keer de sneetjes uit die ik nodig heb. Op het aanrecht in 5 minuten ontdooid en altijd 'vers'.
quote:thee schreef op 21 oktober 2011 @ 15:29:

[...]

Dit begrijp ik nooit. Ik vries het hele brood in en haal er per keer de sneetjes uit die ik nodig heb. Op het aanrecht in 5 minuten ontdooid en altijd 'vers'.Het ontgaat mij even wat je er niet aan begrijpt?
Thee, zo doe ik het ook altijd.

Mi-jo, dan heb je geen last van droog brood omdat je het vers de vriezer ingooit. Of bedoel je dat je het brood sowieso droog vindt van de Aldi.

Ik heb net mozarella gehaald van de Euroshopper en die zijn 0,60 cent. Die waren toch goedkoper of ben ik abuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven