Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel besteden aan boodschappen?

25-06-2011 15:47 322 berichten
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
Wij, 2 volwassenen, geven gemiddeld 70 a 80 euro per week uit aan boodschappen. We reserveren er 375 euro per maand voor. Doen er alles van. Dus ook wasmiddel, shampoo, kattenvoer, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef héél veel uit.

Wat Knagertje per maand uitgeeft geef ik zo'n beetje uit per week.

We zijn met 4 personen, die ik als volwassen eters/ verbruikers mee kan rekenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
150-200 per week denk ik. 2 volwassen, 2 kleine kinderen.
Wij geven met zijn tweeën 200 euro per maand uit aan alle boodschappen. Binnenkort moeten we het gaan doen met 100 euro.
Gemiddeld huishouden hier 1 volwassene en 1 kind. Ik geef per maand ongeveer 200 tot 250 euro aan boodschappen uit.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Voor mijn man en mijzelf en de groente- en fruithapjes van zoon ben ik zo'n 70 of 80 euro kwijt. Sinds kort ga ik naar de Lidl. Scheelt me zeker 40 euro denk ik. Ik koop niet minder dan voorheen (geloof ik) maar bij de Appie liet ik me vaker verleiden tot het kopen van voorverpakte en gesneden groentes en als er een A-merk in de aanbieding was van iets dat ik nodig had kocht ik dat vaak ipv het huismerk wat dan toch meestal nog wel goedkoper is. Ook vlees is bij de Lidl over het algemeen wat goedkoper evenals vleeswaren en brood. En daarvan gaat er best wel veel doorheen bij ons.

Kootjes flesvoeding en pampers reken ik niet mee. Shampoo, wasmiddel etc. koop ik soms wel en soms niet gelijk met de boodschappen. Schoonmaakmiddelen, wcpapier en maandverband wel altijd.
Wij zijn ook met 2, per maand zetten we in totaal 300 euro op een gezamelijke rekening.

Hiervan betalen we boodschappen, wasmiddel, shampoo en gezamenlijke leuke dingen. Per maand houden we ongeveer 50 euro over die we gaan gebruiken voor de vakantie.

Ik heb niet het idee dat we zuinig doen. We kopen wel de goedkopere dingen bij boodschappen(maar vaak werken die meer dan voldoende) maar we gaan 1 keer per maand uit eten en gaan ook af en toe naar het luxe kaaswinkeltje voor een avond met port, kaas en crackers end.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Achnein, jullie moeten t gaan doen met €100 per maand?!?
quote:HelpBrand schreef op 25 juni 2011 @ 16:07:

Achnein, jullie moeten t gaan doen met €100 per maand?!?Helaas wel
quote:kaetje schreef op 25 juni 2011 @ 16:07:

Voor mijn man en mijzelf en de groente- en fruithapjes van zoon ben ik zo'n 70 of 80 euro kwijt. Sinds kort ga ik naar de Lidl. Scheelt me zeker 40 euro denk ik. Ik koop niet minder dan voorheen (geloof ik) maar bij de Appie liet ik me vaker verleiden tot het kopen van voorverpakte en gesneden groentes en als er een A-merk in de aanbieding was van iets dat ik nodig had kocht ik dat vaak ipv het huismerk wat dan toch meestal nog wel goedkoper is. Ook vlees is bij de Lidl over het algemeen wat goedkoper evenals vleeswaren en brood. En daarvan gaat er best wel veel doorheen bij ons.

Dat is waar. De lidl en aldi is vaak niet goedkoper dan het huismerk, maar bij de grotere winkelketens laat je je sneller verleiden door de duurdere aankopen waardoor de lidl en aldi uiteindelijk toch goedkoper zijn...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:kaetje schreef op 25 juni 2011 @ 16:07:

Kootjes flesvoeding en pampers reken ik niet mee. Shampoo, wasmiddel etc. koop ik soms wel en soms niet gelijk met de boodschappen. Schoonmaakmiddelen, wcpapier en maandverband wel altijd.Per week neem ik aan?
Dat is echt krap... Wat rot voor jullie. Al enig idee hoe je dat moet gaan doen? En is t iets tijdelijks of ziet t er naar uit dat het zo zal blijven?
Ik ben alleen en doe voor 100 euro p.m boodschappen incl. shampoo, schoonmaakmiddelen enz.

Ben wel kritisch wat ik koop, mix van aldi en ah.
quote:achnein schreef op 25 juni 2011 @ 16:09:

[...]

Helaas wel Jeetje, dan zal je er wel heel erg bewust mee bezig moeten zijn. Het is wel te doen natuurlijk. Veel koken en invriezen misschien?
Ik woon alleen en besteed tussen de 85 en 100 euro per maand aan de boodschappen. Hou wel goed de aanbiedingen in de gaten en ga naar verschillende supermarkten. Ook eet ik niet elke avond vlees.
Ja, per week! Zoals Achnein het met 100 euro in de maand moet doen.... poeh, dat lijkt me echt zwaar! Ik moet eerlijk zeggen dat ik bezuinigen op boodschappen best zwaar vind en ook eigenlijk helemaal niet leuk.
Ik probeer sinds kort te vrekken in mijn geval betekent dat ipv 1 x per week naar 1 supermarkt (die met geel logo, begint met een J) waar ik alles haalde, nu 1 x naar de Duitse supermarkt (die begint met de L), 1 x naar supermarkt, zaterdag over de markt en voor non-food artikelen naar de welbekende A.C. Tion. Kost meer tijd, maar bespaart absoluut heel veel geld.

De score? Als ik de hele week met alleen mijn dochter van 4 ben, ben ik 40-45 euro kwijt. Manlief en zijn dochter erbij dus 4 personen? Dan zeker wel 80 euro. We eten heel gevarieerd en gezond en bijgenoemde bedragen zit dus alles in. Brood, vlees, groente, maar ook toiletpapier, shampoo, wasmiddel.

I love besparen en lees dan ook graag met dit soort topics mee
Ik denk niet dat je met 100 euro in de maand "normaal" boodschappen kan doen. Een pak koffie is dan eigenlijk al te duur en dan heb ik het nog niet eens over een keer een koekje bij de thee of een extra speklapje op je bord of een plakje ham of kaas op de boterham. Met 100 euro koop je echt alleen de basis van de basis... Rot voor je Achnein, dat je het met zo weinig moet doen!
Dat ben ik helemaal met je eens kaetje!

Ik moet het wel, 100 euro is voor mij per maand ook de max sinds een paar maanden. Het lukt wel, en wat ik maak kunnen ook 2 man van eten, alleen dat continu bewust bezig zijn en al rekenend door de supermarkten hobbelen.... pfffft
Tussen de 70 en 100 euro per week voor mij alleen en af en toe iemand die mee-eet en drinkt. Ook al eet/drink ik ook af en toe elders, toch stijgen de kosten vanwege het samen eten en dus ook uitgebreidere maaltijden en natuurlijk ook veel meer drank.
Ohw ja en aanvulling, voordat ik bewust met boodschappen doen bezig was, vulde ik elke week mijn kar voor zeker 100 euro, ongeacht het aantal eters. Altijd te veel weggooien en ondanks bomvolle kastennog niet weten wat we nou weer eens gingen eten. Das dus verleden tijd. Heb verder geen hobbies, maar besparen is topsport dus win-win situatie hier
quote:xsxaxmx schreef op 25 juni 2011 @ 16:19:

Dat ben ik helemaal met je eens kaetje!

Ik moet het wel, 100 euro is voor mij per maand ook de max sinds een paar maanden. Het lukt wel, en wat ik maak kunnen ook 2 man van eten, alleen dat continu bewust bezig zijn en al rekenend door de supermarkten hobbelen.... pfffftEn jij bent alleen als het goed gelezen heb. Volgens mij is bij Achnein de 100 euro voor 2 personen. Inderdaad niet leuk boodschappen doen zo...
quote:gewoonsuz schreef op 25 juni 2011 @ 16:20:

Ohw ja en aanvulling, voordat ik bewust met boodschappen doen bezig was, vulde ik elke week mijn kar voor zeker 100 euro, ongeacht het aantal eters. Altijd te veel weggooien en ondanks bomvolle kastennog niet weten wat we nou weer eens gingen eten. Das dus verleden tijd. Heb verder geen hobbies, maar besparen is topsport dus win-win situatie hier Dit lijkt me eigenlijk ook wel een uitdaging. Ik heb nl. geen idee wat wij uitgeven. Wij doen doordeweeks 1x boodschappen en dan nog apart voor het weekend. Doordeweeks varieert van 35 tot 60 euro, in het weekend rond de 20 denk ik. Maar hoeveel we nou per maand precies uitgeven en waaraan? Er is zeker ruimte voor bezuiniging, niet omdat het nodig is, maar wel omdat het kan.
quote:kaetje schreef op 25 juni 2011 @ 16:22:

[...]

En jij bent alleen als het goed gelezen heb. Volgens mij is bij Achnein de 100 euro voor 2 personen. Inderdaad niet leuk boodschappen doen zo...

Ja klopt, sinds een tijdje.

Ik was gewend dat alles altijd zomaar kon en dat valt nu vies tegen.

Heb het dan ook met Achnein te doen hoor, het valt niet mee en vooral: het is gewoon niet leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven