is er iets mis met mij?

21-10-2011 17:55 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 24 jaar en heb een relatie. Ik ga al zo'n 4 jaar niet meer op stap. Heb ik eigenlijk nooit veel gedaan. Ik drink geen alcohol. En ik ben niet zo van de sociale dingen.

Iedereen vind mij juist zo extravert en open en sociaal. Ik heb ook geen sociale angst ofzo. Ik ben gewoon graag thuis. Niet per se met mijn vriend, vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Maar als een vriendin langs komt vind ik dat ook leuk. Maar ik hoef niet mijn hele weekend vol met sociale dingen, als op stap, verjaardagen enzo.. Bij mijn vriendinnen is dat heel anders. Ook mijn vriend gaat geregeld op stap, dan vraagt iedereen waar ik ben. Dat vind hij wel jammer, maar ik vind er gewoon geen zak aan om in de kroeg te staan.

Soms vraag ik me wel eens af of er nou iets mis is met mij, als mijn leeftijdsgenoten en vrienden en vriendinnen doen niets liever. Ben ik dan echt zo'n saaie huismu(t)s?
Als jij je hier fijn bij voelt, is daar niets mis mee hoor.
Nee hoor,

Ik zit soms ook dagen in mn eentje thuis :D Heerlijk!
Internagelaktisch
Die vraag komt echt wel vaker langs. Ik vind het een beetje onzin dat je gelijk maar saai zou moeten zijn als je niet van hetzelfde houdt als anderen.

Het beeld is ontstaan dat jongeren allemaal maar hyper-sociale wezens moeten zijn die van ieder weekend stappen houden.

Sociaal kun je evengoed wel zijn zonder precies dezelfde interesses als de meerderheid te hebben.
Nee hoor ik ben altijd zo geweest, hield nooit van uitgaan. Ga pas sinds een jaartje wat vaker uit maar zelfs als ik uitga vind ik het uitgaans wereldje niet echt super leuk.

Ik ben ook 24 en ben ook niet echt van de sociale evenementen. Iedereen is anders toch.
Ik ben ook het liefst thuis, niks mis mee! Ik heb weer andere dingen waar ik me mee vermaak! Ik verslind per week bijv minimaal 3 boeken
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nee ik vind je niet saai klinken hoor. En je bent niet de enige die graag thuis blijft ipv stappen. Als iedereen in de leeftijdscategorie van plusminus 20-30 jaar altijd maar wilde stappen, dan zouden er te weinig kroegen zijn om al die mensen in onder te brengen
Ik ben zelf nog aan het bepalen wat nou het best bij me past.

Ik houd vaak wel van drukte en rumoer, maar niet van gestamp in een disco.

Kroegen vind ik weer te bruin en soms te stoffig.
Gelukkig... af en toe ga ik wel aan mezelf twijfelen. Ik heb gewoon een fijn huis waar ik graag ben..

Ben blij dat ik niet de enige ben al voelt het in mijn vriendenkring wel zo... maargoed ik laat me gelukkig niet (altijd) overhalen om tegen mijn zin in toch maar mee op stap te gaan.
Niks mis mee hoor. Ik hoef ook niet zo nodig elk weekend vol te plannen met allerlei (sociale) activiteiten. En lekker in mijn eentje thuis zitten vind ik ook heerlijk op zijn tijd. Niet iedereen is toch hetzelfde?
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 21 oktober 2011 @ 18:04:

Gelukkig... af en toe ga ik wel aan mezelf twijfelen. Ik heb gewoon een fijn huis waar ik graag ben..

Ben blij dat ik niet de enige ben al voelt het in mijn vriendenkring wel zo... maargoed ik laat me gelukkig niet (altijd) overhalen om tegen mijn zin in toch maar mee op stap te gaan.Zou ik ook zeker niet doen . Wees jij nou maar gewoon wie je bent, dat is mooi genoeg.
quote:roosje4 schreef op 21 oktober 2011 @ 17:56:

Als jij je hier fijn bij voelt, is daar niets mis mee hoor.Het wordt pas een probleem als jij je vriend, of hij jou, wil veranderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben 23 en zit ook liever thuis. Als je het prima vindt is er toch niks aan de hand?
Ik vind dat wel een beetje saai ja (ja, je vraagt het toch), maar als jij je daar prima bij voelt, dan is er toch niets aan de hand?
Als je doet wat je het liefste doet ben je nooit saai.
Haha boerentrientje, dat mag!

Ik heb denk ik gewoon de verkeerde vriendengroep uitgezocht...

Mijn vriend vind het soms wel jammer maar hij respecteert het wel. Hij gaat dan gewoon lekker alleen en ik blijf dan thuis.

Ik vind er niks aan, kan niet eens zo laat opblijven al had ik het graag en ik drink niks, en ga dus dan ook niet tussen dronken sukkels staan die hun eigen grens (nu nog) niet kennen.
Meis, uit wat in dit topic naar voren komt is er niets mis met je hoor.

Sommigen houden van altijd drukte om zich heen en anderen wat minder tot niet.

Zolang jij maar blij bent met hoe het gaat.

Ze hebben er ook niet voor niets termen als cocoonen oid. ervoor bedacht toch
Je moet lekker jezelf blijven en doe datgene waar je jezelf goed bij voelt. Je vriend heeft er ook geen probleem mee en hij wil je ook niet veranderen dus nee, er is niets mis met je.
quote:Liv schreef op 21 oktober 2011 @ 18:08:

Als je doet wat je het liefste doet ben je nooit saai.

Wat een mooie tegeltjesspreuk!

Ik herken je gevoel wel, ik houd heel erg van thuis zijn, lekker wat aanrommelen, mijn eigen ding doen. Van collega's hoor ik soms dat ze het hele weekend 'vol' zitten en soms geen minuut voor zichzelf hebben. Moet er toch echt niet aan denken. Op die momenten kan mijn leven best saai op hun overkomen, maar toch voel ik mij er heerlijk bij.

Een tijdje geleden was hier een topic over einzelganger, misschien wel interessant voor jou. Klik hier
Ik ben ook geen stapperd. Iedereen noemt me een warme, open, sociale persoonlijkheid. Maar ik heb het graag rustig. Tja, ieder zijn meug, toch?
Ik ben ook meer iemand van thuis een wijntje op de bank kletsen met een vriendin(nen) dan op stap gaan. Of lekker samen thuis op de bank met toosjes en een filmpje.

Niks mis mee hoor zolang jij je er goed bij voelt, doen!

Ik zou er ook niet aan moeten denken om mijn hele weekend vol verplichtingen te hebben, zo zou dat voelen voor mij. Af en toe een feestje, leuk maar niet elke week hoor!
Ik ben 25 en woon samen met mn vriend en we zijn allebei zeer gesteld op onze vrije tijd. Savonds doordeweeks ga ik wel sporten, maar spreek niet af met vrienden. Dat doe ik of op mn vrije dag of in t weekend. Zie vrienden ook niet wekelijks. Meestal 1x in de zoveel tijd met meerdere vrienden tegelijk. Gaan ook nooit echt stappen, wel eens n kroegje in. Maar vind t net zo leuk om thuis met toastjes en wijntje een filmpje te kijken.

Ik ga wel s op zaterdag avond weg, maar dan ga ik gewoon naar een vriendin.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Als ik soms lees/hoor wat iemand in het/elk weekend allemaal wil/"moet", dan wordt ik al moe

Het vliegen van hort naar her, overal bij willen zijn, net of men bang is iets te missen.
Je houdt dus van weinig prikkels. Meestal heeft dat een reden. Je moet je op jezelf terugtrekken om alle drukte te "verwerken", het sluit uit dat anderen je kunnen kwetsen, je hoeft niet op andermans gevoelens te letten, je kan alles alleen opeten. Ik noem maar een paar redenen.

Mensen willen meestal liever meer prikkels dan minder.
quote:Liv schreef op 21 oktober 2011 @ 18:08:

Als je doet wat je het liefste doet ben je nooit saai.Precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven