goedkope vliegtickets
zondag 23 oktober 2011 om 15:33
Ik doe dit jaar mijn eindexamen en wil daarna samen met een vriendin een zo goedkoop mogelijk vliegticket nemen naar het buitenland. Het maakt niet uit waarheen, het gaat ons om het avontuur. Weet iemand hoe ik aan zo'n goedkoop ticket kom? Ik hoor vaak wat over tickets van 1euro ofzo. Het hoeft niet per se zo goedkoop, maar wel graag onder de 50 euro. Kan iemand mij helpen?
zondag 23 oktober 2011 om 15:49
Voor je kan gaan zoeken moet je toch wel weten waar je heen wilt.
Het ticket is ook niet echt het duurste deel van je reis he, dus misschien ook landen en de kosten van landen vergelijken. Een week Budapest is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan een week New York.
Ik vind de site www.skyscanner.nl een goede om prijzen van tickets te vergelijken.
Het ticket is ook niet echt het duurste deel van je reis he, dus misschien ook landen en de kosten van landen vergelijken. Een week Budapest is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan een week New York.
Ik vind de site www.skyscanner.nl een goede om prijzen van tickets te vergelijken.
zondag 23 oktober 2011 om 15:54
Maar TO, vergeet niet dat bv een ticket naar Londen huppeldepup wel super goedkoop kan zijn, het leven daar en het vervoer van en naar het vliegveld zijn dan weer duurder. Bedenk eerst waar je heen wilt. Bovendien als je nog maaanden hebt om het geheel te plannen is het toch al niet zo wild avontuurlijk.
zondag 23 oktober 2011 om 15:57
quote:borderwalk schreef op 23 oktober 2011 @ 15:54:
Bovendien als je nog maaanden hebt om het geheel te plannen is het toch al niet zo wild avontuurlijk.
Hee dat vind jij! Als je net na je eindexamen voor het eerst samen een vliegtuig pakt kan dat best avontuurlijk zijn hoor!
Succes met de voorpret TO!
Bovendien als je nog maaanden hebt om het geheel te plannen is het toch al niet zo wild avontuurlijk.
Hee dat vind jij! Als je net na je eindexamen voor het eerst samen een vliegtuig pakt kan dat best avontuurlijk zijn hoor!
zondag 23 oktober 2011 om 15:59
Op de iPad heb ik Tickethunter, maar die maakt voornamelijk gebruik van ryanair, transavia en de lokale vliegmaatschappijen. Ik zou eens kijken waar je heen wilt en dan bij een lokale maatschappij kijken of ryanair! Als je bereid bent om vanaf een ander vliegveld dan Schiphol te vliegen, scheelt dat ook enorm.
zondag 23 oktober 2011 om 16:09
quote:pinks schreef op 23 oktober 2011 @ 15:57:
[...]
Tuurlijk is het spannend voor TO, maar wat ik bedoelde te zeggen: het is niet alsof ze een last minute op schiphol boeken waarbij de bestemming tot de laatste minuut een mysterie blijft.
Als je nog maanden hebt om te boeken dan zou ik een goedkoop ticket proberen te scoren naar een leuke, goedkope en avontuurlijke bestemming. Niet naar een dure en saaie bestemming als bv Basel (sorry basel en zwitserland, vond het niet bijzonder) voor 41,- retour omdat dat het goedkoopste ticket was toen je keek in oktober.
[...]
Tuurlijk is het spannend voor TO, maar wat ik bedoelde te zeggen: het is niet alsof ze een last minute op schiphol boeken waarbij de bestemming tot de laatste minuut een mysterie blijft.
Als je nog maanden hebt om te boeken dan zou ik een goedkoop ticket proberen te scoren naar een leuke, goedkope en avontuurlijke bestemming. Niet naar een dure en saaie bestemming als bv Basel (sorry basel en zwitserland, vond het niet bijzonder) voor 41,- retour omdat dat het goedkoopste ticket was toen je keek in oktober.
zondag 23 oktober 2011 om 16:19
Oh ja en vliegen vanaf charleroi, dusseldorf, keulen etc kan voordelig zijn, maar bedenk ook even hoe je op het vliegveld komt (kosten treinkaartje) en of je dan 's ochtends wel op het vliegveld kan komenn als de vlucht vroeg vertrekt en/of je dan een overnachting op het vliegveld ervoor overhebt.
Laatst hadden twee huisgenoten van mij een heel goedkope vlucht geboekt, maar dan wel midden in de nacht gebracht moeten worden naar Frankfurt door papa, want Frankfurt was verder weg dan gedacht en het treinkaartje was zo duur.
Laatst hadden twee huisgenoten van mij een heel goedkope vlucht geboekt, maar dan wel midden in de nacht gebracht moeten worden naar Frankfurt door papa, want Frankfurt was verder weg dan gedacht en het treinkaartje was zo duur.